Kyllä lapsettomat vanhukset jää aika heitteille
Sivusta seurannut naapurissa asuvaa ysikymppistä. Olen tehnyt huoli-ilmoituksen mutta ei sekään oikein etene
Kommentit (44)
Mä jäin vanhuksettomana lapsena heitteille, joten onhan se ihan mielenkiintoista lopulta kokea noinkin päin. Sen minkä nuorena oppii, vanhana taitaa.
Myös lapselliset vanhukset jäävät oman onnensa nojaan, jos ovat olleet paskoja vanhempia lapsilleen eivätkä osaa itse varautua vanhuuteensa viisaasti.
Niillä laitoksiin unohdetuilla useimmilla on lapsia, lähettävät joulukortin.
Vierailija kirjoitti:
Mä jäin vanhuksettomana lapsena heitteille, joten onhan se ihan mielenkiintoista lopulta kokea noinkin päin. Sen minkä nuorena oppii, vanhana taitaa.
Sama täällä. Kun ei oma äiti ole koskaan ollut kiinnostunut lapsistaan eikä lastenlapsistaan, miten hän voi kuvitella että me olisimme kiinnostuneita hänestä.
Monet yksinäiset vanhukset kuolevat yksin kotonaan. Ruumis löytyy sattumalta.
Vierailija kirjoitti:
Tai käyvät muodon vuoksi tuomassa jonkun saatanan joulutähden.
Niin makaa kuin petaa.
Jatkossa lapsettomat vanhukset suorittavat harakirin ajoissa, kun ei se kotihoito nyt kaikkeen repee.
Vierailija kirjoitti:
Jatkossa lapsettomat vanhukset suorittavat harakirin ajoissa, kun ei se kotihoito nyt kaikkeen repee.
Kyllä, minä aion tehdä oman Henkilökohtaisen Ratkaisuni ja jo kauan ennen vanhuutta. Olen nyt pian 61-vuotias. Minua eivät todellakaan attendohoitsut pääse kiduttamaan, se olkoon ihan muiden kohtalo.
Vaikea se on osallistuakaan vanhuksen elämään, kun välimatkaa on 500 kilometriä. Näillä polttoaineen hinnoilla ei raaski edes ajaa tuhatta kilometriä kuin pari kertaa vuodessa. Vanhus ei suostu muuttamaan lähemmäs.
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt, jotkut saattaa juosta sen suklaarasian aatonaattona jos lähellä asuu
Tuskinpa sitä huoli-ilmoitusta otetaan sen paremmin, vaikka tekijänä olisi lapsi eikä naapuri.
Mummoni siskolla oli kaksi lasta, mutta kuolivat ennen äitiään, joka eli 98 vuotiaaksi. Eli oliko lapsista apua, toinen kuoli alle 40 vuotiaana toinen noin 50 vuotiaana. No hänellä oli sitten muuta apua, jotka myös perinnön saivat vaikka muutama sukulainen lähti siitäkin tappelemaan, hävisivät toki sen jutun
Mun mutsia joutu auttelemaan useamman vuoden ennen kuin pääs hoitokotiin. Ja vieläkin pitää huolehtia sen kaikista virallisista asioista. Sen elämän aikana mailma on muuttunut tosi paljon. Etenkin asioiden nettiin siirtyminen on ollu sille vaikeeta. Tuskin ehti oppia kännykkää käyttämään, kun jo tuli älypuhelimet. Niitä ei sit edes halunnu oppia käyttämään.
Juljus kirjoitti:
Mun mutsia joutu auttelemaan useamman vuoden ennen kuin pääs hoitokotiin. Ja vieläkin pitää huolehtia sen kaikista virallisista asioista. Sen elämän aikana mailma on muuttunut tosi paljon. Etenkin asioiden nettiin siirtyminen on ollu sille vaikeeta. Tuskin ehti oppia kännykkää käyttämään, kun jo tuli älypuhelimet. Niitä ei sit edes halunnu oppia käyttämään.
Miten vanha äiti sinulla on? Minulla on 90-vuotias, ja kyllä hän osaa nettiä käyttää, koska hän oli vielä työelämässä silloin kun asioiden hoitaminen muuttui sähköiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea se on osallistuakaan vanhuksen elämään, kun välimatkaa on 500 kilometriä. Näillä polttoaineen hinnoilla ei raaski edes ajaa tuhatta kilometriä kuin pari kertaa vuodessa. Vanhus ei suostu muuttamaan lähemmäs.
Niinpä. Hän on valintansa tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Juljus kirjoitti:
Miten vanha äiti sinulla on? Minulla on 90-vuotias, ja kyllä hän osaa nettiä käyttää, koska hän oli vielä työelämässä silloin kun asioiden hoitaminen muuttui sähköiseksi.
Se täyttää nyt 87. Oli sillä tabletti. Osaa kattoo areenasta ohjelmaa ja lukee iltalehdet. Ei vaan enää halua sitä kun se voi ladatessa tömähtää... On muutenkin jo aikka höppänä. On kyllä ollu jo pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Juljus kirjoitti:
No daa, kaikkien äidit eivät ole istuneet toimistoissa sähköistymässä.
Ja muistisairaudet alkavat vähitellen ja saattavat kestää vähitellen pahentuneena jopa 15-20 vuotta. Mikä 60-vuotiaana oli lastenleikkiä, saattaa 70- tai 75-vuotiaana olla tekemätön paikka, koska aivot eivät toimi eivätkä sormet tottele.
Se voi olla myös sinun kohtalosi. Varaudu siihen. Jo etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, minä aion tehdä oman Henkilökohtaisen Ratkaisuni ja jo kauan ennen vanhuutta. Olen nyt pian 61-vuotias. Minua eivät todellakaan attendohoitsut pääse kiduttamaan, se olkoon ihan muiden kohtalo.
Oletpas sinä typerä. Minä aion elää yli sata vuotiaaksi ja pysyä toimintakykyisenä ja terveenä.
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa sitä huoli-ilmoitusta otetaan sen paremmin, vaikka tekijänä olisi lapsi eikä naapuri.
Lapset tappelee ne palvelut ja hoivapaikat vanhemmalleen ennen kuin huoli-ilmoitusta edes tarvitaan. Ainakin minä ja mieheni ollaan tehty niin.
Useinmmilla pitkään elävillä on sitä huonoa aikaa vin pari viimeistä elinvuotta ja siinä vaiheessa on senkin sama onko läheisiä olemassa vai ei ja taitaa yhteiskunnankin apua saada paremmin jos ei jälkikasvua ole.