Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkärin mukaan 1 tunnin ja 20 minuutin työmatka suuntaansa julkisilla on kohtuullinen, ei todellakaan ole!

Vierailija
21.09.2026 |

Joutuisin vielä vaihtamaan 3 kertaa kulkuneuvoja + odotusajat pysäkeillä!

Kuinka voin varmistua että en saa tuota työtä, mutta ilman että saan karenssia?

Kommentit (154)

Vierailija
141/154 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten muutat työn perässä. Noin ovat normaalit ihmiset aina toimineet.

Sehän käy tuosta noin vaan, jos on työssä käyvä puoliso ja vaikka pari lasta :) muutetaan vaan toisen työn perässä, eihän sen toisen työpaikalla ja lasten kouluilla/päiväkodeilla mitään väliä.

On ollut vuosia, jolloin olen vaihtanut paikkakuntaa vähintään kuukauden välein. Lastensuojelu tykkäisi varmasti, jos lapsi vaihtaisi päiväkotia/koulua samalla tahdilla.

Vierailija
142/154 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ajokorttia eikä siten autoa. Julkiset kulkevat miten sattuu eikä sovi töiden aikatauluihin säännöllisesti. Siksi olen välttynyt monelta paskaosoitukselta kun lähimpiin isompiin kuntiin on vähintään toista tuntia kestävä ajomatka per suunta. En tiedä miksi työkkärillä on kova hinku osoitella perähikiän työttömiä paikkoihin, joissa asuu paljon ihmisiä lähellä. Ehkäpä ne tietävät jotain mitä perihikiän työtön ei vielä tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/154 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoisia vässyköitä, työmatkanarisijat. Itse aikoinaan julkisillä kolmivuorotyö; Naapurikaupunki Uudellamaalla,ihan normaali 1-1.45 h  työmatka riippuen vuorosta.

Nyt muuttamassa maalle, 120 km työmatka autolla/ suunta,edelleen kolmivuorotyö.

Bensakulut korkeat,mutta verottajalta sitten osa takaisin. Jos en jaksa jossain vaiheessa ajaa,täytyy vuokrata yksiö työpaikan läheltä.

Joustoa, hyvät ihmiset !!

Onko kolmivuorotyö vai jaksotyö? Noilla on helkkarin iso ero, esim. hoitoalalla on aina kyse jaksotyöstä. Siitä tuon alan Tessitkin kertovat.

Jaksotyössähän minä. Kolmivuorotyö vaan kuvaavampi,siksi sitä termiä käytin.

Vierailija
144/154 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan menin 2 bussilla  2Okm matkan töihin, sanoin työhaastattelussa että kuljen bussilla, joka  voi olla joskus  myöhässä, sovittiin tulen kun ehdin ja siitä lasken työajan alkavaksi, 8h työpäivä . 

Vierailija
145/154 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli yhteen suuntaan 1,5h kahdella junalla ja yhdellä bussilla.

Vierailija
146/154 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan OK työmatka.

eihän siinä tule työpäivälle kun 11h pituutta. se on elämää se, nukkuun ja taas takas

Vierailija
147/154 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali työmatka. Kuljin 15 vuotta julkisilla matkaa joka kesti 1 h 45 min suuntaansa. Aamulla lähtö klo 6.15 illalla kotona klo 17.45. Vaihto bussista toiseen matkan varrella.

Vierailija
148/154 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan onnistu ap:n kohdalla jos vaihtoja on useita mutta joskushan työmatka voi olla osa työaikaa jos vaikkapa junassa voi tehdä töitä matkan aikana.

Vierailija
149/154 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaali työmatka. Kuljin 15 vuotta julkisilla matkaa joka kesti 1 h 45 min suuntaansa. Aamulla lähtö klo 6.15 illalla kotona klo 17.45. Vaihto bussista toiseen matkan varrella.

täytyy olla vähän hölömö ettei tona aikana löytäny muita hommia. eikö sua kukaan odottanu töistä kotiin ? oliko edes aikaa ettiä ketään odottaan kotiin ku on aina töissä tai menossa sinne

Vierailija
150/154 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

täytyy olla vähän hölömö ettei tona aikana löytäny muita hommia. eikö sua kukaan odottanu töistä kotiin ? oliko edes aikaa ettiä ketään odottaan kotiin ku on aina töissä tai menossa sinne

Semmosta se on kun on perhettä. Työnsyrjässä on pysyttävä kiinni ettei tarvii perheen nälkää nähdä ja kylmää kärsiä. Ei ollut aikaa muita töitä etsiä, kun ne muutamat vapaat tunnit halusi viettää mieluummin perheen kanssa kuin etsiä muita töitä. Jotkut on sen verran hölmöjä, että näkevät tärkeämpänä huolehtia perheen tarpeista, kuin kärvistellä kortistossa rahattomana.

Vierailija
151/154 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÖIHIN SIITÄ SAATANAN LAISKURI PASKA! PITÄÄKÖ HAMPUUSIN LAISKALLE LÄSKIPERSEELLE POTKIA ENEMMÄNKIN VAUHTIA VAI MILLOIN MEINAISI TÄMÄ KANNUSTAMINEN JO TEPSIMÄÄN HÄ?!

V I T T U! PUMMI!

Vierailija
152/154 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosien ajan olen kulkenut julkisilla työpaikalleni ja usein matka kestää kaikkineen (kävelyt pysäkeille ja odotusajat) 53 minuutta.  Sitten takaisin sama matka. 

Ei tuntuisi missään jos olisi joku 1,5 tunnin matka. Matkalla voi vaika lukea kirjaa tai kuunnella podcasteja, tai vastailla sähöposteihin. Eipähän tarvi noita sitten kotona tehdä. 

Vierailija
153/154 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoisia vässyköitä, työmatkanarisijat. Itse aikoinaan julkisillä kolmivuorotyö; Naapurikaupunki Uudellamaalla,ihan normaali 1-1.45 h  työmatka riippuen vuorosta.

Nyt muuttamassa maalle, 120 km työmatka autolla/ suunta,edelleen kolmivuorotyö.

Bensakulut korkeat,mutta verottajalta sitten osa takaisin. Jos en jaksa jossain vaiheessa ajaa,täytyy vuokrata yksiö työpaikan läheltä.

Joustoa, hyvät ihmiset !!

Onko kolmivuorotyö vai jaksotyö? Noilla on helkkarin iso ero, esim. hoitoalalla on aina kyse jaksotyöstä. Siitä tuon alan Tessitkin kertovat.

Jaksotyössähän minä. Kolmivuorotyö vaan kuvaavampi,siksi sitä termiä käytin.

Ei tuo kolmivuorotyö ole ollenkaan asiaa kuvaava. Itseäni ihmetyttää, miksi tuota yleensä käytetään noin taajaan, vaikka kaikkien luulisi ymmärtävän, että hoitoalaa ainakaan ei voi vain kolmella vuorolla pyörittää. Tehdasympäristöön tuo termi taas käy oikein hyvin, helpompi siellä on asettaa kiinteät vuorot pyörimään, on työ sitten jatkuvaa tai vain arkena tapahtuvaa.

Vierailija
154/154 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vuosien ajan olen kulkenut julkisilla työpaikalleni ja usein matka kestää kaikkineen (kävelyt pysäkeille ja odotusajat) 53 minuutta.  Sitten takaisin sama matka. 

Ei tuntuisi missään jos olisi joku 1,5 tunnin matka. Matkalla voi vaika lukea kirjaa tai kuunnella podcasteja, tai vastailla sähöposteihin. Eipähän tarvi noita sitten kotona tehdä. 

Tai kirjoitella vauva-palstalle, on joitain hyödyllistä tekemistä siinä mihin käyttäisi kotonakin kaiken vapaa-aikansa

Vierailija
155/154 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PK-seudullakin tunti on ihan normaali työmatka. Itsellä 12km, 2 vaihdolla ja menee yli tunti helposti. Kuinka hemmoteltuja suomalaiset ovat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän