Mitä ruokaa huomenna ja ylihuomenna talkooporukalle?
Meillä on tässä useamman päivän talkoojutut ja vielä jatkuu pari päivää... porukkaa on vaihtelevasti mutta 6-10 hlö ja muita ruokarajotteita ei ole kuin kala. Syöjät on miehiä ja ovat kyllä aika kovia syömään joten ei mitään kesäkeittoehdotuksia tms.
Oon tähän mennessä tehnyt jauhelihakastiketta ja pastaa/perunoita, käristystä ja perunamuusia. Lisäksi on ollut kahvit, pullat ja iltapalalla mm pizzaa, voileipiä, riisipiirakoita. Nyt pitäs huomiseksi miettiä joku ruoka, itsellä kyllä alkaa nuo lihajutut tulemaan jo korvista... 😅 Joku ruokaisampi keitto vois olla mutta mikä olis täyttävä ja hyvä mikä maistuis tommoselle työmiesporukalle?
Kommentit (57)
150grammaa raikasta makaronilaatikkoa per nube
Joku raikas ja kesäinen keitto tai salaatti?
Sopisiko kanakeitto leivän ja päällisten kera? Kunnolla maustettuna herkullista ja leivän päälle voi varata lihaisat päälliset lihavajetta kiinni kuromaan?
Loimuta lohi ja siiasta silliä perunoiden kanssa.
Anna niille tussua. Siitä miehet tykkää
Kiusaukset valmistuvat lähes itsekseen uunissa, tee useampi eri vaihtoehto. Perinteistä janssonia, maistuu yleensä kalaninhoajillekin ja lihaisaan vaihtoehtoon käy kinkun sijasta vaikka metvurstisuikaleet, lenkkimakkarastakin olen joskus tehnyt itse.
Uudet perunat kypsyy nopeasti. Kassleria kaveriksi. Paljon raikasta, tuhtia salaattia.
Makaronilaatikkoa, jossa on reilusti jauhelihaa.
Kinkkukiusaus, reilusti kinkkua.
Hernekeittoa ja pannaria.
linssipataa ja paljon tsatsikia.
Vierailija kirjoitti:
Uudet perunat kypsyy nopeasti. Kassleria kaveriksi. Paljon raikasta, tuhtia salaattia.
Makaronilaatikkoa, jossa on reilusti jauhelihaa.
Kinkkukiusaus, reilusti kinkkua.
Hernekeittoa ja pannaria.
linssipataa ja paljon tsatsikia.
Äijiä kuitenkin talkoissa, joten niille riittää kun on grillimakkaraa 3-4kpl/tyyppi ja vähintään 12kpl oluita!
Jokin maukas joukhurtti tai rähka.
Karjalanpaistia ja varhaisperunaa keitettynä. Salaattia, karjalanpiirakoita, sunny side up eguja, juustoa ja kinkkua.
Porkkalaa ja lisukkeeksi itusalaatti!
Vierailija kirjoitti:
Uudet perunat kypsyy nopeasti. Kassleria kaveriksi. Paljon raikasta, tuhtia salaattia.
Makaronilaatikkoa, jossa on reilusti jauhelihaa.
Kinkkukiusaus, reilusti kinkkua.
Hernekeittoa ja pannaria.
linssipataa ja paljon tsatsikia.
Tunge linssit hanuriisi.
Tee vanha kunnon heinätalkookeitto eli peruna-juures-säilykelihakeitto. Tuosta ei tule kummoista sikanautasäilykkeellä vaan pitää olla nautasikasäilykettä, siinä on huomattavasti vähemmän rasvaa kuin ekassa. Osta siis se Jalostajan sininen purkki, ei punaista. Sopan alkuperä on se, että tuota tehtiin heinätalkoiden aikaan myös sähköttömissä talouksissa ja tuohon aikaan purkkilihaa sai tilattua meijeriltä.
Vierailija kirjoitti:
Anna niille tussua. Siitä miehet tykkää
5/5 eikä ne soutamalla kulu
Laita ihania maittavia soijarouheruokia.🤤
Siskonmakkarakeitto
Grillimakkaraa, varhaisperunoita ja salaatti esim tabouleh kvinoaan tehtynä ruokaisa.
Laita kesäkeittoa. Siitä kaikki tykkää.
Kyllä se on lihakeitto tai karjalanpaisti. Siinä ei merkkaa sun omat lihaninhot.
Työmiehille kunnon ravintoa.