25v mies asuu vielä vanhemmillaan, onko red flag?
Selvisi, että tapailemani 25v mies asuu edelleen vanhemmillaan. Ollaan oltu yhdessä noin 1,5 kk. Mies kertoi alun perin, että hänen asunnossaan on käynnissä putkiremontti ja siksi on hetken vanhemmillaan. Yhteiset yöt ollaan oltu luonnollisesti sitten minun luona. Kysyin hiljattain ohimennen putkiremontin aikataulusta ja mies oli hölmistynyt, että mikä putkiremontti? No siitä asia sitten selvisi, ettei mitään omaa asuntoa ole, eikä ole vielä tuohon ikään mennessä koskaan ollutkaan. Selityksiä oli sitten sitäkin enemmän. Mies vaikutti tosi kivalta ja ihanalta, mutta jotenkin putosi pohja pois koko jutulta. Kavereilleni olen asiasta puhunut ja siellä kyllä on näkemys, että kannattaa lähteä eri teille.
n25
Kommentit (97)
Tuttavat osti 30-vuotiaalle pojulleen kaksion kun se ei muuten suostunut poistumaan.
Ei se siltikään ole naista löytänyt. Eikä miestä.
Red falgin käyttö kuuluu valkoisen rosskaväen sanavarastoon ja on ehdoton Red flag.
Itseä jäänyt harmittamaan, että tuli liian nuorena lähdettyä kotoa. Olisinpa vaan asunut porukoiden isossa talossa ja säästänyt omaan kämppään. Sen sijaan kituutin vuokrayksiössä ja koitin epätoivoisesti pienestä palkasta saada sivuun.
Olis meinaan säästössä varmasti paljon enemmän nyt ja okt olisi tullut paljon aikasemmin hankittua.
Niin, riippuu ihmisestä, millainen hän on ja tosiaan syystä, miksi asuu vielä kotona, jos on esimerkiksi valmistunut opiskeluista ja työpaikka on. Aloin seurustelemaan mieheni kanssa, kun olimme 24-vuotiaita. Hän asui vielä kotona, mutta oli valmistunut ammattiin vasta n puoli vuotta aiemmin. Opiskelupaikka oli lähellä kotipaikkakuntaa, joten hän kulki kotoa opiskeluihin. Minusta se oli ihan järkevää, koska siinähän säästää rahaa. Itse olin joutunut muuttamaan opiskelupaikkakunnalle 19-vuotiaana ja ottamaan opintolainankin. Mieheni mietti kotoa muuttoa, koska oli saamassa vakituisen työpaikan siitä työpaikasta, jossa silloin oli ollut valmistumisen jälkeen sijaisena. Hän sitten muutti suoraan minun luo, kun sai tuon vakipaikan ja seurustelumme vakavoitui. Hän pystyi kulkemaan työpaikassaan myös minun luotani ja oli kulkenut töihin aiemmin kotoa toisella lähipaikkakunnalla. Asuimme seurustelun alkaessa 20 km:n päässä toisistamme. Mien oli tolkku aikuinen ja seisoi vahvasti omilla jaloillaan ja oli seurustellut aiemminkin. Hän osallistui myös kaikkiin kotitöihin alusta alkaen ja oli tehnyt kotitalossaan paljon kotitöitä myös. On myös vastuullinen ja osallistuva isä. Lapsemme ovat jo aikuisia ja olemme olleet yhdessä 36 vuotta, josta naimisissa 33 vuotta, onnellisesti. Kertoi heti alussa, että asuu vielä kotonaan enkä pitänyt sitä outona, varsinkaan, kun tutustuin häneen ja näin alusta alkaen, kuinka tolkku ja aikuinen hän on.
Itse ajattelen, että ap:n miesystävä saattoi hävetä kotona asumistaan, mutta asian olisi voinut ottaa keskusteluun melko pian. Jos mies on muuten kiva, aikuinen ja pidät hänestä, antaisin kyllä mahdollisuuden syvempään tutustumiseen. Kysyisin myös suoraan, miksi hän valehteli putkiremontista ja että asuisi omillaan.
Se, että asuu vanhemmilla on yhtä iso red flag kuin se, että puhelin on joku muu kuin iphone.
Vierailija kirjoitti:
Esim. Italiassa ja Espanjassa tuo on aivan tavallista.
Ei ole lainkaan tavallista valehdella.
Monet kiltit ja fiksut nuoret asuu vanhemmillaan vielä opiskeluajan. Sellaiset, joiden vanhemmilla on tilaa ja sellaiset jotka asuu isoissa kaupungeissa niin ettei opiskelun takia tavitse lähteä eri paikkakunnalle.
Niin ja siis sellaiset, jotka tulee vanhempiensa kanssa toimeen. Voi olla että vanhemmatkin on fiksuja, jos ei nuoren tarvitse muuttaa heitä pakoon, kuten minun piti 16-vuotiaana jo. Ei minkään kypsyyden takia vaan ihan siksi, etten enää kestänyt isäni riehumista.
Väliäkö sillä on missä asuu?
Miten se sinua haittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ajatteletko siis, että ihminen ei voi olla itsenäinen, jos asuu vanhempiensa luona?"
Todellakin.
Miksi?
Sanotaan näin, että vanhempien helmoista pois muuttaminen ja oman talouden pyörittäminen on itsenäisyyden saavuttamisessa ehdoton minimisuoritus. Ilman sitä ei ole itsenäisyyttä.
muuten asiaa..mutta olosuhteita on monenlaisia. siksi tämä mielipiteesi ei täysin päde. toki tuohon pitää pyrkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan asuvat kerrostalossa kolmiossa, eli miehellä on siellä oma huone. Ei ole mikään arvoalue, vaan normaali kaupungin lähiö. Suurimpana syynä kuulemma se, ettei ole saanut aikaiseksi muuttaa vielä.
Ap
Tämän perusteella sanoisin, että lähde hyvän sään aikana menemään! Ymmärrän, että varmasti harmittaa, jos vaikutti hyvältä tyypiltä. Mutta mistä voit olla varma, että on puhunut totta muista asioista?
Mitähän muuta tuo mies ei saa aikaiseksi? Kuulostaa että kotona on vissiin vähän liian hyvät palvelut. Sinun hommaasi on sitten jatkaa siitä mihin miehen vanhemmat lopettavat. Jos siis homma etenee. Miehen ei tarvitse edes asuntoa etsiä kun muuttaa suoraan sinun kämppään.
Mies on suurella todennäköisyydellä passattava nysvä ja kaiken lisäksi valehtelija. Mutta muuten ihana, tietenkin.
Itse olet punainen vaate red flackeinesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. Italiassa ja Espanjassa tuo on aivan tavallista.
Mutta Suomessa ei, Suomessa tuo on merkki luuserista.
Suomessa on hyvä Kela tuki ei täällä töitä tarvitse tehdä saa ilmaiset asunnot ja palvelut
Toivottavasti Helvetissä on oma huone kaikille, jotka puhuvat red flagista.
Ei ole. Parhaat siirtyvät suoraan äidin lihapadoilta tyttöystävien lihapadoille.
Miesvauva. Imee varmaan vielä äitinsä tissiäkin. Muna pystyssä.