Olitko tietämättäsi raskaana? Kuinka pitkällä raskaus oli kun asia sinulle selvisi? Kiinnostuneena kyselen.
Kommentit (18)
Kun huomasin kuukautisteni kadonneen, tein raskaustestin. Nega.
Varasin ajan lääkärille, koska kuukautisten puuttuminen ihmetytti. Lääkäri teki sisätutkimuksen ja sain Terolut-kuurin.
Myöhemmin menin vatsakipujen takia Puolarmetsän sairaalaan. Lääkäri epäili, että minulla on kysta, mutta lähetti Jorviin ultrausta varten.
Painuin Jorviin saman tien ja siellä sitten se raskaus selvisi...
Menin lääkäriin oudon kuplinnan vuoksi ja epäilin vatsatautia tai kasvainta. Olin juuri toipumassa toisen munasarjan poistoleikkauksesta ja menkat eivät vielä olleet alkaneet tai olivat itse asiassa kerran, mutta luulin epäsäännöllisyyden kuuluvan asiaan.
Vaistosin raskauden jo aiemmin, mutta luulin sen tunteen johtuvan raskauden pelosta (raskaus oli erittäin ei-toivottu). Halusin kiivaasti uskoa raskaustestiä ja lääkäriä, mutta ultran antama todellisuus oli armoton.
Varasin ajan aborttia varten, mutta en siihen kyennytkään.
Vasta nyt viimeisen reilun vuoden aikana (lapsi nyt 3v.) on suhtautumiseni lapseen, äitiyteen ja ylipäätään koko mullistukseen saanut minut tasapainoon. Sitä ennen melkoista heittelyä...
joutuvansa uudelleen leikkaukseen ja kenties jäävänsä lapsettomaksi loppuelämäkseen menetettyään toisen munasarjan. Tosin pakokauhu iski sitten myöhemmin loppuraskaudessa. Ihme vauva kun pysyi mukana, vaikka olin pakostakin raskaana jo leikkauksen aikaan. Ihan terve tyttö. Nyt 4v.
kuten jollain aiemminkin selvisi rv:lla 7. Olin menossa tenttiin myöhemmin päivällä ja ihmettelin että jännitänkö niin kamalasti että oksettaa. Ja sitten vaihdoin asentoa ja kavahdin että onpas tissit kipeät, taitaa hormonit olla sekaisin kun menkatkin myöhässä jo pari viikkoa :D sitten tajusin että voi tässä olla ehkä jostain muustakin kyse... ja raskaustesti huusi punaista viivaa.
on kuulemma saanut tietää vasta viidennellä kuulla,epäilen kyllä että taisivat odottaa vaan työsuhteen vakinaistamista ja sitten olikin muka ohhoh,olenkin raskaana.
Kiertoni on ollut aina sangen epäsäännöllinen, eikä mitään oireita ollut.
en voinut kuvitella olevani raskaana. Imetin, joten luulin kuukautisten olevan sen takia poissa.
Raskaus oli iloinen yllätys, tosin olin harmissani, että raskaus oli tavallaan niin " lyhyt" , koska kaikki alkuajan jännitykset jäivät pois. Toinen lapsi syntyi sitten alle vuoden ikäerolla ensimmäiseen.
sitten olin erittäin shokissa ja sekaisin pari viikkoa, ennen kuin tajusin varata ajan neuvolaan, luulivat minun olevan max. rv 18 ( olin silloin rv 26), varattiin aika ultraan, jossa sitten selvisi oikeat viikot. Ainoa hyvä pointti tuossa raskauden myöhään ilmentymisessä, ettei tarvinnut miettiä abortin mahdollisuutta ollenkaan, olisin sen luultavasti tehnyt. Minulla siis tulivat menkat koko raskauden ajan, sillä söin pillereitä, kun ajattelin, etteivät ne ehkäisykeinona petä. Poltin myös tupakkaa ja vedin muutamat kännit ennen raskauden ilmentymistä, toistaiseksi onneksi terve lapsi.
Vatsa oli tosi pieni (oli paljon kiloja ylimääräistä edellisestä raskaudesta ja vauvamaha hävisi läskien alle). Olin väsynyt ja kävin lääkärissäkin mittauttamassa hemoglobiinin. Kysyin " haamupotkuista" ja lääkäri sanoi niiden olevan hyvin tavallisia hiljattain synnyttäneille naisille, tunnusteli vatsaa eikä havainnut mitään outoa. Silloin taisi olla 5 raskauskuukausi ja vauva oli ilmeisesti vähäliikkeinen. Laitoin sitten kaiken uupumuksen ja oireet (ei ollut pahoinvointia) vaan vauvan, yövalvomisten ja ikäni piikkiin.
Sain varmistuksen raskaudesta viikolla 11. Olin synnyttänyt ja tullut sen jälkeen heti raskaaksi. Luulin myös, että imettäminen pitää menkat poissa. Meillä oli siinä vaiheessa kaksi kolmevuotiasta ja se vastasyntynyt vauva. Mietimme muutaman päivän, päädyimme oman jaksamisemme takia aborttiin ja seuraavana yönä raskaus meni kesken.
Tapauksesta on tosi monta vuotta aikaa ja nyt jälkeenpäin mietin, että olisi harmittanut, jos olisin joutunut keskeyttämään raskauden omalla päätökselläni. Varsinkin jos olisimme saaneet neljännen lapsen samaa sukupuolta kuin kolmas on. Tältä pahnanpohjimmaiselta on puuttunut kotoa leikkikaveri...
mulla on ollut useamman päivän sellainen olo, että menkat alkamassa, aivan niinkuin edellisissäkin raskauksissa. Apua, en ole uskaltanut miehellenikään sanoa vielä mitään.... Onkohan, mun vaistot oikeassa????? Te olette nyt ekat, joille kerron epäilykseni... äsken vasta tämän itsellenikin myonsin...apua...................
minulle tuli ns. valekuukautiset kaksi kertaa. Kun menin neuvolaan erinäisten oireiden takia, otettiin uusi raskaustesti, joka olikin positiivinen ja kun mietittiin siellä, että milloin raskaus olisi voinut saada alkunsa, niin järkytys oli suuri, kun terveydenhoitaja kuunteli vatsaa ja sieltä kuului sydänäänet selkeinä. Raskaus kääntyi viidennelle kuukaudelle parin päivän päästä! Oli muuten lyhyen tuntuinen raskausaika.
olin jo viikolla 26, kun huomasin odottavani toista lasta. Mikä ihanan lyhyt odotusaika =)
vasta viikosta 13 eteenpäin. On ollut niin karmeat pelot ja kokemukset keskenmenosta, että en jaksa enää yhtäkään alkuraskautta.
oli just siirtymässä turvaistuimeen kaukalosta. Toisaalta hyvä näin, ei tarvinnut kauhistella jaksamista tai miettiä pitääkö vauva tai onko terve. Elin terveesti onneksi imetyksen vuoksi. Kotihoidossa nuo kaikki ovat, 4v käy nyt 2 kertaa viikossa puolipäivähoidossa saamassa ikäistään seuraa, kun sisarukset ovat vielä liian vauvoja eikä lähistöllä muita samnikäisiä leikkikavereita.
Neljäs lapsi vielä. Kärsin vatsakivuista ja lopulta lääkäri epäili kasvainta. Ultrassa totuus sitten paljastui. Edellisistä raskauksista poiketen pahoinvointi puuttui. Menkat ovat minulla aina olleet epäsäännällisiä ja aluksi epäilin vain jotain hormonipuutosta tai vitamiinipuutosta, kun olin jatkuvasti väsynyt.
Nyt tuo yllätys keinuu kehdossa, muut lapset 12, 10 ja 7