Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykynaisista ei löydy feminiinisiä piirteitä?

Vierailija
26.09.2026 |

Niitä ovat mielestäni mm. pehmeys, vastaanottavaisuus, leikkisyys, huolettomuus, tietynlainen kainous, luovuus. Feminiininen nainen ei myöskään koe tarvetta kontrolloida asioita tai pitää ohjia koko ajan omissa käsissään. 

Kommentit (115)

Vierailija
101/115 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tule ulos sieltä omasta kuplastasi, niin saattaist ehkä yllättyä. - ja mitä pahaa on siinä, että nainen yrittää kontrolloida asioita ? Esimerkiksi haluamalla pitää niin itsestään kuin ympäristöstään, kuten omasta kodistan  huolta. - Ja ainakin oman kokemuskeni mukaan moni nainen on hyvinkin vastavuoroinen mutta toki odottavat perustellusti, että minä (tai yleisemmin muut) tekevät myös osansa. - Elleivät näin olsi tehneet, niin minulla ei esimerkiksi varmasti olsi yhtään nasita ystävänä tuskin edes kaverina, koska lähesiet ihmissuhteet usein vaativat molempien panosta ja tai ainakin ksäitystä siitä, mitä ystävyys (tai kaveruus) tarkoittaa

Ikisinkku mies 40+  

Aina kirjoitat siitä kuplasta.

Ohis, - En kai sentää ihan aina mutta varmaan tällä palstalla kuplassa elämiseen viittaan melko usein jo siksi, että (A) huomaan monta kertaa eläväni enemmän ja vähemmän erilaiisessa todellsiuudessa kuin täällä moni muu oletusarvoisesti yksin elävä mies kirjoittaja joka purkaa tunteitaan ja ajatuksiaan naista tai naisia kohtaan. (B) Tiedostan eläväni omassa rajoittuneessa ja verraten ahtaassa kuplassani kun luulen ja kuvittelen sen olevan jotenkin erityinen vaikka tuskin se, niin kovin erilainen on kuin monen muunkaan, omassa viiteryhmässäni. 

Ikisinkku mies 40+     

Vierailija
102/115 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virolaiset naiset ovat hyvin naisellisia meihin suomalaisiin verrattuna. Pitävät huolta itsestään ja pukeutuvat naisellisesti ja ovat kauniita. Kateeksi käy. Terv. Suomalainen maatuska.

Myös Suomesta löytyy vastaavia. Miksi kuitenkaan kenenkään pitäisi tälläytyä erikseen jos vaikka ruokakaupassa käy? Ei minua kiinnosta olla joka hetki muiden silmänruokana.

He ovat luonnostaan kauniita,ei tarvitse tälläytyä erikseen. Näkee kilometrin päästä jos on virolainen tai suomalainen,koskee myös miehiä.

Ihan yhtä lailla luonnostaan kauniita naisia ja komeita miehiä löytyy täältäkin, eikä suomalaista ja virolaista erota elleivät ala puhua. Mutta jos olet eri mieltä niin pysy Virossa, niin ei tarvitse suomalaisia haukkua. Jos taas et voi olla Virossa niin huono juttu sinulle.

Olen suomalainen syntynyt täällä 60 v sitten,enkä hauku suomalaisia. Totuus vaan on että virolaiset on siistimpiä ja tyyllikkäämpiä!

Haukutpa kuitenkin, vertailemalla meitä jatkuvasti virolaisiin, joista sinulla on kyllä todella ruusuinen kuva. Totuus on silti, etteivät virolaiset ole meitä rakenteellisesti parempia.

Siis en hauku suomalaisia,sanon vaan mielipiteeni. Ota se herne pois nenästäsi!

Mutta katsot silti asialliseksi korostaa virolaisia suomalaisten kustannuksella. Saat ihailla virolaisia, mutta jos et osaa tehdä sitä painamatta samalla suomalaisia alaspäin, niin se kertoo joko vajavaisista verbaalisista kyvyistä tai sitten siitä että halveksut suomalaisia. Asiaa X nimittäin voi kehua ilman että pitää halventaa asiaa Y.

Sinulla on nyt selvästi jotain kaunaa virolaisia kohtaan.Selvyyden vuoksi minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa suomalaisista.Mielipiteeni oli vain se että he panostavat enemmän ulkoiseen siisteyteen ja ulkonäköön .

Pötyä, se on juuri toisin päin, että sinulla on jotain kaunaa suomalaisia kohtaan. OIet tässä nyt jonkun aikaa kehunut virolaisia maasta taivaaseen samalla kun haukut suomalaiset rumiksi. Sinulla nimenomaan on pahaa sanottavaa suomalaisista, siinä missä minä en ole sanonut virolaisista muuta kuin että he eivät poikkea suomalaisista mitenkään. Mielipiteesi on ollut että he olisivat jotenkin synnynnäisesti parempia/kauniimpia, mihin minä puolestaan sanoin, etteivät ole.

Virossa voi olla erilainen tapakulttuuri ja ulkonäköä mietitään enemmän, mutta se ei tee suomalaisia rumemmiksi tai virolaisia paremmiksi.

Sinulla on lukemisen ymmärtämisen ongelma. En ole sanallakaan haukkunut suomalaisia rumaksi,itsekkin oon. Mutta geenit ovat joillain paremmat joillain huonommat kansallisuudesta riippumatta!

Sinulla taas joku ongelma siinä, ettet kykene sanomaan "virolaiset ovat kauniita" ilman suomalaisten vähättelyä. Voisit ihan hyvin sanoa heitä kauniiksi ilman vertailua. Sekin on rumaksi kutsumista jos sanot että toinen on kaunis ja pitää huolta itsestään verrattuna toiseen, koska se antaa ymmärtää että se toinen ei tee niin. Se, että sanot itseäsi rumaksi, ei muuta asiaa.

Vasta tuossa viimeisessä lauseessasi alat olla edes vähän oikeilla jäljillä, kun sanot ettei geenit riipu kansallisuudesta. Se on jo edistystä sen jälkeen kun olet yleistänyt suomalaisia tai virolaisia miten sattuu.

Virolaiset ovat kauniita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/115 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virolaiset naiset ovat hyvin naisellisia meihin suomalaisiin verrattuna. Pitävät huolta itsestään ja pukeutuvat naisellisesti ja ovat kauniita. Kateeksi käy. Terv. Suomalainen maatuska.

Myös Suomesta löytyy vastaavia. Miksi kuitenkaan kenenkään pitäisi tälläytyä erikseen jos vaikka ruokakaupassa käy? Ei minua kiinnosta olla joka hetki muiden silmänruokana.

He ovat luonnostaan kauniita,ei tarvitse tälläytyä erikseen. Näkee kilometrin päästä jos on virolainen tai suomalainen,koskee myös miehiä.

Ihan yhtä lailla luonnostaan kauniita naisia ja komeita miehiä löytyy täältäkin, eikä suomalaista ja virolaista erota elleivät ala puhua. Mutta jos olet eri mieltä niin pysy Virossa, niin ei tarvitse suomalaisia haukkua. Jos taas et voi olla Virossa niin huono juttu sinulle.

Olen suomalainen syntynyt täällä 60 v sitten,enkä hauku suomalaisia. Totuus vaan on että virolaiset on siistimpiä ja tyyllikkäämpiä!

Olet syntynyt väärään maahan.

Juu,jos minusta olis ollu kiinni niin en ois halunnu syntyä ollenkaan! Täällä kuitenki 60 vuotta kärvistelty ja mielipiteitä ei saa sanoa! Ilman että haukutaan paskaksi!

No voi voi. Ei keneltäkään kysytä haluammeko syntyä. Jos ei kantti kestä itsemurhan tekemistä, niin sitten saat luvan sinnitellä elämän läpi kuten me muutkin. Mieliteen saat kyllä sanoa kuten muutkin, mutta jos sanot sellaista, josta muut eivät pidä, niin varaudu saamaan sen mukaista palautetta. Sen verran pitää olla selkärankaa, että kestää epäsuositun mielipiteen seuraukset eikä piiloudu "mulla on oikeus mielipiteeseen"-fraasin taakse.

Kanttti kesti itsari yritykseen,ei valitettavasti onnistunut!

Vierailija
104/115 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haukutpa kuitenkin, vertailemalla meitä jatkuvasti virolaisiin, joista sinulla on kyllä todella ruusuinen kuva. Totuus on silti, etteivät virolaiset ole meitä rakenteellisesti parempia.

Mutta katsot silti asialliseksi korostaa virolaisia suomalaisten kustannuksella. Saat ihailla virolaisia, mutta jos et osaa tehdä sitä painamatta samalla suomalaisia alaspäin, niin se kertoo joko vajavaisista verbaalisista kyvyistä tai sitten siitä että halveksut suomalaisia. Asiaa X nimittäin voi kehua ilman että pitää halventaa asiaa Y.

Sinulla on nyt selvästi jotain kaunaa virolaisia kohtaan.Selvyyden vuoksi minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa suomalaisista.Mielipiteeni oli vain se että he panostavat enemmän ulkoiseen siisteyteen ja ulkonäköön .

Pötyä, se on juuri toisin päin, että sinulla on jotain kaunaa suomalaisia kohtaan. OIet tässä nyt jonkun aikaa kehunut virolaisia maasta taivaaseen samalla kun haukut suomalaiset rumiksi. Sinulla nimenomaan on pahaa sanottavaa suomalaisista, siinä missä minä en ole sanonut virolaisista muuta kuin että he eivät poikkea suomalaisista mitenkään. Mielipiteesi on ollut että he olisivat jotenkin synnynnäisesti parempia/kauniimpia, mihin minä puolestaan sanoin, etteivät ole.

Virossa voi olla erilainen tapakulttuuri ja ulkonäköä mietitään enemmän, mutta se ei tee suomalaisia rumemmiksi tai virolaisia paremmiksi.

Sinulla on lukemisen ymmärtämisen ongelma. En ole sanallakaan haukkunut suomalaisia rumaksi,itsekkin oon. Mutta geenit ovat joillain paremmat joillain huonommat kansallisuudesta riippumatta!

Sinulla taas joku ongelma siinä, ettet kykene sanomaan "virolaiset ovat kauniita" ilman suomalaisten vähättelyä. Voisit ihan hyvin sanoa heitä kauniiksi ilman vertailua. Sekin on rumaksi kutsumista jos sanot että toinen on kaunis ja pitää huolta itsestään verrattuna toiseen, koska se antaa ymmärtää että se toinen ei tee niin. Se, että sanot itseäsi rumaksi, ei muuta asiaa.

Vasta tuossa viimeisessä lauseessasi alat olla edes vähän oikeilla jäljillä, kun sanot ettei geenit riipu kansallisuudesta. Se on jo edistystä sen jälkeen kun olet yleistänyt suomalaisia tai virolaisia miten sattuu.

Et vain näe suomalaisten kauneutta. Ihan kuin Sveitsissä ei nähdä huikeita alppimaisemia. 

Vierailija
105/115 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et vain näe suomalaisten kauneutta. Ihan kuin Sveitsissä ei nähdä huikeita alppimaisemia. 

Suomalaiset ovat kauniita ja Sveitsiläiset ovat kauniita jne jne! Hyvää Yötä!

Vierailija
106/115 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko se tasa-arvo?

Vierailija
107/115 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä koen olevani naisellinen.. laittaudun, meikkaan, hiukset on hoidettu.. Mutta.. sitten lähden kåvellen ruokakauppaan vesisateessa ja kannan painavat ostoskassit kotiin, jotta lapsella olisi ruokaa. Ei ole kauhean seksikäs olo kun pääsee kotiin tukka sekasin, hikisenä ja selkä huutaa hoosiannaa. Sitten alat kokata, siivota ja pestä pyykkiä. Siitä on seksikkyys kaukana ja samalla hauikset kasvaa kauppakassien roudaamisesta. Mitä tekee lapsen isä? On omassa kodissaan valmistautumassa lähtemään baariin. Kun lapsi on isällään, niin naisystävänsä kokkaa, siivoaa jne.. että joo.. Siksi me suomalaiset naiset ollaan niin maskuliinisia kun otetaan se miehenkin rooli kun miehet ei sitä kykene kantamaan. 

Vierailija
108/115 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feminismi tosiaan tappaa feminisiyyden. Katsokaa, mitä miesvihaajat ovat, saara särmän kaltaisia epäihmisiä.

Vierailija
109/115 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä koen olevani naisellinen.. laittaudun, meikkaan, hiukset on hoidettu.. Mutta.. sitten lähden kåvellen ruokakauppaan vesisateessa ja kannan painavat ostoskassit kotiin, jotta lapsella olisi ruokaa. Ei ole kauhean seksikäs olo kun pääsee kotiin tukka sekasin, hikisenä ja selkä huutaa hoosiannaa. Sitten alat kokata, siivota ja pestä pyykkiä. Siitä on seksikkyys kaukana ja samalla hauikset kasvaa kauppakassien roudaamisesta. Mitä tekee lapsen isä? On omassa kodissaan valmistautumassa lähtemään baariin. Kun lapsi on isällään, niin naisystävänsä kokkaa, siivoaa jne.. että joo.. Siksi me suomalaiset naiset ollaan niin maskuliinisia kun otetaan se miehenkin rooli kun miehet ei sitä kykene kantamaan. 

Olisit voinut säilyttää parisuhteen. Yksinhuoltaja ei ole sankari.

Vierailija
110/115 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani virolaiset naiset ovat rohkeita, räväköitä, äänekkäitä, työteliäitä, rahan perään, ja koviakin. Näitä piirteitä palstaulit harvoin yhdistävät feminiinisyyteen.

Vierailija
111/115 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvailet lapsia, mutta pysy niistä erossa. Ehkä pitää sitten elää yksin, jos aikuiset pelottavat, mutta se on ihan ok. 

Feminiinisestä naisesta pitävä tykkää siis itse asiassa lapsista. Myöskin butchlesbo, joka tykkää femmestä?

Vierailija
112/115 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämäsi on valintojesi summa. Olisit ottanut sen kainon ujon pojan.

Vierailija
113/115 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huutonaurua! 🤣🤣🤣 Eli elämän perusasiat on sulle noin rankkoja? Sä elät yhessä ihmiskunnan koko historian helpoimmista yhteisöistä ja sun elämäs on tooooodella rankkaa. Ootko miettiny miks? Olisko joku reality check tarpeen vai haluatko kärsiä ylenmääräisesti jatkossakin ihan tavallisesta ja historiallisestikin äärimmäisen helposta elämästä? 

Vierailija
114/115 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kuulostaa työnkuvaukselta. Hirveitä määriä ilmaistyötä tehtäväksi jonkun itsekkään miehen kodissa. Vähemmällä feminiinisyydellä pyyhkii paremmin elämässä.

Totta, siihen saakka, kunnes pääsee iltapäivälehtien otsikoihin tuhottuaan ja paskottuaan vuokrakämppänsä. Voi luoja, kun tietäisitte millaisissa läävissä naisista iso osa tykkää asua.

Vierailija
115/115 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkisä, huoleton ja luova? Milloin Suomessa on olleet niin hyvät ajat, että voisi olla tuollainen?

Täällä on aina ollut niin ankarat olosuhteet jopa parempiosaisilla, ettei tuollaiseen ollut aikaa eikä varaa.

Maatalon emäntä, vaikka suurtilallinenkin, teki työtä aamusta iltaan ja/tai järjesti palkollisten työtehtäviä.

Suomalaiseen kulttuuriin on kuulunut myös luterilainen vakavuus, työteliäisyys ja vaatimattomuus. "Kyllä räkänokastakin mies tulee, muttei tyhjännaurajasta."   Suomalainen ihannenainen ei ollut ikinä mikään iloinen huoleton hepsankeikka, vaan kätevä emäntä, tai hurskas papin rouva ja velvollisuuksistaan huolehtiva aatelinen.

Minusta aloitusviestissä kuvataan feminiinisyyden streotypiaa, lähinnä jotan sarjakuvahahmoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi