Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työtön ei halua ottaa vastaan matalapalkkaista työtä?

Vierailija
21.09.2026 |

Palkka voi olla aluksi pieni, mutta kun hoidat hommat hyvin ja saat kokemusta, palkka nousee tietenkin ja työnantaja voi antaa sinulle parempia töitä jatkossa.

Kommentit (128)

Vierailija
81/128 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska elän köyhyysrajan alapuolella ja matalapalkka ei minua sieltä nostaisi. Tukien poistaminen tarkoittaisi matalapalkkaiset eläisivät samoilla tuloilla kuin työttömät nyt eli köyhyysrajan alapuolella. Sellainen on kehitysmaiden tunnusmerkistöjä.

puhut nyt suhteellisesta köyhyydestä. Suomessa ei yksikään elä oikeassa köyhyydessä kuten kehitysmaissa jotkut elää.

Vierailija
82/128 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyll se palkka TESsissä on. miksi ne maksais enemmän ku tarvii ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/128 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matalapalkkaisissa töissä on yleensä muutakin pielessä palkan lisäksi.

Vierailija
84/128 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska elän köyhyysrajan alapuolella ja matalapalkka ei minua sieltä nostaisi. Tukien poistaminen tarkoittaisi matalapalkkaiset eläisivät samoilla tuloilla kuin työttömät nyt eli köyhyysrajan alapuolella. Sellainen on kehitysmaiden tunnusmerkistöjä.

puhut nyt suhteellisesta köyhyydestä. Suomessa ei yksikään elä oikeassa köyhyydessä kuten kehitysmaissa jotkut elää.

niinkun sanoit suhteellista, köyhä mikä köyhä. saiskohan ne tuet sinne 3maihinkin niin vois lakata olemasta köyhä ?

Vierailija
85/128 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on työpaikkasi johon voin ilmoittautua? Kerro vaan rohkeasti niin voidaan osoittaa väitteesi vääräksi.

Ja muuten, mitäs järkeä edes on tehdä töitä jos sillä ei ansaitse edes elämän välttämättömiä kuluja? Lopetin osa- aikahommat kun suojaosa poistui päivärahoista. Ei jää juuri mitään kun ajaa 40 kilsaa työpaikalle ja takas. Mieluummin ajan 20 kilsaa mökille muutamaksi päiväksi, sienestän ja marjastan ja saan raitista ilmaa.

Vierailija
86/128 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei paskaduuneissa palkat nouse

Olen laitoshuoltaja. Tuntipalkkani on jo melkein 17e. Tiedän et kollegalla on vielä enemmän,koska hänen peruspalkka on n. 200e enemmän kuussa kun minulla.

Missä siivoat ja onko vuorotyö? Oletko mies vai nainen?

Sairaalassa,on vuorotyö. Eli pyhinä sitten n. 34e tunti.

Joku aika sitten katsoin HUS:in työpaikkoja niin peruspalkka oli jotain 2500-2600 muistaakseni laitoshuollossa tai ruoan valmistuksessa. Siihen tulee kokemuslisä päälle tietenkin. Tuolla palkalla voi pärjätä ihan kohtalaisesti jos asumiseen ei mene ihan mahdottomia. 

Clou on siinä että näissä hommissa on paljon vuorolisiä, meillä on säännöllisesti 2/3 viikonlopuista töitä. Peruspalkan lisäksi tulevat nuo aiemmin mainitsemani pilipalit (paikalliset) sekä tietenkin kokemusvuosilisät ja henkilökohtaiset lisät. Kyllä tällä on asuntolainan maksanut poiskin täällä Tampereella. Olisi mielenkiintoist vertailla hva-kohtaisia eroja. -se toinen

Voi olla että hyvinvointialueiden perustamisen myötä palkkoja harmonisoitiin jonkin verran ja onhan työehtosopimukset olemassa. Paikallisia lisä varmaan maksetaan jos on työntekijöistä pulaa. 

Työskentelen itse lääkärinä ja pari vuotta sitten vapaalta palatessani ihmettelin että peruspalkka oli noussut mukavasti ja siihen päälle tulevat lisät sekä päivystyskorvaukset. Tiedän olevani etuoikeutettu kun palkka on hyvä mutta toisaalta ollaan sitten valmiina pelastamaan potilaan henki ympäri vuorokauden yhdessä muun henkilökunnan kanssa.

Siis valmiina sörkkimämän ihmiskehoa menetelmillänne, kojeillanne ja kemikaaleilla, kun olette ensin myrkyttäneet heidät valheellisilla terveysopeillanne ja noseboilla. "Hengen pelastaminen" on hubrista.

Vierailija
87/128 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikalliseen s-markettiin oli yli 500 hakijaa, Mäkkäriin 400. Nuorille ei riitä kesätöitä. Mistä tämä höpinä etteivät matalapalkkaisten työt kelpaa?

Oikeistopoliitikkojen selitys: Suurin osa hakijoista teki feikkihakemuksen eivätkä oikeasti halunneet töihin. Vain valitut 1-2 henkilöä olivat tosissaan ja he sitten saivatkin työtä. 

Vierailija
88/128 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noissa matalapalkka-alan töissä tessiä noudatetaan jonkin soveltaen, mutta se on tyyliin vuodelta jotan 2016? Onko se vittuilua? 

Sitten ylensä aina alussa joudut olemaan jopa parikin kuukautta ilmaistyössä työkkärin rahoilla? 

Mutta odotetaan että jäät ylitöihin ja ylitöistä ei koskaan maksella mitään lisiä vaikka tessissä lukee? 

Muutenkin nämä paikat näyttäytyy lähes epämääräisinä lähes harmaan talouden hommina. 

Aina epäilyttää tehdä töitä näissä lafkoissa, joissa sääntöjä ei noudateta ja kytätään työntekjää ja valitetaan jos tauko jäi minuutin liian pitkäksi, mutta ei tulla kehumaan kun tauko jäi 2min  liian lyhyeksi? Tulee vain mieleen että jostain tarkkaillaan kovasti ja on aikaa kytätä ihmisiä jotka tekee orjan tasolla hommiaan että saavat palkallaan ostaa kuukaudeksi orjakopin vuokran. Palkka vie lähes aina 3/4 asunnosta ja autoon tai kuluihin ei ole varaa palkoilla. Mikä järki käydä töissä? 

siksi ne varmasti hakeekin ulkomailta orjia tekemään töitä?

Vierailija
89/128 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska tyhjän saa pyytämättäkin.

Tuota olen itsekin aina sanonut ei tyhjää tarvitse erikseen vaatia.

Vierailija
90/128 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei paskaduuneissa palkat nouse

Olen laitoshuoltaja. Tuntipalkkani on jo melkein 17e. Tiedän et kollegalla on vielä enemmän,koska hänen peruspalkka on n. 200e enemmän kuussa kun minulla.

Missä siivoat ja onko vuorotyö? Oletko mies vai nainen?

Sairaalassa,on vuorotyö. Eli pyhinä sitten n. 34e tunti.

Joku aika sitten katsoin HUS:in työpaikkoja niin peruspalkka oli jotain 2500-2600 muistaakseni laitoshuollossa tai ruoan valmistuksessa. Siihen tulee kokemuslisä päälle tietenkin. Tuolla palkalla voi pärjätä ihan kohtalaisesti jos asumiseen ei mene ihan mahdottomia. 

Clou on siinä että näissä hommissa on paljon vuorolisiä, meillä on säännöllisesti 2/3 viikonlopuista töitä. Peruspalkan lisäksi tulevat nuo aiemmin mainitsemani pilipalit (paikalliset) sekä tietenkin kokemusvuosilisät ja henkilökohtaiset lisät. Kyllä tällä on asuntolainan maksanut poiskin täällä Tampereella. Olisi mielenkiintoist vertailla hva-kohtaisia eroja. -se toinen

Voi olla että hyvinvointialueiden perustamisen myötä palkkoja harmonisoitiin jonkin verran ja onhan työehtosopimukset olemassa. Paikallisia lisä varmaan maksetaan jos on työntekijöistä pulaa. 

Työskentelen itse lääkärinä ja pari vuotta sitten vapaalta palatessani ihmettelin että peruspalkka oli noussut mukavasti ja siihen päälle tulevat lisät sekä päivystyskorvaukset. Tiedän olevani etuoikeutettu kun palkka on hyvä mutta toisaalta ollaan sitten valmiina pelastamaan potilaan henki ympäri vuorokauden yhdessä muun henkilökunnan kanssa.

Siis valmiina sörkkimämän ihmiskehoa menetelmillänne, kojeillanne ja kemikaaleilla, kun olette ensin myrkyttäneet heidät valheellisilla terveysopeillanne ja noseboilla. "Hengen pelastaminen" on hubrista.

Työttömiä myrkytetään mielialalääkkeillä kun ovat niin passiivisia ja masentuneita. Nykyään joukossa on ihan lapsiakin juuri lukion tai amiksen keskeyttäneitä virheellisiä olentoja, jotka ei suostu työelämän rattaiden murskaksi.

Koulutetaan ihmisiä murskeeksi mielialakokeeseen.

Vierailija
91/128 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihan duunarihommissa ja kun aloitin joskus 20v sitten oli palkkani muistaakseni 2700e/kk. Nykyään jo yli 6000e. Ylitöillä mahdollisuus hankkia vaikka yli 100k vuosiansioita jos veronmaksuhalukkuutta löytyy.

Samalla tietysti joka kuukausi olen sijoittanut ja salkun arvo jo yli 700k. Viime vuonna pelkästään arvonmuutos lähes 100k. 

Samalla saanut monia hyviä ystäviä ja lukemattomia kavereita ja myös suhteita joita voin tarvittaessa käyttää jos haluan vaihtaa työtä.

Noh kai sitä olisi kotonakin voinut oleilla ja nostaa tukia ettei kukaan vain tule kateelliseksi.

Vierailija
92/128 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matalapalkkaisissa töissä on yleensä muutakin pielessä palkan lisäksi.

Aluksi ne vaikuttaa hauskoilta paikoilta kuin tulisi johonkin Kummeli-elokuvaan, mutta pian sille ei jaksa edes nauraakaan. 

Näillä kummelihahmoilla menee nopeesti tunteisiin ja ei jaksa teeskennellä niiden seassa jotain partiopoikaa pitkään. 

Kyllähän se lopulta aikuista miestä alkaa ottaa päähän. Vähän aikaa jaksaa nauraa että onko tämmöstäkin vielä nykyaikana Suomessa. 

Pellepaikkoja pellepalkoilla. Sääliksi käy niitä jotka syystä tai toisesta sielä joutuu olemaan ja pyörittelemään silmiään kaiken ympärillä. 

Monilla on perhettä ja vaihtoehdot vähissä ja siksi kestää sitä sontaa.

Vierailija
93/128 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuet ovat liian hyvät.

Voi voi, ottaako koville jonkun surkeat tuet. Jos palkkasi on mielestäsi niin huono että pitää kadehtia huono- osaisempia nii tee helkkari jotain. Kouluttaudu, etsi paremmin palkattua työtä, yritä edetä urallasi. Viime palkkani oli 2700e/ kk käteen mutta olen hakenut monia töitä joissa palkka on ollut aika kehno, jopa 1500. Vaan kun on esim. 440 hakijaa samaan paikkaan. Jos ihme kyllä edes tulee vastausta hakuuni. Että tämä on todellisuus, herää pahvi.

Itse mietin myö  että onko tosissaan palkkataso Suomessa jo niin huono että alle 600e/kk yleistuki jota saan on kadehdittavan muhkea. Itse vajaakuntoisena en saa edes matalapalkkatöitä kun terveitäkin hakijoita on riittämiin. Ei sillä rahalla elä herroiksi. 

Vierailija
94/128 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ihan duunarihommissa ja kun aloitin joskus 20v sitten oli palkkani muistaakseni 2700e/kk. Nykyään jo yli 6000e. Ylitöillä mahdollisuus hankkia vaikka yli 100k vuosiansioita jos veronmaksuhalukkuutta löytyy.

Samalla tietysti joka kuukausi olen sijoittanut ja salkun arvo jo yli 700k. Viime vuonna pelkästään arvonmuutos lähes 100k. 

Samalla saanut monia hyviä ystäviä ja lukemattomia kavereita ja myös suhteita joita voin tarvittaessa käyttää jos haluan vaihtaa työtä.

Noh kai sitä olisi kotonakin voinut oleilla ja nostaa tukia ettei kukaan vain tule kateelliseksi.

Tuskin kukaan tukien varaan jää jos saa tuollaien flaksin kuten sinä sait. Olet harvinainen ja kuvittelet että noita mestoja on tarjolla kaikille. Hyvä sulle mutta et kuulu meihin ja et symppaa meitä ja et tiedä mistään mitään. Ylitöistä muuten ei maksella ylityölisiä nykyään missään normaaleissa töissä. 

Turhaa jauhat paskaa täällä. Et ole meidän väkeä. 

Mene nuolemaan herrojen persettä pelle. Jos tulet meidän biljardipöytään esittämään hyvää jätkää, niin varotan. Voi läski alkaa tummua pian. 

Kaikilla ei ole asiat noin hyvin joten älä ylpeile.

Vierailija
95/128 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan kateelliseksi tullaan. Luullaan tukien olevan suuremmat kuin ovatkaan. Vähintään joku kertoo kuinka jää 590 elämiseen. 

T. 4€ päivässä 

Vierailija
96/128 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kukaan tukien varaan jää jos saa tuollaien flaksin kuten sinä sait. Olet harvinainen ja kuvittelet että noita mestoja on tarjolla kaikille. Hyvä sulle mutta et kuulu meihin ja et symppaa meitä ja et tiedä mistään mitään. Ylitöistä muuten ei maksella ylityölisiä nykyään missään normaaleissa töissä. 

Turhaa jauhat paskaa täällä. Et ole meidän väkeä. 

Mene nuolemaan herrojen persettä pelle. Jos tulet meidän biljardipöytään esittämään hyvää jätkää, niin varotan. Voi läski alkaa tummua pian. 

Kaikilla ei ole asiat noin hyvin joten älä ylpeile.

Tuohan on selvä provo jolla haetaan syyllistämistä työttömien ja sairaiden niskaan. Palstan pikkunarsistit näitä tehtailevat päivittäin. 

Vierailija
97/128 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuet ovat liian hyvät.

Onko alle köyhyysrajan tuet liian hyvät. Kerro mitä ne mahdolliset liian hyvät tuet ovat väittämäsi tueksi. 

Vierailija
98/128 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että ei suostu huonoihin palkkoihin ja työehtoihin jääden tukien varaan ei ole häpeä, vaan lakon muoto.

Vierailija
99/128 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian muhkeat tuet. Ne pitäisi poistaa kokonaan.

Ok, ke hari. Toivottavasti vammaistukesi lopetetaan. 

En ole vammainen vaan työssäkäyvä ja tienaan rahani itse työlläni rehellisesti, en pummimalla kuin työttömät . Minä en loisi työhaluttomana toisten piikkiin. 

Taidat olla katkera pas ka joka raahautuu töihin rahan ahneena ja työhaluttomana. Eihän tuo työttömien kadehtiminen muulla selity. Voisit itsekin jäädä työttömäksi mutta rahan ahneuttasi et pysty. Se on katsoa joko tai työssä käyvä voi valita työttömyyden mutta työtön ei pysty valitsemaan kun ei pääse töihin niin ei pääse. 

En vaan rehellinen työssäkäyvä joka tienaa rahansa ja joka ei ole kaltaisesi työhaluton sossun elätti joka skitsoaa töihin menosta. Elä vaan tuillasi mutta älä valita niiden vähyyttä. Sehän on oma valintasi johtuen laiskuusesta. Mmkay?

Vierailija
100/128 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olla tarjottu

Odotat siis että joku tuo sulle työn kotiin. Varmaan odotat että joku tekisi sun puolestasi työtkin

Sinä olet ahne persu paskja porvari. paina vajkki duunissa, tässä maassa saa olla työtön jos haluaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi