Mitä järkeä on te-palveluista jos on 63-vuotias?
Ihan turhaan palaa yhteiskunnan rahaa. Käyntejä toimistossa sekä suunnitelman päivityksiä 3 kk välein.
Miksei tähän menevää rahaa suunnata nuoremmille? Ja me voitaisiin tehdä vaikka vapaaehtoistyötä? Itse saan 600 e kk ja on työnhakuvelvoite. Viimeksi oli vielä velvoittava tapaaminen.
Kaikki kyllä tajuaa ettei kukaan palkkaa näin vanhaa.
Kommentit (48)
Ahne, ahneempi, sosiaalityöntekijä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeistolainen on keskimäärin sosiopaattinen narsisti ja sadisti joka saa mielihyvää ja iloa siitä että heikompaa terrorisoidaan, ettei tämä pääse "liian helpolla", vaikka tuolileikissä olisi 5000 osallistujaa ja vain 5 tuolia. Pitää keksi erilaisia rangaistuksia viihteenä niille 4995 muulle ja nimitellä näitä laiskoiksi.
Se oli kylläkin Marinin sosialistihallitus joka tuon pakkohaun sääti.
Eikä "hyvä hallitusohjelma" ole saanut sitä kumotuksi, vaan peräti kiristänyt ehtoja.
Ei mitään Koko TE palvelut on pelkkä simputus jolla ei ole työllistymisen kannalta mitään hyötyä Täytyy vain natsiriikan keksiä näitä että saa saksiorkkujaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuossa vielä parikymmentä vuotta aikaa tehdä töitä, jos terveys sallii.
Muttei kukaan palkkaa…
Oletko miettinyt yrittäjyyttä?
Vierailija kirjoitti:
Oikeistolainen on keskimäärin sosiopaattinen narsisti ja sadisti joka saa mielihyvää ja iloa siitä että heikompaa terrorisoidaan, ettei tämä pääse "liian helpolla", vaikka tuolileikissä olisi 5000 osallistujaa ja vain 5 tuolia. Pitää keksi erilaisia rangaistuksia viihteenä niille 4995 muulle ja nimitellä näitä laiskoiksi.
Kunnon na z z emeininkiä. Järjen käyttö EI sallittu :/.
Vierailija kirjoitti:
Tee itse töitä 83- vuotiaaksi!!
T. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee itse töitä 83- vuotiaaksi!!
T. eri
Amerikassa monet tekevätkin.
Mikset voi tehdä vapaaehtoistyötä jos mieluummin haluat?
Hakemus aloitetaan sanoilla, olen syntynyt -63 ja haen työpaikkaa. Sen jälkeen voi huoleti kirjoittaa kissan hiekkalaatikon tyhjennysohjeen, kukaan ei lue. Valmis hakemus sähköpostiin ja lähetys. Aivan sama mitä hakee tai mihin lähettää sen. Mutta te-läskikasat istuu haisevatvitut märkinä, taas saatiin simputtaa.
Kyllä eläkeikä pitäisi laskea 60 vuoteen.
Kukaan ei pakota roikkumaan siellä listoilla, jos ei halua. Jos raha kelpaa, niin sitten on pakko roikkua. Valitse mieleisesi vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä on te-palveluista jos on ihan minkä ikäinen vaan?
Täti kysyy: kuinka voin auttaa?
Vastaat haluavasi työpaikan.
Täti sanoo, ettei voi työpaikkaa antaa, mutta onko vaikeuksia kirjoittaa CV tai löytää työmahdollisuuksia.Vastaat, ettei tässä ole ongelmaa. Koulutuksella ja työkokemuksella on kysyntää, mutta 50+ ei sovi haetun henkilön profiiliin.
Sama toistetaan kerran kolmessa kuukaudessa. Kukaan ei tiedä, mikä ihme voisi olla työkkärin rooli työllistymisessä.
Voimme lisätä rahoitusta työkkäreihin ja ottaa käyttöön käynnit kerran viikossa. Tällöin sama keskustelu toistettaisiin useammin samoin tuloksin.
Vierailija kirjoitti:
Raha?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli Sanna Marin tyttöviisikoineen jotka poistivat eläkeputken. Kiittele heitä äläkä jankuta taas oikeistolaisista.
Minäpä ehdin päästä putkeen. No, minulla on yleensä aina hyvä tuuri kaikissa asioissa.
Aloitin kuukausi sitten uudessa työpaikassa. Olen 63. Työttömänä ehdin olla alle kuukauden. Ei aina ole kyse iästä. Jos alalla on pulaa työvoimasta, töitä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha?
Työnhakija ei saa sitä kautta työpaikkaa, mutta on velvoitettu osallistumaan sirkukseen, jotta on oikeutettu työttömyystukeen. Samaan aikaan kunta maksaa sakkomaksuja, mutta kunta ei pysty saamaan ainuttakaan yritystä kunnan alueella palkkaamaan ketään, jota nämä eivät etsi. Olisihan se nyt noloa yritykselle palkata työtön työnhakija. Johan kaikki miettisi, että eikö ketään muuta löytynyt!
Vierailija kirjoitti:
Aloitin kuukausi sitten uudessa työpaikassa. Olen 63. Työttömänä ehdin olla alle kuukauden. Ei aina ole kyse iästä. Jos alalla on pulaa työvoimasta, töitä löytyy.
Keksit tekosyyvalheen vain päästäksesi pätemään ! Todella säälittävää 0/-100
Täti kysyy: kuinka voin auttaa?
Vastaat haluavasi työpaikan.
Täti sanoo, ettei voi työpaikkaa antaa, mutta onko vaikeuksia kirjoittaa CV tai löytää työmahdollisuuksia.
Vastaat, ettei tässä ole ongelmaa. Koulutuksella ja työkokemuksella on kysyntää, mutta 50+ ei sovi haetun henkilön profiiliin.
Sama toistetaan kerran kolmessa kuukaudessa. Kukaan ei tiedä, mikä ihme voisi olla työkkärin rooli työllistymisessä.