Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joitakin naisia ärsyttää, jos mies sanoo etsivänsä feminiinistä naista?

Vierailija
26.09.2026 |

En ymmärrä. 

Kommentit (195)

Vierailija
121/195 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisista naisista ehkä n. 2% on aidosti feminiinisiä, ni totta kai menee tunteisiin, jos mies haluu ihan muuta ku mitä itse on. 

Perustele. Miten voi olla epäaidosti feminiininen? Ja mistä tuo 2% tulee?

Googleta Kati Hännikäinen. Hän on suomalaisen naisen "feminiinisyyden" ilmentymä. Eli tommoset pitää itseään hyvin naisellisina, vaikka absoluuttinen fakta on se, että ovat kaukana siitä. 

Sit on n. 2% suomalaisista naisista kuin Jaana Pelkonen. Aidosti feminiinen nainen. Feminiinisyys ei ole tekemistä, vaan miten kantaa kehonsa ja kuinka kaunis luonne sulla on. 

Tiedän, vaikea hyväksyä. Eikä tarvikaan. Meillä kaikilla on omat illuusiokuplat. Ne eivät kuitenkaan poista faktoja maailmasta.  

Anteeks, tarkoitin Kati Häkkinen. Auto correction muutti nimen vääräksi. 

Vierailija
122/195 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen miehen joka on etsinyt koko ikänsä juurikin pehmeää ja herkkää naista. Ärsyyntyy silminnähden tilanteissa joissa nainen "vie liikaa tilaa" esim nauramalla tai puhumalla kovaa, vitsailemalla ronskisti sanomalla miehelleen napakasti vastaan. Valitti minulle kerran että pitäisi varmaan muuttaa muualle että löytyisi erilaisia naisia. Kyllä se vaikuttaa jonkinasteista naisvihaa olevan, koska häntä ei ärsytä miehet jotka käyttäytyvät noin. Ja itse hän on siis 50v kalju raksamies jolla alkoholiongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/195 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ärsyttäisi? Tokikin itse lähden siitä että tällaisen miehen on syytä olla itse maskuliininen mies eli parta kasvaa ja hartiat ovat leveämmät kuin minulla, terassin ja pihavajan rakennus onnistuu ja tulotaso on sellainen että se perinteinen breadwinner-malli onnistuu myös käytännössä. Ap varmasti on sellainen? 

Sulla meni toi terassin ja pihavajan rakentaminen vähän väärin. Breadwinner mies ulkoistaa tuollaiset tehtävät ammattilaisille eikä käytä omaa aikaansa alhaisen tuottavuuden fyysiseen työhön. 

Sinä se ihan väärässä olet. Vaikka miehellä olisi rahaa miten paljon tahansa, niin aikaansaapa ja käsistään kätevä mies on naisista haluttava. Mies, joka osaa vain soittaa puhelimella on harvoin sellainen.

Samaa mieltä, että mies joka osaa tehdä käsillään koetaan useammin maskuliinisena. Esimerkiksi minä nuorempana seurustelin hyvännäköisen miehen kanssa jolla oli Audi alla ja kävi ahkerasti salilla ja pukeutui hyvin. Mutta! Lopulta en kokenut häntä maskuliiniseksi mieheksi miehekkäästä ulkonäöstä huolimatta, sillä hän ei osannut muuta kuin pullistella lihaksillaan, kaahailla kalliilla autollaan ja peilata uusia vaatteitaan. Ei suostunut esimerkiksi ajamaan pihani nurmikkoa, koska oli muka liian fyysistä työtä. Sen sijaan hän mieluummin makasi siinä nurmikolla saadakseen rusketuksen, jotta lihaksensa näyttäisi paremmalta. Siinä vasta "mies".

Asuinalueellani tehdään tällä hetkellä tietöitä ja täytyy kyllä sanoa, että noita fyysistä työtä tekeviä miehiä katson hieman pidempään. Ovat työhousuissaan ja ronskeissa työotteissaan erittäin miehekkäitä. Ihan sama onko 25v tai 55v, niin pääni kääntyy. 

Vierailija
124/195 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jälleen mies kuvittelee tietävänsä mitä naiset ajattelee.

Naiset kuulevat ääniä päästään. T: Antti Laine

Vierailija
125/195 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen saa etsiä ja valita haluamansa puolison. 

Niin saa. Se, mitä hakee, vaan kannattaa ilmaista niin, että sen muutkin ymmärtävät. Olen itse nainen ja mielestäni sekä minä että lähipiirini naiset (sukulaiset, ystävät, kaverit) olemme ihan feminiinisiä naisia. Epäilen silti, että meistä kukaan ei täytä ketjun aloittajan kriteereitä "feminiiniselle naiselle". Kukaan mies täällä ei kyllä ole uskaltanut kertoa, millainen nainen on "feminiininen", mutta noin rivien välistä pääteltynä.

Epäilet, se on sinun epäilysi, ei tarkoita mitään. Tuntemattoman ihmisen epäily on vähön toksista myös. 

Varmaan ajattelet olevasi tosi nokkela. Korjaan sanavalintaani, koska en tarkoittanut epäillä- verbin negatiivisia konnotaatioita tekstissäni. Luulen, että lähipiiriini ei kuulu sillä tavalla "feminiinisiä" naisia kuin tässä ketjussa rivien välistä tulkittuna tarkoitetaan.

Vierailija
126/195 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaisiko tämä tyyliä, eli nainen pitää mekoista, hameista, naisellisista kengistä jne? Tuohan voi olla turn on miehelle jos hänelle naisen pukeutumisella on väliä. Eli siis hupparissa ja farkuissa kulkeva nainen ei ole hänelle turn on. Musta tämä on ihan hyvä mainita jos näin niin kumpikaan ei sitten tuhlaa aikaansa sellaiseen joka ei herätä himoja.

Mä pukeudun niin hameisiin kuin huppareihin täysin tilanteen ja fiiliksen mukaan.

Mutta kiinnostaisi kyllä kuulla, miten nämä nimenomaan naisellisesti pukeutuvaa naista haluavat miehet itse pukeutuvat. Jos naiselta edellytetään vahvaa naisellisuutta ja tietynlaista pukeutumistyyliä, niin olisi aika reilua olettaa, että mies itsekin on erittäin tyylitietoinen ja osaa pukeutua tilanteen mukaan. Vaatekaapista pitäisi siis löytyä smokin lisäksi tumma puku, vaalea puku, irtotakki, kauluspaitoja, neuleita, siistit chino- ja villahousut, laadukkaat nahkakengät, juhlakengät, loafersit, ehkä frakkiakin, jos kerran naiselta odotetaan viimeisen päälle mietittyä ja tilanteeseen sopivaa naisellisuutta.

Olisi hauska tietää, kuinka moni näistä vaatimuksista esittävistä miehistä oikeasti itse panostaa pukeutumiseensa samalla tasolla.

Vierailija
127/195 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisista naisista ehkä n. 2% on aidosti feminiinisiä, ni totta kai menee tunteisiin, jos mies haluu ihan muuta ku mitä itse on. 

Googleta Kati Hännikäinen. Hän on suomalaisen naisen "feminiinisyyden" ilmentymä. Eli tommoset pitää itseään hyvin naisellisina, vaikka absoluuttinen fakta on se, että ovat kaukana siitä. 

Sit on n. 2% suomalaisista naisista kuin Jaana Pelkonen. Aidosti feminiinen nainen. Feminiinisyys ei ole tekemistä, vaan miten kantaa kehonsa ja kuinka kaunis luonne sulla on. 

Tiedän, vaikea hyväksyä. Eikä tarvikaan. Meillä kaikilla on omat illuusiokuplat. Ne eivät kuitenkaan poista faktoja maailmasta.  

Jaana Pelkonen on sinusta feminiininen koska hän on kaunis, pieni ja pitkähiuksinen.

Vierailija
128/195 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan lähinnä siksi että niistä feminiinisistä naisista vinkuvat miehet eivät ole juuri koskaan maskuliinisia miehiä vaan keskenkasvuisisia miesvauvoja, joilla ei itsellään ole mitään annettavaa suhteeseen. Jos minun oletetaan näyttävän barbilta ja tekevän kaikki kotityöt, odotan että mies puolestaan näyttää Jason Momoalta ja elättää minut. Silloin se on ihan reilua. 

Tarkoitat, että tasoteoria on totta ja esimerkiksi pullea lesbo, joka tavoittelee kaunista, naisellista naista ärsyttää sinua ja on arvojesi vastainen? Avaatko hieman ajatteluasi?

Kysymyksenasettelustasi paistaa, että käsityksesi lesboista perustuu aikuisviihteen kuvastoon, ja oletat, että nukkemaisen kaunis, "perinteinen" feminiininen nainen olisi lesboillakin se paras saalis minkä katiskaan voi saada. Näinhän se ei ole vaan heillä on kokonaan oma kulttuurinsa. Muistelen että oli joku tutkimuskin jonka mukaan lesboilla oli ihan huomattavasti väljemmät ja vähemmän kliseiset kriteerit puolison pituuden ja painon suhteen kuin heteromiehillä. Se tosin voi johtua ihan siitäkin että he ovat naisia, koska naisten ulkonäkökriteerit ovat ylipäätään armollisempia, myös miehiä kohtaan. 

Vierailija
129/195 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaana Pelkonen on sinusta feminiininen koska hän on kaunis, pieni ja pitkähiuksinen.

Minun tietääkseni hän on myös feministi ja sellaisia ajatuksia hänellä onkin.

Vierailija
130/195 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nii? Feminiinen on feminiininen. 

Vierailija
131/195 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ärsyttäisi? Tokikin itse lähden siitä että tällaisen miehen on syytä olla itse maskuliininen mies eli parta kasvaa ja hartiat ovat leveämmät kuin minulla, terassin ja pihavajan rakennus onnistuu ja tulotaso on sellainen että se perinteinen breadwinner-malli onnistuu myös käytännössä. Ap varmasti on sellainen? 

Sulla meni toi terassin ja pihavajan rakentaminen vähän väärin. Breadwinner mies ulkoistaa tuollaiset tehtävät ammattilaisille eikä käytä omaa aikaansa alhaisen tuottavuuden fyysiseen työhön. 

Sinä se ihan väärässä olet. Vaikka miehellä olisi rahaa miten paljon tahansa, niin aikaansaapa ja käsistään kätevä mies on naisista haluttava. Mies, joka osaa vain soittaa puhelimella on harvoin sellainen.

Samaa mieltä, että mies joka osaa tehdä käsillään koetaan useammin maskuliinisena. Esimerkiksi minä nuorempana seurustelin hyvännäköisen miehen kanssa jolla oli Audi alla ja kävi ahkerasti salilla ja pukeutui hyvin. Mutta! Lopulta en kokenut häntä maskuliiniseksi mieheksi miehekkäästä ulkonäöstä huolimatta, sillä hän ei osannut muuta kuin pullistella lihaksillaan, kaahailla kalliilla autollaan ja peilata uusia vaatteitaan. Ei suostunut esimerkiksi ajamaan pihani nurmikkoa, koska oli muka liian fyysistä työtä. Sen sijaan hän mieluummin makasi siinä nurmikolla saadakseen rusketuksen, jotta lihaksensa näyttäisi paremmalta. Siinä vasta "mies".

Asuinalueellani tehdään tällä hetkellä tietöitä ja täytyy kyllä sanoa, että noita fyysistä työtä tekeviä miehiä katson hieman pidempään. Ovat työhousuissaan ja ronskeissa työotteissaan erittäin miehekkäitä. Ihan sama onko 25v tai 55v, niin pääni kääntyy. 

Joo siis tässähän on sellainen tietynlainen hauska keikahduspiste, jossa kovasti maskuliinisuuttaan tuollaisilla asioilla todisteleva machomies muuttuu useimpien naisten silmissä hyvin ei-maskuliiniseksi. Sellainen vähän liikaa peilin edessä viihtyvä salimake, jolle kallis auto on tärkeä ja joka viestii sitä kuvittelemaansa maskuliinisuutta käytännössä lähinnä muille miehille. Tähänhän koko netin manosfääri influenssereineen perustuu, epävarmat miehet vertailemassa rinralihaksia, autoja ja kikkeleitä ja kertomassa toisilleen, mitä naiset ajattelevat ja haluavat. 

Vierailija
132/195 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi kysyt täällä. Miten me tiedämme toisten ihmisten ajatukset? En tiedä miksi joku nainen ärsyyntyy tuosta.

Vierailija
133/195 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle taas pelkkä fyysinen työ ei tee miehestä yhtään miehekästä. Se fyysistä työtä tekeväkin mies voi olla täysi lusmu kotioloissa, vältellä vastuunkantoa ja jättää kaikki arjen hommat kumppanin harteille, mikä saa miehen pikemminkin muistuttamaan keskenkasvuista lasta.

Vierailija
134/195 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ärsytä.

Miksi miehiä ärsyttää ei-feminiiniset naiset?

En tiedä keitä ärsyttää, jos ärsyttää, mutta itselleni on tärkeä, että oma vaimoni on naisellinen. Olen itse miehekäs mies ja halusin "vastakohdan" vaimokseni, ja sellaisen sain.

Vierailija
135/195 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on todistanut ärsyyntymisen olevan todellista. Oikeaa syytä ei suostuta sanomaan. Varmasti se on jotenkin miesten vika.

Vierailija
136/195 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki myös vajaarakentavalla maskuliinisellq miehellälin on lisäehdot, ei perus pirkoille

Vajaa rakentavalle miehelle sopii ihan hyvin pullaa leipova ja sukkia neulova peruspirkko.

Näin juuri. Minä ja mieheni olemme juuri tällainen pari. Toki minä epäilemättä en ole sitä, mitä aloittaja tarkoittaa feminiinisellä, ja varmaankaan tuo vajan ja terassin rakentanut parrakas mieheni ei myöskään ole sellainen, minkä nämä netin vihasisältöjen parissa kasvaneet nulikat katsovat olevan maskuliinista. Ei haittaa, onneksi ei tarvitse heiltä kysyä. 

Vierailija
137/195 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle taas pelkkä fyysinen työ ei tee miehestä yhtään miehekästä. Se fyysistä työtä tekeväkin mies voi olla täysi lusmu kotioloissa, vältellä vastuunkantoa ja jättää kaikki arjen hommat kumppanin harteille, mikä saa miehen pikemminkin muistuttamaan keskenkasvuista lasta.

Miehet palstalla taas pitävät kotitöitä tekevää ja lapsistaan huolehtivaa miestä feminiinisenä. Irvailevat essu päällä kulkevasta ja lapsia imettävästä varaäidistä ja lapsenpiiasta.

Vierailija
138/195 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä lailla tämä ärsytys ilmenee ja missä tilanteissa tätä tapahtuu? En ole itse huomannut. Itselleni on ihan sama, mitä kukakin etsii, mutta voisin kuvitella tilanteita, joissa minuakin ärsyttäisi tuollainen. Esim. jos keskustelen jonkun ihan muun ihmisen kanssa ihan muista asioista, ja joku mies tunkisi seuraan vain ilmoittaakseen, että pitää feminiinisistä naisista. Tai jos joku aloittaisi deittisovelluksessa keskustelun jollain tuon tyyppisellä avauksella. Monihan yrittää niillä "olet tosi kaunis", "hyviä kuvia", joten jos jonkun yritys olisi feminiinisyyden kommentointi, niin olisihan se vähän ärsyttävää, että joudun käyttämään elämästäni nanosekuntin tuollaisen täysin turhan viestin lukemiseen ja ignooraamiseen. Sitten taas jos joku huutelee kadunkulmassa tai ratikassa näitä mieltymyksiään, niin se ärsyttäisi uten mikä tahansa huutelu ja mölinä.

Ja että miksi nämä ärsyttävät? Koska ne ovat häiriköintiä, ja häiriköinti ärsyttää aina, oli sen viestisisältö mikä tahansa.

Vierailija
139/195 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaisiko tämä tyyliä, eli nainen pitää mekoista, hameista, naisellisista kengistä jne? Tuohan voi olla turn on miehelle jos hänelle naisen pukeutumisella on väliä. Eli siis hupparissa ja farkuissa kulkeva nainen ei ole hänelle turn on. Musta tämä on ihan hyvä mainita jos näin niin kumpikaan ei sitten tuhlaa aikaansa sellaiseen joka ei herätä himoja.

Mä pukeudun niin hameisiin kuin huppareihin täysin tilanteen ja fiiliksen mukaan.

Mutta kiinnostaisi kyllä kuulla, miten nämä nimenomaan naisellisesti pukeutuvaa naista haluavat miehet itse pukeutuvat. Jos naiselta edellytetään vahvaa naisellisuutta ja tietynlaista pukeutumistyyliä, niin olisi aika reilua olettaa, että mies itsekin on erittäin tyylitietoinen ja osaa pukeutua tilanteen mukaan. Vaatekaapista pitäisi siis löytyä smokin lisäksi tumma puku, vaalea puku, irtotakki, kauluspaitoja, neuleita, siistit chino- ja villahousut, laadukkaat nahkakengät, juhlakengät, loafersit, ehkä frakkiakin, jos kerran naiselta odotetaan viimeisen päälle mietittyä ja tilanteeseen sopivaa naisellisuutta.

Olisi hauska tietää, kuinka moni näistä vaatimuksista esittävistä miehistä oikeasti itse panostaa pukeutumiseensa samalla tasolla.

Niinpä. On aika ironista, jos Karjala-lippikseen, reikäisiin verkkareihin, johonkin kulahtaneeseen 'I love pussy' tekstillä varustettuun T-paitaan ja Leijona-koruun pukeutunut mies etsii itselleen naisellista, tyylikästä naista 🤣

Vierailija
140/195 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan lähinnä siksi että niistä feminiinisistä naisista vinkuvat miehet eivät ole juuri koskaan maskuliinisia miehiä vaan keskenkasvuisisia miesvauvoja, joilla ei itsellään ole mitään annettavaa suhteeseen. Jos minun oletetaan näyttävän barbilta ja tekevän kaikki kotityöt, odotan että mies puolestaan näyttää Jason Momoalta ja elättää minut. Silloin se on ihan reilua. 

Tarkoitat, että tasoteoria on totta ja esimerkiksi pullea lesbo, joka tavoittelee kaunista, naisellista naista ärsyttää sinua ja on arvojesi vastainen? Avaatko hieman ajatteluasi?

Kysymyksenasettelustasi paistaa, että käsityksesi lesboista perustuu aikuisviihteen kuvastoon, ja oletat, että nukkemaisen kaunis, "perinteinen" feminiininen nainen olisi lesboillakin se paras saalis minkä katiskaan voi saada. Näinhän se ei ole vaan heillä on kokonaan oma kulttuurinsa. Muistelen että oli joku tutkimuskin jonka mukaan lesboilla oli ihan huomattavasti väljemmät ja vähemmän kliseiset kriteerit puolison pituuden ja painon suhteen kuin heteromiehillä. Se tosin voi johtua ihan siitäkin että he ovat naisia, koska naisten ulkonäkökriteerit ovat ylipäätään armollisempia, myös miehiä kohtaan. 

Annoin esimerkin, jolla toivoin herättäväni huomaamaan miten typerää on loukkaantua, kun joku haluaa itselleen ulkopuolisten mielestä liian hyvää puolisoa. En onnistunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän