Uusi miesystävä kertoi että hänellä on genitaaliherpes.
Emme ole vielä ehtineet petipuuhiin ja tänään sain tietää herpeksestä. En tiedä voinko jatkaa suhdetta, koska en ole varma miten pystyisin nauttimaan sänkyhommista jatkuvan tartuntapelon takia. Tykkään miehestä todella paljon ja tämä asia nyt väkisin vaivaa. Kellään kokemusta tuosta taudista? Onko taattua että tarttuu minuunkin kondomista huolimatta? Harmittaa. :(
Kommentit (50)
Voihan sulla olla se. Suurella osalla täysin oireeton tuo tauti, joillakin tulee niitä oireita
ap, kertoiko toinen sitten mitä tällä oli?
Mulla taas tyttöystävä kandidaatti sanoi että hänellä on kuppa ja HIV. En tiedä uskoako häntä ja pitäisikö tehdä jotain.
Eipä toi nyt mikään maailmanloppu ole. Jos on oireita eli kihelmöintiä tai rakkulaa, niin sitten ei yhdyntää. Muina aikoina voi aivan huoleti painella ilman kondomia. Myös estolääkitys on saatavilla, jos usein oireilee. Tämä on näitä ns tavallisia ihmisen viruksia, jotka hyvin hyvin usein ovat ihmisessä kauankin aivan oireettomia. Vuosia, jopa kymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
Kurjaa. Itse en ottaisi riskiä. Hyvä että mies oli rehellinen.
Moni ei ole juuri siksi, koska suhde loppuu näemmä siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hemmetin yleinen. Tartuntariski on tosi olematon ellei toisella ole oireita. Me oltiin yhdessä ja ilman kumia 7 vuotta ennen kuin pantiin oireisena ja tarttui toiseen. Sen kanssa voi hei elää 😄
Ei ihme että se leviää ja on yleinen...
Joo ollaan loppuelämän liitossa eikä panna sit ollenkaan jonkun hiton herpeksen takia.
Aivan yhdentekevää mulle, miten terveyteesi suhtaudut. Toivottavasti suhteesi kantaa, etkä lähde levittämään tautia omalta osaltasi. Asenteesi on jo sen sorttinen, että tuskin edes kertoisit sukupuolitaudistasi tuleville partnereille.
Pidä sitten naamasi kiinni äläkä viisastele, kun kerran on yhdentekevää.
Vierailija kirjoitti:
Hemmetin yleinen. Tartuntariski on tosi olematon ellei toisella ole oireita. Me oltiin yhdessä ja ilman kumia 7 vuotta ennen kuin pantiin oireisena ja tarttui toiseen. Sen kanssa voi hei elää 😄
Kiitos. Eka järkevä vastaus täällä idioottien kerhossa. Mutta oletko siis nainen? Olen ymmärtänyt että tarttuu helpommin miehestä naiseen myös oireettomana.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla taas tyttöystävä kandidaatti sanoi että hänellä on kuppa ja HIV. En tiedä uskoako häntä ja pitäisikö tehdä jotain.
Nuo on hyvät taudit. Jopa paremmat kuin ei diagnosoituja tauteja ollenkaan. Kuppa hoituu kokonaan pois, ja lääkityltä henkilöltä hiv tarttuu vähemmän todennäköisesti kuin sellaiselta henkilöltä, jolla ei ole todettu hiv-tartuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ollaan loppuelämän liitossa eikä panna sit ollenkaan jonkun hiton herpeksen takia.
Aivan yhdentekevää mulle, miten terveyteesi suhtaudut. Toivottavasti suhteesi kantaa, etkä lähde levittämään tautia omalta osaltasi. Asenteesi on jo sen sorttinen, että tuskin edes kertoisit sukupuolitaudistasi tuleville partnereille.
Outo näkemys, ite en saanu tollasta välinpitämätöntä mielikuvaa. Mitäpä tosiaan toisen liitto tai pitkä suhde sulle kuuluu. Lähinnä itte vaikutat ette oikeen ymmärrä...
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuo nyt on. Minun miehelläni on viinirypäleiden kokoisia peräpukamia.
No ne tuskin tarttuvat sinulle?? :D kuten herpes voi tarttua.
Vierailija kirjoitti:
On terveitäkin miehiä joteen hylkää se herppes mies.
Kannattaisko jo esitellä ekoilla treffeillä se viiden sivun pituinen lista (terveys ym.) ehdoista etsittävälle kumppanille niin kenenkään aikaa ei haaskaannu tarpeettomasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kullit ui paljaana ihmisten persereiissä ja persvakoo kaiverretaan kielellä ja homoillaan tavannaintinasimuksen lisääkseen kädet työnnetään perseeseen rannetta myören ynnä muuta pimperoon työntyy kolme hemmoo jortikoineen kerralla ynnä muuta ynnä muuta ja siitä sitten lopuksi naiselle kalut suuhun spruits.
Tarttuuko mitään ikinä?
Vierailija kirjoitti:
Hiv on aika huono tarttumaan seksissä. Itseasiassa heikoimpia tarttumaan. Saa olla paska mäihä jos kerrasta tarttuis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on. On ollut ainakin 25 vuotta. Ei se juuri elämään vaikuta. Toki mehän ei tiedetä, miten se sulla käyttäytyy, voihan se kai vaivata vaikka jatkuvasti. Sun pitää päättää, että onko se mies sulle oikeasti todella tärkeä vai kannattaisko poistaa tartuntariski kokonaan ja ettiä joku muu.
Ainiin, olen ollut yli 20v naimisissa, meillä on 2 lasta eikä miehellä ole koskaan ollut oireita.
Sama täällä, ja ihan normaalisti alatiesynnytykset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On terveitäkin miehiä joteen hylkää se herppes mies.
Kannattaisko jo esitellä ekoilla treffeillä se viiden sivun pituinen lista (terveys ym.) ehdoista etsittävälle kumppanille niin kenenkään aikaa ei haaskaannu tarpeettomasti?
Ei kannata, mutta std kannattaa kertoa.
MIten olette kertoneet uudelle kumppanille, että teillä on herpes?