Miksi jotkut väittää että sokeritaudin saanut on syönyt liikaa sokeria?
Kommentit (24)
Kakkosdiabetes on itse aiheutettu ja liialliset hiilihydraatit (sokerit) on yksi syyllinen.
Simppeli olettama taudin vanhan nimen eli sokeritauti-nimen takia.
Vierailija kirjoitti:
Kakkosdiabetes on itse aiheutettu ja liialliset hiilihydraatit (sokerit) on yksi syyllinen.
Puitteellista tietoa, ts. "tietoa".
Sokeritauti ei ole ollut sokeritauti kymmeniin vuosiin.
Minusta on ihan looginen ajatus, että insuliinijärjestelmää on kuormitettu liikaa, jonka myötä se on mennyt rikki.
Se on diabetes eikä mikään hemmetin sokeritauti. Tervetuloa uudelle vuosituhannelle.
Sokeritauti on oikeasti nestehukkaa. Tietty sen sokerinkin voi vähentää mutta jos kehossa on riittävästi nestettä niin sokerin nauttiminen ei ole mikään ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Ei aina. Olen normaalipainoinen mutta sukurasite on vahva. Geeneille ei voi mitään
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihan looginen ajatus, että insuliinijärjestelmää on kuormitettu liikaa, jonka myötä se on mennyt rikki.
Ai myös tyypissä 1 joka on yleensä perinnöllinen ja se todetaan monella jo ihan lapsena.
Tässä vähän adiallisempaa tietoa 2D:stä
https://www.terveyskyla.fi/diabetestalo/diabetes/tyypin-2-diabetes/mist…
Vierailija kirjoitti:
Koska monilla on ylipainoa
No ei oo.
Joku satavuotias voi niin sanoa, muttei kukaan sen alle.
Ihan terveyskirjastokin käyttää nimitystä Diabetes, ”sokeritauti”. Aineenvaihduntasairaus, jossa verensokeri on pitkään liian korkea.
Hiilihydraatti nostaa nopeimmin ja helpoimmin verensokeria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai myös tyypissä 1 joka on yleensä perinnöllinen ja se todetaan monella jo ihan lapsena.
Ei kai kukaan 1 tyypistä puhukaan sokeritautina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä puhuu. Vain tietämättömät tollot edelleen puhuu sokeritaudista. Se sairaus on diabetes.
Vierailija kirjoitti:
Kakkostyyppi ei olekaan varsinainen sokeritauti, sokeritautisilla on ykköstyyppi. Kakkostyyppi on metabolinen oireyhtymä, jonka kyllä aiheuttaa kaikki mitä suuhun lappaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä puhuu. Vain tietämättömät tollot edelleen puhuu sokeritaudista. Se sairaus on diabetes.
Kyllä se tiedetään että on diabetes mutta sokeritautina siitä on parempi puhua ettei sekoitu noihin lylleröihin
No eikä väitä.