Miksi nykynaisista ei löydy feminiinisiä piirteitä?
Niitä ovat mielestäni mm. pehmeys, vastaanottavaisuus, leikkisyys, huolettomuus, tietynlainen kainous, luovuus. Feminiininen nainen ei myöskään koe tarvetta kontrolloida asioita tai pitää ohjia koko ajan omissa käsissään.
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Näkee näistä kommenteista miten suomalaiset miehet käyttäytyy! Pelkkää paskaa!
Aika kapea on näkökantasi. Luuletko että täällä pyörii kovinkin edustava otos koko suomalaisesta mieskannasta?
En ole nykyajan nainen vaan vanhanaikainen. Ei löydy sellaista naiseutta että laittaisin leningin päälle. Eli ei löytynyt ennenkään naisellisia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Tule ulos sieltä omasta kuplastasi, niin saattaist ehkä yllättyä. - ja mitä pahaa on siinä, että nainen yrittää kontrolloida asioita ? Esimerkiksi haluamalla pitää niin itsestään kuin ympäristöstään, kuten omasta kodistan huolta. - Ja ainakin oman kokemuskeni mukaan moni nainen on hyvinkin vastavuoroinen mutta toki odottavat perustellusti, että minä (tai yleisemmin muut) tekevät myös osansa. - Elleivät näin olsi tehneet, niin minulla ei esimerkiksi varmasti olsi yhtään nasita ystävänä tuskin edes kaverina, koska lähesiet ihmissuhteet usein vaativat molempien panosta ja tai ainakin ksäitystä siitä, mitä ystävyys (tai kaveruus) tarkoittaa
Ikisinkku mies 40+
Aina kirjoitat siitä kuplasta.
Vierailija kirjoitti:
Kuntosali/liika syöminen tekee naisista vastenmielisen miesmäisiä.
Ei me sua haluta. Luonteella on kaikista eniten väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virolaiset naiset ovat hyvin naisellisia meihin suomalaisiin verrattuna. Pitävät huolta itsestään ja pukeutuvat naisellisesti ja ovat kauniita. Kateeksi käy. Terv. Suomalainen maatuska.
Ja tosi laskelmoivia ja kovia vaatimattomiin suomalaisiin verrattuna. Kaipa se on keino pärjätä slaavimiesten kanssa.
Just näin. Hyvä myös muistaa että Virossa sosiaaliturva ei ole edes Suomen tasolla. Se voi johtaa siihen että naisten on pärjätäkseen oltava laskelmoivia ja korostettava sellaisia naisellisia puolia, jotka voivat auttaa elättävän miehen löytämisessä. Kuulostaa ajatuksena harmittomalta ja varmaan palstamiesten mielestä kivalta diililtä, mutta todellisuudessa tuo vaikuttaa valtasuhteeseen myös ikävällä tavalla. Tuntemani virolainen nainen ei esim. voi ymmärtää miksi suomalaiset kertovat rehellisesti seurusteluhistoriastaan miehille, eli ei saisi olla avoin vaan on pidettävä yllä valheellista mielikuvaa siitä että nainen on ns. puhtoisempi kuin onkaan. Koska vanhanaikaisessa maailmassa avoin seksuaalisuus voi johtaa siihen, ettei liian kokenutta naista haluta vaimoksi mikä taas johtaa ihan suoranaiseen valehteluun. Kumppanin edessä ei muutenkaan saisi olla samalla tapaa oma itsensä, kuin ystävien kanssa ollaan. Siis ainakaan tämän tuttuni mielestä joka on joutunut jatkuvasti vain selviytymään ja on ihan erilainen miesten kuin naisten seurassa. Suomalaisen näkökulmasta sellainen on heti aika epäilyttävää käytöstä.
Mielestäni tuo kuulostaa hirmu raskaalta ja olen mielummin suomalaiseen tapaan tasavertaisesti taloudesta vastuussa, enkä vedä kokoajan jotain roolia tai joudu pelkäämään lähteekö katto alta jos en tietynlaista miestä löydä ja häntä miellytä. Naisellista pukeutumista tämä ei myöskään estä, mutta onhan se kiva jos seksikkyys on naisen oma valinta ja vapaaehtoista itseilmaisua eikä selviytymiskeino. Tuo myös johtaa siihen että miehissä on myös suosittava aika kovia piirteitä, esim. tunnetaidot on toissijaista. Mutta tottakai Virossakin on erilaisia ihmisiä ja hyvin erilaisia piirejä. En tunne niitä hyväosaisia joten en osaa siitä sanoa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virolaiset naiset ovat hyvin naisellisia meihin suomalaisiin verrattuna. Pitävät huolta itsestään ja pukeutuvat naisellisesti ja ovat kauniita. Kateeksi käy. Terv. Suomalainen maatuska.
Myös Suomesta löytyy vastaavia. Miksi kuitenkaan kenenkään pitäisi tälläytyä erikseen jos vaikka ruokakaupassa käy? Ei minua kiinnosta olla joka hetki muiden silmänruokana.
He ovat luonnostaan kauniita,ei tarvitse tälläytyä erikseen. Näkee kilometrin päästä jos on virolainen tai suomalainen,koskee myös miehiä.
Ihan yhtä lailla luonnostaan kauniita naisia ja komeita miehiä löytyy täältäkin, eikä suomalaista ja virolaista erota elleivät ala puhua. Mutta jos olet eri mieltä niin pysy Virossa, niin ei tarvitse suomalaisia haukkua. Jos taas et voi olla Virossa niin huono juttu sinulle.
Olen suomalainen syntynyt täällä 60 v sitten,enkä hauku suomalaisia. Totuus vaan on että virolaiset on siistimpiä ja tyyllikkäämpiä!
Olet syntynyt väärään maahan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös Suomesta löytyy vastaavia. Miksi kuitenkaan kenenkään pitäisi tälläytyä erikseen jos vaikka ruokakaupassa käy? Ei minua kiinnosta olla joka hetki muiden silmänruokana.
He ovat luonnostaan kauniita,ei tarvitse tälläytyä erikseen. Näkee kilometrin päästä jos on virolainen tai suomalainen,koskee myös miehiä.
Ihan yhtä lailla luonnostaan kauniita naisia ja komeita miehiä löytyy täältäkin, eikä suomalaista ja virolaista erota elleivät ala puhua. Mutta jos olet eri mieltä niin pysy Virossa, niin ei tarvitse suomalaisia haukkua. Jos taas et voi olla Virossa niin huono juttu sinulle.
Olen suomalainen syntynyt täällä 60 v sitten,enkä hauku suomalaisia. Totuus vaan on että virolaiset on siistimpiä ja tyyllikkäämpiä!
Haukutpa kuitenkin, vertailemalla meitä jatkuvasti virolaisiin, joista sinulla on kyllä todella ruusuinen kuva. Totuus on silti, etteivät virolaiset ole meitä rakenteellisesti parempia.
Siis en hauku suomalaisia,sanon vaan mielipiteeni. Ota se herne pois nenästäsi!
Mutta katsot silti asialliseksi korostaa virolaisia suomalaisten kustannuksella. Saat ihailla virolaisia, mutta jos et osaa tehdä sitä painamatta samalla suomalaisia alaspäin, niin se kertoo joko vajavaisista verbaalisista kyvyistä tai sitten siitä että halveksut suomalaisia. Asiaa X nimittäin voi kehua ilman että pitää halventaa asiaa Y.
Sinulla on nyt selvästi jotain kaunaa virolaisia kohtaan.Selvyyden vuoksi minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa suomalaisista.Mielipiteeni oli vain se että he panostavat enemmän ulkoiseen siisteyteen ja ulkonäköön .
Pötyä, se on juuri toisin päin, että sinulla on jotain kaunaa suomalaisia kohtaan. OIet tässä nyt jonkun aikaa kehunut virolaisia maasta taivaaseen samalla kun haukut suomalaiset rumiksi. Sinulla nimenomaan on pahaa sanottavaa suomalaisista, siinä missä minä en ole sanonut virolaisista muuta kuin että he eivät poikkea suomalaisista mitenkään. Mielipiteesi on ollut että he olisivat jotenkin synnynnäisesti parempia/kauniimpia, mihin minä puolestaan sanoin, etteivät ole.
Virossa voi olla erilainen tapakulttuuri ja ulkonäköä mietitään enemmän, mutta se ei tee suomalaisia rumemmiksi tai virolaisia paremmiksi.
Sinulla on lukemisen ymmärtämisen ongelma. En ole sanallakaan haukkunut suomalaisia rumaksi,itsekkin oon. Mutta geenit ovat joillain paremmat joillain huonommat kansallisuudesta riippumatta!
Voit tilata postimyynnistä morsiamen joka larppaa sulle elatusta vastaan feminiinistä naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu,jos minusta olis ollu kiinni niin en ois halunnu syntyä ollenkaan! Täällä kuitenki 60 vuotta kärvistelty ja mielipiteitä ei saa sanoa! Ilman että haukutaan paskaksi!
Tilanne on se että naiset ovat kasvaneet ja menneet eteenpäin, mutta miehet jääneet sätkyttelemään vanhentuneisiin asetelmiinsa. 50-luku ei enää parkumalla palaa, loppupeleissä kaikkien onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
koska suuresta osasta miehiä ei ole elättäjäksi eikä perheen pääksi. Sellainen heittäytyminen vaatii luottamusta mikä on nykyaikana alhaalla. Lisäksi todella harva voi nykyaikana olla huoleton nykyaikaisessa yhteiskunnassa. Kaikesta kilpaillaan.
Johan on horinat!
Pitäisi siis heittäytyä maksamaan 18v elareita jollekin mt-punapäälle, joka kasvattaa lapsestasi valkoroŝkaa etkä voi sille mitään.
Miten sekaisin sä olet
Tossa skenaariossahan mies on luotettava jolloin nainen uskaltaa olla se feminiininen ja perhe ja suhde on ja pysyy onnellisena.
Vain sun kieroutuneessa päässäsi se vääntyy eroksi ja nainen hulluksi.
Meinaatko, että naiset olivat kuvailemiasi ominaisuuksia täynnä esimerkiksi nälkävuosina? Ah kyllä, silloin varmasti menestyi olemalla pehmeä, vastaanottavainen, kaino, leikkisä ja huoleton. Luova saattoi olla siitä, mitä sitä tänään syötäisiin, jottei kuolla nälkään kuten naapurit.
Miksi liian monet miehet kuvailevat ihanteekseen (feminiininen jumalatar) kirjaimellisesti lapsen, kun useimmat naiset kuvailevat taas tasapainoisen miehen?
Minä olen kyllä naisellinen suomalainen nainen. Ihan äärifeminiininen en ole. En usko olevani mikään kummajainen. Just juttelin pihalla toisen feminiinisen naisen kanssa.
Joskus miehellä on otanta vain 1/100 -tyyppisistä? Ei näekään muita? Jos näin on, pitäisikö laajentaa valikoimaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haukutpa kuitenkin, vertailemalla meitä jatkuvasti virolaisiin, joista sinulla on kyllä todella ruusuinen kuva. Totuus on silti, etteivät virolaiset ole meitä rakenteellisesti parempia.
Siis en hauku suomalaisia,sanon vaan mielipiteeni. Ota se herne pois nenästäsi!
Mutta katsot silti asialliseksi korostaa virolaisia suomalaisten kustannuksella. Saat ihailla virolaisia, mutta jos et osaa tehdä sitä painamatta samalla suomalaisia alaspäin, niin se kertoo joko vajavaisista verbaalisista kyvyistä tai sitten siitä että halveksut suomalaisia. Asiaa X nimittäin voi kehua ilman että pitää halventaa asiaa Y.
Sinulla on nyt selvästi jotain kaunaa virolaisia kohtaan.Selvyyden vuoksi minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa suomalaisista.Mielipiteeni oli vain se että he panostavat enemmän ulkoiseen siisteyteen ja ulkonäköön .
Pötyä, se on juuri toisin päin, että sinulla on jotain kaunaa suomalaisia kohtaan. OIet tässä nyt jonkun aikaa kehunut virolaisia maasta taivaaseen samalla kun haukut suomalaiset rumiksi. Sinulla nimenomaan on pahaa sanottavaa suomalaisista, siinä missä minä en ole sanonut virolaisista muuta kuin että he eivät poikkea suomalaisista mitenkään. Mielipiteesi on ollut että he olisivat jotenkin synnynnäisesti parempia/kauniimpia, mihin minä puolestaan sanoin, etteivät ole.
Virossa voi olla erilainen tapakulttuuri ja ulkonäköä mietitään enemmän, mutta se ei tee suomalaisia rumemmiksi tai virolaisia paremmiksi.
Sinulla on lukemisen ymmärtämisen ongelma. En ole sanallakaan haukkunut suomalaisia rumaksi,itsekkin oon. Mutta geenit ovat joillain paremmat joillain huonommat kansallisuudesta riippumatta!
Sinulla taas joku ongelma siinä, ettet kykene sanomaan "virolaiset ovat kauniita" ilman suomalaisten vähättelyä. Voisit ihan hyvin sanoa heitä kauniiksi ilman vertailua. Sekin on rumaksi kutsumista jos sanot että toinen on kaunis ja pitää huolta itsestään verrattuna toiseen, koska se antaa ymmärtää että se toinen ei tee niin. Se, että sanot itseäsi rumaksi, ei muuta asiaa.
Vasta tuossa viimeisessä lauseessasi alat olla edes vähän oikeilla jäljillä, kun sanot ettei geenit riipu kansallisuudesta. Se on jo edistystä sen jälkeen kun olet yleistänyt suomalaisia tai virolaisia miten sattuu.
Naiset ovat aikuisia ihmisiä. Aikuiselle ihmiselle on huono idea olla kuvaamasi kaltainen yhteiskunnasta riippumatta, siinä voi joutua nopeasti kerta kaikkiaan kuseen jos vaan lilluu omassa elämässään vailla huolen häivää vastaanottamassa sitten kainosti kaikenlaista paskaa milloin mistäkin. Tuo aidosti pehmeä ja haavoittuva puoli taas kannattaa varata juurikin esimerkiksi lapsille, eläimille, perheenjäsenille ja hyväksi ja luotettavaksi havaituille ja myös pehmeytensä näyttäville kumppanille ja hyville ystäville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu,jos minusta olis ollu kiinni niin en ois halunnu syntyä ollenkaan! Täällä kuitenki 60 vuotta kärvistelty ja mielipiteitä ei saa sanoa! Ilman että haukutaan paskaksi!
No voi voi. Ei keneltäkään kysytä haluammeko syntyä. Jos ei kantti kestä itsemurhan tekemistä, niin sitten saat luvan sinnitellä elämän läpi kuten me muutkin. Mieliteen saat kyllä sanoa kuten muutkin, mutta jos sanot sellaista, josta muut eivät pidä, niin varaudu saamaan sen mukaista palautetta. Sen verran pitää olla selkärankaa, että kestää epäsuositun mielipiteen seuraukset eikä piiloudu "mulla on oikeus mielipiteeseen"-fraasin taakse.
Vierailija kirjoitti:
Käyppä edes joskus Tallinnan ulkopuolella, niin näet, että ihan yhtä luuskia kuin suomalaiset.
Vietän kuukausia joka vuosi Virossa, mukavia tyyppejä.
Kerro ap omin sanoin, mihin minä, sinkku, aikunen nainen, jolla oma talous, jota yksin pyöritän, sinua tarvitsen?
Kainous-eli kasvot punaisena livahtaa takavasemmalle kun mies koettaa pussata.
Pehmeys.ei pidä asioita omissa käsissä- eli pyörtyilee ja itkee kun sulake palaa tai sisään lentää mehiläinen.
Kukahan mies tuollaista katselisi kovin kauan?
Mielestäni tuo kainous ei ole mikään erityisen positiivinen luonteenpiirre. Kuulostaa vähän kynnysmatolta tai joltain historiallisen romaanin naishahmolta.