25v mies asuu vielä vanhemmillaan, onko red flag?
Selvisi, että tapailemani 25v mies asuu edelleen vanhemmillaan. Ollaan oltu yhdessä noin 1,5 kk. Mies kertoi alun perin, että hänen asunnossaan on käynnissä putkiremontti ja siksi on hetken vanhemmillaan. Yhteiset yöt ollaan oltu luonnollisesti sitten minun luona. Kysyin hiljattain ohimennen putkiremontin aikataulusta ja mies oli hölmistynyt, että mikä putkiremontti? No siitä asia sitten selvisi, ettei mitään omaa asuntoa ole, eikä ole vielä tuohon ikään mennessä koskaan ollutkaan. Selityksiä oli sitten sitäkin enemmän. Mies vaikutti tosi kivalta ja ihanalta, mutta jotenkin putosi pohja pois koko jutulta. Kavereilleni olen asiasta puhunut ja siellä kyllä on näkemys, että kannattaa lähteä eri teille.
n25
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Hauska lukea, kuinka nämä mammanpojat käyvät jankkaamista, kuinka on täysin normaalia ja suorastaan järkevää siipeillä mamman helmoissa vuosikymmeniä. Muka säästetään asuntoon ja hurjimmissa jutuissa on jo ostettu isoja omakotitaloja.
Uskokaa poijjaat jo se, että naiset eivät ole hakemassa mitää hoivakkeja loisimaan, vaan itsenäisiä elämänkumppaneita. Eikä se mamman peräkammari ole kovaa valuuttaa edes yhden yön jutuissa.
Ja hauska miten näiden peräkammarin poikien yleinen luulo on, että naiset lakoavat kunhan mies ostaa 30-vuotiaana omakotitalon. :D
Aika harva sellaisessa haluaa asua ylipäätän, saati muuttaa heti yhteen toisen omaan mörskään. Oikeassa elämässä seurustellaan, vuokrataan asunto, harjoitellaan yhteiseloa ja sitten mietitään molemmille mieluisan asunnon ostoa (jos edes mietitään).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä erikoista tai huonoa siinä on, jos ihminen asuu vanhemmillaan?
Täällä Suomessa ja muissakin pohjoismaissa arvostetaan aikuisen ihmisen itsenäisyyttä. On se erikoista, jos aikamies ei halua vanhemmistaan eroon ollenkaan.
Suomessa ja muissakin pohjoismaissa ollaan siis armottomia, tilannetajuttomia, kylmiä ja empatiakyvyttömiä, jos ei haluta ymmärtää, että vanhempien luona asumiselle voi olla ihan hyvä syy. Esimerkiksi se, ettei ole vielä säännöllistä työtä eikä siksi tiedä vielä minne muuttaisi tai sitten säästää, koska tietää jo minne menisi, mutta vielä ei ole varaa.
Erikoista on tuo ajatus, että parikymppinen on "aikamies" ja että vanhempien luona asumista ja välien pitämistä pidetään merkkinä siitä ettei halua näistä eroon ollenkaan. Tuollaista en ole koskaan käsittänyt, itse pidän porukoihin säännöllisesti yhteyttä vaikka omillani olen asunut jo pitkään.
Säästäminen vanhempien verta imemällä ei ole mikään hyvä syy. Aikuisen ihmisen kuuluu pyrkiä elättämään itsensä, ei elää mamman taskurahoilla. Siitä on kyse.
Minäkin olen yhteydessä vanhempieni kanssa, nähdään viikottain, äidin kanssa reissataan Aasiassa ja isän kanssa käyn risteilyillä. Muutin omilleni 19-vuotiaana, omasta mielestäni vuoden liian myöhään.
Kulut eivät kasva välttämättä juurikaan, vaikka talossa/asunnossa asuu yksi henkilö enemmän, ja se voi olla myös win-win, jos autat vanhempiasi, kuten itse tein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä erikoista tai huonoa siinä on, jos ihminen asuu vanhemmillaan?
Täällä Suomessa ja muissakin pohjoismaissa arvostetaan aikuisen ihmisen itsenäisyyttä. On se erikoista, jos aikamies ei halua vanhemmistaan eroon ollenkaan.
Suomessa ja muissakin pohjoismaissa ollaan siis armottomia, tilannetajuttomia, kylmiä ja empatiakyvyttömiä, jos ei haluta ymmärtää, että vanhempien luona asumiselle voi olla ihan hyvä syy. Esimerkiksi se, ettei ole vielä säännöllistä työtä eikä siksi tiedä vielä minne muuttaisi tai sitten säästää, koska tietää jo minne menisi, mutta vielä ei ole varaa.
Erikoista on tuo ajatus, että parikymppinen on "aikamies" ja että vanhempien luona asumista ja välien pitämistä pidetään merkkinä siitä ettei halua näistä eroon ollenkaan. Tuollaista en ole koskaan käsittänyt, itse pidän porukoihin säännöllisesti yhteyttä vaikka omillani olen asunut jo pitkään.
Sitä paitsi se monien suomalaisten "itsenäistyminen" tapahtuu verovaroin asumistukien ym. avulla eikä kerro mitään henkilön kyvystä hoitaa omaa talouttaan ja asioitaan kuten aikuinen.
Todellakin kertoo. Se pieni raha tulee tilille, ja siitä hoidetaan itse asumiseen ja elämiseen liittyvät maksut. Ajallaan, oikeaan paikkaan, päivittäin, viikottain, kuukausittain.
Yleensä ne tuet nuorena ovat vielä vastikkeellisiakin, eli opintotuella sinnitellään ja ohessa tehdään töitä sen verran mitä on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ajatteletko siis, että ihminen ei voi olla itsenäinen, jos asuu vanhempiensa luona?"
Todellakin.
Kyllä mielestäni esim. vanhemmillaan asuva, mutta töissä käyvä, omaan asuntoon säästävä 25-vuotias on itsenäisempi, kuin vaikka työtön 25-vuotias Kelan maksamassa vuokra-asunnossa asuva.
Tämä.
Mieheni asui siihen asti omakotitalossa vanhemmillaan kun täytti 30v. Hyvin meillä meni 44v.
Lisäys: ja toisaalta itsenäinen aikuinenkin voi joutua vaikkapa yritystoiminnan vaikeuksien vuoksi taloudelliseen ahdinkoon, vaikka olisi kuinka aikaisin oikeasti aikuistunut ja uskaltanut ottaa riskiäkin (jostakin syystä tätä moni vieroksuu, vaikka ilman yrittäjyyttä Suomenkin tulevaisuus olisi toivoton).