Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumppani ei ymmärrä laadun päälle

Vierailija
21.09.2026 |

Ihan sama mitä ostetaan, niin ei mieti laatua ja käyttöikää yhtään. Ensimmäinen tavara minkä näkee lähtee mukaan tai sitten etsii vaan alennuksia jatkuvasti. Ärsyttää, koska olen itse ihan erilainen. Mietin aina käyttöiän ja sitä kautta tuotteen arvon. Mietin myös sen käyttömukavuutta ja muita laatuseikkoja. En halua kotia täynnä krääsää. Hän suuttuu kun puhun tästä ja yritän ehdottaa jotain muuta vaihtoehtoa. Minulla on jatkuva ahdistus päällä kun tiedän, että nämä esineet menee käytössä rikki ja kilisee ja kolisee sen aikaa kun ovat ehjiä. Mitä teen?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vtussa menitte edes yhteen?

Rakkaus, oletko kuullut siitä?

Vierailija
42/62 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun puoliso on antanut mulle käyttöoikeuden tiliinsä ja saan tehdä kaikki kodin hankinnat sieltä. Myöntää itsekin, ettei jaksa tutkia laatua ja miettiä tuollaisia asioita, ja kokee järjestelyn hyväksi. 

Minä näen vaivan, hän maksaa. 

Se metatyö jää aina naiselle. Miksi se on aina näin. Siis kuulostaahan tuo muuten hyvältä, mutta tosi rasittavaa joutua tekemään käytännössä kaiken itse.

Aloittaja ja sinä vollotatte palstalla, sekö on sitä metatyötä?

Mene kauppaan ja osta itse tavarasi. Ne saa jopa kotiin kuljetettuna.

Tämän takia mä ainakin valitsin sinkkuuden. En mä ala yksin maksamaan kahden ihmisen käyttötavaroita 😄 Niin paljon helpompaa.

Ja huom mä olen mies, nainen oli meillä se halpisroinan hamstraaja.

Käyttötavaroita et ostaisi sinkkuna?

Ja ei, et ole mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko myös aina jesarilla korjaamassa kun halpa roska hajoaa, ettei vaan tarvitse ostaa uutta roskaa tilalle? Oma ex oli sellainen. Erossa jätin kaiken kasaan kursitun ryönän sille ja ostin laadukkaampaa ja kestävää tilalle. Ihanaa kun kotona on toimivaa ja ehjää, eikä exän rojuja rumina pitkin poikin.

No ei vielä olla asuttu niin pitkään yhdessä, mutta ei hitto mikä kauhukuva. Apua. Mitä teen, tämä on ihan helvetillistä. Saatiin iso riita tästäkin aikaiseksi ja tyyppi kiroilee minulle kurkku suorana.

Jokin muu suhteessanne kyllä mättää enemmän kuin se kelvoton roina. Tuo ei ole mieheltäsi aikuismaista ja kunnioittavaa käytöstä parisuhteessa. 

Vierailija
44/62 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vtussa menitte edes yhteen?

Rakkaus, oletko kuullut siitä?

Ei. Traumaside. Oletko kuullut siitä? -eri

Vierailija
45/62 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun puoliso on antanut mulle käyttöoikeuden tiliinsä ja saan tehdä kaikki kodin hankinnat sieltä. Myöntää itsekin, ettei jaksa tutkia laatua ja miettiä tuollaisia asioita, ja kokee järjestelyn hyväksi. 

Minä näen vaivan, hän maksaa. 

Se metatyö jää aina naiselle. Miksi se on aina näin. Siis kuulostaahan tuo muuten hyvältä, mutta tosi rasittavaa joutua tekemään käytännössä kaiken itse.

Aloittaja ja sinä vollotatte palstalla, sekö on sitä metatyötä?

Mene kauppaan ja osta itse tavarasi. Ne saa jopa kotiin kuljetettuna.

Tämän takia mä ainakin valitsin sinkkuuden. En mä ala yksin maksamaan kahden ihmisen käyttötavaroita 😄 Niin paljon helpompaa.

Ja huom mä olen mies, nainen oli meillä se halpisroinan hamstraaja.

Käyttötavaroita et ostaisi sinkkuna?

Ja ei, et ole mies.

Miksi ei olisi? Kyllä noita huonoa laatua ostavia hömelöitä on molemmissa sukupuolissa. 

Vierailija
46/62 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On oikeasti ihmisiä, jotka pitävät Ikeaa laadukkaana. Kyllähän ne lastulevyhuonekalut näyttävät laadukkailta, muttamutta.  

Jep. Kun on nätti niin onhan se hyvä. Mitä nyt vähän asunto kaikuu ja liikaa tavaraa ei voi laittaa pöydälle, kaikki huonekalut liikkuu ja narisee, mutta tosi hyvältä näyttää. Jotkut haluaa elää sillä tyylillä. Jotkut ei tiedä että mitään muuta tapaa edes on.

Vierailija
47/62 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätät sen sian. Mieshän se krääsää ostelee, eikö, kun ei ajatteluhommat siltä suju.

Vierailija
48/62 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buy once, cry once. 

Tuolla periaatteella mennyt itse aina. Jos ei ole varaa kunnolliseen, olen ennemmin ilman.

Meillä puoliso selailee kaikenmaailman tarjouksia ja olisi aina "päivittämässä" jotain vain ostamisen ilosta. Surkuhupaisaa, että nykyinenkin on täysin toimiva ja monta kertaa laadukkaampi kuin aikomansa uusi. Mutta kun se ostamisesta tuleva fiilis on vaan niin kiva hänen mielestään. 

Käytännössä itsellä on oma piilotili, mihin jemmaan ison osan tuloistani. Puoliso kuvittelee tuloikseni huomattavasti vähäisemmän summan. Avioehto aikanaan tehty, joten jos hommat menee ristiin, niin jemma jää itselle. 

Vierailija
49/62 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shoppailijasta paistaa alempi sosiaaliluokka ja matala yleisälykkyys.

Vierailija
50/62 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko myös aina jesarilla korjaamassa kun halpa roska hajoaa, ettei vaan tarvitse ostaa uutta roskaa tilalle? Oma ex oli sellainen. Erossa jätin kaiken kasaan kursitun ryönän sille ja ostin laadukkaampaa ja kestävää tilalle. Ihanaa kun kotona on toimivaa ja ehjää, eikä exän rojuja rumina pitkin poikin.

No ei vielä olla asuttu niin pitkään yhdessä, mutta ei hitto mikä kauhukuva. Apua. Mitä teen, tämä on ihan helvetillistä. Saatiin iso riita tästäkin aikaiseksi ja tyyppi kiroilee minulle kurkku suorana.

Jokin muu suhteessanne kyllä mättää enemmän kuin se kelvoton roina. Tuo ei ole mieheltäsi aikuismaista ja kunnioittavaa käytöstä parisuhteessa. 

Tästä olen kyllä samaa mieltä.

Vierailija
51/62 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Buy once, cry once. 

Tuolla periaatteella mennyt itse aina. Jos ei ole varaa kunnolliseen, olen ennemmin ilman.

Meillä puoliso selailee kaikenmaailman tarjouksia ja olisi aina "päivittämässä" jotain vain ostamisen ilosta. Surkuhupaisaa, että nykyinenkin on täysin toimiva ja monta kertaa laadukkaampi kuin aikomansa uusi. Mutta kun se ostamisesta tuleva fiilis on vaan niin kiva hänen mielestään. 

Käytännössä itsellä on oma piilotili, mihin jemmaan ison osan tuloistani. Puoliso kuvittelee tuloikseni huomattavasti vähäisemmän summan. Avioehto aikanaan tehty, joten jos hommat menee ristiin, niin jemma jää itselle. 

Ei jää jemma itselle. Sori nyt vaan. Erossa selvitetään omistukset. 

Vierailija
52/62 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Shoppailijasta paistaa alempi sosiaaliluokka ja matala yleisälykkyys.

Noinhan se taitaa olla.

Vierailija
53/62 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laatu voi olla tärkeä asia joissakin tuotteissa, mutta ei kaikissa tuotteissa. Jos esim. kaipaa vaihtelua jonkun ajan päästä, ei kannata kovin laadukasta silloin hankkia.

Itse esim. sain joskus laadukkaan moccamasterin lahjaksi ja se kesti ja kesti niin monta vuotta, että se kului jo ulkonäöllisestikin ja alkoi muutenkin jo kyllästyttämään, kun sitä samaa keitintä joutui katsomaan iät ja ajat, vaikka teki mieli jo uutta keitintä. Sen takia en osta enää laatua sellaisissa tuotteissa, joita haluan jonkun ajan päästä vaihtaa. Viimeksi ostin parinkympin keittimen, mutta sekin on kohta kymmenen vuotta jo kestänyt. Pian aion sen kyllä vaihtaa, vaikka se vielä toimiikin. Se on samoin jo ulkonäöllisesti rähjääntynyt, enkä muutenkaan jaksa enää kauan samaa laitetta katsella.

Wtf.

Eimitäänvittua, vaan jos joku keitin kestää kaksikymmentä vuotta, niin se on jo auttamattoman vanha ja vanhanaikainen. Ja itse uusin semmoiset. Sori siitä. En halua, että kotini näyttää museolta.

Tässä taas mainostan maanmainiota SPR Konttia johon ihmiset vievät vanhat rojunsa ja toiset ostavat ne kalliilla vintagena kotiaan koristamaan.  Vanhat mokkamasterit menevät hyvin kaupaksi vaikka kaupasta saa iloisen värisiä uusia.

Vierailija
54/62 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksälläni oli pakko olla blenderi, mutta ei halunnut käyttää siihen koskaan rahaa. Osti ties kuinka monta, mutta jokainen hajosi. Lopulta löysi huomattavasti aiempia paremman tarjouksesta, mutta vatvoi sitäkin. Näpyttelin sen kuitenkin verkkokaupasta maksua vaille ja käskin maksaa. Ihme kyllä maksoi. Jupisi aiheesta senkin jälkeen, mutta totesin, että se on maksettu ja herra tekee mitä tekee mennessään hakemaan sen liikkeestä. Ajattelin, että palauttaa sen ennen kuin edes poistuu liikkeestä mutta ei kehdannut. Vähemmän yllättävästi uusi oli paras blenderi koskaan, ja minä pidin turpani kiinni, koska tiesin, että mitä minä sanoin oli tuon ihmisen kanssa aivan turha, koska ei oppinut mitään kuin kantapään kautta. 

Vierailija
55/62 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP pahoittelee muutamia sarkastisia vastauksiani täällä. Pinna kireällä, puran sitä tänne kun en pysty korjaamaan tätä oikeaa ongelmaa. 

Vierailija
56/62 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin jo lapsuuskodissani että hyvää ei saa halvalla ja köyhän ei kannata ostaa halpaa. Kuten aloittaja, mietin tuotteen käyttöikää ja onko se suhteessa hintaan. Jos ostaa mukamas edullisen tuotteen ja se ei kestä vuottakaan, tuote ei oikeasti ollut edullinen. Siihen meni se raha hukkaan ja joutuu ostamaan uuden.

Et ole yhteensopiva kumppanisi kanssa, en suosittele että muutatte yhteen. Tuossa käy niin että yhteinen koti täyttyy toimimattomasta krääsästä.

Vierailija
57/62 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et ole kai sitten osannut valita laadukasta miestä

Vierailija
58/62 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo tullut ilmi ennen yhteen muuttoa? 

Kyllähän tuollaisia juttuja voi tulla ilmi aiemminkin, mutta ei sitä välttämättä sisäistä että tapa on ihan jatkuva ja pesunkestävä.

Vähän toisenlainen esimerkki; eksältä löytyi (ennen yhteenmuuttoa) vasenkätiset sakset, hän on oikeakätinen, tuli kuulemma vahingossa napattua väärät ostoskoriin. Ok, sellasta voi sattua joskus, mutta enpä ollut tajunnut että hän ei ollut tilanteesta oppinut mitään, vaan niitä virheostoja tulikin sitten säännönmukaisesti kun herra hätäpäissään nappaa "jotain sinnepäin" ostoskärryyn. Ihan vääriä elintarvikkeita, monta äxää liian isot boxerit itselleen (tarjouslaarista vaan heitti kärryyn) yms. Kuitenkin valitti rahanmenosta vaikka kaupassa ollessaan ei näköjään välittänyt mihin rahojaan käyttää.

Vierailija
59/62 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opin jo lapsuuskodissani että hyvää ei saa halvalla ja köyhän ei kannata ostaa halpaa. Kuten aloittaja, mietin tuotteen käyttöikää ja onko se suhteessa hintaan. Jos ostaa mukamas edullisen tuotteen ja se ei kestä vuottakaan, tuote ei oikeasti ollut edullinen. Siihen meni se raha hukkaan ja joutuu ostamaan uuden.

Et ole yhteensopiva kumppanisi kanssa, en suosittele että muutatte yhteen. Tuossa käy niin että yhteinen koti täyttyy toimimattomasta krääsästä.

Muuten hyvä, mutta asutaan jo.

Vierailija
60/62 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP pahoittelee muutamia sarkastisia vastauksiani täällä. Pinna kireällä, puran sitä tänne kun en pysty korjaamaan tätä oikeaa ongelmaa. 

"Ongelmasi" on se että sinunkaan miehesi ei osaa lukea ajatuksiasi, etkä itse osaa ostaa tarvitsemiasi asioita. Toki vika on mielessäsi, eikä sinussa😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan