Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi köyhät ei tee soijarouhe bolognesea?

Vierailija
16.09.2026 |

Ainesosat maksaa alle 10€ ja siitä syö viikon, on proteiinia ja kuitua paljon kun ostaa täysjyväpastaa.

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeepäs

Vierailija
2/101 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysjyväpasta + soijarouhe + tomaattimurska + sipuli + mausteet muodostaa edullisen yhdistelmän, jossa on sekä proteiinia että kuitua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisinkin mutta olen soijalle allerginen.

Vierailija
4/101 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät mitään mitä toiset tekee

Vierailija
5/101 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhällä ei ole varaa syödä pskaa. Minä syön kotimaista lihaa ja kasviksia. Oikeaa puhdasta ruokaa, en ultraprosessoitua pskaa.

Vierailija
6/101 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijarouheessa ei ole kaloreita lainkaan, joten jatkan jauhelihaa soijarouheella. 400g jauhelihaa, turvotetaan siihen 2dl soijarouhetta.

Vierailija
7/101 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tykkää mistään lihakorvikkeista. Niissä on omituinen sivumaku ja suutuntuma. Jauhelihaa voi jauhaa itse lihamyllyllä. Ostan hyvälaatuisia lihapaloja ja jauhan niistä jauhelihat.  Ei ole iso homma. Uudet lihamyllyt maksavat noin 100 e, molemmin puolin. Niistä on iloa pitkäksi aikaa, kun ne vaan pesee ja huoltaa hyvin.

Vierailija
8/101 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä päättelet ettei tee. Keksit päästäsi asian, ja sitten vastaat omaan asiaasi

Vierailija
9/101 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijarouhe on kamalaa. Sitä paitsi lasagnen hjauhelihaankin tekee kotona alle kympillä koko vuoan.

Vierailija
10/101 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soijarouheessa ei ole kaloreita lainkaan, joten jatkan jauhelihaa soijarouheella. 400g jauhelihaa, turvotetaan siihen 2dl soijarouhetta.

Tietenkin soijarouheessa on kaloreita. 

Ei siinä, toki sillä voi myös jatkaa jauhelihaa. 

Vierailija
11/101 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet muuten inhoaa soijarouhetta sen takia, että valmistavat sen väärin. Mullekin suositeltiin monelta taholta (soijaroihepussin kyljessäkin on muistaakseni tällainen ohje) LIOTTAA rouhetta vedessä ennen käyttöä. No hirveetä mössöähän siitä vaan tulee sillä tavalla! Ja kitkerän makuista!

Itse paistan ensin sipulia ja valkosipulia pannulla ja sit lisään kuivan soijarouheen ja annan sen rapsakoitua. Sitten lisään soijakastiketta ja mausteita. Soijakastike imeytyy kivasti rouheeseen. 

Vierailija
12/101 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhällä ei ole varaa syödä pskaa. Minä syön kotimaista lihaa ja kasviksia. Oikeaa puhdasta ruokaa, en ultraprosessoitua pskaa.

Eli et ole köyhä kun on varaa syödä noin.

Vierailija
13/101 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakkikeitto on parempaa! Jätetään hipeille soijat.

Vierailija
14/101 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne on köyhiä juuri siksi etteivät osaa.

Vierailija
15/101 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nakkikeitto on parempaa! Jätetään hipeille soijat.

Pelkkä nakkipaketti maksaa 5€, jos teet kunnon nakeista.

Vierailija
16/101 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä päättelet ettei tee. Keksit päästäsi asian, ja sitten vastaat omaan asiaasi

tomaattimurskaa, tomaattimurskaa, tomaattimurskaa ja tomaattimurskaa.

Vierailija
17/101 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska soijarouhe maistuu pahvilta

Vierailija
18/101 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet muuten inhoaa soijarouhetta sen takia, että valmistavat sen väärin. Mullekin suositeltiin monelta taholta (soijaroihepussin kyljessäkin on muistaakseni tällainen ohje) LIOTTAA rouhetta vedessä ennen käyttöä. No hirveetä mössöähän siitä vaan tulee sillä tavalla! Ja kitkerän makuista!

Itse paistan ensin sipulia ja valkosipulia pannulla ja sit lisään kuivan soijarouheen ja annan sen rapsakoitua. Sitten lisään soijakastiketta ja mausteita. Soijakastike imeytyy kivasti rouheeseen. 

Jatkan (ja kehun) vielä, että monet kaverini jotka ennen inhosivat soijarouhetta, ovatkin yllättyneet positiivisesti syödessään ruokiani. Mutsi luuli syövänsä jauhelihalasagnea (vaikka oli rouheesta).

Soijarouhe on edullista, proteiinipitoista ja säilyy hyvin kuivakaapissa. 

Vierailija
19/101 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en tykkää mistään lihakorvikkeista. Niissä on omituinen sivumaku ja suutuntuma. Jauhelihaa voi jauhaa itse lihamyllyllä. Ostan hyvälaatuisia lihapaloja ja jauhan niistä jauhelihat.  Ei ole iso homma. Uudet lihamyllyt maksavat noin 100 e, molemmin puolin. Niistä on iloa pitkäksi aikaa, kun ne vaan pesee ja huoltaa hyvin.

Mistä olet saanut päähäsi, että soija on lihakorvike?

Vierailija
20/101 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska soijarouhe maistuu pahvilta

Ei sitä raakana tartte rouskutella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi