Miksi joitakin naisia ärsyttää, jos mies sanoo etsivänsä feminiinistä naista?
Kommentit (195)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kateellisia, koska ovat lyhyttukksisia, silmälasipäisiä + tyylitajuttomia. Heillä on perjantaisin karkkipäivä ja asuvat kissan kanssa.
Karkkien syöminen, silmälasit ja kissan omistaminen eivät ole feminiinisiä asioita? Just tätä tarkoitin mun kommentissa. Kukaan ei tiedä mitä tuo vaatimus pitää sisällään.
Naisena oletan sen tarkoittavan hoikkuutta, terveitä elämäntapoja, pitkiä hiuksia, punaisia kynsiä (tai ranskal. manikyyri). Naisellista pukeutumista (ei liian paljastavaa), hyviä käytöstapoja, keskustelutaitoa, hymyä ja toisen huomioon ottamista.
Suunnilleen noin, viehättävä naisellinen nainen, kynsiin ei tarvitse väriä. Toki ei mikään mallivartalo tms. tarvitse olla, mutta olisihan se huolestuttavaa, jos olisi selvästi ylipainoinen jo ennen mahdollisia raskauksia.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen miehen joka on etsinyt koko ikänsä juurikin pehmeää ja herkkää naista. Ärsyyntyy silminnähden tilanteissa joissa nainen "vie liikaa tilaa" esim nauramalla tai puhumalla kovaa, vitsailemalla ronskisti sanomalla miehelleen napakasti vastaan. Valitti minulle kerran että pitäisi varmaan muuttaa muualle että löytyisi erilaisia naisia. Kyllä se vaikuttaa jonkinasteista naisvihaa olevan, koska häntä ei ärsytä miehet jotka käyttäytyvät noin. Ja itse hän on siis 50v kalju raksamies jolla alkoholiongelma.
Se on aina melkoinen punalippu jos naisen nauru ärsyttää, siis naisesta riippumatta. Kielii vähän isommistakin ongelmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaisiko tämä tyyliä, eli nainen pitää mekoista, hameista, naisellisista kengistä jne? Tuohan voi olla turn on miehelle jos hänelle naisen pukeutumisella on väliä. Eli siis hupparissa ja farkuissa kulkeva nainen ei ole hänelle turn on. Musta tämä on ihan hyvä mainita jos näin niin kumpikaan ei sitten tuhlaa aikaansa sellaiseen joka ei herätä himoja.
Mä pukeudun niin hameisiin kuin huppareihin täysin tilanteen ja fiiliksen mukaan.
Mutta kiinnostaisi kyllä kuulla, miten nämä nimenomaan naisellisesti pukeutuvaa naista haluavat miehet itse pukeutuvat. Jos naiselta edellytetään vahvaa naisellisuutta ja tietynlaista pukeutumistyyliä, niin olisi aika reilua olettaa, että mies itsekin on erittäin tyylitietoinen ja osaa pukeutua tilanteen mukaan. Vaatekaapista pitäisi siis löytyä smokin lisäksi tumma puku, vaalea puku, irtotakki, kauluspaitoja, neuleita, siistit chino- ja villahousut, laadukkaat nahkakengät, juhlakengät, loafersit, ehkä frakkiakin, jos kerran naiselta odotetaan viimeisen päälle mietittyä ja tilanteeseen sopivaa naisellisuutta.
Olisi hauska tietää, kuinka moni näistä vaatimuksista esittävistä miehistä oikeasti itse panostaa pukeutumiseensa samalla tasolla.
Niinpä. On aika ironista, jos Karjala-lippikseen, reikäisiin verkkareihin, johonkin kulahtaneeseen 'I love pussy' tekstillä varustettuun T-paitaan ja Leijona-koruun pukeutunut mies etsii itselleen naisellista, tyylikästä naista 🤣
Älä pelleile. Ei kai kukaan tuollainen edes kuvittele saavansa tyylikästä naista elämänkumppanikseen.
-Reality Check
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ärsyttäisi? Tokikin itse lähden siitä että tällaisen miehen on syytä olla itse maskuliininen mies eli parta kasvaa ja hartiat ovat leveämmät kuin minulla, terassin ja pihavajan rakennus onnistuu ja tulotaso on sellainen että se perinteinen breadwinner-malli onnistuu myös käytännössä. Ap varmasti on sellainen?
Sulla meni toi terassin ja pihavajan rakentaminen vähän väärin. Breadwinner mies ulkoistaa tuollaiset tehtävät ammattilaisille eikä käytä omaa aikaansa alhaisen tuottavuuden fyysiseen työhön.
Sinä se ihan väärässä olet. Vaikka miehellä olisi rahaa miten paljon tahansa, niin aikaansaapa ja käsistään kätevä mies on naisista haluttava. Mies, joka osaa vain soittaa puhelimella on harvoin sellainen.
Samaa mieltä, että mies joka osaa tehdä käsillään koetaan useammin maskuliinisena. Esimerkiksi minä nuorempana seurustelin hyvännäköisen miehen kanssa jolla oli Audi alla ja kävi ahkerasti salilla ja pukeutui hyvin. Mutta! Lopulta en kokenut häntä maskuliiniseksi mieheksi miehekkäästä ulkonäöstä huolimatta, sillä hän ei osannut muuta kuin pullistella lihaksillaan, kaahailla kalliilla autollaan ja peilata uusia vaatteitaan. Ei suostunut esimerkiksi ajamaan pihani nurmikkoa, koska oli muka liian fyysistä työtä. Sen sijaan hän mieluummin makasi siinä nurmikolla saadakseen rusketuksen, jotta lihaksensa näyttäisi paremmalta. Siinä vasta "mies".
Asuinalueellani tehdään tällä hetkellä tietöitä ja täytyy kyllä sanoa, että noita fyysistä työtä tekeviä miehiä katson hieman pidempään. Ovat työhousuissaan ja ronskeissa työotteissaan erittäin miehekkäitä. Ihan sama onko 25v tai 55v, niin pääni kääntyy.
Joo siis tässähän on sellainen tietynlainen hauska keikahduspiste, jossa kovasti maskuliinisuuttaan tuollaisilla asioilla todisteleva machomies muuttuu useimpien naisten silmissä hyvin ei-maskuliiniseksi. Sellainen vähän liikaa peilin edessä viihtyvä salimake, jolle kallis auto on tärkeä ja joka viestii sitä kuvittelemaansa maskuliinisuutta käytännössä lähinnä muille miehille. Tähänhän koko netin manosfääri influenssereineen perustuu, epävarmat miehet vertailemassa rinralihaksia, autoja ja kikkeleitä ja kertomassa toisilleen, mitä naiset ajattelevat ja haluavat.
Samaa mieltä. Mies, jolla on itsevarmuutta pukeutua vaikka pinkkiin paitaan, vaikuttaa paljon haluttavammalta ja miehekkäämmältä kuin sellainen, joka ei ikinä uskaltaisi tällaista käyttää, kun pelkää näyttävänsä homolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaisiko tämä tyyliä, eli nainen pitää mekoista, hameista, naisellisista kengistä jne? Tuohan voi olla turn on miehelle jos hänelle naisen pukeutumisella on väliä. Eli siis hupparissa ja farkuissa kulkeva nainen ei ole hänelle turn on. Musta tämä on ihan hyvä mainita jos näin niin kumpikaan ei sitten tuhlaa aikaansa sellaiseen joka ei herätä himoja.
Mä pukeudun niin hameisiin kuin huppareihin täysin tilanteen ja fiiliksen mukaan.
Mutta kiinnostaisi kyllä kuulla, miten nämä nimenomaan naisellisesti pukeutuvaa naista haluavat miehet itse pukeutuvat. Jos naiselta edellytetään vahvaa naisellisuutta ja tietynlaista pukeutumistyyliä, niin olisi aika reilua olettaa, että mies itsekin on erittäin tyylitietoinen ja osaa pukeutua tilanteen mukaan. Vaatekaapista pitäisi siis löytyä smokin lisäksi tumma puku, vaalea puku, irtotakki, kauluspaitoja, neuleita, siistit chino- ja villahousut, laadukkaat nahkakengät, juhlakengät, loafersit, ehkä frakkiakin, jos kerran naiselta odotetaan viimeisen päälle mietittyä ja tilanteeseen sopivaa naisellisuutta.
Olisi hauska tietää, kuinka moni näistä vaatimuksista esittävistä miehistä oikeasti itse panostaa pukeutumiseensa samalla tasolla.
Niinpä. On aika ironista, jos Karjala-lippikseen, reikäisiin verkkareihin, johonkin kulahtaneeseen 'I love pussy' tekstillä varustettuun T-paitaan ja Leijona-koruun pukeutunut mies etsii itselleen naisellista, tyylikästä naista 🤣
Älä pelleile. Ei kai kukaan tuollainen edes kuvittele saavansa tyylikästä naista elämänkumppanikseen.
-Reality Check
Kyllä vain luulee. Kyllä se Karjala-kundi voi aivan vilpittömästi ajatella olevansa juuri sellainen mies, jonka pitäisi kelvata tyylikkäälle naiselle. Moni mies tuntuu ajattelevan, ettei itseään pitäisi kehittää millään tavalla, mutta silti pitäisi olla oikeus saada juuri se kaikista tyylikkäin, kaunein ja halutuin nainen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ärsytä.
Miksi miehiä ärsyttää ei-feminiiniset naiset?
Ei kai tuota tarvi edes kysyä
Vierailija kirjoitti:
Tunnen miehen joka on etsinyt koko ikänsä juurikin pehmeää ja herkkää naista. Ärsyyntyy silminnähden tilanteissa joissa nainen "vie liikaa tilaa" esim nauramalla tai puhumalla kovaa, vitsailemalla ronskisti sanomalla miehelleen napakasti vastaan. Valitti minulle kerran että pitäisi varmaan muuttaa muualle että löytyisi erilaisia naisia. Kyllä se vaikuttaa jonkinasteista naisvihaa olevan, koska häntä ei ärsytä miehet jotka käyttäytyvät noin. Ja itse hän on siis 50v kalju raksamies jolla alkoholiongelma.
Oi kun löytyisi hänellekin joku thaimaalainen vaimo!
Olen nimittäin useammankin reaalimaailman thaikkuvaimon menoa seurannut, ja kyllä he on aika napakasti puoliaan pitäneet🤭
Etsiköön jokainen mitä tykkää, kunhan ei valita siitä että kanssaihmisiä ei kiinnosta muuttua toiveiden mukaiseksi.
Ja ulkonäkövaatimuksia asettaessa kannattaa aina ensin katsoa peiliin ja miettiä tarjoaako itse kenellekkään mitään kuumia päiväunia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisista naisista ehkä n. 2% on aidosti feminiinisiä, ni totta kai menee tunteisiin, jos mies haluu ihan muuta ku mitä itse on.
Perustele. Miten voi olla epäaidosti feminiininen? Ja mistä tuo 2% tulee?
Googleta Kati Hännikäinen. Hän on suomalaisen naisen "feminiinisyyden" ilmentymä. Eli tommoset pitää itseään hyvin naisellisina, vaikka absoluuttinen fakta on se, että ovat kaukana siitä.
Sit on n. 2% suomalaisista naisista kuin Jaana Pelkonen. Aidosti feminiinen nainen. Feminiinisyys ei ole tekemistä, vaan miten kantaa kehonsa ja kuinka kaunis luonne sulla on.
Tiedän, vaikea hyväksyä. Eikä tarvikaan. Meillä kaikilla on omat illuusiokuplat. Ne eivät kuitenkaan poista faktoja maailmasta.
Jaana Pelkonen on sinusta feminiininen koska hän on kaunis, pieni ja pitkähiuksinen.
Minun tietääkseni hän on myös feministi ja sellaisia ajatuksia hänellä onkin.
Uli vie mielellään tällaisen naisen treffeille. Sitten voikin jo loukkaantua, kun niin naisellisella naisella olikin ihan ajatuksia ja mielipiteitä!
Koska jos näille miehille sitten esittelisi vaikka kymmenen feminiinistä naista, niin eivät kiinnostuisi yhdestäkään jos naiset eivät olisi lisäksi hoikkia ja kauniita. Ärsyttää ettei aikuinen ihminen uskalla suoraan sanoa etsivänsä ulkoisesti tietynlaista ja samalla myönnä pinnallisuuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on todistanut ärsyyntymisen olevan todellista. Oikeaa syytä ei suostuta sanomaan. Varmasti se on jotenkin miesten vika.
Syy on sanottu. Et vain halunnut kuulla ja ymmärtää, ettei sua pidetä miehekkäänä tuollaisia julistaessasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisista naisista ehkä n. 2% on aidosti feminiinisiä, ni totta kai menee tunteisiin, jos mies haluu ihan muuta ku mitä itse on.
Googleta Kati Hännikäinen. Hän on suomalaisen naisen "feminiinisyyden" ilmentymä. Eli tommoset pitää itseään hyvin naisellisina, vaikka absoluuttinen fakta on se, että ovat kaukana siitä.
Sit on n. 2% suomalaisista naisista kuin Jaana Pelkonen. Aidosti feminiinen nainen. Feminiinisyys ei ole tekemistä, vaan miten kantaa kehonsa ja kuinka kaunis luonne sulla on.
Tiedän, vaikea hyväksyä. Eikä tarvikaan. Meillä kaikilla on omat illuusiokuplat. Ne eivät kuitenkaan poista faktoja maailmasta.
Jaana Pelkonen on sinusta feminiininen koska hän on kaunis, pieni ja pitkähiuksinen.
Nii? Feminiinen on feminiininen.
Eli feminiinisyys on sinulle vain ulkoisia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkoisia ja sisäisiä. Kirjoitin jo aiemmin, et kaunis luonne on myös osa feminiinisyyttä. Lisätä vielä ennen kaikkea sosiaalisen älykkyyden tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi kun löytyisi hänellekin joku thaimaalainen vaimo!
Olen nimittäin useammankin reaalimaailman thaikkuvaimon menoa seurannut, ja kyllä he on aika napakasti puoliaan pitäneet🤭
Kyllä hän kiinnostuu ihan kotimaisistakin, mutta ovat kaikki hyvät kuulemma jo varattuja. (Ei osaa loogisesti päätellä mitä silloin tarkoittaa hänen oma sinkkuutensa).
Yrittää iskeä kaveriensa kauniita vaimoja muka huomaamatta. Ilmeisesti kuvittelee, että ne kauniit ja säyseät naiset yhteisessä illanvietossa ovat kotonakin aina yhtä hymyä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkoisia ja sisäisiä. Kirjoitin jo aiemmin, et kaunis luonne on myös osa feminiinisyyttä. Lisätä vielä ennen kaikkea sosiaalisen älykkyyden tähän.
Eli maskuliinisuus on tilannetörppöyttä ja ikävää luonnetta?
Vai onkohan sittenkin niin että sosiaalinen äly nyt vaan on ihan sukupuoleton ominaisuus kuten kiva luonnekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta sosiaalisesta älykkyydestä. Tämähän tarkoittaa naisten kohdalla sitä, että nainen ei saisi sanoa johonkin avautumisiin, että ei kuule Pertti kiinnosta. Miksi naisilta vaaditaan sitä, että olisi aina valmis kuuntelemaan toisten huolia. Ei miehiltä tuollaista odoteta.
Kyllähän miehiäkin ärsyttää jos päin naamaa treffikumppani sanoo että sorry, etsin miehekästä miestä.
Muissa tilanteissa: se ärsytys on sun päässä, ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Reality Check
Kyllä vain luulee. Kyllä se Karjala-kundi voi aivan vilpittömästi ajatella olevansa juuri sellainen mies, jonka pitäisi kelvata tyylikkäälle naiselle. Moni mies tuntuu ajattelevan, ettei itseään pitäisi kehittää millään tavalla, mutta silti pitäisi olla oikeus saada juuri se kaikista tyylikkäin, kaunein ja halutuin nainen.
Surkeimmillakin matosmiehillä on sellainen mysteerinen, kenties hormonien ja sukupuolittuneen kasvatuksen tuoma kummallinen luotto itseensä jossain syvällä. Rähjäisinkin tökeröin pappa luulee tyttärensä ja lastenlastensa ikäisten tyttöjen kiinnostuvan hänestä ja mahtimelastaan.
Vaikka kyseessä olisi kuinka vetelä matelija niin torjunnan hetkellä nämä ukot suuttuvat ja alkavat uhkailemaan tyttöjä/naisia. Tätä taaperotason kiukuttelua he pitävät maskuliinisuuden korkeimpana muotona ja ovat täten hämmentyneitä kun se ei purekaan naisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ärsytä.
Miksi miehiä ärsyttää ei-feminiiniset naiset?
En tiedä keitä ärsyttää, jos ärsyttää, mutta itselleni on tärkeä, että oma vaimoni on naisellinen. Olen itse miehekäs mies ja halusin "vastakohdan" vaimokseni, ja sellaisen sain.
Ihan mielenkiinnosta: Millä tavoilla katsot olevasi miehekäs mies?
Se ärsyttää, koska se kertoo siitä, että yhä 2026 jotkut miehet haluavat tunkea naisia johonkin muottiin. Toki jotkut naisetkin tekevät samaa vaatiessaan miehekästä miestä, mutta sekin ärsyttää minua. Ollaan sellaisia kuin ollaan ja annetaan muidenkin olla.