Jos menee asuntonäyttöön kun siellä viellä asutaan, saako kaappeja availla?
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Jos taloyhtiön huoltomies tulisi teille ja availisi kaikkia tarpeettomia kaappeja, niin pitäisitkö sinä sitä asiallisena? En minä ainakaan availisi toisten kaappeja ilman lupaa. Tyhjät asunnot ovat sitten ihan eri asia.
Tuo on aivan eri asia. Kiinteät kaapit kuuluvat kauppaan ja järkevä ostaja tarkistaa niiden kunnon.
Vierailija kirjoitti:
Minä vein kaikki alusvaatteeni pois näyttöpäivänä. Tyhjensin likaisen pyykin jätesäkkiin ja piilotin auton peräkonttiin.
T. Maailman ulkokultaisin ihminen
Mulla on alusvaatteet lipastossa, joka ei jää asuntoon. Niitä laatikoita on ihan turha avata.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaappeja pitäisi availla?
No esimerkiksi yhdessä talossa missä kävin kaapista paljastui melko tukeva märän heinäpieleksen haju...
Kyllä kiinteät kaapit pitää saada katsoa. Siellä voi olla vaikka hometta. Ei kukaan halua ostaa sikaa säkissä.
Vierailija kirjoitti:
Jos taloyhtiön huoltomies tulisi teille ja availisi kaikkia tarpeettomia kaappeja, niin pitäisitkö sinä sitä asiallisena? En minä ainakaan availisi toisten kaappeja ilman lupaa. Tyhjät asunnot ovat sitten ihan eri asia.
Miksi se on eri asia, jos asunto tyhjä? Jos mielestäsi kaappien kuntoa ei saa katsoa silloin kun asunnossa asuu joku, ei kai niitä mielestäsi tarvitse tarkistaa tyhjässäkään asunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaappeja pitäisi availla?
Kyllä minä olen katsonut kaappeihin kun olen asuntoja ostanut.
Vierailija kirjoitti:
Minä vein kaikki alusvaatteeni pois näyttöpäivänä. Tyhjensin likaisen pyykin jätesäkkiin ja piilotin auton peräkonttiin.
Sama. Olisi ihan kauheaa, jos joku saisi tietää mun käyttävän alusvaatteita.
Eihän ne kaapin sisällöt siirry uudelle asukkaalle. Nykyään on tosin hienojakin kaappiviritelmiä. Ehkä myyjä vois jättää yhden kaapin per huone auki, jotta mahd. ostaja vois todeta rakenteet.
Pitää tietenkin ensin kysyä välittäjältä, saako vilkaista vaatekaappien kuntoa sisältä, jääkaappia tai muuta kiinteää ja jäävää varustetta, ja todellakin vain katsoa yleisilme kunnosta sekä puhtaudesta, eikä kyylätä myyjien privaattia omaisuutta. Eikö tämä ole normaalille ihmiselle itsestään selvää?
Myydessä kannattaa ottaa pelkät yksityisnäytöt. Välittäjä voi sitten toimia vajukkivahtina, jota nykyaikana selvästi ikävä kyllä tarvitaan, kun osa kansasta on vaan niin vajaaälyistä ja käytöstavatonta sakkia. Ulos vaan eikä selittelyjä, jos ei normaalin ihmisen käytöstapoja löydy toisten kodissa vieraillessa.
Huonosti käyttäytyvälle porukalle ei muutenkaan kannata myydä. Kannattaa myydä tasapainoisen oloisille, sivistyneet käytöstavat omaaville ja vilpittömän vaikutelman antaville, niin sujuu alusta loppuun todennäköisemmin hyvin ja helposti.
Onneksi monilla on nykyään kodin valvontakamerat, joten omistaja voi tarkkailla tilannetta etäämpää ja päätellä kenelle ainakaan ei myydä ja kuka lähtee ulos just nyt. Voi tarpeen vaatiessa soittaa kesken näytön välittäjälle, ja sanoa että heitä ulos se joka juuri penkoi alusvaatelipastoa, käyttää talon fasiliteetteja kuin omiaan, ottaa omin luvin kuvia tai videokuvaa, tai yrittää varastaa korulippaan sisältöä.
Vierailija kirjoitti:
Pitää tietenkin ensin kysyä välittäjältä, saako vilkaista vaatekaappien kuntoa sisältä, jääkaappia tai muuta kiinteää ja jäävää varustetta, ja todellakin vain katsoa yleisilme kunnosta sekä puhtaudesta, eikä kyylätä myyjien privaattia omaisuutta. Eikö tämä ole normaalille ihmiselle itsestään selvää?
Myydessä kannattaa ottaa pelkät yksityisnäytöt. Välittäjä voi sitten toimia vajukkivahtina, jota nykyaikana selvästi ikävä kyllä tarvitaan, kun osa kansasta on vaan niin vajaaälyistä ja käytöstavatonta sakkia. Ulos vaan eikä selittelyjä, jos ei normaalin ihmisen käytöstapoja löydy toisten kodissa vieraillessa.
Huonosti käyttäytyvälle porukalle ei muutenkaan kannata myydä. Kannattaa myydä tasapainoisen oloisille, sivistyneet käytöstavat omaaville ja vilpittömän vaikutelman antaville, niin sujuu alusta loppuun todennäköisemmin hyvin ja helposti.
Onneksi monilla on nykyään kodin valvontakamerat, joten omistaja voi tarkkailla tilannetta etäämpää ja päätellä kenelle ainakaan ei myydä ja kuka lähtee ulos just nyt. Voi tarpeen vaatiessa soittaa kesken näytön välittäjälle, ja sanoa että heitä ulos se joka juuri penkoi alusvaatelipastoa, käyttää talon fasiliteetteja kuin omiaan, ottaa omin luvin kuvia tai videokuvaa, tai yrittää varastaa korulippaan sisältöä.
Tottakai näytöillä kuvataan asuntoa. Jos on noin neuroottinen niin kannattaa olla itse liimattuna niihin asunnon katsojiin tai jättää myymättä kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai näytöillä kuvataan asuntoa. Jos on noin neuroottinen niin kannattaa olla itse liimattuna niihin asunnon katsojiin tai jättää myymättä kokonaan.
Sinä et kuvaa omin luvin toisten ihmisten vielä asutussa kodissa yhtään mitään. Se on laitonta. Mutta toki, ei varmaan olisi eka kerta kun olisit viranomaisten kanssa tekemisissä, sen nyt näkee että täysillä sä et käy.
Vierailija kirjoitti:
Vain tuolla keinolla kävijät ei vahingossakaan näe menkkojen tahrimia tangoja.
Otin korurasian mukaani ja vein hopeat mukaani.
Minä soluttauduin asunnonkatsojien joukkoon ja vahdin niitä.
Asunnon ostajaa ei kiinnosta myyjän tai myytävässä asunnossa vuokralla olevan tavarat vaan tietenkin kaappien kunto. Mikä on kaappien kunto, kuinka moni hylly on rojahtamassa alas, kuinka homeessa jne. Tämä pätee siis asunnossa kiinteästi olevaan kalustoon, ei vuokralaisen huonekaluihin ym.
Asuntoa välittävän tulisi huomioida tällaiset asiat asunnon näytössä.
Kiinteitä kalusteita mielestäni saa availla mutta ei tonkia.
Vierailija kirjoitti:
Pyöräytän itselleni yleensä voileivän mistä jääkaapista löytyy ja sitä napostelen sitten asuntoa kierrellessä.
Mulla sama mutta kahvit keitän myös samalla.
Vierailija kirjoitti:
Minä soluttauduin asunnonkatsojien joukkoon ja vahdin niitä.
Kiinteistövälittäjä iski minulle silmää ja hymyili. En tainnut olla ensimmäinen. Antoi minulle esitteen.
Myimme rivitalokolmiota ja kiinnostuneet ostajat ottivat näytöllä mittoja asunnosta. Myös vaatekaappien syvyyttä mittasivat sisäpuolelta. Vähän ihmetytti, mutta kaupat tuli kumminkin. Ja kaapit eivät olleet hirveän hyvässä järjestyksessä, vaan normi sotkussa kiireisten työaamujen jäljiltä. Puhdasta oli kumminkin.