Saako kolesterolin alennettua pelkästään jättämällä juuston ja voin ja punaisen lihan?
Näistä olisi helppo luopua, vaikka käytänkin niitä paljon. Huono tapa.
Kommentit (76)
Mä syön juustoa, voita, munia ja punaista lihaa taatusti yli virallisten suositusten. Kaiken virallisen järjen mukaan mulla pitäis olla diabetes, korkea kolesteroli, korkea verenpaine, maksa sökö jne.
Vaan kun ei oo. Kaikki arvot on ihanteelliset.
Kolesterolilääkkeitä kannattaa alkaa syödä, ja kannattaa vaikkei olisi edes ongelmia kolesteroliarvojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mä syön juustoa, voita, munia ja punaista lihaa taatusti yli virallisten suositusten. Kaiken virallisen järjen mukaan mulla pitäis olla diabetes, korkea kolesteroli, korkea verenpaine, maksa sökö jne.
Minulla samalla ruokavaliolla kokonaiskolesteroli on 8,0. Molemmat vanhemmat on pallolaajennettu.
Vierailija kirjoitti:
Eihän noista diabetesta saa mitenkään. Sokeritauti iskee hiilihydraatteja eli sokereita ja tärkkelyksiä syömällä. Diabeetikolle juusto, voi, kananmunat ja punainen liha tekee vain hyvää kun eivät nosta verensokeria liiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Kolesterolilääkkeitä kannattaa alkaa syödä, ja kannattaa vaikkei olisi edes ongelmia kolesteroliarvojen kanssa.
Mitään lääkkeitä ei kannata syödä turhaan. Syy löytyy sieltä sivuvaikutuslistasta, pahin on muistin hapertuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla samalla ruokavaliolla kokonaiskolesteroli on 8,0. Molemmat vanhemmat on pallolaajennettu.
Sokereita syömällä pääset sinäkin laajennettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juusto ei ole se pahis kun katsot mitä se tuote sisältää ja kohtuus niissä juustosiivuissa.
Mitä sen tuotteen tulisi sisältää? Ap
Katso rasvaprosentti ja suola sehän on kaiken pahan maineessa, elin mahdollisimman vähän kumpaakin,niitä juustoja kyllä löytyy jotka on niinsanottuja suositeltuja.
Mitä se katsominen auttaa?
T:eri
Idiootti leikkii tyhmää ja vettää vitsiä no ole tyhmä.
Turha urpoille on mitään selittää ne ei vaan usko mitään.
Saatanan tunarin menkää nukkumaan sanoo UUK.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juusto ei vaikuttanut mitenkään kolesteroliin kun asiaa tutkittiin ihmisillä taannoin. Se voi saattaa vaikuttaakin.
Pippa Laukka piti sitä kyllä pahana juttuna Pekka Poudan jääkaapissa.
Minustakin se on paha juttu Pekan jääkaapissa, omassa jääkaapissa se on hyvä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sokereita syömällä pääset sinäkin laajennettavaksi.
En syö sokeria, hiilareita alle 100g päivässä, pääasiassa kasviksia ja marjoja. Sukurasite tuo on.
Kolesteroli, suola, keskivartalon lihavuus, verenpaine. Suomessa on aina yksi juttu kerrallaan pinnalla, muutaman vuoden, kunnes tulee uusi tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään lääkkeitä ei kannata syödä turhaan. Syy löytyy sieltä sivuvaikutuslistasta, pahin on muistin hapertuminen.
Tutkimusnäyttö kertoo juuri päinvastaista. Statiinit ehkäisevät dementiaa, Alzheimeria ja verenkiertoperäistä muistisairautta.
"Largest meta‐analysis to date on statins and dementia risk, including 55 studies and more than 7 million patients. Statin use linked to lower risks of all‐dementia, AD, and VaD."
Jos ei kelpaa kuolkaa mitä tuosta väittelemään, älä itke sitten kun kävellessä happi loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Kolesteroli, suola, keskivartalon lihavuus, verenpaine. Suomessa on aina yksi juttu kerrallaan pinnalla, muutaman vuoden, kunnes tulee uusi tilalle.
Mikä noista ei tällä hetkellä ole osa terveyssuosituksia?
Olen 44v enkä ole koskaan mitannut kolesteroliani. Miten teen sen mahdollisimman helpolla ja halvalla?
Vierailija kirjoitti:
Jos ei kelpaa kuolkaa mitä tuosta väittelemään, älä itke sitten kun kävellessä happi loppuu.
Ei se kunto kasva pillereitä ja palleroita popsimalla, reenaminen on ainoa joka auttaa huonoon kuntoon että happi kulkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusnäyttö kertoo juuri päinvastaista. Statiinit ehkäisevät dementiaa, Alzheimeria ja verenkiertoperäistä muistisairautta.
"Largest meta‐analysis to date on statins and dementia risk, including 55 studies and more than 7 million patients. Statin use linked to lower risks of all‐dementia, AD, and VaD."
Ja aiheuttavat muistihäiriöitä, lihaskipuja ja 2-tyypin diabetesta. Alzheimerin tautia sanotaan 3. Tyypin diabetekseksi, aivoista tulee insuliiniresistentit. Syy on korkea glykemiakuorman ruokavalio. https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC7246646/
Tehokkain laskija ruokavalioista on tutkitusti ns. kokokasvisruoka, Whole-Food Plant-Based diet, jossa sen lisäksi että ruoka on vegaanista, ei käytetä lisättyjä öljyjä ollenkaan.
Puoli vuotta, kun pysyt tyydyttyneiden rasvojen osalta max 5 prosentin tuotteissa, juustoista mahtuu raejuusto, mutta rasvattomia tietysti mieluummin, öljyä saa kyllä käyttää kuten mieli tekee. Vaatii totuttelua, paino putoaa jos on kertynyt.