Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YLE: Keski-ikäiselle naiselle ei löydy tinderistä seuraa

Vierailija
19.09.2026 |

Äkäslompololainen 38v Mirka ei löydä tinderistä seuraa. Hän haluaisi perustaa perheen, mutta tarjolla on vaan lomaromansseja. Keskustellaan mistä johtuu että mukavan näköinen nainen on vastentahtoisesti sinkku?

https://yle.fi/a/74-20246134

(Älkää poistako keskustelua, edellinen ketju poistettiin.)

Kommentit (1168)

Vierailija
1061/1168 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka keski-ikäinen nainen haluaa vielä miestä riesakseen???😳  Elämä on helkkarin paljon helpompaa ilman miestä.

Mulle ainakin riittää mies pelkkään seksin. Erosta on kolme vuotta eikä kyllä minkäänlaista kaipuuta parisuhteeseen. Yksin on paljon kivempaa.

Minä olen 50v mies ja minulle on tärkeää että on joku joka välittää ja tärkeämpää että on joku josta välittää. Muutenhan sitä voi yhtä hyvin kuolla.

M50

Okei. Ja tämä liittyi millä tavalla muhun? Ei mun ole mikään pakko haluta parisuhdetta ja voin vakituisen kumppanin kanssa harrastaa seksiä ilman parisuhdetta ja sitoutumista. Eikä mulla ole mitään halua kyllä kuollakaan. En elä muiden kautta vaan osaan olla ihan oma itsenäinen ihminen.

Viestisi ilmaisi kuinka lapsellinen olet. Hyökkäävyytesi taas paljastaa etteivät asiasi ole niin hyvin kuin uskottelet. Ja off-topic: minä olen vuodesta 2012 miehen kanssa naimisissa oleva homo eli turha aloittaa tavallista ritirallaa.

M50

Vierailija
1062/1168 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kriteerit pilvissä, kuten tavallista. Ei siinä sen kummempaa.

Kriteerinä hänellä on että mies viihtyy luonnossa ja haluaa lapsia. Se ei ole paljoa vaadittu.

Naisten "yksinäisyys". Kenenkään naisen ei tarvi olla yksin jos ei sitä välttämättä halua. Ne jotka valittavat ja väittävät moista eivät tiedä yksinäisyydestä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1063/1168 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa tästä ketjusta miten paljon meillä on ylipainoisia naisia. Uskokaa naiset huviksenne, että jos miehet olisivat yhtä tunteettomia ja välinpitämättömiä kuin te naiset, niin 99% ylipainoisista naisista vaihtuisi välittömästi hoikempaan versioon.

Eikös meillä ole maa täynnä myös ylipainoisia miehiä?

Ja ei, ne suurin osa ei ole ylipainoisia koska ”paljon lihasta”….. 

"Kun miesten keskimäärin noin 40–60 % suurempi luontainen lihasmassa ja biologiset erot siivotaan tilastoista pois, sukupuolten välinen ylipainotilanne kääntyy täysin päälaelleen."

"Biologian näkökulmasta on perusteltua, että naiset ja miehet eivät kamppaile toisiaan vastaan urheilulajeissa, joissa mitataan lihasvoimaa.

Miehillä on luonnostaan naisia paremmat edellytykset fyysistä voimaa vaativiin lajeihin. Miehillä on keskimäärin 61 prosenttia enemmän lihasmassaa kuin naisilla.

Miehillä on lihasmassaa käsivarsissa keskimäärin 75 prosenttia ja koko ylävartalossa 90 prosenttia enemmän kuin naisilla."

Siinä ihratiinuille vähän faktoja.

Ja tälläkö selität sen, että miehissä on vain 3% vähemmän lihavia (eli bmi yli 30) kuin naisissa? :D Eli käytännössä hyvin pieni ero. 
Ja tuollako selität sen, että yli 40% miehistä on vyötärölihavia?

Ja tuollako selität sen, ettei hoikat, solakat, ryhdikkäät ja sopivan jäntevät urheilijat ole lähelläkään ylipainoa saati lihavuutta? XD

Turha vastata läskispämmääjälle. Hän on aivan kiimoissaan, kun pääsee naisten kanssa kontaktiin (tai ”kontaktiin”) palstan kautta ja suoltaa tänne AI:n sepustamia perusteluja, miksi miesten ruumiinpaino on parempaa laatua kuin naisten vastaava. 

Nämä tekoälyn mukaterapeuttiset ominaisuuden saavat monen uppoamaan vielä syvemmälle yksinäisyyteensä. En oikein jaksa sääliäkään tätä kaveria. 

Tekoäly lukee dataa, mitä ihmisistä on verkkoon tallennettu ja tekee niistä yhteenvedon. Selaa siis läpi ison joukon erilaisia tutkimuksia. Ja tekoäly ei vihaa naisia, vaikka niin varmaan kuvittelettekin, pullerot.

Ah, kommenttini osui :) Kiitos vahvistuksesta!

Haen itse työni vuoksi verkosta spesifiä tietoa aika ajoin, ja joskus unohdan kytkeä tekoälyn pois. Sen vastauksissa on useammin kuin joka toinen kerta sekä hallusinaatioita, käännösvirheitä että muita virheitä ja valheita. 

Lähipiirini tutkija hyödyntää tekoälyä tiedon hankkimisessa, mutta käyttää sekä promptien tarkentamiseen että lähteiden varmentamiseen huomattavan paljon aikaa ja vaivaa. 

Sama

Kyllä tekoälyn hauissa (ainakin mitä minä käytin) yhteydessä on myös lähdelinkit mukana.

Ai että ihan ”linkit”? Kannattaa tarkistaa, mitä niiden linkkien takaa löytyy, ja löytyykö mitään. 

Käykö THL ja Nature?

Vierailija
1064/1168 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kriteerinä hänellä on että mies viihtyy luonnossa ja haluaa lapsia. Se ei ole paljoa vaadittu.

Se on järjetön vaatimus 38v wanhalta paksulta naiselta. Mies joka haluaa lapsia, tekee niitä alle 20v kaunottaren kanssa, jotta on toiveita kauneuden periytymisestä.

Vierailija
1065/1168 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka keski-ikäinen nainen haluaa vielä miestä riesakseen???😳  Elämä on helkkarin paljon helpompaa ilman miestä.

Mulle ainakin riittää mies pelkkään seksin. Erosta on kolme vuotta eikä kyllä minkäänlaista kaipuuta parisuhteeseen. Yksin on paljon kivempaa.

Minä olen 50v mies ja minulle on tärkeää että on joku joka välittää ja tärkeämpää että on joku josta välittää. Muutenhan sitä voi yhtä hyvin kuolla.

M50

Okei. Ja tämä liittyi millä tavalla muhun? Ei mun ole mikään pakko haluta parisuhdetta ja voin vakituisen kumppanin kanssa harrastaa seksiä ilman parisuhdetta ja sitoutumista. Eikä mulla ole mitään halua kyllä kuollakaan. En elä muiden kautta vaan osaan olla ihan oma itsenäinen ihminen.

Viestisi ilmaisi kuinka lapsellinen olet. Hyökkäävyytesi taas paljastaa etteivät asiasi ole niin hyvin kuin uskottelet. Ja off-topic: minä olen vuodesta 2012 miehen kanssa naimisissa oleva homo eli turha aloittaa tavallista ritirallaa.

M50

Sellaiset typerät ja lapselliset oletukset sieltä sitten. En ollut millään tavalla hyökkäävä vaan ihmettelin, että miten kommenttisi liittyi muhun. 

Mitähän ihmeen tavallista ritirallaa oikein tarkoitit? Itsehän nyt tässä hyökkäsit mun kimppuun etkä halua hyväksyä mun mielipiteitä ja kokemuksia. Mun asiat on juuri niin kuin kirjoitin eikä sun kiukuttelu sitä miksikään muuta. Huvittavaa tuo, kun kuvitellaan, että jokainen nainen haluaa aina parisuhteen ja jos muuta väittää, niin nainen valehtelee. Ihan vain tiedoksi, että moni keski-ikäinen nainen ei enää halua parisuhdetta ja osaa olla yksin.

Vierailija
1066/1168 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M50

M50

Sellaiset typerät ja lapselliset oletukset sieltä sitten. En ollut millään tavalla hyökkäävä vaan ihmettelin, että miten kommenttisi liittyi muhun. 

Mitähän ihmeen tavallista ritirallaa oikein tarkoitit? Itsehän nyt tässä hyökkäsit mun kimppuun etkä halua hyväksyä mun mielipiteitä ja kokemuksia. Mun asiat on juuri niin kuin kirjoitin eikä sun kiukuttelu sitä miksikään muuta. Huvittavaa tuo, kun kuvitellaan, että jokainen nainen haluaa aina parisuhteen ja jos muuta väittää, niin nainen valehtelee. Ihan vain tiedoksi, että moni keski-ikäinen nainen ei enää halua parisuhdetta ja osaa olla yksin.

Minä en kiukuttele. Kovasti varmasti toivoisit että kiukustuisin että sinulla olisi jotain valtaa ylitseni. Alkuperäinen viestisi oli masentava ja ehkä ohimenevästi ajattelin että olisit itse saanut ajattelemisen aihetta mutta näen ettet ole vaivan arvoinen. Adjöö. 

M50

Vierailija
1067/1168 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, Hyi helvetti millaisia miehiä. 

Vierailija
1068/1168 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M50

M50

Ei sinua enää kukaan mies hyväksi "seksi"suhteeseen tai ylipäätään mihinkään suhteeseen. Kulutat vaan elämäsi pois täällä vauvalla, höpöttämällä toteutumattomia toiveitasi.

Vierailija
1069/1168 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M50

M50

Minä en kiukuttele. Kovasti varmasti toivoisit että kiukustuisin että sinulla olisi jotain valtaa ylitseni. Alkuperäinen viestisi oli masentava ja ehkä ohimenevästi ajattelin että olisit itse saanut ajattelemisen aihetta mutta näen ettet ole vaivan arvoinen. Adjöö. 

M50

No ei ole ihmisellä asiat hyvin, jos pitää jonkun tuntemattoman viestiä masentavana, kun toinen vain kertoo miten omassa elämässä on ja mitä haluaa ja mitä ei. Mitä ihmeen ajattelemisen aihetta mun olisi muka pitänyt saada? Miksi yrität määrätä mun tekemisistä? Miksi miehet ei voi antaa naisten itse päättää omista asioistaan vaan aina pitää tulla vinkumaan?

Ja kyllä nimenomaan kiukuttelit koska en suostu tekemään asioita sun mieliksi.

Vierailija
1070/1168 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M50

M50

Ei sinua enää kukaan mies hyväksi "seksi"suhteeseen tai ylipäätään mihinkään suhteeseen. Kulutat vaan elämäsi pois täällä vauvalla, höpöttämällä toteutumattomia toiveitasi.

Ja toinen typerä olettaja. Mulla on seksisuhde ollut saman miehen kanssa jo reilun kolme vuotta. Varmasti löytyisi seuraa parisuhteeseen, jos haluaisin, mutta kun en halua. Elän ihan oikeaa elämää eikä tarvitse keksiä tänne yhtään mitään valheita. Varmaan tyhmässä päässäsi luulet mun olevan vanhapiika. No en ole vaan mulla on aikuinen lapsi ja olen ollut naimisissa. Ensimmäinen seurustelusuhde alkoi 16-vuotiaana. 

Vain täysi typerys kuvittelee, että tämän ikäinen nainen ei voi löytää miestä.

Vierailija
1071/1168 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, Hyi helvetti millaisia miehiä. 

Missä? Sen mitä olen itse tinderöinyt, niin hyväkuntoisia hyvännäköisiä miehiä pääosin. Toki se ei edusta keskivertoa, vaan sinne valikoituu tietynlainen porukka.

Vierailija
1072/1168 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://web.archive.org/web/20260802211117/https://www.cambridge.org/co…

Tuolta kannattaa lukea miksi ei natsaa. Top 15 % miehet saavat 50 % naisten tykkäyksistä. Huonoimmat 50 % saavat vain 4 % naisten tykkäykset. Tuo nainen tuskin on yhtään järkevämpi asiassa, luultavasti vielä vaativampi. Siksi hän on yksi. Muista että liiallinen nirsous on lähes aina syy naisen sinkkuuteen!

Monella naisella itseni mukaan luettuna syy sinkkuuteen on se, että parisuhteet ja miehet on jo koettu eikä jaksa enää sitä touhua. Yksin on paljon parempi ja seksiä varten voi pitää vakipanoa. 

Kaikista ei ole muuhun, kuin jalkavaimon osaan.

Vierailija
1073/1168 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://web.archive.org/web/20260802211117/https://www.cambridge.org/co…

Tuolta kannattaa lukea miksi ei natsaa. Top 15 % miehet saavat 50 % naisten tykkäyksistä. Huonoimmat 50 % saavat vain 4 % naisten tykkäykset. Tuo nainen tuskin on yhtään järkevämpi asiassa, luultavasti vielä vaativampi. Siksi hän on yksi. Muista että liiallinen nirsous on lähes aina syy naisen sinkkuuteen!

Monella naisella itseni mukaan luettuna syy sinkkuuteen on se, että parisuhteet ja miehet on jo koettu eikä jaksa enää sitä touhua. Yksin on paljon parempi ja seksiä varten voi pitää vakipanoa. 

Kaikista ei ole muuhun, kuin jalkavaimon osaan.

Onko kivaa olla noin tyhmä?

Vierailija
1074/1168 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tämä nainen on vasta 20 vuotta myöhässä jos meinaa perhettä perustaa. me mentiin naimisiin 18 vuotiaina, pari kakaraa heti alkuun ja nyt 32 vuotta myöhemmin viiskymppisinä eläkkeellä ja kakarat maailmalla. on aika viettää arvokas vanhuus. mutta onnea yritykseen. 

Ensisynnyttäjien keski-ikä on jotain 30v nykyään. Hyvin tuokin nainen vielä ehtisi lapsen saada jos miehen löytäisi.

Helvetin iso ero 30 v ja 40 v naisen hedelmällisyyden välillä. Jo edellinen ikä on aika vanha hetki hankkia lapsia, mutta sentään useimmilla onnistuu vielä. Moni 40 v nainen on jo hedelmätön. 

No miksi sitten kehotetaan käyttämään ehkäisyä vielä yli nelikymppisenä?

Vierailija
1075/1168 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tämä nainen on vasta 20 vuotta myöhässä jos meinaa perhettä perustaa. me mentiin naimisiin 18 vuotiaina, pari kakaraa heti alkuun ja nyt 32 vuotta myöhemmin viiskymppisinä eläkkeellä ja kakarat maailmalla. on aika viettää arvokas vanhuus. mutta onnea yritykseen. 

Ensisynnyttäjien keski-ikä on jotain 30v nykyään. Hyvin tuokin nainen vielä ehtisi lapsen saada jos miehen löytäisi.

Helvetin iso ero 30 v ja 40 v naisen hedelmällisyyden välillä. Jo edellinen ikä on aika vanha hetki hankkia lapsia, mutta sentään useimmilla onnistuu vielä. Moni 40 v nainen on jo hedelmätön. 

En kyllä vielä näin 47-vuotiaanakaan jättäisi ehkäisyä pois. 

Vierailija
1076/1168 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paino näyttää olevan nyt 80-90kg, jos tulisi raskaaksi niin heittämällä yli 100kg. On siinä naista kerrakseen.

No ei todellakaan paina noin paljoa! Miehet eivät osaa yhtään arvioida naisten painoa.

Niinpä. Itselläni aika samannäköinen kroppa, vähän makkaraa vyötäröllä ja löysää reisien ja käsivarsien yläosassa. Painan 65 kg (olen 160 cm pitkä). 

Nyt olen kaiken kuullut, hyvästi.

Vierailija
1077/1168 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka hullu nyt teininä lisääntyy? Ei kukaan muu kuin valk.oroskaväki.

Vierailija
1078/1168 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska on mahdollisuus tulla raskaaksi?

Ei se sitä tarkoita, että kannattaisi jättää perheen perustaminen siihen ikään. Toki toivotaan tietysti parasta niille jotka perhettä toivoo, että saisivat vielä sen.

Monilla tuollaisilla ihmisillä on ollut parikymppisenä parisuhde ja rakkautta, mutta eivät silloin tehneet lapsia, koska se ei kuulunut heidän kulttuuriin. 

Vierailija
1079/1168 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä vielä näin 47-vuotiaanakaan jättäisi ehkäisyä pois. 

Mutta eihän yli 40-vuotias nyt voi tulla raskaaksi, vai miten se meni?

Vierailija
1080/1168 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kriteerit pilvissä, kuten tavallista. Ei siinä sen kummempaa.

Naisten "yksinäisyys". Kenenkään naisen ei tarvi olla yksin jos ei sitä välttämättä halua. Ne jotka valittavat ja väittävät moista eivät tiedä yksinäisyydestä mitään.

Ime sinä parsaa.