Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä ja miten löytää kumppani?

Vierailija
07.03.2023 |

Mua kiinnostaa tässä nyt monenlaiset näkökulmat. Jos sinulla on jo kumppani, olisi kiva tietää, miten tapasitte tai löysitte toisenne: olitteko tunteneet pitkään etukäteen eli siis joku jo entuudestaan tuttu henkilö vai täysin uusi tuttavuus? Missä tapasitte, oliko alusta lähtien selvää, että kyse on romanttisesta kiinnostuksesta? Jos esim. töissä tutustuitte, miten lähestyitte asiaa? Tai jos jossakin treffisovelluksessa, niin missä? Tinder tai joku muu?

Minua kyllästyttää Tinder, kun on väsyttävää käydä puolituntemattomien kanssa treffeillä ja useammat treffit tarvitaan siihen, että edes vähän hahmottaa millainen tyyppi on kyseessä. Ns. "oikeassa elämässä" olen huomannut kiinnostavia tyyppejä, mutta heitä on vaikea lähestyä niin että olisi selkeää, että olen romanttisessa mielessä kiinnostunut, enkä viitsi useita ihmisiä suoraan kysyä treffeille, kun eivät ne porukat mitään seuranhakupaikkoja ole. Haluaisin silti kovasti löytää itselleni oikean tyypin, mutta oikean tavan ja väylän löytäminen tuntuu tosi vaikealta.

Kiinnostaisi siis teidän kaikenlaiset tarinat. Saa kertoa myös minkä ikäisenä tapasitte tai aiemmistakin, jo päättyneistä suhteista. Minulla on yksi pidempi suhde, joka ei sekään kovin pitkä, 5 vuotta, mutta sen jälkeen on ollut vaikeaa löytää sellaista tyyppiä, jonka kanssa voisi nähdä itsensä pitkälle tulevaisuuteen, tai loppuelämän kumppania toivoisin itselleni. Lapsia en voi saada, joten se rajaa minun surukseni osan kivoista tyypeistä pois :( Varsinkin sellaiset lempeät miehet, jotka haluaisivat olla isä joskus, ja ovat kiinnostuneita huolehtimaan läheisistään, niin heille en ole sopiva, vaikka haluaisinkin olla heidän kanssaan.

T. epätoivoinen 31v.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Filippiinejä.

Vierailija
2/55 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä oli vähän aikaa flirttiä, sit sovittiin treffit. Siitä se lähti ja yhdessä vielä 17 vuoden jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä oli vähän aikaa flirttiä, sit sovittiin treffit. Siitä se lähti ja yhdessä vielä 17 vuoden jälkeen.

Kuormasta sitä vaan syödään niin...

Vierailija
4/55 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelet metsään ja katsot neljän eri kiven alle, sieltä se löytyy.

Vierailija
5/55 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä seurustele väkipakolla. Etsi niin kauan kunnes löydät.

Vierailija
6/55 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile Filippiinejä.

Kyseessä on N31!

Vierailija
7/55 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavattiin kesällä kahvilan terassilla. Ei kai siinä mitään ihmeellistä. Oltiin toisillemme entuudestaan tuntemattomia.

Vierailija
8/55 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan teillä oli flirttiä? Kumpi ehdotti treffejä? 

Ap

Vierailija
9/55 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettideittisovellukset ovat realistisin tapa löytää kumppani joten jos tuntuu siltä että et jaksa niin pidä lyhyt tauko ja asenna nämä 5 sovellusta:

Tinder, bumble, okcupid, facebook dating, badoo.

Parempi unohtaa kohtaamiset jossain ruokakaupassa tai bussissa/junassa tai harrastuksissa.

Vierailija
10/55 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin mä olen ajatellutkin, mutta en oikein tiedä miten ja mistä etsiä enää.

Vierailija
11/55 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisten ystävien kautta.

Porukassa hengaamisen hyvä puoli on se, että pääsee tutustumaan tyyppiin ja näkemään hänen käytöstään ilman, että kyseessä olisi epäluonteva, teatteria sisältävä treffitilanne.

Seuraava ongelma tietysti on se, mistä löytää porukka, jossa on hyviä tyyppejä.

Harrastukset, opiskelut (vaikka ilta) ideologiset ryhmät (politiikka, luonnonsuojelu, vapaaehtoistyö, seurakunnat) on mahdollisia paikkoja. Mene sellaiseen ryhmään jossa toimiminen sopii arvoillesi.

Vierailija
12/55 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käännä oma energiatasosi. Okei, haluut vedota pehmeisiin liberaali miehiin? Siinä tapauksessa poikkeaisin Vihreiden, Vasemmiston ja SDP:n puolue iltamissa. Okcupid, Rosebrides.com (search) ja Millionairematch tulee hyvinä sivuhaaroina. Selaa netistä milloin kyseiset puolueet pitää iltamiaan. Meet paikalle.

Vierailija
13/55 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet nainen, niin voit lähestyä kiinnostavia miehiä missä tahansa. Pallo on sinulla. Sanot miehelle, että hänellä on hyvät lihakset/hiusraja ja pyydät treffeille.

Vierailija
14/55 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteisten ystävien kautta.

Porukassa hengaamisen hyvä puoli on se, että pääsee tutustumaan tyyppiin ja näkemään hänen käytöstään ilman, että kyseessä olisi epäluonteva, teatteria sisältävä treffitilanne.

Seuraava ongelma tietysti on se, mistä löytää porukka, jossa on hyviä tyyppejä.

Harrastukset, opiskelut (vaikka ilta) ideologiset ryhmät (politiikka, luonnonsuojelu, vapaaehtoistyö, seurakunnat) on mahdollisia paikkoja. Mene sellaiseen ryhmään jossa toimiminen sopii arvoillesi.

Olenkin tällaisissa ryhmissä jonkin verran, mutta jos kysyy yhtä treffeille, ja hän olisikin jo varattu, sitten kysyy seuraavaa, tai seuraavaa, niin sitten onkin jo vaikeaa enää olla tuossa ryhmässä minään muuna kuin tyyppinä joka etsii itselleen kumppania, vaikka oikeasti haluan muistakin syistä olla noissa porukoissa mukana. 

Mä olen kyllä niin samaa mieltä tuosta, että helpompaa ilman sitä treffien teatteritilannetta nähdä, millainen tyyppi on oikeasti. Näkee heti useampia puolia ihmisestä ja yleensä ihastun tällä tavoin, kun taas treffeillä en niinkään, kun kaikki tuntuu heti vähän joltakin esittämiseltä, tai jotenkin tulee heti tietyt roolit ja sellainen kaava, että nyt suoritetaan tämä sillä tavalla kuin kaikki muutkin. Sellaisessa tilanteessa on vaikea aidosti ihastua ja että olisi oikeasti kyse meistä kahdesta, eikä jostain parisuhdenormista tai jotain? En tiedä, osaanko sanoittaa tätä fiilistä... Haluaisin minulle sopivan elämänkumppanin, jonka kanssa voitaisiin yhdessä jakaa omannäköistä elämää, en haluaisi parisuhdetta vain parisuhteen takia, kun sinänsä ei ole tarvetta vain jollekin miehelle, jonka kanssa perustaa ydinperhe, kun en niitä lapsiakaan voi edes saada. 

Vierailija
15/55 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingissä ja mietin, pitäisikö vaihtaa maisemaa? Ehkä löytäisin joltain pienemmältä paikkakunnalta jonkun kivan sinkkumiehen? 

Ap

Vierailija
16/55 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastellaan ap. Olen sun uus poikkis.

Eino 67

Vierailija
17/55 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käännä oma energiatasosi. Okei, haluut vedota pehmeisiin liberaali miehiin? Siinä tapauksessa poikkeaisin Vihreiden, Vasemmiston ja SDP:n puolue iltamissa. Okcupid, Rosebrides.com (search) ja Millionairematch tulee hyvinä sivuhaaroina. Selaa netistä milloin kyseiset puolueet pitää iltamiaan. Meet paikalle.

Millionairematch? :D Haluaisin jonkun maanläheisen miehen, voitais tehdä pihatöitä yhdessä ja kasvimaata tai sellaista. Joku vanha talo, jota kunnostaa yhdessä? Ei tarvitse olla rikas, ja jos on rahaa, niin sellainen tyyppi, joka ei halua, että se raha näkyy mitenkään. Sellainen on viehättävää. Ja että häntä ei muutenkaan kiinnostaisi kovasti se, että miltä elämä näyttää muille ulospäin. Ulkonäöllä ei ole niin suurta väliä, kunhan perushygienia olisi ok, parasta olisi jos meillä olisi hyvä olla yhdessä, tykättäisiin toistemme seurasta. Tämä kuulostaa hassulta sanoa ääneen, kun on itsestäänselvää, mutta ei se kyllä ole, nyt kun on treffeillä käynyt. 

Ap

Vierailija
18/55 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse löysin videopelien parista miehen. Oltiin pelikavereita pari vuotta ennekuin päätimme tavata 'oikeassa elämässä'. :)

Nyt meillä on yhteinen harrastus!

Vierailija
19/55 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettideittisovellukset ovat realistisin tapa löytää kumppani joten jos tuntuu siltä että et jaksa niin pidä lyhyt tauko ja asenna nämä 5 sovellusta:

Tinder, bumble, okcupid, facebook dating, badoo.

Parempi unohtaa kohtaamiset jossain ruokakaupassa tai bussissa/junassa tai harrastuksissa.

Kiitos tästä ehdotuksesta! En ole koskaan kokeillut muuta kuin Tinderiä. Jos kokeilen seuraavaksi sitten bumblea tai okcupidia. 

Ap

Vierailija
20/55 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse löysin videopelien parista miehen. Oltiin pelikavereita pari vuotta ennekuin päätimme tavata 'oikeassa elämässä'. :)

Nyt meillä on yhteinen harrastus!

Onpa hienoa! Pitäisiköhän munkin alkaa pelaamaan jotain. Oon tykännyt aikoinaan vaan pelata kännykällä matopeliä :D siihen se on jäänyt. 

Ap