Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YLE: Keski-ikäiselle naiselle ei löydy tinderistä seuraa

Vierailija
19.09.2026 |

Äkäslompololainen 38v Mirka ei löydä tinderistä seuraa. Hän haluaisi perustaa perheen, mutta tarjolla on vaan lomaromansseja. Keskustellaan mistä johtuu että mukavan näköinen nainen on vastentahtoisesti sinkku?

https://yle.fi/a/74-20246134

(Älkää poistako keskustelua, edellinen ketju poistettiin.)

Kommentit (1168)

Vierailija
1021/1168 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka keski-ikäinen nainen haluaa vielä miestä riesakseen???😳  Elämä on helkkarin paljon helpompaa ilman miestä.

Mulle ainakin riittää mies pelkkään seksin. Erosta on kolme vuotta eikä kyllä minkäänlaista kaipuuta parisuhteeseen. Yksin on paljon kivempaa.

Vierailija
1022/1168 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin huolisin erittäin mielelläni ihan tavallisen suomalaisen duunarimiehen, mutta enhän minä sellaiselle kelpaa koska olen ylipainoinen ja ikää on 46v. Painoa pudotan koko ajan, mutta ei se ikääni muuta miksikään eikä tee tavallisista kasvoistani kauniita.

On eräs mua vähän vanhempi sinkkumies jota olen katsellut, mutta en aio tehdä mitään aloitetta. En ole sellainen nainen joka uskaltaa tehdä aloitteen. Tai en enää uskalla. Joskus nuorempana tein pari kertaa aloitteen ja vastaanotto oli todella ilkeä, joten siinä meni se vähäinenkin rohkeus tehdä aloite. Mielummin olen sitten yksin ja vain katselen kuin otan taas paskaa niskaani.

Jos et trollaa niin herää pahvi, kerää itsesi ja tee se aloite. 

N47, suhteessa, tein aloitteen

Miksi haukut minua? En ole trolli enkä pahvi. Miten aikuinen ihminen ei ymmärrä, että ihmiset ovat erilaisia? En todellakaan tee aloitetta ja nöyryytä itseäni. Haluan suojella itseäni. Et tiedä mikä kaikkea olen elämässä kokenut ja miten helvetin syvissä vesissä olen ollut. En tarvitse lisää paskaa elämääni. 

Naisen aloite parisuhdemarkkinoilla on vastoin ihmisille kehittynyttä pariutumiskaavaa. Mies torjuu sellaiset naiset lähes aina.

Jos mies on jo selvästi ihaillut, flirttaillut  jatai piiritellyt naista, niin nainen voi edistää suhteen muodostumista, antautumalla miehelle. Tässä tapauksessa varsinaisen aloitteen on tehnyt mies, osoittamalla että hyväksyy naisen, koeyötä varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/1168 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin huolisin erittäin mielelläni ihan tavallisen suomalaisen duunarimiehen, mutta enhän minä sellaiselle kelpaa koska olen ylipainoinen ja ikää on 46v. Painoa pudotan koko ajan, mutta ei se ikääni muuta miksikään eikä tee tavallisista kasvoistani kauniita.

On eräs mua vähän vanhempi sinkkumies jota olen katsellut, mutta en aio tehdä mitään aloitetta. En ole sellainen nainen joka uskaltaa tehdä aloitteen. Tai en enää uskalla. Joskus nuorempana tein pari kertaa aloitteen ja vastaanotto oli todella ilkeä, joten siinä meni se vähäinenkin rohkeus tehdä aloite. Mielummin olen sitten yksin ja vain katselen kuin otan taas paskaa niskaani.

Miksi haukut minua? En ole trolli enkä pahvi. Miten aikuinen ihminen ei ymmärrä, että ihmiset ovat erilaisia? En todellakaan tee aloitetta ja nöyryytä itseäni. Haluan suojella itseäni. Et tiedä mikä kaikkea olen elämässä kokenut ja miten helvetin syvissä vesissä olen ollut. En tarvitse lisää paskaa elämääni. 

Naisen aloite parisuhdemarkkinoilla on vastoin ihmisille kehittynyttä pariutumiskaavaa. Mies torjuu sellaiset naiset lähes aina.

Jos mies on jo selvästi ihaillut, flirttaillut  jatai piiritellyt naista, niin nainen voi edistää suhteen muodostumista, antautumalla miehelle. Tässä tapauksessa varsinaisen aloitteen on tehnyt mies, osoittamalla että hyväksyy naisen, koeyötä varten.

Mies on kyllä yleensä iloinen viehättävän naisen aloitteellisuudesta. Harvoin vain viehättävät naiset tekevät aloitteita, vaan miestä vähemmän tasokkaat sellaiset. Tässä "ongelman" ydin.

Vierailija
1024/1168 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua miehenä **tuttaa tällaiset jutut. Naiset valittavat, ettei löydy miestä. 

Kaikki, jotka ovat joskus kokeilleet nettitreffejä esim Tinderiä, tietävät mikä on totuus. 

Jokainen, kuka tahansa nainen löytää netistä miehen, jos huolii ja haluaa. Ihan tosi. 

Toki netissä on paljon miehiä, jotka etsivät pelkkää sänkyseuraa. Mutta on myös paljon miehiä jotka etsivät parisuhdetta, eivätkä ole edes mitenkään ronkeleita naisen suhteen  

Se on täysin naisen nirsoilua tai tyhmyyttä, jos ei löydä parisuhdetta netin avulla, koska vapaita miehiä on valtavasti. 

Tinderissä vaan on niitäkin miehiä, ketkä vedättävät ihan hirveästi. Eivät ole edes vapaita. Ihan olen tutunkin naimisissa olevan miehen nähnyt tinderissä. Oli oikein heidän lapsetkin mainittu profiilitekstissä, mutta vaimosta ei yhtään mitään. Eli todennäköisesti esitti naisille olevansa eronnut, ja lasten verukkeella ei voisi tuoda naista kotiinsa, vaan varmaan haluaisi tavata jossain muualla ja ehkä naisen kodissa (kun on alkuun liian aikaista esitellä uutta naista lapsille). Tuollaiset voi olla niitä lomaromansseja, mistä tuo Mirkakin puhuu. Eli miehiä, jotka alkuun vaikuttavat lupaavilta, mutta sitten muutaman kuukauden kuluttua juttu loppuu, kun nainen alkaa vaatia että suhdetta viedään vakavammalle tasolle. 

Sitten on tietysti niitä sinkkuja pelimiehiä, jotka myös usein oikein mukavan oloisia (sen takiahan he saavatkin naisia joka sormelle). Voivat olla ihan tavallisia ulkonäöltään, mutta on hyvät sosiaaliset taidot. Parhaat pelimiehet eivät todellakaan näytä pelimiehiltä, eli eivät ole mitään miesmalleja ulkonäöltään. Näitä on joskus tosi vaikea tunnistaa ja tilanne selviääkin usein vasta sitten, kun muutaman kuukauden tapailun jälkeen mies vain ghostaa. 

Että vaikka tilastollisesti tinderissä on paljon miehiä, niin olisi kiva tietää, että miten suuri prosentti noista miehistä on ns. tosissaan parisuhdetta etsimässä.

Selvästi yli puolet, mutta naiset vetää kaikki suoraan vasemmalle ja treffailee näitä pelimiehiä koska ovat supliikkeja ja tai komeita.

Vierailija
1025/1168 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon kertoo tästä maailmasta missä eletään, että kun joku kertoo kumppanin löytämisen olevan vaikeaa, niin keskustelu siirtyy siitä siihen, onko tämä nainen lihava vai laiha ja mikä merkitys painolla on kumppanin valinnassa.

Miksi olemme näin ulkonäkökeskeisiä?! Ja joo, olen lukenut evoluutioteoriasta ja tiedän, että miehet ovat visuaalisia parinvalinnassa, sekä sen, että evoluution näkökulmassa hoikkuus yhdistyy vitaalisuuten, joka taas indikoi hengissä pysymistä ja parempaa kykyä huolehtia jälkeläisistä. Mutta kertakaikkiaan sick mihin ihmisten huomio kiinnittyy. Voisimmeko sivistyneessä yhteiskunnassa käyttää aivojen etuotsalohkoa liskoaivojen sijasta?!

Mies kun lähestyy naista niin hän miettii seksiä ensimmäiseksi. Naisen on tätä niin vaikea tajuta että mies haluaa seksiä ja siksi katsoo ensimmäisenä kroppaa. Ymmärrätkö?

Mikseivät useammat naiset suostu uskomaan, että me olemme tekemisissä käytännössä kuolaavien idioottien kanssa, kun olemme tekemisssä miesten kanssa. Hyi s - tana.🤮

Vierailija
1026/1168 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon kertoo tästä maailmasta missä eletään, että kun joku kertoo kumppanin löytämisen olevan vaikeaa, niin keskustelu siirtyy siitä siihen, onko tämä nainen lihava vai laiha ja mikä merkitys painolla on kumppanin valinnassa.

Miksi olemme näin ulkonäkökeskeisiä?! Ja joo, olen lukenut evoluutioteoriasta ja tiedän, että miehet ovat visuaalisia parinvalinnassa, sekä sen, että evoluution näkökulmassa hoikkuus yhdistyy vitaalisuuten, joka taas indikoi hengissä pysymistä ja parempaa kykyä huolehtia jälkeläisistä. Mutta kertakaikkiaan sick mihin ihmisten huomio kiinnittyy. Voisimmeko sivistyneessä yhteiskunnassa käyttää aivojen etuotsalohkoa liskoaivojen sijasta?!

Mies kun lähestyy naista niin hän miettii seksiä ensimmäiseksi. Naisen on tätä niin vaikea tajuta että mies haluaa seksiä ja siksi katsoo ensimmäisenä kroppaa. Ymmärrätkö?

Mikseivät useammat naiset suostu uskomaan, että me olemme tekemisissä käytännössä kuolaavien idioottien kanssa, kun olemme tekemisssä miesten kanssa. Hyi s - tana.🤮

Samaa mieltä. Ja kun lueskelee tässäkin ketjussa suu vaahdossa itselleen tuntemattoman naisen räävitöntä haukkumista, on todellakin todettava, että suomalainen mies on alinta kastia. Toivottavasti lehtiartikkelin nainen ei ole lukenut näitä kommentteja. Ihan sairasta lyttäämistä. 

Vierailija
1027/1168 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on kyllä yleensä iloinen viehättävän naisen aloitteellisuudesta. Harvoin vain viehättävät naiset tekevät aloitteita, vaan miestä vähemmän tasokkaat sellaiset. Tässä "ongelman" ydin.

Täsmälleen oikein oivallettu. Mies edellyttää naiseltaan tietyt perusominaisuudet, eikä voi taivuttaa niitä tuumaakaan koska kyseessä on evoluution genetisoimat vaistot.

Vierailija
1028/1168 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat miehiä paljon nirsompia ulkonäön suhteen. Fakta. 

Alapeukkujen perusteella kalikka kalahti. 

Ei kalahtanut koska totuushan, että miehet ovat nirsompia. 

Itse olen ollut naimisissa miehen kanssa joka oli mua parisen senttiä lyhyempi, mä olen 169cm pitkä. Mies oli myös kaljuuntuva. Ihan tavallisen näköinen kasvoista. Eikä myöskään ollut rikas vaan tavallinen duunari. 

Tässä taas näkee naisten "väittelytaidot".

Tarjotaan todisteeksi jostain sitä yhtä omaa täysin subjektiivista ja solipsistista kokemusta ja sivuutetaan tilastolliset tosiasiat ja universaalimmat ilmiöt. Esimerkiksi tutkimukset deittisovelluksista todellakin TODISTAVAT TILASTOLLISESTI, että naiset ovat miehiä paljon nirsompia ja pinnallisempia. FAKTA. Siinä ei jonkun Jaanan subjektiivinen ketään kiinnostamaton kokemus paina yhtään mitään. 

Koitas nyt herätä todellisuuteen ja katsoa pariskuntia oikeassa elämässä. 

Todellisuus on, että nainen aina tavoittelee itseään reippaasti parempaa miestä. Kun ja jos ei tällaista saa sitoutumaan, tyytyy sitten vähempään, mutta ei tietenkään ole täysin tyytyväinen tuohon kompromissiin. Siitä sitten seuraa mm. seksittömyyttä, joka yleensä tulee naisen aloitteesta, sekä avioeroja, jotka nainen 70 % ajasta on laittanut alulle. Fakta. Tuo 70% muuten korreloi juuri sen kanssa, että noin 70% naisista tyytyy mieheen, jota ei oikeasti haluaisi. 

Ei vaan mies on juurikin se joka tyytyy naiseen jota ei oikeasti haluaisi. Sitten kun alkaa olla varallisuutta mies päättääkin että on aika hankkia uusi ja parempi nainen. Ja vaikka olisikin kaunis vaimo niin miehen täytyy usein saada toinenkin siihen rinnalle. 

Miehet on p e t t u r e i t a !

Vierailija
1029/1168 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totuus on se, että miehet kuvittelevat olevansa upeita saaliita ja sitten suuttuvat kun oikeasti heidän tasoisensa nainen lähestyy heitä. 

Vierailija
1030/1168 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole sinulle nainen velkaa parisuhdetta. 
-Vanha AV-teesi käännettynä päinvastoin

Miten voi jo 38-vuotiaana olla noin vanhan näköinenkin. 

Vierailija
1031/1168 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinäkin muhku läski hakee jotain toiminnallista eräjormaa. Mitä eräjorma tekee naisella joka ei yllä edes persettään pyyhkimään metsässä?

Ammatiltaan liikunnanopettaja! On todistetusti liikunnallinen. Sitähän te miehet väitettä hakevanne.

Kaikkihan sen on aina tienneet, että miehet haluavat LAIHAN naisen. Eivät kaikki toki, mutta monet. Alipainon puolella olevan. Tämä saa heidät tuntemaan itsensä isommiksi ja maskuliinisemmiksi. Jos mies on vahva ja hyväkuntoinen, hän jaksaa kyllä nostaa normaalipainoisenkin naisen. Osa miehistä taas menee ihanteensa kanssa lisäksi massan mukana, vaikka oma todellinen seksuaalinen mieltymys olisikin pyöreämpi: laihan naisystävän avulla voi ikään kuin näyttää statusta muille miehille, koska laihoja naisia pidetään yleisesti halutuimpina. Seksuaalisestihan moni tosiaan oikeasti tykkää pyöreämmästä, mutta vaimoksi halutaan mieluummin ikään kuin statussymboli, menestyksen merkiksi. Mikä on tietysti ihan kaikkien kannalta hirveän surullista.

Tällä kirjoituksella pääsee korkealle päivän harhaisimman viestin kisassa.

Jaahas. Mihin suuntaan tämä on mielestäsi harhainen? Että miehet haluavat suurin osa "aidosti pohjimmiltaan" laihoja naisia (ei voi pitää paikkaansa, koska sille ei ole biologista perustetta), vai että miehet eivät suurimmaksi osaksi halua laihoja naisia (ei voi pitää paikkaansa, niin yleinen toive se käytännössä on ja näkyy tässäkin ketjussa)? Sen sijaan olen joidenkin aikuistuneiden miesten kertoneen, että kyllä siinä nuorena oli mukana paljon sitä, että niistä tietynnäköisistä naisista ikään kuin "kuului" tykätä. (Ja muutenkin on naiivia ajatella, etteikö kulttuurin trendit vaikuttaisi samalla tavalla miehiinkin.) Ja LAIHAlla tarkoitan tässä nyt naista, jonka BMI on jotain 17-18, ehdottomasti korkeintaan 20.

Vierailija
1032/1168 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on turha tuossa iässä itkeä, kun ei ole miestä. Se olisi ollut 10 vuotta aikaisemmin, jos olisi ollut vakavissaan parisuhteen kanssa.

Helposti noin voin käydä. Itsekin aloin seurustella muutettiin yhteen ja kihlauduttiin 29v:nä tavatun miehen kanssa, mutta homma ei toiminutkaan. Kun sinkkuuntuu 35vnä ei ole todellakaan helppo löytää miestä perheenperustamiseen. Itse sain kaksi lasta kuitenkin lopulta 37 ja 39V mutta rehellisesti mies ei ole omaa tasoa eikä oikeastaan varmaan edes tykätä toisistamme

Tasoteoriat elävät ja voivat hyvin... naisten keskuudessa. Virkistävää, kun joku sen myöntää.

Vierailija
1033/1168 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten kun oikeasti toteamme itse ääneen, että miehet ovat pinnallisia idiootteja, joiden suhteen kannattaa olla äärimmäisen skeptinen eikä luottaa pätkääkään, joku mies sanoo miestenvihaajaksi...

Vierailija
1034/1168 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut naimisissa miehen kanssa joka oli mua parisen senttiä lyhyempi, mä olen 169cm pitkä. Mies oli myös kaljuuntuva. Ihan tavallisen näköinen kasvoista. Eikä myöskään ollut rikas vaan tavallinen duunari. 

Tarjotaan todisteeksi jostain sitä yhtä omaa täysin subjektiivista ja solipsistista kokemusta ja sivuutetaan tilastolliset tosiasiat ja universaalimmat ilmiöt. Esimerkiksi tutkimukset deittisovelluksista todellakin TODISTAVAT TILASTOLLISESTI, että naiset ovat miehiä paljon nirsompia ja pinnallisempia. FAKTA. Siinä ei jonkun Jaanan subjektiivinen ketään kiinnostamaton kokemus paina yhtään mitään. 

Todellisuus on, että nainen aina tavoittelee itseään reippaasti parempaa miestä. Kun ja jos ei tällaista saa sitoutumaan, tyytyy sitten vähempään, mutta ei tietenkään ole täysin tyytyväinen tuohon kompromissiin. Siitä sitten seuraa mm. seksittömyyttä, joka yleensä tulee naisen aloitteesta, sekä avioeroja, jotka nainen 70 % ajasta on laittanut alulle. Fakta. Tuo 70% muuten korreloi juuri sen kanssa, että noin 70% naisista tyytyy mieheen, jota ei oikeasti haluaisi. 

Av incelin todellisuus, ja kaikkien yläpeukuttaneiden..

On ihan tutkittu, että nimenomaan miehet toimivat noin, koska kaikki miehet kuvittelevat olevansa keskivertoa parempia, ja siksi itse lähestyvät itseään tasokkaampia naisia. Tämä puolestaan johtuu sosiokulttuurisista syistä, ja testosteronista. 

Mutta, mitäpä av- incelit välityävät oikeastaan todellisuudesta.....

Vierailija
1035/1168 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten kun oikeasti toteamme itse ääneen, että miehet ovat pinnallisia idiootteja, joiden suhteen kannattaa olla äärimmäisen skeptinen eikä luottaa pätkääkään, joku mies sanoo miestenvihaajaksi...

Mies haluaa seksiä, mutta miehet eivät halua seksiä.

Vierailija
1036/1168 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua miehenä **tuttaa tällaiset jutut. Naiset valittavat, ettei löydy miestä. 

Kaikki, jotka ovat joskus kokeilleet nettitreffejä esim Tinderiä, tietävät mikä on totuus. 

Jokainen, kuka tahansa nainen löytää netistä miehen, jos huolii ja haluaa. Ihan tosi. 

Toki netissä on paljon miehiä, jotka etsivät pelkkää sänkyseuraa. Mutta on myös paljon miehiä jotka etsivät parisuhdetta, eivätkä ole edes mitenkään ronkeleita naisen suhteen  

Se on täysin naisen nirsoilua tai tyhmyyttä, jos ei löydä parisuhdetta netin avulla, koska vapaita miehiä on valtavasti. 

Niin löytää mieskin, jos vain kelpaa, siis parisuhteeseen, mutta kun ei kelpaa.

Naisena ensin yrität seuloa ns pillunvonkaajat sieltä pois, sitten nämä spray and pray- miehet, sitten nämä vain itseään nuorempia haluavat....tämän jälkeen ei jää enää monta, ja niistä pitää sitten yrittää seuloa ne joiden arvo- ja ajatusmaailma käy yksiin, ja yrittää arvioida, että ei ole joku hullu hötjö tai stalkkeri tms, niin saldo on pienempi  kuin miehillä. 

Vierailija
1037/1168 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan mies on juurikin se joka tyytyy naiseen jota ei oikeasti haluaisi. Sitten kun alkaa olla varallisuutta mies päättääkin että on aika hankkia uusi ja parempi nainen. Ja vaikka olisikin kaunis vaimo niin miehen täytyy usein saada toinenkin siihen rinnalle. 

Miehet on p e t t u r e i t a !

Mies vierailee paremman naisen sängyssä vain kun vaimo pihtaa tai on märehtinyt itsensä rumapainoiseksi.

Miksi sitten mies petti Jennifer Anistonia?? 

Vierailija
1038/1168 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinäkin muhku läski hakee jotain toiminnallista eräjormaa. Mitä eräjorma tekee naisella joka ei yllä edes persettään pyyhkimään metsässä?

Ammatiltaan liikunnanopettaja! On todistetusti liikunnallinen. Sitähän te miehet väitettä hakevanne.

Kaikkihan sen on aina tienneet, että miehet haluavat LAIHAN naisen. Eivät kaikki toki, mutta monet. Alipainon puolella olevan. Tämä saa heidät tuntemaan itsensä isommiksi ja maskuliinisemmiksi. Jos mies on vahva ja hyväkuntoinen, hän jaksaa kyllä nostaa normaalipainoisenkin naisen. Osa miehistä taas menee ihanteensa kanssa lisäksi massan mukana, vaikka oma todellinen seksuaalinen mieltymys olisikin pyöreämpi: laihan naisystävän avulla voi ikään kuin näyttää statusta muille miehille, koska laihoja naisia pidetään yleisesti halutuimpina. Seksuaalisestihan moni tosiaan oikeasti tykkää pyöreämmästä, mutta vaimoksi halutaan mieluummin ikään kuin statussymboli, menestyksen merkiksi. Mikä on tietysti ihan kaikkien kannalta hirveän surullista.

Tällä kirjoituksella pääsee korkealle päivän harhaisimman viestin kisassa.

Jaahas. Mihin suuntaan tämä on mielestäsi harhainen? Että miehet haluavat suurin osa "aidosti pohjimmiltaan" laihoja naisia (ei voi pitää paikkaansa, koska sille ei ole biologista perustetta), vai että miehet eivät suurimmaksi osaksi halua laihoja naisia (ei voi pitää paikkaansa, niin yleinen toive se käytännössä on ja näkyy tässäkin ketjussa)? Sen sijaan olen joidenkin aikuistuneiden miesten kertoneen, että kyllä siinä nuorena oli mukana paljon sitä, että niistä tietynnäköisistä naisista ikään kuin "kuului" tykätä. (Ja muutenkin on naiivia ajatella, etteikö kulttuurin trendit vaikuttaisi samalla tavalla miehiinkin.) Ja LAIHAlla tarkoitan tässä nyt naista, jonka BMI on jotain 17-18, ehdottomasti korkeintaan 20.

Lisään, että minun korvaan puhe harhaisuudesta on pelkkä epä-älyllinen projektio, reaktio totuuden kuulemiseen. Kun todellisuudessa (miehen) oma käsitys miesten preferensseistä ja niiden taustoista on harhainen (ja epälooginen).

Vierailija
1039/1168 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämän naisen ulkonäkö vaikuttaa kenenkään tällä palstalla palstailevan ulkopuolisen elämään? Ei teidän häntä tarvitse deittailla. 

Vierailija
1040/1168 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kriteerit pilvissä, kuten tavallista. Ei siinä sen kummempaa.

Kriteerinä hänellä on että mies viihtyy luonnossa ja haluaa lapsia. Se ei ole paljoa vaadittu.

Ai lapsien haluaminen ei ole paljoa vaadittu? Mielestäni täysin päinvastoin.