Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä on te-palveluista jos on 63-vuotias?

Vierailija
26.09.2026 |

Ihan turhaan palaa yhteiskunnan rahaa. Käyntejä toimistossa sekä suunnitelman päivityksiä 3 kk välein.

Miksei tähän menevää rahaa suunnata nuoremmille? Ja me voitaisiin tehdä vaikka vapaaehtoistyötä? Itse saan 600 e kk ja on työnhakuvelvoite. Viimeksi oli vielä velvoittava tapaaminen.

Kaikki kyllä tajuaa ettei kukaan palkkaa näin vanhaa. 

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys.

Jos säästäminen oikeasti kiinnostaa, tulisi tarkastella myös tällaisiin palveluihin palavaa rahaa suhteessa hyötyyn. Pidän tärkeänä, että työttömänä olevien tilannetta kartoitetaan, mutta en tiedä, onko nykyinen tapa paras saati tuottaako tapa oikeaa tietoa näistä asioista. Yhteen aikaan luin runsaasti työttömistä tehtyjä kirjauksia, mutta sitten keskusteli sen työttömän kanssa, tilanteesta syntyi aika erilainen kuva. 

Vierailija
42/48 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Marinin kopla poisti ansiosidonnaisen lisäpäivät, jotka myös eläkeputkena tunnetaan osana "työllisyystoimiaan". Asiasta uutisoitiin muistaakseni joulukuussa 2020.

Tuokin ilkityö aiheuttaa monelle ahdistusta, äärimmäistä köyhyyttä ja asunnottomuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensivuoden puolella voi olla vähän enemmän mutta empäs kerrokaan mitä TE palvelun täti kertoi tulevasta minkä tiesi :) Autistivammaisille ei saa antaa siimaa liikaa ettei ragebaittailu lopu :D

Vierailija
44/48 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeistolainen on keskimäärin sosiopaattinen narsisti ja sadisti joka saa mielihyvää ja iloa siitä että heikompaa terrorisoidaan, ettei tämä pääse "liian helpolla", vaikka tuolileikissä olisi 5000 osallistujaa ja vain 5 tuolia. Pitää keksi erilaisia rangaistuksia viihteenä niille 4995 muulle ja nimitellä näitä laiskoiksi.

Se oli kylläkin Marinin sosialistihallitus joka tuon pakkohaun sääti.

Oli jo Pöpilän aikana ja Perskeko-hallituksen suunnitelmissa oli vieläkin rangaistuspitoisempi jatko kuin mitä Marinin hallitus loppujen lopuksi toteutti.

Onko teillä oikeasti noin lyhyt muisti?

Vierailija
45/48 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitin kuukausi sitten uudessa työpaikassa. Olen 63. Työttömänä ehdin olla alle kuukauden. Ei aina ole kyse iästä. Jos alalla on pulaa työvoimasta, töitä löytyy.

Keksit tekosyyvalheen vain päästäksesi pätemään  ! Todella säälittävää 0/-100

Ei tarvitse valehdella. Olen erityisluokanopettaja pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
46/48 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitin kuukausi sitten uudessa työpaikassa. Olen 63. Työttömänä ehdin olla alle kuukauden. Ei aina ole kyse iästä. Jos alalla on pulaa työvoimasta, töitä löytyy.

Keksit tekosyyvalheen vain päästäksesi pätemään  ! Todella säälittävää 0/-100

Ei tarvitse valehdella. Olen erityisluokanopettaja pääkaupunkiseudulla.

Ethän ole ! Todista se tai ei uskota 

Vierailija
47/48 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeistolainen on keskimäärin sosiopaattinen narsisti ja sadisti joka saa mielihyvää ja iloa siitä että heikompaa terrorisoidaan, ettei tämä pääse "liian helpolla", vaikka tuolileikissä olisi 5000 osallistujaa ja vain 5 tuolia. Pitää keksi erilaisia rangaistuksia viihteenä niille 4995 muulle ja nimitellä näitä laiskoiksi.

Se oli kylläkin Marinin sosialistihallitus joka tuon pakkohaun sääti.

Ei ollut vaan Sipilän hallitus. Muistan miten pettynyt olin Marinin hallitukseen kun eivät poistaneet pakkohakua. Onneksi kuitenkin vähän muokkasivat sitä inhimillisemmäksi.

Vierailija
48/48 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei liity puoluekantaan. Yhtä hyvin vasen puoli luo niitä paikkoja virkailijoille. Jotka taas kyykyttävät. 4

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi