Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä on te-palveluista jos on 63-vuotias?

Vierailija
26.09.2026 |

Ihan turhaan palaa yhteiskunnan rahaa. Käyntejä toimistossa sekä suunnitelman päivityksiä 3 kk välein.

Miksei tähän menevää rahaa suunnata nuoremmille? Ja me voitaisiin tehdä vaikka vapaaehtoistyötä? Itse saan 600 e kk ja on työnhakuvelvoite. Viimeksi oli vielä velvoittava tapaaminen.

Kaikki kyllä tajuaa ettei kukaan palkkaa näin vanhaa. 

Kommentit (167)

Vierailija
161/167 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt 62 v ja olin työttömänä 59 v alkaen melkein 2 vuotta. Sitten vaan pakkohaussa nappasi kerran niin paljon että ppsin haastatteluun. kaveri sanoi heti ett onko kokemusta? Tottakai tähän ikää oli jo kertynyt ja kun sanoin että olen erittäin motivoitunut töihin niin sain töitä vaikka itse olinkin jo asennoitunut ettei enää tuu. Nyt oo+n ollut 1,5 vuotta nuoressa porukassa jossa opin oikeasti heiltä uusia juttuja mutta kyllä paljon enemmän minulla on nuorille annettavaa. Yhtäkään päivää en vaihtaisi pois.

Ja ala on mikä?

Vierailija
162/167 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran oli 40 vuotta yrittäjänä toiminut nainen samalla työkkärin kurssilla. Oli ihan pihalla kaikesta. Ikää päälle 60 vuotta. Työkkäritäti vain lätkäisi samat paperit kuin muillekkin miten voisi työnhakua parantaa ja tutkia koulutusmahdollisuuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/167 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae etäuntouttavaan. Siellä suunnitelmasi voisi kirkastua?

Vierailija
164/167 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks yli 55 vuotiaan palkkaamiseen saa tukea?

Sitä pitää vaan mennä itseä kiinnostavan firman ovesta sisälle ja sanoa tuosta tuesta. 

Tukea saa myös pitkäaikaistyöttömän palkkaamiseen.

Mulle, joka vasta jäi työttömäks, ni sain noista tuista tietoo ja miten niistä työnantajaehdokkaille sanoa... Eikä se ollu ees mulle uutta tietoo...

Vierailija
165/167 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt 62 v ja olin työttömänä 59 v alkaen melkein 2 vuotta. Sitten vaan pakkohaussa nappasi kerran niin paljon että ppsin haastatteluun. kaveri sanoi heti ett onko kokemusta? Tottakai tähän ikää oli jo kertynyt ja kun sanoin että olen erittäin motivoitunut töihin niin sain töitä vaikka itse olinkin jo asennoitunut ettei enää tuu. Nyt oo+n ollut 1,5 vuotta nuoressa porukassa jossa opin oikeasti heiltä uusia juttuja mutta kyllä paljon enemmän minulla on nuorille annettavaa. Yhtäkään päivää en vaihtaisi pois.

Tästä on syytä kaikkien työttömien ottaa opikseen. Töitä löytyy kun on tarpeeksi aktiivinen. Siksi niitä on haettava eikä odotella jotain ulkopuolista vaikutusta.

Pakkohaku koskee (lähes) kaikkia työttömiä ja moni hakee paljon enemmänkin kuin sen pakollisne määrän mutta ei vain töitä löydy. Tuokin esimerkki teki sen mitä oli pakko, pakkohaussa tärppäsi. Ylimielinen ja ymmärtämätön kommenttisi oli täysin turha.

Terv eityötön.

Voin omakohtaisena kokemuksena sanoa että useamman vuoden työttömyysjakson (useassa osassa) aikana en kertaakaan löytänyt töitä niistä paikoista joita minut pakotettiin hakemaan. Parissa varmaan ihmeteltiin että mitä ihmettä minä sinne edes haen kun ei ollut esim. trukkikorttia (joka työhön vaadittiin) tai vuosien työkokemusta jostain joka ei ollut mitenkään minun alaani kuten toisessa paikassa. Mutta työkkäri lätki noita pakkohakuja aika mielivaltaisesti silloin tällöin ja toivoi ilmeisesti ettei hakija viitsi hakea jolloin voi heittää karenssit. 

Vierailija
166/167 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks yli 55 vuotiaan palkkaamiseen saa tukea?

Sitä pitää vaan mennä itseä kiinnostavan firman ovesta sisälle ja sanoa tuosta tuesta. 

Tukea saa myös pitkäaikaistyöttömän palkkaamiseen.

Mulle, joka vasta jäi työttömäks, ni sain noista tuista tietoo ja miten niistä työnantajaehdokkaille sanoa... Eikä se ollu ees mulle uutta tietoo...

Suomessa ei ole töitä, ja noi tukityöllistämiset kiinnostaa lähinnä julkista sektoria ja järjestökenttää joka on julkista sektoria sekin, ja noillakaan ei ole intoa työllistää tällä hetkellä omien säästöpaineidensa kanssa. 

Vierailija
167/167 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä pitäisi jaksaa 22 kuukautta ennen eläkettä tätä pelleilyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi