Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pidättekö uskottavana jos joku sanoo omistavansa vain 80 vaatetta

Vierailija
13.09.2026 |

Tai syövänsä 100 eurolla kuukaudessa?  Voin ensimmäisen uskoa jos kyseessä joku nuori kenelle ei ole ehtinyt kertyä, mutta jälkimmäisessä arvelen ettei ole laskenut ihan kaikkea tai syö jotain puoli-ilmaista kouluruokaa. Itseasiassa arvelen ettei ensimmäinenkään laskenut ihan kaikkea.

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään hajua lähellekään montako vaatetta mulla on,eikä kiinnosta edes laskea.

Vierailija
2/75 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on alle 30 vaatetta ja syön 20€/per viikko budjetilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaatteita mulla on vähempi kun 80 mutta ruokaan menee kyl n. 50e viikko. Päälle 30 olen.

Vierailija
4/75 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pidän uskottavana ja mahdollisena että jollakulla, jopa keski-ikäisellä tai iäkkäällä, on 80 tai vähemmän vaatekappaletta. Aika monellakin taitaa olla. Kyllä yksi ihminen onnistuu näilläkin ruoan hinnoilla syömään satasella kuussa jos tekee itse edullisista raaka-aineista/osaa hyödyntää tarjouksia ilman että olisi kouluruokailija. Juurekset, kananmunat jne eivät paljon maksa.

Vierailija
5/75 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin on vaatteita enemmän kuin 80 kpl. Eikä tässä ole huomioitu pikkareita, sukkia, rintsikoita,päähineitä, käsineitä eikä kenkiäkään. Ihan paitoja, takkeja, neuleita, mekkoja, housuja on lukematon määrä. Mutta olenkin  säästänyt kivoja  vaatteita ysäriltä saakka. Mitään en koskaan myy kirppareilla tai muualla. Jotain olen hyväntekeväisyyteen lahjoittanut. 

Vierailija
6/75 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On uskottavaa. Mulla ikä 60v. Vaatteiden ostaminen ei ole kiinnostanut koskaan. Olen aina ollut epävarma, mikä minulle sopii ja harvoin löydän kivoja vaatteita. Käytän samoja vaatteita, kunnes ne hajoavat. Olen elänyt näin aina. Nyt satun vaan olemaan tällä tyylillä trendien huipulla. 

En ole vähän aikaa laskenut vaatteitani, mutta jotain 50-100 välillä niitä on. Muutamia uusia pitäisi hankkia, koska mm ainoat mustat housuni hajosivat. 

Vierailija
7/75 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on alle 30 vaatetta ja syön 20€/per viikko budjetilla.

Viimeksi kun luin tällaisesta, niin vaatelistauksessa yli tyyliin suoria housuja ja hameita tms alaosia tyyliin 10 mutta yläosina tyyliin yksi huppari, t-paitoja ja urheilupaitoja parit. Vaikea uskoa että pukee suorat housut hupparin tai urheilupaidan kanssa ja muutenkin kuulostaa erikoiselta alaosien kaksinkertainen määrä alaosiin verraten. Siksi en usko. Kukaan ei esitä mitään järkevää miten vaatemäärä tai ruokaan käytettävä raha sisältää.

Vierailija
8/75 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On uskottavaa. Mulla ikä 60v. Vaatteiden ostaminen ei ole kiinnostanut koskaan. Olen aina ollut epävarma, mikä minulle sopii ja harvoin löydän kivoja vaatteita. Käytän samoja vaatteita, kunnes ne hajoavat. Olen elänyt näin aina. Nyt satun vaan olemaan tällä tyylillä trendien huipulla. 

En ole vähän aikaa laskenut vaatteitani, mutta jotain 50-100 välillä niitä on. Muutamia uusia pitäisi hankkia, koska mm ainoat mustat housuni hajosivat. 

Mun isällä oli kans tyyliin 50-100 vaatetta. Että voihan niinkin outoja tyyppejä olla. Mun isä siis oli todella outo. Enkä tarkoita oudolla mitäön negatiivista vaan ihan muuten vain poikkeavaa yksilöä. Ap

Vierailija
9/75 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodittomuuden jälkeen kun sain asunnon, oli minulla kaksi laatikollista vaatteita eli lähimainkaan 80. Satasella syön viikossa, joskus vähän enemmän ja toisinaan vähemmän.

N55

Vierailija
10/75 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kodittomuuden jälkeen kun sain asunnon, oli minulla kaksi laatikollista vaatteita eli lähimainkaan 80. Satasella syön viikossa, joskus vähän enemmän ja toisinaan vähemmän.

N55

Millä vaatemäärällä elit kodittomana?

Vierailija
11/75 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N55

Siis tuota 2 laatikollistako kannoit mukanasi tai säilytit jonkun varastossa?

Vierailija
12/75 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lukuun pitää mahduttaa myös sukat ja alusvaatteet, niin ei kuulosta ihan loogiselta, mutta jos ei, niin en ollenkaan epäile.

Vierailija
13/75 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun isällä oli kans tyyliin 50-100 vaatetta. Että voihan niinkin outoja tyyppejä olla. Mun isä siis oli todella outo. Enkä tarkoita oudolla mitäön negatiivista vaan ihan muuten vain poikkeavaa yksilöä. Ap

Ja voisin tarkentaa että pidän kyllä ihailtavana jos ihminen ei haali enempää kuin välttämättä tarvii. En vain juuri tunne sellaisia muita kuin edesmenneen isäni. Meillä muilla on kyllä ihan liikaa kaikkea.

Vierailija
14/75 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On uskottava. isälläni oli vain 8. Ei ostanut vaatteita.

Vierailija
15/75 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipot ylioppilaslakki mukaan lukien, käsineet, huivit, kerrastot, uimapuku, liikkavaatteet, yöpuku, morsiuspuku, takit, sadeviitta ja kaikki muut yhteen laskettuna, paitsi sukat, sukkahousut ja alusvaatteet, itselläni on alle 80 vaatekappaletta. Ihan riittävästi on. Uskon, että muitakin löytyy. Syön kyllä paljon enemmällä kuin satasella, mutta uskon jonkun toisen tuolla summalla pärjäävän.

Vierailija
16/75 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N55

Kahdet farkut, yhdet sortsit. Muutama t-paita/toppi, pari hupparia ja villapuseroa. Yksi hame. En muista oliko muuta. Talvitakki oli myös.

Vierailija
17/75 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lukuun pitää mahduttaa myös sukat ja alusvaatteet, niin ei kuulosta ihan loogiselta, mutta jos ei, niin en ollenkaan epäile.

Ja asusteet. Eli jos puhutaan vain takeista, paidoista, housuista, mekoista ja kengistä niin voin uskoa. Muuten en. Sillä määrällä voisi pärjätä hyvin Suomessakin ilman että kokee jotain puuttuvan.

Vierailija
18/75 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N55

Kahdet farkut, yhdet sortsit. Muutama t-paita/toppi, pari hupparia ja villapuseroa. Yksi hame. En muista oliko muuta. Talvitakki oli myös.

Kuulostaa uskottavalle kodittoman tarinaksi. Ihana kuulla että olet löytänyt kodin. Ap

Vierailija
19/75 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko alusvaatteet tohon? Jos kyllä, niin mulla on alushousuja ja liivejä jo ton 80 kpl.

Vierailija
20/75 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on on varmasti yli 100 (sata) vaatetta, vaikka jättäisin pois laskuista alusvaatteet ja sukkaparit. Mutta, jos lihoisin seuraavan vaikka 15 vuoden aikana 10 kilo.  todennäköisesti vähempikin riittäisi, niin saisin huomattavan osan vaatteistani uusia, jos haluaisin jatkossakin käyttää itselleni sopivissa vaatteissa, jotka eivät kiristäisi kuluksesta tai vyötäröltä....

100€:n ruokamenoihin olen työttömänä ollessa päässyt mutta suunnitelmallsiuutta ja vaivaa se toki vähän vaati kun mm- keliakia tuo ruokamenoihin helposti lisäkuluja