Miksi köyhät ei tee soijarouhe bolognesea?
Ainesosat maksaa alle 10€ ja siitä syö viikon, on proteiinia ja kuitua paljon kun ostaa täysjyväpastaa.
Kommentit (101)
Täysjyväpasta + soijarouhe + tomaattimurska + sipuli + mausteet muodostaa edullisen yhdistelmän, jossa on sekä proteiinia että kuitua.
Tekisinkin mutta olen soijalle allerginen.
Mistä tiedät mitään mitä toiset tekee
Köyhällä ei ole varaa syödä pskaa. Minä syön kotimaista lihaa ja kasviksia. Oikeaa puhdasta ruokaa, en ultraprosessoitua pskaa.
Soijarouheessa ei ole kaloreita lainkaan, joten jatkan jauhelihaa soijarouheella. 400g jauhelihaa, turvotetaan siihen 2dl soijarouhetta.
Itse en tykkää mistään lihakorvikkeista. Niissä on omituinen sivumaku ja suutuntuma. Jauhelihaa voi jauhaa itse lihamyllyllä. Ostan hyvälaatuisia lihapaloja ja jauhan niistä jauhelihat. Ei ole iso homma. Uudet lihamyllyt maksavat noin 100 e, molemmin puolin. Niistä on iloa pitkäksi aikaa, kun ne vaan pesee ja huoltaa hyvin.
Mistä päättelet ettei tee. Keksit päästäsi asian, ja sitten vastaat omaan asiaasi
Soijarouhe on kamalaa. Sitä paitsi lasagnen hjauhelihaankin tekee kotona alle kympillä koko vuoan.
Vierailija kirjoitti:
Soijarouheessa ei ole kaloreita lainkaan, joten jatkan jauhelihaa soijarouheella. 400g jauhelihaa, turvotetaan siihen 2dl soijarouhetta.
Tietenkin soijarouheessa on kaloreita.
Ei siinä, toki sillä voi myös jatkaa jauhelihaa.
Monet muuten inhoaa soijarouhetta sen takia, että valmistavat sen väärin. Mullekin suositeltiin monelta taholta (soijaroihepussin kyljessäkin on muistaakseni tällainen ohje) LIOTTAA rouhetta vedessä ennen käyttöä. No hirveetä mössöähän siitä vaan tulee sillä tavalla! Ja kitkerän makuista!
Itse paistan ensin sipulia ja valkosipulia pannulla ja sit lisään kuivan soijarouheen ja annan sen rapsakoitua. Sitten lisään soijakastiketta ja mausteita. Soijakastike imeytyy kivasti rouheeseen.
Vierailija kirjoitti:
Köyhällä ei ole varaa syödä pskaa. Minä syön kotimaista lihaa ja kasviksia. Oikeaa puhdasta ruokaa, en ultraprosessoitua pskaa.
Eli et ole köyhä kun on varaa syödä noin.
Nakkikeitto on parempaa! Jätetään hipeille soijat.
Koska ne on köyhiä juuri siksi etteivät osaa.
Vierailija kirjoitti:
Nakkikeitto on parempaa! Jätetään hipeille soijat.
Pelkkä nakkipaketti maksaa 5€, jos teet kunnon nakeista.
Vierailija kirjoitti:
Mistä päättelet ettei tee. Keksit päästäsi asian, ja sitten vastaat omaan asiaasi
tomaattimurskaa, tomaattimurskaa, tomaattimurskaa ja tomaattimurskaa.
Koska soijarouhe maistuu pahvilta
Vierailija kirjoitti:
Monet muuten inhoaa soijarouhetta sen takia, että valmistavat sen väärin. Mullekin suositeltiin monelta taholta (soijaroihepussin kyljessäkin on muistaakseni tällainen ohje) LIOTTAA rouhetta vedessä ennen käyttöä. No hirveetä mössöähän siitä vaan tulee sillä tavalla! Ja kitkerän makuista!
Itse paistan ensin sipulia ja valkosipulia pannulla ja sit lisään kuivan soijarouheen ja annan sen rapsakoitua. Sitten lisään soijakastiketta ja mausteita. Soijakastike imeytyy kivasti rouheeseen.
Jatkan (ja kehun) vielä, että monet kaverini jotka ennen inhosivat soijarouhetta, ovatkin yllättyneet positiivisesti syödessään ruokiani. Mutsi luuli syövänsä jauhelihalasagnea (vaikka oli rouheesta).
Soijarouhe on edullista, proteiinipitoista ja säilyy hyvin kuivakaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Itse en tykkää mistään lihakorvikkeista. Niissä on omituinen sivumaku ja suutuntuma. Jauhelihaa voi jauhaa itse lihamyllyllä. Ostan hyvälaatuisia lihapaloja ja jauhan niistä jauhelihat. Ei ole iso homma. Uudet lihamyllyt maksavat noin 100 e, molemmin puolin. Niistä on iloa pitkäksi aikaa, kun ne vaan pesee ja huoltaa hyvin.
Mistä olet saanut päähäsi, että soija on lihakorvike?
Vierailija kirjoitti:
Koska soijarouhe maistuu pahvilta
Ei sitä raakana tartte rouskutella.
Tekeepäs