Miksi osa työnhakijoista ei ilmoita ikäänsä?
Mikä idea on, ettei työhakemuksessa kerro ikäänsä tai edes ikäluokkaansa? Eikö työnantajalla ole oikeutta valita enää sen ikäisiä ihmisiä töihin, kuin itse haluaa?
Kommentit (89)
"Eikö työnantajalla ole oikeutta valita enää sen ikäisiä ihmisiä töihin, kuin itse haluaa?"
Ei ole. Syyllistyt ikäsyrjintään.
Vierailija kirjoitti:
"Eikö työnantajalla ole oikeutta valita enää sen ikäisiä ihmisiä töihin, kuin itse haluaa?"
Mitä syrjintää se on, jos ei halua 64 vuotiasta vuodeksi sairastelemaan? Toisaalta itketään sitä, että nuoret eivät saa mahdollisuuksia ja sitten kun haluaisi sellaisen antaa, niin syyllistyykin syrjintään?
Miksi pitäisi olla tietyn ikäinen? Eiköhän pääasia ole, että osaa hoitaa hommansa.
Ikä on niitä asioita joita sulla ei ole oikeus tietää. Myös: sukupuoli, perhesuhteet, onko lapsia.
Miksi pitäisi laittaa? Eihän työnantajille tänä päivänä kelpaa mikään eikä kukaan, jolle pitäisi maksaa oikein palkkaakin, joten täysin yhdentekevää.
Varmaan CV:stä voi aika hyvin päätellä mitä ikäluokkaa joku on, ei se ole kovin vaikeaa
Hyvä ap, yleensä iän voi laskea suoraan CV:stä. Jos on 40 vuoden työhistoria, ei todennäköisesti ole 20 vuotias.
Työtehtäviä, joita teen ja joissa toimin iälläni ei oikeastaan ole mitään merkitystä. -CV:sta:ni voi huonompikin rekrytoija kyllä päätellä, että olen syntynyt viime vuosituhannen puolella, vaikka jättäisin syntymäaikani kertomatta.
Pätkätöihin tuomittu maisteri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä syrjintää se on, jos ei halua 64 vuotiasta vuodeksi sairastelemaan? Toisaalta itketään sitä, että nuoret eivät saa mahdollisuuksia ja sitten kun haluaisi sellaisen antaa, niin syyllistyykin syrjintään?
Se on ikäsyrjintää usko nyt.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi laittaa? Eihän työnantajille tänä päivänä kelpaa mikään eikä kukaan, jolle pitäisi maksaa oikein palkkaakin, joten täysin yhdentekevää.
Se, että sinä et pääse edes haastatteluihin, ei tarkoita, etteikö monet saisi töitä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ap, yleensä iän voi laskea suoraan CV:stä. Jos on 40 vuoden työhistoria, ei todennäköisesti ole 20 vuotias.
Jos olisit ollut joskus rekrytointipuolella, niin tietäisit, ettei yllättävän monen työnhakijan cv:stä voi päätellä yhtään mitään. On nimittäin sellaista kuraa, vaikka luulisi, että tekoälyllä voisi tehdä, jos ei muuten osaa.
Kerrot ikäsi ja et pääse etenemään työnhaussa. Silloin työvoimaalueen porukka marmattaa että elä kerro ikääsi. No nyt taas kuullaan täällä että iän ilmoittamatta jättäminen on pahasta. Niin tai näin teet väärin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluan tiettyyn työhön esim. 25-30 vuotiaan, koska mielestäni työ on luonteeltaan sopivaa sen ikäiselle, niin miksi minun pitäisi ottaa siihen joku eläkeiän kynnyksellä oleva kehäraakki?
Mä joka päivä töitä teen laulu tai edespäin edespäin tiellä taistojen tai työtä työtä työtä tehdään jotta jotta leipää syödään.
Osa aika työ sopii vanhoille joilla jalat ja kädet toimii eikä kuse housuun. Lähes kaikilla laillisilla hakijoilla on henkkarit ja kelakortit missä syntymä aika ja hakemisessa kysytään koulut mitä käynyt .
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi olla tietyn ikäinen? Eiköhän pääasia ole, että osaa hoitaa hommansa.
Niinpä. Kuulin erään työhönottajan sanoneen että olisin ollut muuten hyvä mutta liian vanha. Olen kumminkin tehnyt keikkoja ko. firmaan vuokratyöläisenä ja kaikki ovat olleet tyytyväisiä. Ilmoitan aina ikäni ja työnantajalla on mielestäni oikeus valita kenet vaan ja millä perusteella vaan. Ei se minua useinkaan haittaa ettei minua valita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluan tiettyyn työhön esim. 25-30 vuotiaan, koska mielestäni työ on luonteeltaan sopivaa sen ikäiselle, niin miksi minun pitäisi ottaa siihen joku eläkeiän kynnyksellä oleva kehäraakki?
Uteliaisuudesta mikä on sellainen työ, joka on luontevaa tehdä 25-30 vuotiaan eikä esimerkiski 22-25 vuotiaantai yli 30 vuotiaan?
Pätkätöihin tuomittu maisteri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä teen kesät töitä, jotka on suurimman osan mielestä luontevaa n. 18-25 -vuotiaille 😃
tämä