Kumppani ei ymmärrä laadun päälle
Ihan sama mitä ostetaan, niin ei mieti laatua ja käyttöikää yhtään. Ensimmäinen tavara minkä näkee lähtee mukaan tai sitten etsii vaan alennuksia jatkuvasti. Ärsyttää, koska olen itse ihan erilainen. Mietin aina käyttöiän ja sitä kautta tuotteen arvon. Mietin myös sen käyttömukavuutta ja muita laatuseikkoja. En halua kotia täynnä krääsää. Hän suuttuu kun puhun tästä ja yritän ehdottaa jotain muuta vaihtoehtoa. Minulla on jatkuva ahdistus päällä kun tiedän, että nämä esineet menee käytössä rikki ja kilisee ja kolisee sen aikaa kun ovat ehjiä. Mitä teen?
Kommentit (59)
Olisit onnellinen. Ei taatusti olisi sun kanssa jos ymmärtäisi laadun päälle.
Miksi vtussa menitte edes yhteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo tullut ilmi ennen yhteen muuttoa?
Ei. Miten olisi ilmennyt? Hän on oppinut tämän vanhemmiltaan, varmaan siitä olisi pitänyt kyllä tietää kyllä, mutta ajattelin että minulla olisi suhteessa enemmän sananvaltaa näissä asioissa.
No olisi ilmennyt sillä, että jos kävit hänen luonaa ennen yhteen muuttoa, vai suoraanko vanhempien luota yhteen muutitte?
No hän muutti suoraan vanhempien luota, ei olla kovin vanhoja. Itse asuin omillani nuoresta ja opin nämä omien kokemusten kautta. Hänen varmaan pitää itse oppia kantapään kautta kun ei halua minua kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Nytkin ostettiin juuri rikki menneen kuivaustelineen tilalle uusi ja se on liikkeitä ja taipuisa. Hän ei pese pyykkiä niin ei tajua miten vittumaista sellaiseen on laittaa mitään kuivumaan. Menee hermot kun kaikesta pitää vääntää. Sinkkuna en ikinä ostanut ikinä sikaa säkissä, mutta nyt parisuhteessa kaikki tavarat on sekundaa.
No älä anna ukkelin ostaa mitään :D problem solved. Et kerro että joku tavara meni rikki vaan menet kauppaan ja ostat mieleisesi ja miehelle lasku josta maksaa puolet. Oletan että et osta jotain kallista merkkiä, merkin vuoksi vaan kohtuu hintaisia ja laatuisia tavaraoita. Miehesi on tarjoushaukka, ei voi sille mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laatu voi olla tärkeä asia joissakin tuotteissa, mutta ei kaikissa tuotteissa. Jos esim. kaipaa vaihtelua jonkun ajan päästä, ei kannata kovin laadukasta silloin hankkia.
Itse esim. sain joskus laadukkaan moccamasterin lahjaksi ja se kesti ja kesti niin monta vuotta, että se kului jo ulkonäöllisestikin ja alkoi muutenkin jo kyllästyttämään, kun sitä samaa keitintä joutui katsomaan iät ja ajat, vaikka teki mieli jo uutta keitintä. Sen takia en osta enää laatua sellaisissa tuotteissa, joita haluan jonkun ajan päästä vaihtaa. Viimeksi ostin parinkympin keittimen, mutta sekin on kohta kymmenen vuotta jo kestänyt. Pian aion sen kyllä vaihtaa, vaikka se vielä toimiikin. Se on samoin jo ulkonäöllisesti rähjääntynyt, enkä muutenkaan jaksa enää kauan samaa laitetta katsella.
Wtf.
Eimitäänvittua, vaan jos joku keitin kestää kaksikymmentä vuotta, niin se on jo auttamattoman vanha ja vanhanaikainen. Ja itse uusin semmoiset. Sori siitä. En halua, että kotini näyttää museolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun puoliso on antanut mulle käyttöoikeuden tiliinsä ja saan tehdä kaikki kodin hankinnat sieltä. Myöntää itsekin, ettei jaksa tutkia laatua ja miettiä tuollaisia asioita, ja kokee järjestelyn hyväksi.
Minä näen vaivan, hän maksaa.
Se metatyö jää aina naiselle. Miksi se on aina näin. Siis kuulostaahan tuo muuten hyvältä, mutta tosi rasittavaa joutua tekemään käytännössä kaiken itse.
Mä olen mies, en nainen. Ja ei mun kaikkea tarvi itse tehdä. Olen esimerkiksi palkannut meille siivoojan ja puutarhurin.
Käytät naisesi rahoja ostoksiin? Aika erikoinen asetelma, mutta voihan tuokin olla jonkinlaista tasa-arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laatu voi olla tärkeä asia joissakin tuotteissa, mutta ei kaikissa tuotteissa. Jos esim. kaipaa vaihtelua jonkun ajan päästä, ei kannata kovin laadukasta silloin hankkia.
Itse esim. sain joskus laadukkaan moccamasterin lahjaksi ja se kesti ja kesti niin monta vuotta, että se kului jo ulkonäöllisestikin ja alkoi muutenkin jo kyllästyttämään, kun sitä samaa keitintä joutui katsomaan iät ja ajat, vaikka teki mieli jo uutta keitintä. Sen takia en osta enää laatua sellaisissa tuotteissa, joita haluan jonkun ajan päästä vaihtaa. Viimeksi ostin parinkympin keittimen, mutta sekin on kohta kymmenen vuotta jo kestänyt. Pian aion sen kyllä vaihtaa, vaikka se vielä toimiikin. Se on samoin jo ulkonäöllisesti rähjääntynyt, enkä muutenkaan jaksa enää kauan samaa laitetta katsella.
Wtf.
Eimitäänvittua, vaan jos joku keitin kestää kaksikymmentä vuotta, niin se on jo auttamattoman vanha ja vanhanaikainen. Ja itse uusin semmoiset. Sori siitä. En halua, että kotini näyttää museolta.
Okei? Olkinukke, mutta kiitos tiedosta.
Miksi et osta itse???????????
Odotat että mies hoitaa kaiken kun itse makaat sohvalla ja paskapalstalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wtf.
Joku on keksinyt uuden sanan, olkinukke?? Käyt sitä toitottamassa muissakin ketjuissa.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten kodeista ja suomalaisista itsestään kyllä huomaa, että täällä laatu on tärkeää. On vanhanaikaisia sohvia, sänkyjä, laitteita, tekstiilejä ja vaatteita - kun ne kerran ovat ihan hyviä vielä. 🤮 Laatu voi todellakin näkyä liiankin hyvin joittenkin kodista ja pukeutumisesta.
No joo toi on se toinen ääripää. Onneksi on olemassa kultainen keskitie, ei laatu tarkoita vain sitä etteikö voi hankkia uutta vaikka sitä edellistä ei vielä ole tarvinnut liimata kasaan. Myy vaikka kiertoon, kyllähän näitä nykynuoria innostaa vintage ja retro.
Vierailija kirjoitti:
Joo, just näin sanoin. Ihan oikein tulkittu, hienoa.
Minun entisestä asunnosta on valtaosa meidän tavaroista. Laatua. Jos minun pitää jatkossakin ostaa kaikki itse ja hän ilmestyy vaan valmiiksi katettuun pöytään, niin mitäpä järkeä minun on edes asua toisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun puoliso on antanut mulle käyttöoikeuden tiliinsä ja saan tehdä kaikki kodin hankinnat sieltä. Myöntää itsekin, ettei jaksa tutkia laatua ja miettiä tuollaisia asioita, ja kokee järjestelyn hyväksi.
Se metatyö jää aina naiselle. Miksi se on aina näin. Siis kuulostaahan tuo muuten hyvältä, mutta tosi rasittavaa joutua tekemään käytännössä kaiken itse.
Aloittaja ja sinä vollotatte palstalla, sekö on sitä metatyötä?
Mene kauppaan ja osta itse tavarasi. Ne saa jopa kotiin kuljetettuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen mies, en nainen. Ja ei mun kaikkea tarvi itse tehdä. Olen esimerkiksi palkannut meille siivoojan ja puutarhurin.
Käytät naisesi rahoja ostoksiin? Aika erikoinen asetelma, mutta voihan tuokin olla jonkinlaista tasa-arvoa.
Kyllä. Tämä sopii meille. Vaimo tekee paljon töitä yrittäjänä, ja pitää töitään mieluisampana puuhana kuin näiden asioiden miettimistä. Minä siis hoidan nämä, ja puoliso maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, just näin sanoin. Ihan oikein tulkittu, hienoa.
Minun entisestä asunnosta on valtaosa meidän tavaroista. Laatua. Jos minun pitää jatkossakin ostaa kaikki itse ja hän ilmestyy vaan valmiiksi katettuun pöytään, niin mitäpä järkeä minun on edes asua toisen kanssa.
Jos mies tekee kaiken mielestäsi väärin , tee itse. Äläkä vingu ja uhriudu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wtf.
Joku on keksinyt uuden sanan, olkinukke?? Käyt sitä toitottamassa muissakin ketjuissa.
Mitä sä selität :'D apua, tuntuuko, että joku vainoaa sinua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Tämä sopii meille. Vaimo tekee paljon töitä yrittäjänä, ja pitää töitään mieluisampana puuhana kuin näiden asioiden miettimistä. Minä siis hoidan nämä, ja puoliso maksaa.
Selvä homma. Hatunnosto teille.
On oikeasti ihmisiä, jotka pitävät Ikeaa laadukkaana. Kyllähän ne lastulevyhuonekalut näyttävät laadukkailta, muttamutta.
Ei kyllä ymmärrä laadun päälle, jos vapaaehtoisesti on ottanut av-mamman naisekseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja ja sinä vollotatte palstalla, sekö on sitä metatyötä?
Mene kauppaan ja osta itse tavarasi. Ne saa jopa kotiin kuljetettuna.
Tämän takia mä ainakin valitsin sinkkuuden. En mä ala yksin maksamaan kahden ihmisen käyttötavaroita 😄 Niin paljon helpompaa.
Ja huom mä olen mies, nainen oli meillä se halpisroinan hamstraaja.
Wtf.