Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi köyhät ei tee soijarouhe bolognesea?

Vierailija
16.09.2026 |

Ainesosat maksaa alle 10€ ja siitä syö viikon, on proteiinia ja kuitua paljon kun ostaa täysjyväpastaa.

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysjyväpasta ei ole mikään erinomainen kuidun lähde, Tutustu hiukan asiaan ja vertaa vaikka ruisleipään. 

Paketissa on 40g kuitua ja maksaa euron, joten älä valehtele.

1. Se on 100 % vehnää. Kaikki kuidut eivät ole samanarvoisia.

2. Kun keität sen pastan siinä on kuitua paljon vähemmän. 

3. Kuidut muussa kuin pastan muodossa ovat parempia 

Vierailija
62/101 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja syö tuota koko viikon niin ruokavalio on yksipuolinen joka on riskitekijä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja syö tuota koko viikon niin ruokavalio on yksipuolinen joka on riskitekijä. 

Ei kai kukaan pääruokaa syö pelkästään? Tuohon päälle aamupuuro ja pari omenaa ja banaania niin onkin jo kaikki vitamiini ja kuidut saatu.

Vierailija
64/101 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhällä ei ole varaa syödä pskaa. Minä syön kotimaista lihaa ja kasviksia. Oikeaa puhdasta ruokaa, en ultraprosessoitua pskaa.

Eli et ole köyhä kun on varaa syödä noin.

No mikähän minä sitten olen 595€/kk tuloilla?

+vuokra+terveyskulut eli et ole köyhä

Suomessa köyhiä on opiskelijat ja jotkut väliinputoajat

Väliinputoaja tässä 🙋. Terve!

595€ ainoa tulo, yksin elävä, oma asunto, minimaaliset säästöt asumiseen korvamerkittynä.

Vierailija
65/101 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset sinä siirry taivaallisiin sotajoukkoihin

Kaikki aikanaan, ei ole kohteliasta hoputtaa tässä asiassa. Saattaa olla sitten aikanaan sinua vastassa joten kannattaa olla kohtelias.

Vierailija
66/101 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en tykkää mistään lihakorvikkeista. Niissä on omituinen sivumaku ja suutuntuma. Jauhelihaa voi jauhaa itse lihamyllyllä. Ostan hyvälaatuisia lihapaloja ja jauhan niistä jauhelihat.  Ei ole iso homma. Uudet lihamyllyt maksavat noin 100 e, molemmin puolin. Niistä on iloa pitkäksi aikaa, kun ne vaan pesee ja huoltaa hyvin.

Miten niin lihankorvikkeita?

Minä en tahdo syödä kuolleita eläimiä, mutta en koe että korvaisin kasvissyönnillä eläinten syömisen.

Vierailija
67/101 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuule just syön keräkaalista, soijarouheesta, sipulista ja kikherneistä tehtyä keittoa. Riittää ainakin viideksi päiväksi ja lisäksi silmittömän hyvää, osaan nimittäin maustaa ruokani. Huomenna voisin paahtaa siihen leipäkuutioita lisäksi.

Surkeaa jos ruosta tulee syömäkelpoista vasta maustamalla ainesten luontainen maku piiloon.

Syö viikon verran maustamatonta lihaa ja tule sitten kertomaan, mitä mietit.

Laadukas nauta on erinomaista sellaisenaankin hyvin paistettuna.

Vierailija
68/101 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska BOLOGNESE tarkoittaa tietynlaista italialaista lihakastiketta. Soija ei ole lihaa.

Ja kun bolognesekastikkeesta tehdään soijarouheversio, niin se on soijarouhebolognese. Simppeliä. 

Ei ole. Se on jonkinlainen soija-tomaattikastike tms. Bolognesessa on lihaa, se on se pointti.

Ei, kun se on soijarouhebolognese, eikä kukaan sun vaatimuksesta ala sitä muuksi kutsua. Jos mä teen soijarouhe-tomaattikastiketta, niin se on ihan eri ruoka kuin jos teen soijarouhebolognesea. 

Edelleen et ymmärrä pointtia. Jos laitat vuokaan lasagnen tyylisesti kerroksittain vaikka kesäkurpitsaa ja ragua ym mutta ilman lasagnelevyjä, ei siitä tule kesäkurpitsalasagnea. Vaan jokin muu vuokaruoka.

Tää. Eikä carbonara ole carbonaraa jos siinä on kermaa ja ei kananmunaa. Kaiken kukkuraks vielä halvinta grana padanoa ja pekonia

Vierailija
69/101 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en tykkää mistään lihakorvikkeista. Niissä on omituinen sivumaku ja suutuntuma. Jauhelihaa voi jauhaa itse lihamyllyllä. Ostan hyvälaatuisia lihapaloja ja jauhan niistä jauhelihat.  Ei ole iso homma. Uudet lihamyllyt maksavat noin 100 e, molemmin puolin. Niistä on iloa pitkäksi aikaa, kun ne vaan pesee ja huoltaa hyvin.

Minä en tahdo syödä kuolleita eläimiä, mutta en koe että korvaisin kasvissyönnillä eläinten syömisen.

Jos ruoalla on joskus ollut naama, on se parasta. -eri

70/101 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

!

🫵🫵👊🏻👊🏻🖕🖕Jankuttajien Vihollinen / Ilmiantaja

Vierailija
71/101 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhätkin haluavat ehkä syödä kunnon ruokaa.

Vierailija
72/101 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijarouhe on oksettavaa.

Vierailija
73/101 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä päättelet ettei tee. Keksit päästäsi asian, ja sitten vastaat omaan asiaasi

tomaattimurskaa, tomaattimurskaa, tomaattimurskaa ja tomaattimurskaa.

Robin!

Vierailija
74/101 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska BOLOGNESE tarkoittaa tietynlaista italialaista lihakastiketta. Soija ei ole lihaa.

Ja kun bolognesekastikkeesta tehdään soijarouheversio, niin se on soijarouhebolognese. Simppeliä. 

Ei ole. Se on jonkinlainen soija-tomaattikastike tms. Bolognesessa on lihaa, se on se pointti.

Ei, kun se on soijarouhebolognese, eikä kukaan sun vaatimuksesta ala sitä muuksi kutsua. Jos mä teen soijarouhe-tomaattikastiketta, niin se on ihan eri ruoka kuin jos teen soijarouhebolognesea. 

Edelleen et ymmärrä pointtia. Jos laitat vuokaan lasagnen tyylisesti kerroksittain vaikka kesäkurpitsaa ja ragua ym mutta ilman lasagnelevyjä, ei siitä tule kesäkurpitsalasagnea. Vaan jokin muu vuokaruoka.

Tää. Eikä carbonara ole carbonaraa jos siinä on kermaa ja ei kananmunaa. Kaiken kukkuraks vielä halvinta grana padanoa ja pekonia

Ei nämä ymmärrä ruoasta hölkäsen pöläystä.

Vierailija
75/101 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijarouheessa on ihan hemmetisti hiilaria.

Vierailija
76/101 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysjyväpasta + soijarouhe + tomaattimurska + sipuli + mausteet muodostaa edullisen yhdistelmän, jossa on sekä proteiinia että kuitua.

Meillä syödään juuri tuota (tai no soijarouheen sijasta on vastaavaa hernerouhetta, koska se on kaikista proteiinilähteistä kaikkein ympäristöystävällisintä). Eikä olla edes köyhiä. 

Ha. Arvasin, että ympäristöystävällisyyteen tähtäävä liharuokaa halvempi kasvisruoka saa alapeukkuja. 

Olet pöyristynyt kun kaikki eivät tykkää samanlaisesta ruoasta kuin sinä?

En ollenkaan, olen lähinnä huvittunut siitä, miten monia minun ruokavalioni provosoi, 

Vierailija
77/101 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

B12 jää saamatta, samoin kreatiini ja karmosiini jos vaihtaa soijarouheeseen.

Vierailija
78/101 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen pitäisi siis olla erinomaista lautasella.

Vierailija
79/101 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen pitäisi siis olla erinomaista lautasella.

Minkä ikäisen vauvan liha muistuttaa eniten karitsaa?

Vierailija
80/101 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysjyväpasta + soijarouhe + tomaattimurska + sipuli + mausteet muodostaa edullisen yhdistelmän, jossa on sekä proteiinia että kuitua.

Köyhän ruoassa pitää olla kaloreita mahdollisimman paljon. Paskat kuiduista ja proteiineista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme