Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi terveydenhuollossa inhotaan potilaita?

Vierailija
22.09.2026 |

Ainakin julkisessa terveydenhuollossa ja työterveyshuollossa. Potilaiden oireita ja vaivoja vähätellään, potilaita kohdellaan alentuvasti ja ollaan hyvin vastahakoisia tutkimaan potilaita. Miksi näin? Ilman sairaita ja vaivaisia ihmisiä lääkäreillä ja muulla terveydenhuollon henkilökunnalla ei olisi töitä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tuntuu siltä, että mihinkään pieneen vaivaan ei saa apua, vaan vaivan pitää olla niin vakava, että on lähes kuolemassa. Työikäisiä ja nuoria ei hoideta, koska eihän heillä mitään vaivoja voi olla, vaan kaikki johtuu päästä.

Vierailija
2/24 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talouden sopeuttamista? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Resurssien puutteesta jaksetaan itkeä. Ei meidän terveydenhuoltojärjestelmä kuitenkaan ole kansainvälisesti katsoen alirahoitettu. Inhimillisyyttä ja työmoraalia sinne tarvittaisiin lisää, ja vähemmän virheinvestointeja erilaisiin huonoihin kehityshankkeisiin ja toimimattomiin tietojärjestelmiin.

Vierailija
4/24 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomannut aika samansuuntaista tyyliä. Olen itse nostanut omaa profiiliani (no kuka sen sitten minulle tekisi), niin on alkanut tulla parempaa palvelua, niin kauan kuin antoi vain heidän käyttäytyä epäkunnioitettavasti sai sitä osakseen, mutta nyt on ääni kellossa muuttunut. Pitää osata vaatia sitä mitä kuuluu oikeasti saada eikä vain tyytyä nuolemaan näppejään. Ääntä kehiin !

Vierailija
5/24 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ap laita palautetta sinne minne se kuuluu, jos olet väheksyntää kokenut? Oikea osoite on oma hva, ei vauvapalsta 

Vierailija
6/24 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomannut aika samansuuntaista tyyliä. Olen itse nostanut omaa profiiliani (no kuka sen sitten minulle tekisi), niin on alkanut tulla parempaa palvelua, niin kauan kuin antoi vain heidän käyttäytyä epäkunnioitettavasti sai sitä osakseen, mutta nyt on ääni kellossa muuttunut. Pitää osata vaatia sitä mitä kuuluu oikeasti saada eikä vain tyytyä nuolemaan näppejään. Ääntä kehiin !

Ääntä kehiin, niin saat merkinnän tietoihisi ja et pääse enää ollenkaan hoitoon. 

Vierailija
7/24 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään tuntuu siltä, että mihinkään pieneen vaivaan ei saa apua, vaan vaivan pitää olla niin vakava, että on lähes kuolemassa. Työikäisiä ja nuoria ei hoideta, koska eihän heillä mitään vaivoja voi olla, vaan kaikki johtuu päästä.

Terveet saa parempaa palvelua, sairaat ja etenkin monisairaat ovat terveydenhuollon riesa sillä sehän vaatii enempi paneutumista ja sitoutumista, sellainen jolla on mennyt kynsi poikki saa parempaa palvelua ja sitten jos oikein osaa vinkua ja näyttää tekokipeältä ja valittaa kurkkukipua niin johan hoituu. Tätä kutsutaan potilaiden priorisoinniksi, eli se joka ei näytä sairaalta hoidetaan ja se joka jo hoippuu saa odottaa.

Vierailija
8/24 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Tyyliin aika fysioterapuetille/otapa pari Buranaa.

Vierailija
9/24 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ääntä kehiin, niin saat merkinnän tietoihisi ja et pääse enää ollenkaan hoitoon. 

Riippuu siitä mitä ääntä pidät !

Vierailija
10/24 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt tavannut hyviä fyssareita. Hekin osaavat paljon. Tietty lääkäri määrää kuvantamiset ja lääkkeet. 

Vierailija
11/24 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut vuosia työkyvytön "pikkuvaivan" takia jota minulla ei terveydenhuollon työntekijöiden mielestä ole ollutkaan, mutta jännästi tämän "pikkuvaivan" itsehoito on poistanut monet ongelmat joihin olisivat jokaiseen määränneet ketipinoria. 

Sekään ei soittanut mitään kelloja että metyylifenidaatti lakkasi toimimasta tai että sen annostus oli aluanalkaenkin jouduttu nostamaan tappiin asti pienellä ihmisellä... 

Noh... Onneks itselle selvis kun alkoi olla jo todella epätoivoinen olo... 

Vierailija
12/24 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt tavannut hyviä fyssareita. Hekin osaavat paljon. Tietty lääkäri määrää kuvantamiset ja lääkkeet. 

Hyvä sinulle. Minä en ole.

Vierailija
13/24 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, että esim. päivystyksissä henkilökunta provosoituu kysymyksistä. Ei minun. He korottavat ääntä ja kohtelevat epäkunnioittavasti lopuksi alkavat uhkailemaan. Erittäin ikävää kuunnella, kun kysyjä oli vain huolissaan läheisestään.

Vierailija
14/24 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan terveydenhuollossa pitäisi keskittyä terveyden ylläpitoon ja sairauksien hoitamiseen/pysäyttämiseen heti alkuvaiheessa, jos halutaan kustannustehokkuutta ja säästöjä. Kuitenkin julkisella puolella hoidetaan parhaiten ja laajimmin monisairaita, työelämän ulkopuolella olevia potilaita. Nämä potilaat pääsevät heti lääkärille, koska portinvartija säikähtää pitkää diagnoosilistaa ja sitten vuorostaan lääkäri säikähtää sitä samaa vastaanotolla, tekee lähetteen erikoissairaanhoitoon ja siellä taas konsultoidaan jos jotakin erikoisalaa. Miksi? Mitä hyötyä hyvin sairaan henkilön liian tehokas hoitaminen tuo yhteiskunnalle?

Vierailija
15/24 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut aina erinomaista hoitoa julkisella puolella. On monenlaista erikoissairaanhoitoa vaativaa sairautta.

Vierailija
16/24 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa, että esim. päivystyksissä henkilökunta provosoituu kysymyksistä. Ei minun. He korottavat ääntä ja kohtelevat epäkunnioittavasti lopuksi alkavat uhkailemaan. Erittäin ikävää kuunnella, kun kysyjä oli vain huolissaan läheisestään.

Joka paikassa Suomessa työntekijät provosoituu jos asiakas  joutuu kysymään   jotain.   Ystävällistä  palvelua saa harvoin.

Vierailija
17/24 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono johtaminen. Asiointi psykpolilla venyi kun "ei tiedetä", "ei ole mitään systeemiä". Työntekijät myöskin poissa niinpaljon kuin mahdollista. Hierarkiaongelma, limanuljaska ostopalvelulääkäri määräämässä, ei mitään järkeä. 

Vierailija
18/24 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan terveydenhuollossa pitäisi keskittyä terveyden ylläpitoon ja sairauksien hoitamiseen/pysäyttämiseen heti alkuvaiheessa, jos halutaan kustannustehokkuutta ja säästöjä. Kuitenkin julkisella puolella hoidetaan parhaiten ja laajimmin monisairaita, työelämän ulkopuolella olevia potilaita. Nämä potilaat pääsevät heti lääkärille, koska portinvartija säikähtää pitkää diagnoosilistaa ja sitten vuorostaan lääkäri säikähtää sitä samaa vastaanotolla, tekee lähetteen erikoissairaanhoitoon ja siellä taas konsultoidaan jos jotakin erikoisalaa. Miksi? Mitä hyötyä hyvin sairaan henkilön liian tehokas hoitaminen tuo yhteiskunnalle?

No mut se pitää työkykyisenä. Ei tällaiseen yhdistelmään mikään työterveys osaa ottaa kantaa, ja sekin voidaan lakkauttaa keneltä tahansa koska tahansa. Erikoissairaanhoito toimii kyllä. Perusterveydenhuollon on se paskottu.

Vierailija
19/24 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmettelyt samaa,  miksi  ihmisiä, jotka hakeutuvat vastaanotolle kohdellaan taakkana ja häiriötekijänä,  joka  keskeyttää henkilökunnan  juoruamisen ja  seurustelun.Suomalaisessa terveydenhoidossa elää vahvana  käsitys, että ihmiset  tulevat   turhaan vastaanotolle  jos tuntevat  itsensä sairaiksi. Nykyään tietysti raha ja se, että  terveydehoito maksaa  on tullut entistä  tärkeämmäksi tekijäksi.

Vierailija
20/24 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut aina erinomaista hoitoa julkisella puolella. On monenlaista erikoissairaanhoitoa vaativaa sairautta.

Kivat sinulle. Minä en. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän