Niin runsaat menkat että kysyn oisko jotain sidettä joka nousis vyötäröön asti??!!
Persvakoa pitkin veri tulvii aina sotkemaan vaatteet. En tänäänkään poistunut kotoa menkkojen takia. En haluaisi aina lääkkeillä olla hillitsemässä vuotoa. Tulee aikamoinen määrä lääkettä jos joka kuukautisten aikaan syö pari päivässä.
Kommentit (17)
Kuukuppi voisi olla myös kokeilemisen arvoinen...
monesti sellaiset paksut vanhanaikaiset ovat parempia kuin nämä superohuet muoviset.
Ja supertamponi + side - yhdistelmä. Tamponin vaihto tunnin parin välein.
Oon ommellu extrapitkiä yösiteitä vanhoista flanellipaidoista, froteepyyhkeistä ja muista kankaista. Oon ostanu uutta flanellia vain sen verran, että saan siitä tehtyä pari päällimmäistä kerrosta siteeseen. Yösiteissä oon käyttäny kosteussuojana PUL-kangasta, jota käytetään myös vaippakuorissa. Päiväsiteisiin oon käyttänyt kosteussuojakankaana softista, joka toimii päiväsiteissä tosi hyvin.
Kannattaa miettiä tuota ompelua. Ei loppuunsa ole isokaan homma.
Olen itse juuri tutkimuksissa runsaiden kuukautisten takia ja ultraäänen perusteella näyttäisi, että mulla on polyyppeja ja niille pitäisi sitten tehdä jotakin. Olen menossa vielä sairaalan gynekologille.
mut jos se ei innosta niin voihan sitä ostaa tena-ladyja. niissä on pitkiäkin malleja (tai noh, kyllähän se kertoo paljon että osa on tarkotettu isompaankin pissivuotoon kuin lirahteluihin...) ja en keksi mitään ksyytä miksei voisi menkkojen kanssa käyttää
Mulla auttoi ruokavalio (karppaus) säännöstelemään kuukautisia.
Adenomyoosi, samantapainen kun endometrioosi, paitsi että tähän ei muu auta kun kohdunpoisto. Kohtu painaa norm. n. 90g, minulla painoi 190g, ja jos leikkausta ei olisi tehty, olisin kärsinyt vaivoista hamaan tulevaisuuteen saakka. Nyt on elämä ihanaa, kun tulvat ei pilaa aina kaikkea, matkoja, päivittäistä elämää, ym. Minulla kun tulvaa kesti jopa 3 vkoa, eikä lääkkeet auttanut, ei kierukka, pillerit, ei mikään.
Polyypit ovat myös yleinen syy vuotoihin ja ne poistetaan tähystämällä.
Eli lääkäriin, jos tulvii.
kuukuppi (w w w .kuukuppikunta .net )
On paras keksintö ikinä!
Mulla on runsaat menkat. Ennen kaikki siteet petti kahtena ekana päivänä ja supertamponia jouduin vaihtamaan tunnin välein. Nyt ei tarvi kuin ehkä kolme kertaa päivässä tyhjentää ja huuhdella kuppi. loppupäivinä tyhjennän vain aamuin ja illoin. Se on ihanaa! Suosittelen! Eikä näy tamponin naruja eikä hiosta side housuissa! Ihan oikeasti unohdan menkat nykyään!
Itse kärsin samanmoisista kuukautisista kuopuksen jälkeen vuoden, nyt on ollut kierukka kohta kolme vuotta ja kahdella pikkusiteellä selviän kuukautisista.
A) tyhjennä vessanpönttöön sillä seurauksella että se verimäärä ei tahdo mennä alas sitten millään (noloo töissä)
B) tyhjennä lavuaariin sillä seurauksella että saat sen nurin lattialle/vaatteilles tai sit pestessä sitä veriroiskeita seinät täyteen (noloo töissä)
C) Hirveet selkä/mahakivut tai kaikki yhdessä
D) Ohivuodot, kun on runsaat kuukautiset eikä pääse hetkeen vessaan ja sit ne pirun ilmakuplat jotka tulee täydestä kupista
E) Kupin joutuu kerran vuodessa vaihtamaan uuteen, että se olis edes esteettisesti kiva, puhumattakaan bakteereista YÖK!
Lista jatkuis ja jatkuis, jos olis aikaa (töissä)
Vierailija:
Itse kärsin samanmoisista kuukautisista kuopuksen jälkeen vuoden, nyt on ollut kierukka kohta kolme vuotta ja kahdella pikkusiteellä selviän kuukautisista.
Nyt kun ei ole kierukoita, vuoto kestää 3 pv.
Parina ekana päivä vuotaa kanssa niinn ettei mikään suoja tahdo riittää. Varsinkaan öisin. Vaikka laittaa kaksi sidettä peräkkäin niin jostain sivulta se tulvii ohi =/
Joten lapsen vaippa on ollut paras keksintöni, on rittävän pitkä ja leveä =D
Vierailija:
A) tyhjennä vessanpönttöön sillä seurauksella että se verimäärä ei tahdo mennä alas sitten millään (noloo töissä)
B) tyhjennä lavuaariin sillä seurauksella että saat sen nurin lattialle/vaatteilles tai sit pestessä sitä veriroiskeita seinät täyteen (noloo töissä)
C) Hirveet selkä/mahakivut tai kaikki yhdessä
D) Ohivuodot, kun on runsaat kuukautiset eikä pääse hetkeen vessaan ja sit ne pirun ilmakuplat jotka tulee täydestä kupista
E) Kupin joutuu kerran vuodessa vaihtamaan uuteen, että se olis edes esteettisesti kiva, puhumattakaan bakteereista YÖK!Lista jatkuis ja jatkuis, jos olis aikaa (töissä)
Jos ohivuotoja pekää niin voihan sitä käyttää sidettä/pikkuhousunsuojaa kuukupin kanssa, tulvavuotajille silti helpotus! Ja vaikka kupin vaihtaisikin uuteen joka vuosi, siteisiin verrattuna säästö on huomattava (suosittelen kyllä noudattamaan ohjeita, elin ensin huuhtelu KYLMÄLLÄ vedellä, sitten pesu kuumalla ja sterilointi kiehuvassa vedessä kerran kahdesti kierrossa).
Ja kestositeet ovat aina parempi vaihtoehto kuin kertakäyttöiset siteet, niin niukka- kuin runsasvuotoisillekin.
Kun laittaa vielä vaikka parit tiukat pikkuhousut päällekkäin niin kyllä se pysyy paikoillaan.
2000-luvulla ei tarvitse enää kärsiä tuollaisesta. Jos menkat häiritsevät normaalia elämää niin heti lääkäriin, josta saa apua.