Kumppani ei ymmärrä laadun päälle
Ihan sama mitä ostetaan, niin ei mieti laatua ja käyttöikää yhtään. Ensimmäinen tavara minkä näkee lähtee mukaan tai sitten etsii vaan alennuksia jatkuvasti. Ärsyttää, koska olen itse ihan erilainen. Mietin aina käyttöiän ja sitä kautta tuotteen arvon. Mietin myös sen käyttömukavuutta ja muita laatuseikkoja. En halua kotia täynnä krääsää. Hän suuttuu kun puhun tästä ja yritän ehdottaa jotain muuta vaihtoehtoa. Minulla on jatkuva ahdistus päällä kun tiedän, että nämä esineet menee käytössä rikki ja kilisee ja kolisee sen aikaa kun ovat ehjiä. Mitä teen?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opin jo lapsuuskodissani että hyvää ei saa halvalla ja köyhän ei kannata ostaa halpaa. Kuten aloittaja, mietin tuotteen käyttöikää ja onko se suhteessa hintaan. Jos ostaa mukamas edullisen tuotteen ja se ei kestä vuottakaan, tuote ei oikeasti ollut edullinen. Siihen meni se raha hukkaan ja joutuu ostamaan uuden.
Et ole yhteensopiva kumppanisi kanssa, en suosittele että muutatte yhteen. Tuossa käy niin että yhteinen koti täyttyy toimimattomasta krääsästä.
Muuten hyvä, mutta asutaan jo.
Tuollaiset tavat ja asenteet harvoin elämän varrella suuresti muuttuvat. Itse olisin enemmän huolissani siitä, kuinka miehesi käyttäytyy riidellessänne. Sekään harvoin muuttuu, ainakaan paremmaksi.
Taidat olla tässä sen kysymyksen äärellä, että löytyykö miehestäsi niin paljon hyviä puolia niitä huonoja konpensoimaan, että sinun kannattaa omaa elämääsi antaa ankeuttaa.
Rakkaus tai seksi eivät pitkässä parisuhteessa yksin kanna, vaan tarvitaan myös molemminpuolinen arvostus, kunnioitus, tuki ja anteeksianto. Molempien täytyisi pystyä olemaan oma itsensä. Pohdi tarkoin toteutuuko tämä parisuhteessasi.
Joskus me päädymme valitsemaan hyvinkin epäsopivan kumppanin puhtaasti tunteisiin ja seksuaaliseen viehätykseen perustuen, kun emme tule ajatelleeksi, että elämästä suurin osa on arkea. Joka on arkisia konkreettisia tekoja, toisen huomioimista, ajatusten yhteensopivuutta, toimintatapojen yhteensopivuutta, yhteisiä näkemyksiä ja tulevaisuudensuunnitelmia. Ei suinkaan keskinäinen taisteluasetelma. Jos te ette ole ajattelussanne ja toiminnassanne yhdessä parina samalla puolella, pari, tiimi, niin silloin te ette todella ole sitä. Silloin te olette epäsopivat toisillenne.
Eri kirjoittaja
Tuossa oli mainittu avioehto.
Yleisesti tarkoittaa sitä, että vähintään sen solmimisesta eteenpäin molempien tienaavat rahat ja muu omaisuus on eron tullessa vain ko. henkilölle kuuluvaa.