Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meneekö tämä nyt oikein Tampere?

Vierailija
23.09.2026 |

Aamulehti uutisoi pitkään jatkuneista ongelmista hotelli Tammerin kupeessa olevasta puistosta. Kaupunki ei ole puuttunut epäkohtiin, vaan ne ovat paisuneet vuosi vuodelta.  Nyt puistosta on muodostunut paikka, jota lapsia ja nuoria kehotetaan välttämään. Lähellä olevaan harrastuspaikkaan kulkiessaan lasten tulee valita toinen, pidempi reitti, jotta puiston läpi ei tarvitse kulkea. Ahdistelu, päihteet, huumeiden myynti ja sotkeminen ovat joka päiväisiä ilmiöitä.

Kysynpähän vain, että meneekö tämä nyt oikein? Miksi lapsen tulee väistyä narkomaanien ja huumekauppiaiden tieltä? Miksi haluamme Tukholman lähiöiden ongelmat keskelle Tamperetta, Tammerin puistoon? Saisimmeko asiallista keskustelua aiheesta?

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse veisi enää lapsiani kesäaikaan Pikku Kakkosen leikkipuistoon. Sieltä löytyy aika ajoin käyttövälineitä ja muutenkin portin ulkopuolella oleva porukka on levotonta. Suurin ongelma on siinä hotelli Tammerin vieressä oleva pieni lampi ja sen ympäristö (noin 100 m leikkipuiston portista). Siellä rehottaa päihteiden käyttäjien taivas. 

Huh, nämä olivat täysin rauhallisia paikkoja vielä 2010-luvulla, niissä ei ollut ristin sielua iltaisin. :O

Vierailija
82/92 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampere alkaa olla menetetty. 

Sorin aukiolla ennen puoltapäivää bussia odotellessa näkee nappikauppaa. Ei pelkästään Tammerissa ja keskustorilla. Ongelma levityäytyy laajemmalle, koska seuraamuksia käytöstä/käyttäytymisestä ei ole.

Penkkejä on aiemmin poistettu Hämeenkadulta päihteiden käyttäjien vuoksi mutta nyt päiväaikaan on nähtävissä isoja miesten puliporukoita keskustorin ratikkapysäkillä molemmin puolin. Pelottavaa. Kulkisin autolla jos olisi varaa. Iltakasin jälkeen en ole vuosiin käynyt keskustassa, enkä käy. Päiväsaikaankin on ihan tarpeeksi levotonta.

Lisää poliiseja ja päihdeporukka putkaan matalalla kynnyksellä, en minä muuta ratkaisua keksi.

Milloin manselaisista tuli näin suomenruotsalaisia turkismummoja? Välillä naurattaa, kun dallaan iltavuorosta himaan huppu päässä ja jengi vaihtaa kadun toiselle puolelle.

Sorry kun ei tuo ghettomeininki maistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on selvä, että isoon kaupunkiin kuuluu erilaiset lieveilmiöt. On päihteitä, on huumeita ja on ilkivaltaa. Missään ei ole kuitenkaan sanottu, että näiden tulisi olla kaupungin keskustassa parhailla paikoilla. Ei kesälläkään paljon jaksa nauratella kun esim. turistit maineikkaassa Tammer hotellissa majoittuessaan saavat ihailla jengikahakoita terassipöytänsä vieressä marihuanan ja virtsan suloisessa tuoksussa , roskaläjien leijuessa tuulen mukana lautaselle. Fiksut kaupungit siivoavat huumeiden myyjät telkien taakse tai jonnekkin loukkoihinsa pois pikkulapsia ahdistelemasta!

Samaa mieltä! Ja turha selittää etteikö olisi mahdollista. Olen asunut ulkomailla parissa suurkaupungissa ja käynyt turistina monissa muissa, enkä missään, koskaan ole nähnyt narkkarien piikittävän itseään keskellä kirkasta päivää kaupungin ydinkeskustan puiston penkillä, mikä Tampereella on ihan arkipäivää. En edes missään etelä-lontoon alueella, missä muuten porukka on vähän epämääräistä. 

Tästä on tosiaan se seuraus, että tavalliset ihmiset ja lapsiperheet eivät halua enää keskustaan mennä.

Vierailija
84/92 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on selvä, että isoon kaupunkiin kuuluu erilaiset lieveilmiöt. On päihteitä, on huumeita ja on ilkivaltaa. Missään ei ole kuitenkaan sanottu, että näiden tulisi olla kaupungin keskustassa parhailla paikoilla. Ei kesälläkään paljon jaksa nauratella kun esim. turistit maineikkaassa Tammer hotellissa majoittuessaan saavat ihailla jengikahakoita terassipöytänsä vieressä marihuanan ja virtsan suloisessa tuoksussa , roskaläjien leijuessa tuulen mukana lautaselle. Fiksut kaupungit siivoavat huumeiden myyjät telkien taakse tai jonnekkin loukkoihinsa pois pikkulapsia ahdistelemasta!

Samaa mieltä! Ja turha selittää etteikö olisi mahdollista. Olen asunut ulkomailla parissa suurkaupungissa ja käynyt turistina monissa muissa, enkä missään, koskaan ole nähnyt narkkarien piikittävän itseään keskellä kirkasta päivää kaupungin ydinkeskustan puiston penkillä, mikä Tampereella on ihan arkipäivää. En edes missään etelä-lontoon alueella, missä muuten porukka on vähän epämääräistä. 

Tästä on tosiaan se seuraus, että tavalliset ihmiset ja lapsiperheet eivät halua enää keskustaan mennä.

Ja kun tavallinen kaupunkilainen poistuu, ongelmakäyttäytyjät valtaavat alueen. Hämeenkadulla sinnittelee Stocmann ja Sokos jossa vielä pyörii normiväkeä, muutoin keskusta on tavalliselle tallaajalle  lähinnä joukkoliikenteen käyttöä varten. Harva normityyppi siellä enää istuksii ja syyt ovat selkeästi näkyvillä.

Eri

Vierailija
85/92 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivusta pakko kommentoida, että vähemmän näistä piikittäjistä on haittaa kuin lapsiperheistä. Keskustassa voi liikkua missä vain mihin aikaan tahansa, mutta kaupoille ei huvita mennä lapsiperheaikaan.

Vierailija
86/92 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viranomaiset ovat tosiaan kertoneet tunnistaneensa asian mutta mitään toimintaa ei aktivoida. Epäilen, että siellä on tehty asiasta päätös ettei "pieneen" häirinköintiin ja "pikkurikollisuuteen" puututa.

Jotta asiassa jotain muutoksia tapahtuisi niin luulen, että se vaatii muutaman törkeän raiskausmurhan tai pari häiriköintitappoa kamajengin kesken. Suomessa ei uskota ennenkuin tulee "virallista" näyttöä ja se saadaan dokumentoitua siellä maailman hitaimmassa virkamieskomentoketjussa.  

Vierailija
87/92 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vastaus on, että ei mene oikein. Noista narkkareista ei ole mitään muuta kuin haittaa tamperelaisille. Ne voisi siivota pois katukuvasta jonnekin aidatulle alueelle, jossa voisivat piikittää itsensä kuoliaaksi. Eivät olisi häiritsemässä veronmaksajien elämää kaupungin keskustassa.

Vierailija
88/92 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomenna tulossa Tampereelle sukuloimaan. On pakko kokea tämä omin silmin, että onko tilanne tosiaan noin paha siellä. Aion olla keskustassa illalla ja sittenpähän näen tilanteen.

Vierailija
89/92 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko  maksaisi ajeluttaa poliiseja alueen lähistöllä vaikkapa puolen tunnein välein tai jalkautttaa partio satunnaisesti liikkumaan alueella?

Vierailija
90/92 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustassa ei ole pakko asua. 

Vierailija
91/92 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustassa ei ole pakko asua. 

Ei niin, mutta keskusta kuuluu kaupunkilaisille ja sen tulisi olla turvallinen.

Vierailija
92/92 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutta siltä, että kaupungissa tarvitaan "uusi sheriffi". Tuuheatukkainen Noutaja kohta siälä, nääs...