Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leena saa jatkuvasti kuulla olevansa pahannäköinen

Vierailija
26.09.2026 |

"Toisten ilmeisiin puututaan yhä liian herkästi, tietää Leena Lumilampi omasta kokemuksestaan."

"Nyt Leena toivoo, että jokainen saisi naamarauhan"

https://www.iltalehti.fi/mieli/a/f74fae30-1d64-4255-8f31-0e5eadb43dc3

Hyvä Leena! Pärstäpositiivisuutta kaikille!

Kommentit (118)

Vierailija
81/118 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetetaan saada kielletyksi se että joku voi pitää jotain toista rumana tai hassun/poikkeavan näköisenä. Siis jo ajatuksen tasolla kieltää. Sotii tasa-arvoisuuden ideaalia vastaan: mitkään kasvot eivät saa näyttää toista paremmilta.

Vierailija
82/118 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunpa kaikki saisivat naamarauhan. Multa on muutamaan otteeseen miesten toimesta käsketty/pyydetty hymyilemään, kun olen vaan ollut ostoksilla tai kävellyt mietteissäni. Yksikään mies ei vaatisi toiselta mieheltä moista ja tämmöinen toisten käskeminen pitäisi tuomita huonona käytöksenä. En minäkään käske miehiä heittämään kärrynpyöriä, kun he ovat ostoksilla tai vaan kävelevät kadulla.

Suomessa on syntyvyyskriisi, joten nuo vihjeet hymyilyyn tarkoittavat vain hyvää, koska hymyillen viehättäisit miehiä enemmän, voisit löytää puolison ja perustaa perheen. 

Ota siis kritiikki opettavaisesti vastaan. 

Mulla ei ole tarvetta viehättää täysin vieraita miehiä. Miksi minun pitäisi viehättää satunnaista miestä silloin, kun kävelen kadulla, olen käsityökurssilla, käyn kirjastossa, istahdan leikkipuistossa, olen kauppajonossa, haen asuntolainaa tai olen vain olemassa julkisella paikalla? Mulla ei ole tarvetta satunnaiselle käskijälle, joka haluaa kontrolloida ilmeitäni, kotoa löytyy ihana mies, joka ei koe moista houkkamaisuutta tarpeelliseksi.

Ei ole ok käskeä toisia, eikä kukaan halua kontrollifriikkiä suhteeseen, joten ottakoot kritiikin opettavaisesti vastaan.

Joskus oli aika, jolloin tuleva kumppani tavattiin elävässä elämässä, mikä tarkoitti flirttailua  kokeilua ja romantiikkaa. Tiktok- ja Tindersukupolvi ei jaksa keskittyä tähän kauniiseen tanssiin, vaan pitää saada melaa mekkoon tässä ja nyt, bang bang, thank you ma'am. 

Toki hymyilen, jos aihetta on, mutta Stubbin kaltainen leveä irvistyshymy nyt ei ole usean perusilme eikä ketään tulisi käskeä hymyilemään. Mikään ei tapa flirttiä, romantiikkaa ja tahdikkuutta niin kuin joku käskemässä "hymyile vähän". 

Naama norsuntortulla ilveilykö sitten saa romantiikan liekehtimään? 

Miksi liekehtivää romantiikkaa pitäisi olla satunnaisen kadunkulkijan kanssa silloin, kun vien koiraa ulos tai silloin, kun menen ostamaan viikonlopun ruoat, menen hammaslääkärin vastaanotolle, menen salille tai vaan olen olemassa? Varsinkaan, jos en halua mitään romantiikkaa jonkun satunnaisen kanssa.

On kohteliasta ottaa muut huomioon myös koiraa ulkoiluttaessa tai kauppareissulla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/118 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koetetaan saada kielletyksi se että joku voi pitää jotain toista rumana tai hassun/poikkeavan näköisenä. Siis jo ajatuksen tasolla kieltää. Sotii tasa-arvoisuuden ideaalia vastaan: mitkään kasvot eivät saa näyttää toista paremmilta.

Saa ajatella mitä huvittaa, mutta toisen ulkonäön tai ilmeen kommentoiminen on todella epäkohteliasta.

Vierailija
84/118 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myös, perusilme on sellainen resting bitch face. Myös äidilleni on kirjattu ihan lääkäritietoihin vastaanotolle, että on ilmeettömät kasvot.

Olet kauhistus ihmisille ympärilläsi. 

Vierailija
85/118 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunpa kaikki saisivat naamarauhan. Multa on muutamaan otteeseen miesten toimesta käsketty/pyydetty hymyilemään, kun olen vaan ollut ostoksilla tai kävellyt mietteissäni. Yksikään mies ei vaatisi toiselta mieheltä moista ja tämmöinen toisten käskeminen pitäisi tuomita huonona käytöksenä. En minäkään käske miehiä heittämään kärrynpyöriä, kun he ovat ostoksilla tai vaan kävelevät kadulla.

Suomessa on syntyvyyskriisi, joten nuo vihjeet hymyilyyn tarkoittavat vain hyvää, koska hymyillen viehättäisit miehiä enemmän, voisit löytää puolison ja perustaa perheen. 

Mulla ei ole tarvetta viehättää täysin vieraita miehiä. Miksi minun pitäisi viehättää satunnaista miestä silloin, kun kävelen kadulla, olen käsityökurssilla, käyn kirjastossa, istahdan leikkipuistossa, olen kauppajonossa, haen asuntolainaa tai olen vain olemassa julkisella paikalla? Mulla ei ole tarvetta satunnaiselle käskijälle, joka haluaa kontrolloida ilmeitäni, kotoa löytyy ihana mies, joka ei koe moista houkkamaisuutta tarpeelliseksi.

Ei ole ok käskeä toisia, eikä kukaan halua kontrollifriikkiä suhteeseen, joten ottakoot kritiikin opettavaisesti vastaan.

Joskus oli aika, jolloin tuleva kumppani tavattiin elävässä elämässä, mikä tarkoitti flirttailua  kokeilua ja romantiikkaa. Tiktok- ja Tindersukupolvi ei jaksa keskittyä tähän kauniiseen tanssiin, vaan pitää saada melaa mekkoon tässä ja nyt, bang bang, thank you ma'am. 

Toki hymyilen, jos aihetta on, mutta Stubbin kaltainen leveä irvistyshymy nyt ei ole usean perusilme eikä ketään tulisi käskeä hymyilemään. Mikään ei tapa flirttiä, romantiikkaa ja tahdikkuutta niin kuin joku käskemässä "hymyile vähän". 

Miksi liekehtivää romantiikkaa pitäisi olla satunnaisen kadunkulkijan kanssa silloin, kun vien koiraa ulos tai silloin, kun menen ostamaan viikonlopun ruoat, menen hammaslääkärin vastaanotolle, menen salille tai vaan olen olemassa? Varsinkaan, jos en halua mitään romantiikkaa jonkun satunnaisen kanssa.

On kohteliasta ottaa muut huomioon myös koiraa ulkoiluttaessa tai kauppareissulla. 

Ja tietenkin muut otetaan huomioon, kassaa tervehditään ja kiitetään. Miksei se riitä? Miksi naisilta oletetaan myös hymyä, mutta miehelle on ihan ok olla mykkä mörrimöykky? 

Vierailija
86/118 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihailen olen jopa kade, minun naama vääntyy pienestäkin huomaamattomasta liikkeestä ties mihin ilmeeseen enkä pysty sitä hallitsemaan.

olen Autisti ja yleensä autisteilla on vähäeleinen ilme, mutta minä en ilmeisesti osaa jotenkin hallita ilmeitä ja kasvojen lihaksia joten minulla on ilmeitä vaikka muille jakaa

Minulla on myös liikaa ilmeitä. Lääkäritkin kirjoittaneet omakantaan, että kasvojen lihaksisto tavanomaista aktiivisempaa. Näinhän se on, huomaan itsekin jos esim. videoin itseäni. Haluaisin todella pitää naaman lihakset vakaana, mutta ei onnistu ei. Minulla on yliaktiivinen jokin liikkeistä vastaava aivojen osa. 

Vierailija
87/118 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tietenkin muut otetaan huomioon, kassaa tervehditään ja kiitetään. Miksei se riitä? Miksi naisilta oletetaan myös hymyä, mutta miehelle on ihan ok olla mykkä mörrimöykky? 

Ei ole otettu muita huomioon, jos tuntemattomienkin pitää huomauttaa käytöstavoista. 

Vierailija
88/118 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myös, perusilme on sellainen resting bitch face. Myös äidilleni on kirjattu ihan lääkäritietoihin vastaanotolle, että on ilmeettömät kasvot.

Siis mitä ihmettä? Onko äidilläsi mahdollisesti autistisia piirteitä? Tai lievää masennusta? Jotkut ovat vain luonnostaan "ilmeettömiä" eivätkä reagoi silminnähden voimakkaasti.

Vierailija
89/118 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha juttu tämä!

Vierailija
90/118 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan tavallinen suomalainen nainen, jopa nätti, jotkut kateelliset huutelee ilmeisesti.

Vierailija
91/118 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai ihmiset tulkitsee toisten naaman ilmeitä koko ajan. Se on tärkeä osa viestintää.

Leenalla on kyllä vähän poikkeuksellinen yrmeän näköinen perusilme, minkä hän esittelee tuossa videolla. Ymmärrän, jos se aiheuttaa jotain väärinkäsityksiä. Vieraiden ihmisten ilmeitä ei tietenkään tarvi lähtä turhaan silti kommentoimaan, varsinkaan ikävästi, siinä hän on oikeassa. Se on epäkohteliasta.

Mutta se, ettei muka pitäsi olettaa muiden ilmeistä asioita ja tunnetiloja, on vastoin ihmisen luonnollista käytöstä ja normaalia viestintää ja kommunikointia. Jo vauva alkaa heti opetella tunnistamaan ihmisen persusilmeitä, ilo, suru , viha jne.

Osalla on oikeasti sellainen suun muoto, että tuntemattomat luulevat hänen olevan vihainen tai huonolla tuulella. Mutta on tosi raskasta pitää kasvoilla teeskenneltyä tekohymyä koko ajan. Oletteko kokeilleet sitä? 

Vierailija
92/118 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua luullaan naaman perusteella tyhmäksi. Se on raskasta. Olen aika älykäs ja se tulee sitten yllätyksenä. 

Joo. "oho, en olis uskonut!" on harvinaisen loukkaava kommentti sen jälkeen, kun on kertonut minkä tutkinnon on opiskellut. Jostain syystä ihmiset olettavat, että olen käynyt suunnilleen vain peruskoulun. Enkä näytä elämänkoululaiselta vaan kiltiltä ja yksinkertaiselta.

Työkaveriltu kuultu kommentti: Oletko sinä oikeasti ylioppilas? En tiedä, mistä kysyjä oli saanut käsityksen, että olen täysin vailla koulutusta.

Vierailija
93/118 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa ajatella mitä huvittaa, mutta toisen ulkonäön tai ilmeen kommentoiminen on todella epäkohteliasta.

Ja noin yksi tuhannesta menee sanomaan tuntemattomalle tai tutullekaan että tämän naama ei miellytöä. Oikeasti, tätä ei tapahdu.

Vierailija
94/118 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On siellä ainakin ykköstv:ssä nykyään ainakin pari toimittajanaista, jotka mieshaastateltavien edessä vetävät valloitushymyn naamalleen, mutta naisia eivät sitten niin jaksa miellyttää. Mistähän tämä johtuu, ja miksi näin toimitaan. Mielistelyä se on jonkinlaista.

Vierailija
95/118 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskeeko tämä sama juttu kun miestä luullaan väkivaltaiseksi ilman syytä? Minä valitsen pahan näköisen Leenan sijasta Karhun.

Vierailija
96/118 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua luullaan naaman perusteella tyhmäksi. Se on raskasta. Olen aika älykäs ja se tulee sitten yllätyksenä. 

Joo. "oho, en olis uskonut!" on harvinaisen loukkaava kommentti sen jälkeen, kun on kertonut minkä tutkinnon on opiskellut. Jostain syystä ihmiset olettavat, että olen käynyt suunnilleen vain peruskoulun. Enkä näytä elämänkoululaiselta vaan kiltiltä ja yksinkertaiselta.

Työkaveriltu kuultu kommentti: Oletko sinä oikeasti ylioppilas? En tiedä, mistä kysyjä oli saanut käsityksen, että olen täysin vailla koulutusta.

Ulosannista ylensä. 

Vierailija
97/118 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha juttu tämä!

No joo, näköjään aloitus ja lehtijuttu on vanha, mutta ko. asia on varsin ajaton itsessään, ei mikään varsinainen ajankohtaisjuttu, joten miksei voisi aiheesta nytkin keskustella.

Vierailija
98/118 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ihan tavallinen suomalainen nainen, jopa nätti, jotkut kateelliset huutelee ilmeisesti.

Kateellinen mistä? Kun pääsi mainostamaan autismiaan vai?

Vierailija
99/118 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satulaan vois nousta. Ei Leena pahannäköinen ole.

Vierailija
100/118 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua taas aina luullaan kiltiksi ja höynäytettäväksi ja että muut olisivat jotenkin pätevämpiä

Mua kanssa. Olen niin kiltin ja tyhmän näköinen, että jokainen asiakaspalvelija alkaa ohjata minua täti- tai setämäisesti. Opettajia. Olen 60-vuotias. Ehkä he ajattelevat, että kiltin ihmisen ilme on dementikon ilme. Nämä on sellaisia, että jos sattuisin hajamielisyyttäni laittamaan vaikka eriparisukat jalkaan, niin nämä lähettäisivät minut 'huolehtivaisesti' käsiraudoissa jonnekin hoitolaitokseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi