Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä mulla on.. Paleltaa koko ajan

Vierailija
26.06.2026 |

Paleltaa koko ajan. Siis ihan horkassa tärisen hetkittäin, vaikka vaatteita on päällä ja paahteisella terassilla istun. Mulla on legginsit, villasukat, uggit, rintsikat, ohut pitkähihainen puuvilla paita ja nilkkapituinen pellava mekko päällä. Päässä pidän välillä pipoa (semmosta virkattua).. 

Tätä on jatkunut nyt parisen viikkoa. Nauti tässä nyt sitten kesästä ja helteistä.

Mulla on diabetes2, sokeriarvot kunnossa, olleet aina. Syön yhden metforemin per vuorokausi.

Ei kuumetta, ei mitään flunssan tms oireita. 

Väsymystä on. Aamuisin on vaikea herätä. Ajattelin tämän johtuvan, kun kylmä pitää mut hereillä. Niin nukun kahden peiton alla. Päällä pitkikset ja siihen kuuluva paita, kahdet villasukat ja pari yötä sitten kaivoin pipon päähäni. Eikä mikään hieno tyylitelty, vaan paksu pipo. Toisinaan vielä puen kerraston päälle puuvillaisen yömekon. Ensi yöksi etsin villasormikkaat..

Lääkäri ajan sain parin viikon päähän, ei kuulemma ole akuuttia. Ok, mä otan sen. Vinkkejä mitä tää vois olla.. Mun mielikuvitus on hiljentynyt.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän sama, nivelkipuja, hedaria ja väsymystä. Ei koko ajan. Veikkaan jotain flunssapöpöä.

Vierailija
2/25 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä varmaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminnassa on tuollasta palelua ja väsymystä, johon ei nukkuminen auta. No verikokeet tietty otettava, sillähän se selviää onko se kyseessä.

Vierailija
4/25 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

SYÖPÄ.

Vierailija
5/25 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin mitään vakavaa, ja selviää kyllä. Toki voi olla vaikka kilpirauhasen vajaatoiminta ja eihän kukaan sairauksia itselleen halua. Voimia sinne lähetän

Vierailija
6/25 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilppari vajikset,ai mistäkö tiedän🙂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/25 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta ?

Vierailija
8/25 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein tavallisin syy paleluun lämpimässäkin on hyvin yksinkertainen mutta monelle yllättävä. Nimittäin nestehukka. Lisää vettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/25 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin että panettaa...

Vierailija
10/25 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi kilpparijuttu pitääkin laittaa ylös. En vielä googlettanut vaivojani varmuudeksi, kun sittenhän mä olisin löytänyt vaikka ja  mitä. :(

Nesteitä olen mielestäni saanut tarpeeksi, mutta joo pitää tsekata sekin ja lisätä.

 

KIITOS! t ap <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/25 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malaria.

Vierailija
12/25 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päässä vikaa kuten 90-prosenttisesti kolmikymppisillä sinkkunaisilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/25 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino ja laiskuus,diapamin vierotusoireet.

Vierailija
14/25 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin raskaana, ihmettelin kun palelsi 30 asteen helteessä uimarannalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/25 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli samoilla oireilla kilpirauhasen vajaatoiminta. 

Vierailija
16/25 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raudanpuute(anemia).

Vierailija
17/25 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

OHHOH! Kävin Terveyskirjaston sivuilla lukemassa kilpparin vajaatoiminnasta. Todellakin mullahan on kaikki oireet kylmän ja väsymyksen lisäksi. 

Iho on aivan järjettömän kuiva, ajattelin sen johtuvan auringosta, ei näin pahaa silti ole ollut koskaan... painonnousua en ole havainnut, mutta turvotus on jäätävä!, ummetus - kyllä, mutta mansikat tekee mulla semmoista. Muistiongelmiakin on ollut - sanoja täysin kateissa, asioita on unohtunut paljon... En mä ollut noita niputtaa yhteen.

Aattelin soittaa nyt yksityiselle ja selttää asiani. Mahdollisimman nopeeta labraan ja aikaistan lääkäri aikaani. Eihän ne lääkärit tykkää asiakkaiden omista diagnooseista, mutta tää on jotenkin jo liian selvä ollakseen jotain muuta.

t.ap

Vierailija
18/25 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroopan helteet auttaa...kunhan ehtivät tänne perähikiälle..jos nyt ylipäätään tulevat..

Vierailija
19/25 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten seuraavat on vaihdevuodet .  Mittaa kuume kuitenkin. 

Vierailija
20/25 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diapetes pahinta on jos sokeriarvo laskee liikaa .  Silloin olla jo ketoasidoosissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi