Mikä mulla on.. Paleltaa koko ajan
Paleltaa koko ajan. Siis ihan horkassa tärisen hetkittäin, vaikka vaatteita on päällä ja paahteisella terassilla istun. Mulla on legginsit, villasukat, uggit, rintsikat, ohut pitkähihainen puuvilla paita ja nilkkapituinen pellava mekko päällä. Päässä pidän välillä pipoa (semmosta virkattua)..
Tätä on jatkunut nyt parisen viikkoa. Nauti tässä nyt sitten kesästä ja helteistä.
Mulla on diabetes2, sokeriarvot kunnossa, olleet aina. Syön yhden metforemin per vuorokausi.
Ei kuumetta, ei mitään flunssan tms oireita.
Väsymystä on. Aamuisin on vaikea herätä. Ajattelin tämän johtuvan, kun kylmä pitää mut hereillä. Niin nukun kahden peiton alla. Päällä pitkikset ja siihen kuuluva paita, kahdet villasukat ja pari yötä sitten kaivoin pipon päähäni. Eikä mikään hieno tyylitelty, vaan paksu pipo. Toisinaan vielä puen kerraston päälle puuvillaisen yömekon. Ensi yöksi etsin villasormikkaat..
Lääkäri ajan sain parin viikon päähän, ei kuulemma ole akuuttia. Ok, mä otan sen. Vinkkejä mitä tää vois olla.. Mun mielikuvitus on hiljentynyt.
Kommentit (25)
Kilpirauhasen vajaatoiminnassa on tuollasta palelua ja väsymystä, johon ei nukkuminen auta. No verikokeet tietty otettava, sillähän se selviää onko se kyseessä.
Tuskin mitään vakavaa, ja selviää kyllä. Toki voi olla vaikka kilpirauhasen vajaatoiminta ja eihän kukaan sairauksia itselleen halua. Voimia sinne lähetän
Kilppari vajikset,ai mistäkö tiedän🙂
Kaikkein tavallisin syy paleluun lämpimässäkin on hyvin yksinkertainen mutta monelle yllättävä. Nimittäin nestehukka. Lisää vettä.
Toi kilpparijuttu pitääkin laittaa ylös. En vielä googlettanut vaivojani varmuudeksi, kun sittenhän mä olisin löytänyt vaikka ja mitä. :(
Nesteitä olen mielestäni saanut tarpeeksi, mutta joo pitää tsekata sekin ja lisätä.
KIITOS! t ap <3
Päässä vikaa kuten 90-prosenttisesti kolmikymppisillä sinkkunaisilla.
Ylipaino ja laiskuus,diapamin vierotusoireet.
Itse olin raskaana, ihmettelin kun palelsi 30 asteen helteessä uimarannalla.
Itselläni oli samoilla oireilla kilpirauhasen vajaatoiminta.
OHHOH! Kävin Terveyskirjaston sivuilla lukemassa kilpparin vajaatoiminnasta. Todellakin mullahan on kaikki oireet kylmän ja väsymyksen lisäksi.
Iho on aivan järjettömän kuiva, ajattelin sen johtuvan auringosta, ei näin pahaa silti ole ollut koskaan... painonnousua en ole havainnut, mutta turvotus on jäätävä!, ummetus - kyllä, mutta mansikat tekee mulla semmoista. Muistiongelmiakin on ollut - sanoja täysin kateissa, asioita on unohtunut paljon... En mä ollut noita niputtaa yhteen.
Aattelin soittaa nyt yksityiselle ja selttää asiani. Mahdollisimman nopeeta labraan ja aikaistan lääkäri aikaani. Eihän ne lääkärit tykkää asiakkaiden omista diagnooseista, mutta tää on jotenkin jo liian selvä ollakseen jotain muuta.
t.ap
Euroopan helteet auttaa...kunhan ehtivät tänne perähikiälle..jos nyt ylipäätään tulevat..
Sitten seuraavat on vaihdevuodet . Mittaa kuume kuitenkin.
Diapetes pahinta on jos sokeriarvo laskee liikaa . Silloin olla jo ketoasidoosissa.
Mulla vähän sama, nivelkipuja, hedaria ja väsymystä. Ei koko ajan. Veikkaan jotain flunssapöpöä.