Miksi työtön ei halua ottaa vastaan matalapalkkaista työtä?
Palkka voi olla aluksi pieni, mutta kun hoidat hommat hyvin ja saat kokemusta, palkka nousee tietenkin ja työnantaja voi antaa sinulle parempia töitä jatkossa.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Palkka on aivan liian pieni raadantaan nähden.
Minulla on sisätyö jossa suurin osa työajasta istumista, toki se on likaisessa tehtaassa ja melua on mutta ei sitä voi kutsua fyysisesti raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei olla tarjottu
Käy edes joku koulu loppuun niin varmasti tarjotaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sossusta saa enemmän rahaa. Tuttavalle maksetaan 1500 euroa kuukaudessa joten miksi hänen kannattaisi mennä töihin.
Ei makseta noin paljoa eikä sossusta.
Helsingissä saa suunnilleen tuon verran tukia jos on oikeutettu toimeentulotukeen, siihen päälle maksetaan lääkkeet, lääkärikulut, silmälasit yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei paskaduuneissa palkat nouse
Olen laitoshuoltaja. Tuntipalkkani on jo melkein 17e. Tiedän et kollegalla on vielä enemmän,koska hänen peruspalkka on n. 200e enemmän kuussa kun minulla.
Missä siivoat ja onko vuorotyö? Oletko mies vai nainen?
Sairaalassa,on vuorotyö. Eli pyhinä sitten n. 34e tunti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sossusta saa enemmän rahaa. Tuttavalle maksetaan 1500 euroa kuukaudessa joten miksi hänen kannattaisi mennä töihin.
Riippuu aika paljon oletko sinkku utsjoelta vai 10 lapsen yksinhuoltaja helsingissä. Tukie määrä voi vaihdella tonnista kymppitonniin.
Vierailija kirjoitti:
Työttömänä en tarvi autoa (kokonaiskustannukset ~400e/kk kaikki kulut huomioiden)), parkkihallipaikkaa (50e/kk). Tuet on noin 900e/kk netto. Töistä saan 1800e brutto, noin 1600e netto.
40h/viikko vapauden menetyksestä hyödyn ehkä 1600 - 900 - 400 - 50 = 250e/kk.
Lisäksi en voi käydä kaupungin liikuntapaikoissa työttömän kortilla, joka tekee ehkä 20-30e /kk.
Eli hikisesti 200e/kk nettohyötyä. Kyllä palkka pitäisi olla ainakin 2300-2500 netto että näkisin järkevänä.
Ohis, mutta autolla voi ajaa myös muualle kuin työpaikalle. Mökkimatkat, sienestysreissut ja sukuloinnit sujuvat paljon helpommin autolla.
Kuka aikuinen hakee mäkkäriin töihin.
Oon itse paskaduunin tekijä palkka on noussut vttu viimeisen 4 vuoden aikana 0,80 cnt, muutakaan työtä ei saa ja pakko tehdä joten tähän on tyytyminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei paskaduuneissa palkat nouse
Olen laitoshuoltaja. Tuntipalkkani on jo melkein 17e. Tiedän et kollegalla on vielä enemmän,koska hänen peruspalkka on n. 200e enemmän kuussa kun minulla.
Missä siivoat ja onko vuorotyö? Oletko mies vai nainen?
Sairaalassa,on vuorotyö. Eli pyhinä sitten n. 34e tunti.
Mikä hva? Paljonko teillä on työvuoron muutoskorvaus ja hälytysraha? Meill 100/kpl ja 140/kpl, Pirha. Saa nähdä miten ensi vuonna. Peruspalkka on täällä pienempi, 2374/kk, mutta noilla kompensoi kyllä.
Liian muhkeat tuet. Ne pitäisi poistaa kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuet ovat liian hyvät.
Ok, keha ri. Pyydä alennusta vammaistukeesi.
Vierailija kirjoitti:
Liian muhkeat tuet. Ne pitäisi poistaa kokonaan.
Ok, ke hari. Toivottavasti vammaistukesi lopetetaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuttavasi ainoa suoritettu kurssi peruskoulun sormen nenään työntö, kaivuu ja rullaus kurssi?
Vierailija kirjoitti:
Missäs näitä matalapalkkatöitä jaetaan työttömille?
Itselläni kävi tuuri ja sain (edes) matalapalkkatyön. Meitä on täällä paljon, eri ikäisiä ja eri koulutustaustalla vuokramiehinä/naisina tekemässä raskasta työtä pienellä palkalla. Töitä on nyt ja kuukauden päähän mutta kuka tietää sen jälkeen. Haluaisin nähdä aloittajan kaltaisten uuvattien tarttuvan ruuvinvääntimeen ja pistävän itsensä likoon. En kuitenkaan pidättele hengitystä 🤡
Äläkä ap jauha peetä palkkojen noususta. Se on just tasan sama jokaisella vuokratyöntekijällä ainakin tässä firmassa eikä muutu. Syy vuokratyövoiman käyttöön on juurikin se että palkat saadaan pidettyä pienenä, eroon pääsee helposti ja nopeasti sekä uusia saa aina kun edelliset leipääntyy, menee rikki tai vanhenee/hidastuu.
Ainoa tapa nostaa palkkaa on kerätä lisäosaamista. Sitä ei vaan kukaan itse päätä koska koulutusta saa ja milloin katsotaan että osaa riittävästi. Lisäksi katselmukset pidetään kerran vuodessa joten vaikka olisit oikeutettu siihen ruhtinaalliseen 0,10e korotukseen tuntipalkkaan alat saada sitä vasta vuoden päästä. Eikä näistä hommista edetä minnekään koska ei ole mitään mihin edetä.
Vierailija kirjoitti:
Mä tein tuota 10 vuotta. Käteen jäi vaan känsät.
Kunnioitettu pitkä aika ja sitten eläkkeelle. Näin se on.
Tuossa ajassa olisi pitänyt jo tulla reippaasti positiivisia muutoksia, mutta kun huomaa sen mitä se on ja mitä siitä hyötyy, niin ei älykäs ihminen vain voi sellaiseen diilin selvinpäin tyytyä.
Varmasti moni kävisi duunissa jos voisi joka päivä vetää töiden jälkeen pään sekaisin huumeilla ja tyytyä vähään.
Selvinpäin ei vaan kykene olemaan orja ja rikkomaan terveyttään halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Työllä pitää tulla toimeen, ei kukaan talkoilla elä.
Kerro yksikin hyvä syy miksi sen vuoksi pitäisi työssäkäyvien maksaa työttömän ilmainen eläminen? Miksi pitäisi saada ilmaiseksi sama raha jonka voi tehdä työtä tekemälläkin? Miksi muiden jotka ovat työssä kuuluisi se maksaa?
Ajattele asiaa näin. Kotiisi tulee työtön asumaan, jolle annat tuloistasi 50% ilman että tämä tekee niiden eteen mitään. Oma elontasosi vaikeutuu ja etkä saa rahoillesi mitään vastinetta. Eikö sinusta alkaisi tuntumaan että työtön voisi tehdä itse omien rahojensa eteen työtä? Ajattele että koko Suomen kansa maksaa nyt työttömien elämisen vailla he voisivat itse elättää itsensä työllä.
Matalapalkkatyötä om joskus kokeiltu ja kiitoksena oli vain kovan uurastuksen jälkeen runsas palkoista leikkaaminen. Ei enää matalapalkkatöitä siis
Vierailija kirjoitti:
Kuka aikuinen hakee mäkkäriin töihin.
Toivottavasti kuka tahansa jolla ei muuten ole töitä.