Mitä järkeä on te-palveluista jos on 63-vuotias?
Ihan turhaan palaa yhteiskunnan rahaa. Käyntejä toimistossa sekä suunnitelman päivityksiä 3 kk välein.
Miksei tähän menevää rahaa suunnata nuoremmille? Ja me voitaisiin tehdä vaikka vapaaehtoistyötä? Itse saan 600 e kk ja on työnhakuvelvoite. Viimeksi oli vielä velvoittava tapaaminen.
Kaikki kyllä tajuaa ettei kukaan palkkaa näin vanhaa.
Kommentit (167)
Meidät iäkkäät voisi kyllä antaa rauhassa tehdä esim vapaaehtoistyötä. Ihan turhaa kuormittaa te-palveluja.
Itse katsoin että ruokajskeluun tarvittaisiin vapaaehtoisia. Mutten voi sinne mennä koska olen työtön. Enkä jaksa mitään pilipsliselvitystä tehdä jos
siitä jää kiinni ja tuet lakkaa (598 e).
Antakaa armoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeistolainen on keskimäärin sosiopaattinen narsisti ja sadisti joka saa mielihyvää ja iloa siitä että heikompaa terrorisoidaan, ettei tämä pääse "liian helpolla", vaikka tuolileikissä olisi 5000 osallistujaa ja vain 5 tuolia. Pitää keksi erilaisia rangaistuksia viihteenä niille 4995 muulle ja nimitellä näitä laiskoiksi.
Se oli Sanna Marin tyttöviisikoineen jotka poistivat eläkeputken. Kiittele heitä äläkä jankuta taas oikeistolaisista.
Minä olen 64v ja olen eläkeputkessa. Yksi työhakemus per kuukausi on tehtävä ja kuittailla viestejä: "Valinta ei kohdistunut sinuun". Minusta tämä on kiusaamista.
Onneksi ensi vuotta loppuu tämä sirkus.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuossa vielä parikymmentä vuotta aikaa tehdä töitä, jos terveys sallii.
En vaan ymmärrä, mistä hyvästä pitää maksaa satoja, jopa reilu tuhat euroa eläkemaksuja, jos ajatus on tuo.
Vai luuletko, että niitä jollekin mamunaiselle maksan? Kuvottava ajatuskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 56vee, isäni jäi valtion virkamiehenä eläkkeelle 58vee 90-luvulla. Työkkärissä ollaan välillä sitä mieltä, että mulla on vielä elämä edessä:D Isäni oli tässä iässä jo jäähdyttelyvaihteella duunissaan. On absurdi tunne jos olet pitkäaikaistyöttömänä saman ikäinen kuin isäsi oli jäädessään eläkkeelle, ja kaikki ovat vain että so what, työkkäritäti soittaa taas..
Aiempi sukupolvi pääsi aikaisin eläkkeelle ja otti rahat itselleen. Aika ahneesti toimivat mutta eipä heitä kiinnosta mitä nuorille käy.
Mitä vielä. Ei ne itse päättäneet ja tänä päivänä on esim. puolustusvoimilla ja rajavartiostolla ukkoja, jotka eläköityvät viisikymppisinä. Puhumattakaan esim. maahanmuuttajanaisista, joille kaikki on yhtä eläkeputkea.
Kuka haluaa epätasa-arvoisessa Suomessa töitä tehdä. No, ei kai kukaan järkevä. Siinähän synnyttäkää työntekijöitä.
Ap. Mielelläni menisin töihin esim osa-aikatyö. Mutta tämä työkkarin palvelu ei edistä työllistymistä mitenkään.
Minä myös. Velvoite 4 paikkaa kuussa. Säälin työnantajia.
Serhii Denichenko, 21, etsi kyltin kanssa työharjoittelupaikkaa.
Tämäkin vielä. Nyt olisi työnantajienkin otettava vastuuta työllistämisestä ja harjoittelupaikoista.
Vierailija kirjoitti:
Minä myös. Velvoite 4 paikkaa kuussa. Säälin työnantajia.
Tämä turha haku vie energiaa koska kaikki tietävät ettei vanhaa työllistä kukaan.
Vapaaehtoistyö olisi ratkaisu. Tietty määrä vapaaehtoistyötä 600 e korvausta vastaan esim 50 h kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Laki määrää
Niin MARININ sosialistihallitus poisti eläkeputken,roiku löyhässä hirressä.
Nykyhallituksen mukaan jopa eläkeläisiä ollaan halukkaita palkkaamaan, joten sen takia 63-vuotiasta, joka on alle eläkeikäinen, ei jätetä rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja vaikka terveys ei sallisi, niin töihin siitä! Terveisin työllisyyspalvelut ja kansankusetus... eiku kansaneläkelaitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeistolainen on keskimäärin sosiopaattinen narsisti ja sadisti joka saa mielihyvää ja iloa siitä että heikompaa terrorisoidaan, ettei tämä pääse "liian helpolla", vaikka tuolileikissä olisi 5000 osallistujaa ja vain 5 tuolia. Pitää keksi erilaisia rangaistuksia viihteenä niille 4995 muulle ja nimitellä näitä laiskoiksi.
Se oli kylläkin Marinin sosialistihallitus joka tuon pakkohaun sääti.
Hehän inhimillistivät edellisen hallituksen mallia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä v*ttua sinä sekoilet?
Te-palvelut tai mikä lie nimensä tänä päivänä on olemassa vain ja ainoastaan tuon viraston oman porukan + työministeriön työpaikkojen turvaamiseksi. Mitään nää ei ole tehneet 30+ vuoteen suurtyöttömyyden vähentämiseksi, ja noiden ainoat tehtävät on työttömien kyyläys ja kyykytys oman vakiotyönsä sisältönä.
Ja koska joka ainoa hallitus kokoomus mukaanlukien valitsee jonkun turhimon työministeriksi joka ainoa kerta, ei tuosta hommasta luovutakaan. Broilerille kelpaa kyllä 10000+ kuukausipalkka ilman mitään tekemistä.
Yhdelläkään hallituksella ainakaan 2000-luvulla ei muuten ole ollut ministeriä jolla olisi ollut vastuuna yksityisen sektorin firmojen ja työpaikkojen lisääminen suomeen, kun broilerimme ihan puolueesta riippumatta olettaa että nuo tupsahtaa jostain taivaasta itsekseen kun broilerit ei tee mitään asian eteen. 30+ vuoteen ei ole tupsahtanut, mutta broilerit jatkaa samoja kiskoja eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli kylläkin Marinin sosialistihallitus joka tuon pakkohaun sääti.
Hehän inhimillistivät edellisen hallituksen mallia.
No ei inhimillistäneet vaan otti sen vaan omiin nimiinsä kaikkine tyhmine ja toimimattomine yksityiskohtineen. Demareilla on joku pakkomielle varmistaa että joka ainoa työkkärin työttömänkyykytyskeino on heidän itsensä sinne säätämä.
Vierailija kirjoitti:
Te-palvelut tai mikä lie nimensä tänä päivänä on olemassa vain ja ainoastaan tuon viraston oman porukan + työministeriön työpaikkojen turvaamiseksi. Mitään nää ei ole tehneet 30+ vuoteen suurtyöttömyyden vähentämiseksi, ja noiden ainoat tehtävät on työttömien kyyläys ja kyykytys oman vakiotyönsä sisältönä.
Ja koska joka ainoa hallitus kokoomus mukaanlukien valitsee jonkun turhimon työministeriksi joka ainoa kerta, ei tuosta hommasta luovutakaan. Broilerille kelpaa kyllä 10000+ kuukausipalkka ilman mitään tekemistä.
Yhdelläkään hallituksella ainakaan 2000-luvulla ei muuten ole ollut ministeriä jolla olisi ollut vastuuna yksityisen sektorin firmojen ja työpaikkojen lisääminen suomeen, kun broilerimme ihan puolueesta riippumatta olettaa että nuo tupsahtaa jostain taivaasta itsekseen kun broilerit ei tee mitään asian eteen. 30+ vuoteen ei ole tupsahtanut, mutta broilerit jatkaa samoja kiskoja eteenpäin.
Niin? Siellä vanhat puolueet hallitsee, niin oikealla kuin vasemmalla. Piiri pieni pyörii, eikä mikään muutu, kun samoja puolueita kuitenkin kansa haluaa äänestää. Paitsi ne, jotka eivät välitä mistään, eivätkä äänestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitin kuukausi sitten uudessa työpaikassa. Olen 63. Työttömänä ehdin olla alle kuukauden. Ei aina ole kyse iästä. Jos alalla on pulaa työvoimasta, töitä löytyy.
Keksit tekosyyvalheen vain päästäksesi pätemään ! Todella säälittävää 0/-100
Varmaan pääsit hoitoalalle töihin.Itsekin entinen hoitaja,työilmapiiri ja kiire vaan on pilanneet alan.Odottelen eläkettä vajaan parin vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Siellä vanhat puolueet hallitsee, niin oikealla kuin vasemmalla. Piiri pieni pyörii, eikä mikään muutu, kun samoja puolueita kuitenkin kansa haluaa äänestää. Paitsi ne, jotka eivät välitä mistään, eivätkä äänestä.
Jos äänestämisellä voisi oikeasti vaikuttaa johonkin, puolueet kieltäisi sen. Päätökset tehdään ihan muualla kuin demokratiaa leikkivässä koneistossa jossa on nää 200 turhimoa nostamassa palkkaa tyhjästä.
Poliitikot eivät aja Suomen etua, he ajavat oman edunsaajajoukon etuja.
Jos joku haluaa Suomen etua, työttömille järjestetään kullekin sopivat palvelut ja velvollisuudet. Nuorimmille pitää saada koulutusta, vähän vanhemmille pitää saada aktiivinen työnhaku ja kaikkein vanhimmille pitää etsiä kuntoutusta tai jos se ei vaikuta olevan pullonkaula niin ketään ei pakoteta turhaan työnhakuun mutta kannustetaan jollain porkkanalla vastaanottamaan osa-aikatyötä tai työkeikkoja, jopa parin tunnin keikkoja.
Sitten on oma lukunsa sairaat ihmiset, ei heidän ongelma ole ikä tai puuttuvat työpaikat tai puuttuva aktiivisuus vaan se sairaus, jolle ei haluta tehdä mitään. Parannetaan heitä tai ainakin lopetetaan turhilla vaatimuksilla kiusaaminen! Jos joku puolue ajaisi tämmöistä, niin olisin valmis talkoisiin ko. puolueen puolesta.
Olen. Ideakin on mielessä. Mutta tämäkin pitää tehdä työkkärin kautta ennen eläkeikää. Sitä ei millään jaksaisi.