Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä on te-palveluista jos on 63-vuotias?

Vierailija
26.09.2026 |

Ihan turhaan palaa yhteiskunnan rahaa. Käyntejä toimistossa sekä suunnitelman päivityksiä 3 kk välein.

Miksei tähän menevää rahaa suunnata nuoremmille? Ja me voitaisiin tehdä vaikka vapaaehtoistyötä? Itse saan 600 e kk ja on työnhakuvelvoite. Viimeksi oli vielä velvoittava tapaaminen.

Kaikki kyllä tajuaa ettei kukaan palkkaa näin vanhaa. 

Kommentit (167)

Vierailija
81/167 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 56vee, isäni jäi valtion virkamiehenä eläkkeelle 58vee 90-luvulla. Työkkärissä ollaan välillä sitä mieltä, että mulla on vielä elämä edessä:D Isäni oli tässä iässä jo jäähdyttelyvaihteella duunissaan. On absurdi tunne jos olet pitkäaikaistyöttömänä saman ikäinen kuin isäsi oli jäädessään eläkkeelle, ja kaikki ovat vain että so what, työkkäritäti soittaa taas..

Aiempi sukupolvi pääsi aikaisin eläkkeelle ja otti rahat itselleen. Aika ahneesti toimivat mutta eipä heitä kiinnosta mitä nuorille käy.

Vierailija
82/167 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeistolaiset nauttii vaan että saa kurittaa työttömiä. Tietävät kyllä itsekkin että ei 63v Erkin ole mitään järkeä yrittää jotain vakituista työtä etsiä.

Jepjep ja siksi demarit päätti säätää pakkohaun. Päälle vielä inha ja ilkeä päätös poistaa ikääntyneiden ansiosidonnaisen lisäpäivät eli eläkeputki. Kun toki kuuskymppisenä työllistyy viikossa eikös vaan. Saatanan tunarit, kuka noita voi äänestää.

Kepu tämän pakkohaun alunperin keksi, uskokaa että kiky tulee takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/167 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeistolainen on keskimäärin sosiopaattinen narsisti ja sadisti joka saa mielihyvää ja iloa siitä että heikompaa terrorisoidaan, ettei tämä pääse "liian helpolla", vaikka tuolileikissä olisi 5000 osallistujaa ja vain 5 tuolia. Pitää keksi erilaisia rangaistuksia viihteenä niille 4995 muulle ja nimitellä näitä laiskoiksi.

Oikeistolaisille kärsimys ja nöyryytys on palkkio siitä että on työtön kun pakostakin se pitää heidän mielestä jollain lailla korvata. Eli on oikeistolle viihdettä.

Vierailija
84/167 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo eläkkeellä, mutta olin työtön ennen jäädessäni eläkkeelle niin mietin kauanko pitää pakkohakea  työtä, vain 3-4kk ennen täyttämistä 65v työkkäritäti sanoi enää ei tarvi hakea.

Vierailija
85/167 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös kysyä, mitä järkeä, jos ihminen on ollut vaikka 15 työttömänä. Iästä riippumatta. No, kunnat tykkää maksaa sakkomaksuja, eläke tulisi usein halvemmaksi kuin kaikki tuet+sakkomaksu joka on 4200e vuodessa.

Itse saan kaikki tuet, yhteensä noin 15 000e vuodessa. Sakkomaksu 4200e. Kustannan vajaat 20k vuodessa.

Mutta tonnin eläkettä ei voi antaa, ei voi.

Vierailija
86/167 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa 63-vuotiaana lähteä töihin, en tunne yhtäkään. Monta OVE:a nauttivaa tunnen. Yksikin hehkutti miten jää eläkkeelle parin vuoden kuluttua. Ja sitte nauttisi matkoista. Ehti kuolla sitä ennen.

Vierailija
87/167 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä kiinnostaa 63-vuotiaana lähteä töihin, en tunne yhtäkään. Monta OVE:a nauttivaa tunnen. Yksikin hehkutti miten jää eläkkeelle parin vuoden kuluttua. Ja sitte nauttisi matkoista. Ehti kuolla sitä ennen.

Harvalla enää edes terveys riittää tuossa iässä siihen. On nivelrikkoa ja vaikka mitä. Silti roikut työkkärissä.

Vierailija
88/167 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhat TE-palvelut tuottaa mukavasti tulonsiirtoa "koulutetuille" naisille!

Vierailija
89/167 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeistolainen on keskimäärin sosiopaattinen narsisti ja sadisti joka saa mielihyvää ja iloa siitä että heikompaa terrorisoidaan, ettei tämä pääse "liian helpolla", vaikka tuolileikissä olisi 5000 osallistujaa ja vain 5 tuolia. Pitää keksi erilaisia rangaistuksia viihteenä niille 4995 muulle ja nimitellä näitä laiskoiksi.

Se oli Sanna Marin tyttöviisikoineen jotka poistivat eläkeputken. Kiittele heitä äläkä jankuta taas oikeistolaisista.

Niin, demarien piti poistaa aktiivimalli, oli ihan vaalilupauksena, mutta toivatkin aktiivi2 tilalle ja veivät eläkeputken, taisi olla sitä demareiden "parempaa ja reilumpaa" mitä kovin mainostavat.

Vierailija
90/167 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli kylläkin Marinin sosialistihallitus joka tuon pakkohaun sääti.

Eikä "hyvä hallitusohjelma" ole saanut sitä kumotuksi, vaan peräti kiristänyt ehtoja. 

No mikset silloin valittanut tai nyt hauku niitä jotka tämän lain tekivät, vai on pinkit lasit vieläkin sokaisemassa? Jos et satu tietämään niin hallitusohjelma on etukäteen suunniteltu eikä tämä asia kuulunut siihen koska jokaisella puolueella on omat tavoitteet joita  yrittävät toteuttaa kun hallitukseen pääsevät.

Vierailija
91/167 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä eläkeikä pitäisi laskea 60 vuoteen.

Kyllä mieluiten työvuosien mukaan että saa myös sellaista eläkettä että pärjää ihan sillä ilman muita lisäeläkkeitä. Muut kuin työeläkkeet voisi lopettaa kokonaan.

Vierailija
92/167 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi myös kysyä, mitä järkeä, jos ihminen on ollut vaikka 15 työttömänä. Iästä riippumatta. No, kunnat tykkää maksaa sakkomaksuja, eläke tulisi usein halvemmaksi kuin kaikki tuet+sakkomaksu joka on 4200e vuodessa.

Itse saan kaikki tuet, yhteensä noin 15 000e vuodessa. Sakkomaksu 4200e. Kustannan vajaat 20k vuodessa.

Mutta tonnin eläkettä ei voi antaa, ei voi.

Kyllä yksilöllä on joku vastuu itselläänkin. Miten voi vain olla 15v lousena ja vielä kehtaa valittaa. Jos olisit vaivanen, olisit eläkkeellä. Asennevamma haisee tänne asti. Ihan takuulla on hommia mitä pystyisit tekemään.

Vierailija
93/167 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuossa vielä parikymmentä vuotta aikaa tehdä töitä, jos terveys sallii.

Miten niin, eikö laki määrää että 68v. pääsee viimeistään eläkkeelle? Ellei ole omaa firmaa.

Kyllä, mutta mikään ei estä työntekoa eläkkeellä. Eräs tuttu tekee autoalan töitä eläkeläisenä pimeästi, osti hyvät laitteet firmansa loppuaikoina. Suurin osa pajasta on vuokrattu muille. Hyvä kuvio. Itse aion tinkiä pakkohaun yhteen kun virkailija soittaa.

Vierailija
94/167 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kansanedustaja tippuu/lähtee eduskunnasta kun hän on 59 hän saa nostaa eläkettä loppuelämänsä ajan. 

Vierailija
95/167 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhat TE-palvelut tuottaa mukavasti tulonsiirtoa "koulutetuille" naisille!

Olisi aika puhkaista tämä akkakupla, niin saadaan "koulutetut" naiset synnytystalkoisiin.

Hienona esimerkkinä toimii tuo lähikoulu, jonka lakkauttamispäätös siitti puolet naisopettajista. ;D

Vierailija
96/167 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetyttää missä riittää resursseja kiusata kuuskypäsiä jatkuvasti soitoilla tai vielä oudompaa, tapaamisella. Itse asun pk-seudulla eikä ole kertaakaan pyydetty työkkäriin näytille. Työnhakusuunnitelma sai mennä rauhassa umpeen, ei tuntunut kiinnostavan ketään. Hain toki paikkoja vaikkei niitä voinut mihinkään raportoida. Itse olin muutaman kerran yhteydessä työkkäriin asiasta eikä mitään tapahtunut. 

Kävi sitten niin hassusti että sain määräaikaisen pestin jossa olen ollut vuoden. Tämä on niitä hanttihommia huonolla palkalla joita kukaan ei halua tehdä. Minulle tämä on fyysisesti vähän liikaa koska ikää on jo. Ensi kesänä täytän 62v. Menee tässä täysin hukkaan mun kyvyt, koulutus ja osaaminen mutta ei auta. Ikäsyrjintä on näköjään päivän sana. Kun tämä määräaikaisuus päättyy aion olla hyvällä omallatunnolla ansiosidonnaisella. Oikeasti mun ikäiset voisi päästää eläkkeelle, pieneksi se jää kun työuran viimeiset 10v on ilman tuloja. Eläkkeelle on kasa projekteja odottamassa tekijää. Osasta saa lisätuloja, osa on omia juttuja.

Vierailija
97/167 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 61v ja neljää paikkaa pitää hakea joka kuukausi. Kolmen kuukauden välein tulee soitto. Olen ollut neljä vuotta työttömänä. Eihän tässä mitään järkeä ole.

Alimpaan eläkeikään on ainakin 3 vuotta. Mitä sitten pitäisi tehdä jos ei hakea töitä? Tai eihän töitä tietenkään tarvitse hakea, kuten ei myöskään nostaa yleistukea.

Kateellinen kotkottaa typeryyksiä.Kyllä se on aivan selvä ettei tuon ikäistä tavista ainakaan kukaan palkkaa.Täytyy olla joku erikoisosaaja joista on pulaa.

Vierailija
98/167 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niistä ole mitään järkeä kenellekään omatoimiselle täyspäiselle ihmiselle joka osaa aivan itse hakea töitä. Täysin typerää holhoamista.

Joo, siis joku nelikymppinen virkailijaneiti tai rouva soittaa ja toistelee samat tarinat siitä työllistymis vai mistä suunnitelmasta ja jutellaan niitä näitä ja todetaan että mikään ei ole muuttunut paitsi että avoimia minulle sopivia oman alan työpaikkoja ei ole yhtään. Eikä mitään muutakaan. Ja sitten taas hyväksytään suunnitelma. Aikuiset ihmiset pyörittää moista turhaa teatteria vuodesta toiseen. Tyypillistä oikeistolaistyylistä ylhäältäpäin saneltua holhoamista. Pipilän kikytouhut joissa mm. leikattiin joidenkin alojen ja vain joidenkin alojen lomarahoja epäreilusti ja muut hölmöydet romahduttivat puolueen kannatuksen. Nyt käy sama persuille.

Vierailija
99/167 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 56vee, isäni jäi valtion virkamiehenä eläkkeelle 58vee 90-luvulla. Työkkärissä ollaan välillä sitä mieltä, että mulla on vielä elämä edessä:D Isäni oli tässä iässä jo jäähdyttelyvaihteella duunissaan. On absurdi tunne jos olet pitkäaikaistyöttömänä saman ikäinen kuin isäsi oli jäädessään eläkkeelle, ja kaikki ovat vain että so what, työkkäritäti soittaa taas..

Minun isä jäi 55 vuotiaan eläkkeelle ysärillä. Itse oli 53 ja myös työkkärissä pitkäaikaistyöttömänä, kun edellisen työn rahoitus loppui ja odottelen sitä työkkärin tädin soittoa, että päästään taas päivittämään sitä työnhakusuunnitelmaa. Ei oikein tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa tälle tilanteelle.

Vierailija
100/167 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidät yli 60-vuotiaat saisi poistaa työkkärin listoilta ja laittaa eläkkeelle. Ei kukaan kuitenkaan palkkaa. 

Nyt pitää leikkiä tätä teatteria ja hakea neljää paikkaa kuukaudessa ja työkkärin täti soittaa kolmen kuukauden välein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän