Hyväksyisitkö, että miesystävä juopottelee pari kertaa kuussa, jos on muuten kunnollinen?
On ystävällinen ja huomaavainen minua kohtaan. Pitää huolta lapsistaan (jotka kohta täysiikäisiä), on hyvässä työssä ja aika varakaskin. Mutta ärsyttää, kun välillä ryyppää vanhojen opiskelukavereidensa kanssa. Mies on kohta 45V, itse olen 40.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu, minkälaisesta juomisesta on kyse. On ihans ivistynyttä alkon käyttöä kaveriporukassa ja sitten örvellystä. Jälkimmäiselle ei kiits,
Meinasin samaa kommentoida, emmehän me tiedä minkälaisesta "juopottelusta" on kyse, tuleeko kotiin änkyrä kännissä, vai käykö vain kavereidensa kanssa istuskelemassa juoden muutaman tuopin.
Juopottelu sanana on sama kuin kännääminen. Että siitä.
Eli mitä?
Vierailija kirjoitti:
Itse juon perjantaisin neljä lonkeroa ja kuuntelen musiikkia. Onko liikaa?
M39
Ei 4 lonkeroa viikossa ole liikaa miehelle. Noista tulee yhteensä noin 5 alkoholiannosta. Vähäisen riskin taso on miehelle 0-14 annosta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on välillä? Joka viikko, joka kuukausi?
Itse en kyllä känniääliötä jaksaisi katsella. Se että ottaa joskus lasin viiniä ruuan kanssa tai vaikka tilkan grappaa lämmikkeeksi on ihan ok satunnaisesti. Siinä ei humallut edes.
Kaksi kertaa kuussa, oli otsikossa. Minä en katselisi. Mutta itsehän ap on miehensä valinnut. On se joillekin ihan ookoo.
Vierailija kirjoitti:
Ryyppäsiköhän Neil Armstrong kuussa?
Oli muutenkin kuutamolla niin ei tarvinnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se ryyppäminen tarkoittaa? Otetaan pari kaljaa kavereiden kanssa vai vedetään kunnon räkäkännit ja sammutaan puskaan kakat housuissa?
Pari kertaa kuussa on joka toinen viikonloppu, jos mies vetäisi perseet olalle noin usein niin minua haittaisi. Tietyn iän jälkeen se perseiden vetäminen ja känniörvellys alkaa olla vähän sopimatonta. Mutta jokaisella on omat rajat millaista käytöstä sietää, ihan itse pitää miettiä onko tämä ongelma minulle, ihan sama mitä muut on mieltä, sinun mieshän se on ja sinä olet sen kanssa naimisissa.
Oletko jotenkin pakkomielteinen jos ikä määrää mitä saa tehdä ja mitä ei?
Nelikymppinenkö saa tehdä jotain, mutta viisikymppisenä onkin sitten kiellettyä? Vaikutat aika raskaalta ihmiseltä.
Olen eri, mutta komppaan edellistä kirjoittajaa siinä, että iän myötä alkoholin haitat tulevat enemmän esille. Humalasta palautuminen kestää pidempään ja jos juo kunnon humalan samaan tyyliin kuin joskus nollarilla oli tapana opiskelijapiireissä, niin helposti koko viikonloppu menee toipumiseen. Se aika on sitten perheen yhteisestä ajasta pois. Ei tietenkään mitään tarkkaa ikärajaa ole, mutta monet minun tuntemat aikuiset ovat vähentäneet alkoholinkäyttöään iän myötä.
Ryyppääminen on noloa. Vielä nolompaa, jos vanhat äijät ryyppää "kuin silloin ennen".
Jonkinsortin alkoholiongelma niillä on, ja ylläpitävät sitä toinen toisilleen sillä verukkeella, että haluavat olla yhdessä. Jos oikeasti haluaisivat vain olla yhdessä, niin voisihan he käydä vaikka ongella tai pelaamassa. Mikä pakko on joka kerta ryypätä?
Vierailija kirjoitti:
Me juodaan vaimon kanssa joka toinen viikonloppu. Laitetaan saunaa päälle ja tehdään ruokaa. Juodaan saunassa ja syödessä. Ja loppuillasta kivassa huppelissa touhutaan sängyssä.
Niin, sinä juot vaimon kanssa.
Mutta otsikossa kysyttiinkin ryyppäämisestä vanhojen opiskelukavereiden kanssa. Silloin ei olla vaimon kanssa, ei laiteta kotona saunaa eikä ruokaa eikä touhuta sängyssä. SIlloin tullaan aamuyöstä ympäripäissään kotiin ja nukutaan seuraava päivä. Sitten alkaakin jo työviikko ja arkikiireet.
Vierailija kirjoitti:
Vain 2 kertaa kuussa?
Kauheaa kuka mies moiseen suostuisi?
Joku juoppo reppana, yrittää tasapainoilla kaveriporukassa ryyppäämisen ja perhe-elämän välillä.
Vierailija kirjoitti:
En hyväksyisi, alkoholi on selkeästi ongelma hänellä.
Mutta jos tuota on jatkunut nyt opiskeluajoista lähtien, eli jo parikymmentä vuotta, niin ei taida vastustus tuottaa muuta tulosta kuin eron. Ihme, että se nyt on alkanut vasta häiritsemään.
Vierailija kirjoitti:
En. Mutta katuisit jos jättäisit hänet jos ei ole väkivaltainen jne.
Miksi katuisi? Nythän ap joutuu olemaan joka toinen viikonloppu yksin. Ehkä kannattaisi hankkia itsellekin vähän parempaa seuraa.
Hyväksyisin, jos
1) ei oo alle kouluikäisiä lapsia, joissa on vielä paljon huolehtimista
2) ei oo aggressivinen tmv kännissä
3) terveys ok eli ei oo verenpainetta, dm ym vaivoja
Riippuu ihan mitä tarkoitetaan juopottelulla. Jos pari kertaa kuussa käy kavereiden kanssa lasillisella ja juominen silloinkin pysyy kohtuuden rajoissa niin on ihan ok. Jos pari kertaa kuukaudessa vetää perskännit niin ei todellakaan ole ok.
En todellakaan, en huolisi humalahakuisesti juovaa miestä. En itse käytä alkoholia ollenkaan ja tietysti mieluisin ois samanlainen kumppani mut jonkun saunakaljan silloin tällöin voin sietää. Ja noin muuten kännit pari kertaa kuussa ei ole mitenkään "harvoin", tosta se vielä eskaloituu joka viikonlopuksi ja joka päiväksi vähitellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Mutta katuisit jos jättäisit hänet jos ei ole väkivaltainen jne.
Miksi katuisi? Nythän ap joutuu olemaan joka toinen viikonloppu yksin. Ehkä kannattaisi hankkia itsellekin vähän parempaa seuraa.
Miehelläkin voi olla joka toinen viikonloppu vaikka toinen perhe. Kannattaa ottaa selvää mitä nuo "vanhat opiskelukaverit" todellisuudessa on.
Mikä on välillä? Joka viikko, joka kuukausi?
Itse en kyllä känniääliötä jaksaisi katsella. Se että ottaa joskus lasin viiniä ruuan kanssa tai vaikka tilkan grappaa lämmikkeeksi on ihan ok satunnaisesti. Siinä ei humallut edes.