Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä on te-palveluista jos on 63-vuotias?

Vierailija
26.09.2026 |

Ihan turhaan palaa yhteiskunnan rahaa. Käyntejä toimistossa sekä suunnitelman päivityksiä 3 kk välein.

Miksei tähän menevää rahaa suunnata nuoremmille? Ja me voitaisiin tehdä vaikka vapaaehtoistyötä? Itse saan 600 e kk ja on työnhakuvelvoite. Viimeksi oli vielä velvoittava tapaaminen.

Kaikki kyllä tajuaa ettei kukaan palkkaa näin vanhaa. 

Kommentit (167)

Vierailija
141/167 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kohta 64 v. Sain nyt pitkän perustelemisen jälkeen hakuvelvoitteeksi 3 paikkaa/kk. Se on edelleen liikaa. Pelkään että se seuraavassa keskustelussa nousee taas neljään! Keski-Uudellamaalla asun.

ALIMPAAN eläkeikään siis vähintään vuosi aikaa ja ylimpään yli 5 vuotta. Eli ihan syystä on työnhaku velvoite. 

Haha, just tuon takia eläkeikää lähestyvä ei palkata, etteivät he haahuile siellä vielä 7-kymppisinä. Sinäkö olet jo muumioitunut työpaikallesi?

Vierailija
142/167 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeistolainen on keskimäärin sosiopaattinen narsisti ja sadisti joka saa mielihyvää ja iloa siitä että heikompaa terrorisoidaan, ettei tämä pääse "liian helpolla", vaikka tuolileikissä olisi 5000 osallistujaa ja vain 5 tuolia. Pitää keksi erilaisia rangaistuksia viihteenä niille 4995 muulle ja nimitellä näitä laiskoiksi.

Se oli kylläkin Marinin sosialistihallitus joka tuon pakkohaun sääti.

Orpon Hallituksen piti muuttaa sitä, mutta päättivät , että antaa olla. 

Satonen tajusi (ja seuraajansa marttijotain) ettei koko työministerillä ole mitään tekemistä jos työttömiä ei kyylätä ja kyykytetä. Ja oma napa oli taas kerran lähempänä kuin selkäranka tai järki. Eipä sinänsä, saman on tajunneet jokainen demariministeri sitä ennenkin. Vain sipilän hallituksen ministerillä oli edes jotain kokemusta työttömyydestäkin, mutta niipä nuo tekikin mm. eläkeputken vanhoile pitkäaikaistyöttömille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/167 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela riittää. Turhaa byrokratiaa muutenki. Kun ei oo töitäkään kaikille. Haet työttömyysetuuden toistaiseksi ja jos saat töitä saat palkan millä pärjää. Tai oot opiskelija. Opintoetuudet. 

Vierailija
144/167 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt 62 v ja olin työttömänä 59 v alkaen melkein 2 vuotta. Sitten vaan pakkohaussa nappasi kerran niin paljon että ppsin haastatteluun. kaveri sanoi heti ett onko kokemusta? Tottakai tähän ikää oli jo kertynyt ja kun sanoin että olen erittäin motivoitunut töihin niin sain töitä vaikka itse olinkin jo asennoitunut ettei enää tuu. Nyt oo+n ollut 1,5 vuotta nuoressa porukassa jossa opin oikeasti heiltä uusia juttuja mutta kyllä paljon enemmän minulla on nuorille annettavaa. Yhtäkään päivää en vaihtaisi pois.

Tästä on syytä kaikkien työttömien ottaa opikseen. Töitä löytyy kun on tarpeeksi aktiivinen. Siksi niitä on haettava eikä odotella jotain ulkopuolista vaikutusta.

Verrataanko kaikkiin niihin jotka on ihan vastaavasti hakeneet vuosia muttei löydä mitään ennen kuin lopulta koittaa se ihana eläkkeen alku?

Veikkaan että onnistuneita on hyvin paljon vähemmän, ainakin jos katsotaan niitä jotka hakee yleisesti avoimia töitä eikä suhteilla suoraan firmaan. 

Vierailija
145/167 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt 62 v ja olin työttömänä 59 v alkaen melkein 2 vuotta. Sitten vaan pakkohaussa nappasi kerran niin paljon että ppsin haastatteluun. kaveri sanoi heti ett onko kokemusta? Tottakai tähän ikää oli jo kertynyt ja kun sanoin että olen erittäin motivoitunut töihin niin sain töitä vaikka itse olinkin jo asennoitunut ettei enää tuu. Nyt oo+n ollut 1,5 vuotta nuoressa porukassa jossa opin oikeasti heiltä uusia juttuja mutta kyllä paljon enemmän minulla on nuorille annettavaa. Yhtäkään päivää en vaihtaisi pois.

Tästä on syytä kaikkien työttömien ottaa opikseen. Töitä löytyy kun on tarpeeksi aktiivinen. Siksi niitä on haettava eikä odotella jotain ulkopuolista vaikutusta.

Pakkohaku koskee (lähes) kaikkia työttömiä ja moni hakee paljon enemmänkin kuin sen pakollisne määrän mutta ei vain töitä löydy. Tuokin esimerkki teki sen mitä oli pakko, pakkohaussa tärppäsi. Ylimielinen ja ymmärtämätön kommenttisi oli täysin turha.

Terv eityötön.

Vierailija
146/167 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä on te-palveluista jos on ihan minkä ikäinen vaan?

Virkailijoilla on töitä, ei muuta. Voitais säästää nuokin rahat ja tuki maksettaisiin pelkällä hakemuksella. 

Vierailija
147/167 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin olet työtön työnhakija etkä esimerkiksi eläkkeellä tai työkyvyttömyyseläkkeellä, viranomaisten pitää kohdella sua ihmisenä, joka voi vielä työllistyä. Ei voida vain iän perusteella todeta, että “ei sua kuitenkaan kukaan palkkaa, unohdetaan koko homma”. 

Vierailija
148/167 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
149/167 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavat ne metriperseet toteuttaa tehtäväänsä eli vittuilla. Tienaavat samalla bonuksiaan.

Vierailija
150/167 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaisitko työnantajana töihin 30-vuotiaan vai 63-vuotiaan? 

Vierailija
151/167 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kuin olet työtön työnhakija etkä esimerkiksi eläkkeellä tai työkyvyttömyyseläkkeellä, viranomaisten pitää kohdella sua ihmisenä, joka voi vielä työllistyä. Ei voida vain iän perusteella todeta, että “ei sua kuitenkaan kukaan palkkaa, unohdetaan koko homma”. 

Mutta se on se totuus. Kiva olla siellä te-toimistossa ja esittää kuinka toivoisi työllistyvänsä yms yms 

Pitää näytellä tämä rooli. 

Vierailija
152/167 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidät yli 60-vuotiaat saisi poistaa työkkärin listoilta ja laittaa eläkkeelle. Ei kukaan kuitenkaan palkkaa. 

Nyt pitää leikkiä tätä teatteria ja hakea neljää paikkaa kuukaudessa ja työkkärin täti soittaa kolmen kuukauden välein.

Itsellä ei ole edes työnhakuvelvoitetta. Silti täytyy juosta puolen vuoden välein tapaamisissa yhä. Kerron nykyään jo etukäteen, että joo voin mä taas tulla mutta oikeasti mulla ei ole enää mitään sanottavaa. Puhukaa te mukavia, minä kuuntelen ja nyökkäilen, sanotte sitten milloin voin lähteä. Helvetinmoista teatteria. Viimeksi join pikkupullon viiniä että kestin mennä. 

Vierailija
153/167 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta se on se totuus. Kiva olla siellä te-toimistossa ja esittää kuinka toivoisi työllistyvänsä yms yms 

Pitää näytellä tämä rooli. 

Teatteriahan tää meidän kuuskolmosten kohdalla on. Täytyy vaan toivoa, että vastanäyttelijäksi valikoituu fiksu ja ymmärtäväinen vastanäyttelijä joka vetää minimiin noi turhat velvoitteet. Hieman reilu vuosi vielä teatteriroolia jäljellä ja se on sit siinä.

Vierailija
154/167 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljää paikkaa pitää hakea joka kuukausi ja ikää on 62v. Ihan typerää.

Vierailija
155/167 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä eläkeikä pitäisi laskea 60 vuoteen.

Nostetaan kuitenkin varmaan 100 vuoteen, jotta valtiovalta voi hautaan saakka tanssittaa vanhuksia pillinsä mukaan.

Vierailija
156/167 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä tämänkin säikeen useissa valitus viestissä unohdetaan poikkeuksetta vanha viisaus: "Työnteko kannattaa aina"

Siitä kannattaa lähteä ja muuttaa asennettaan.

Vierailija
157/167 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljää paikkaa pitää hakea joka kuukausi ja ikää on 62v. Ihan typerää.

Vedät ne hatusta ja ilmoitat että olet ”hakemut”

Vierailija
158/167 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään mitään.

Työnhakijalle ei mitään hyötyä vaan pelkää kiusaamista ja haittaa. Hyödyt saa järjettömän kokoinen virka-armeija, jolla oikeasti ei tee yhtään mitään.

Vierailija
159/167 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistitko ottaa aamu 💊💊💊💊?

Vierailija
160/167 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain promillen murto-osa yli 50-vuotiaista pääsee nykyään edes työhaastatteluun. Ei rekrytoijat halua isovanhempiensa ikäisiä työpaikalleen.

M56, viimeksi haastattelussa 2023.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän