Miksi naisen pitää vastata parisuhteessa ehkäisystä?
Jos ollaan parisuhteessa ja yhdessä touhutaan, niin eikö ole yhteinen asia myös ottaa vastuuta ehkäisystä? Miehet tuntuvat ajattelen, että naiset hoitavat asian ja miesten ei tarvitse tehdä mitään.
Kommentit (69)
Jos ei miehellä ole varaa kondomeihin niin ei ole varaa naisiinkaan!
Tuhansia miehiä on tällä hetkellä vasektomia-jonossa. vasektomia ei kuulu hoitotakuun piiriin ja osalla sote-alueilla siihen on yli kolmenkin vuoden jono.
Vierailija kirjoitti:
Miten joku suostuu käyttämään hormonaalista ehkäisyä.Mieti ihminen mitä itseesi käytät.
Minkä ihmeen takia en käyttäisi kun sekä fyysinen että henkinen vointi on sen kanssa niin paljon parempaa!!!
Seksielämä loppui jo parikymmentä vuotta sitten, mutta pillereistä en luovu. Elämä ilman kuukautisia on ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kontrolloin itse omaa elämääni ja siihen kuuluu myös kontrolli ehkäisystä ihan oman turvallisuuteni vuoksi.
Mutta jakelet auliisti pimppiäsi ja vastaanotat myrkkyspermaa, kun kerran ehkäisyä tarvit? Sellaista sitten...
Naiset käyttävät ehkäisypillereitä myös muista syistä, kuin vain raskaaksi tulemisen välttämiseksi. Jos esim. voimakkaita kuukausikipuja / -vuotoja, niin pillereistä voi saada tähän apua. jne.
Mutta tämä keskustelu ei koske sitä. Tässähän oli kyse raskauden ehkäisystä.
Vierailija kirjoitti:
Tuhansia miehiä on tällä hetkellä vasektomia-jonossa. vasektomia ei kuulu hoitotakuun piiriin ja osalla sote-alueilla siihen on yli kolmenkin vuoden jono.
Varhalla oli pahimmillaan 7 vuotta ja yksityisellekin sai jonottaa lähes puolivuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitiys on sen verran erikoistehtävä etten sekunniksikaan laittaisi sitä miehen ehkäisyn varaan.
- tuplaehkäisemä
Nyt sitten aloittajan tavoin ajattelevat listaamaan tähän ne miesten ehkäisyvaihtoehdot.
- kiltisti sen kumin kolmanteen jalkaansa pukeva
Kondomi ja vasektomia.
Vasektomia ei ole vaihtoehto alle 30 vuotiailla ja lapsettomilla.
Kyllä sen lapsetonkin saa, tosin voi olla että jos on myös alle 30 niin pistävät julkisella kampoihin. Mutta se on ihan humpuukia että lapsia pitäisi olla.
Meillä tyttöystävän kanssa kondomit käytössä ja niiden hankkimisesta vaan 99% minä. Ainoastaan ihan suhteen alussa tyttöystävältä löytyi yöpöydän laatikosta kondomipaketti, mutta sen jälkeen minä olen hankkinut. Saan itselleni mieluisimmat kumit ja ei siihen talouteni kaadu, vaikka pääasiassa opiskelijoiden tuilla elelläänkin.
Minä naisena ajattelen asian niin, että jokainen ottakoon vastuun ruumiinosistaan. Minulla on kohtu ja pidän itsenäisesti huolen, ettei siellä pääse kehittymään mitään, koska en halua raskautua ja synnyttää. Tietysti päätän myös, kuka alapäähäni saa koskea, miten ja milloin. Puolisoni saa huolehtia omiin miesvärkkeihinsä liittyvistä asioista.
Sitä en voi kieltää, että nämä naisen sukupuolielimet ovat kuukautisineen ym. vähän työläämmät. Mutta tämä ei ole ihmisten vaan luontoäidin päättämä oikku.
Argumenttina myös se, että valta ja vastuu kulkevat käsi kädessä. Minä päätän kaikesta, mikä koskee alapäätäni. Siispä päätän myös raskauksista itse. Keneltäkään mieheltä en kysyisi lupaa esim. aborttiin.
Semmonen voimafantasia sieltä peräkammarista tänään.