Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naama- tai kaulatatuoinnit haittaavat työllistymistä, koska asiakkaat eivät halua asioida tatuoidun ihmisen kanssa

Vierailija
13.09.2026 |

Ei yrittäjä voi palkata tatuoitua ihmistä työhön jossa ollaan asiakkaiden kanssa tekemisissä. Ihmiset pelkäävät ja pitävät näitä narkomaaneina, eivätkä varsinkaan halua heitä kotiinsa jos työ sellaista vaatii. Rikollisen tai muuten kahjon näköinen työntekijä pilaa pahimmillaan koko yrityksen maineen. Kannattaa pitää tämä mielessä kun harkitsee tatuointeja tai lävityksiä.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012261679.html

Kommentit (179)

Vierailija
161/179 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensäkin nuo lävärit, eikö se ole kakskymppisten juttu, kun ollaan niin kapinallista ja "fuck the system". 40-vuotiaalta perheenäidiltä oettaisi hieman muita kiinnostuksen ja itsensäkehittämisen kohteita. Mutta jos on lusikalla annettu, on kauhalla vaikea vaatia?

No ei niitä parikymppisenä otettuja naamatatskoja saa pois millään. Tai ehkä kalliilla laserhoidoilla. Lävistyskorut toki voi ottaa pois, mutta siihen jää melkoinen kuoppa mikä pitää korjata plastiikkakirurgilla omaan piikkiin.

Eikä jää mitään melkoista kuoppaa, höpöhöpö. Pieni jää, pienempi usein kuin vesirokon arpi.🙄

Työkaverilla on ollut lävistys poskessa. Nyt siinä on tosi syvä kuoppa tilalla.

Vierailija
162/179 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en halua olla missään tekemisissä vakavasti mt-ongelmaisten ihmisien kanssa ja lopetan siihen paikkaan yrityksen palveluiden käytön jos minut pakotetaan edes samaan rakennukseen sellaisen kanssa.

Tässä kohtaa syötän kaikille tatuoiduille ja lävistyskoruja ympäri naamaa hankkineille näiden oman perustelun: "nämä ilmentävät minun persoonallisuuttani ja sitä kuka mä oikeasti olen"

Äänestän lompakollani ja painun siitä paikasta ulos ovesta nimenomaan siksi että en joudu minkäänlaiseen kontaktiin tuollaisen persoonallisuuden omaavan tapauksen kanssa. Ei tarvitse lukea epikriisiä paperilta kun se on jo näkyvillä ympäri naamaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/179 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea Aasia. En tiedä kuinka suhtautuisin asiakkaana. Työnantajana ehkä varmuuden vuoksi ottaisin toisen töihin.  Pitäisi olla joku erikoiskaupoa, että hän sujahtaisi sinne luonnollisesti. Mutta apteekki tai Stockmann tms. niin ehkä tarvitsisi aikaa ja hyvää palvelua, että siihen tottuisi. 

Vierailija
164/179 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on ahdasmielisiä ja ennakoluuloisia. Ne on vain tatuointeja haloo! 

Vierailija
165/179 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ssnotaan nyt ekana, että mun mielestä lähes kaikki tatuoinnit on rumia, erityisesti naama-ja kaulatatuoinnit, mutta myös lähes kaikki muut. En siis ymmärrä tatuointien estetiikkaa, paremmin sellaiset merkityksellisen asian muistoksi otetut tatuoinnit.

Mutta jestas, miten ennakkoluuloista porukkaa täällä on! Naamakuvan ja lyhyen artikkelin perusteella tästä Mariannesta on käyty sellaista keskustelua, etten ikinä kehtaisi päästää suustani. Surettaa suomalaisen yhteiskunnan puolesta.

Kyllä mulla itsellänikin varmasti tuon näköinen ihminen vastaan tullessaan hätkähdyttäisi, ei sillä. Mutta mielipidettä kieltäydyn pelkän ulkonäön perusteella tekemästä ihan ehdottomasti, tai missään tapauksessa en kieltäytyisi yhteistyöstä vain sen perusteella, että henkilö ei täytä mun esteettisiä ulkonäköihanteitani.

Vierailija
166/179 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten olen ahdasmielinen.  Ne on kasvoissa ja aika massiivisesti.  Kyllä ne vaikuttaa.  Sen verran outoa.  Pienet tatuoinnit kasvoissa voi ohittaa, mutta kasvot täysin kuvioidut, niin se antaa minulle jonkun varoitusmerkin. Olenko asunut liian kauan maassa, jossa ratuoinneilla on merkitys ja viesti. 

Vierailija
167/179 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo ole itsestäänselvyys? Tuollainen tatuoitu peikko vois vielä jotenkuten mennä vaikka konepajalla, jos on samalla pirun hyvä hitsari. Mutta asiakaspalvelussa iso red fläg.

Konepajallakin käy asiakkaita katsomassa kalliita vehkeitä. Laitetaanko mörkö siksi aikaa kaappiin piiloon?

Hitsausmaski naamalla?

Niko Lingman TTKssa just: hirveet tatuoinnit ja selittää jostain traumoistaan

Ullatus: tatuoinnit ja traumat...

Vierailija
168/179 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tatuoinnenista riippumatta en kyllä palkkaisi ihmistä, jonka pisin yhtäjaksoinen työkokemus 40- vuotiaana on kestänyt kaksi vuotta, kuten jutussa kerrottiin. Pian se lähtisi kumminkin taas muualle tai olisi pakko irtisanoa jostain syystä. 

Vierailija
169/179 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tatuointeja käsivarsissa, reisissä, säärissä, selässä, kaulassa, korvissa ja kasvoissa

Poliisin kanssa ollut tekemisissä viime perjantaina kun piti saada riehuva, ruiskulla uhkaileva asiakas pois TKn aulasta. Eli joo, olen usein tekemisissä poliisin kanssa

Vaikuttaako tautoinnit ammattitaitoon?

T:  Sairaanhoitaja 

Vierailija
170/179 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensäkin tatuonnit kertovat keskivertoa matalammasta älykkyydestä. Naama ja kaulatatuoinnit kertovat usein puhtaasta idiotismista. 

Minä en koskaan palkkaa heitä, vaikka työssä naamalla ei ole mitään merkitystä. 

Sä olet niitä, joiden mielestä töihin ei palkata lesboa, biseksuaalia eikä homoa, vaikka kuinka siisti ja hyvä työntekijä olisi, mutta hyi, homous tarttuu hengitysilmasta, en voi työskennellä samassa työhuoneessa, hyi. Ja sitten huudellaan, että laiska, miksi et ole töissä, omaa syytä työtön.

En ole. Sä olet niitä joilla ei ole argumenttia, joten he keksivät päästään muille ominaisuuksia, jota voivat haukkua. En palkkaa muuten teikäläisiäkään. 

Vierailija
171/179 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdasmieliä? Ahdasnaamainen olisi parempi..

Vierailija
172/179 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naamatatuointia harkitsevalle vinkki: piirrä ensin tussilla se tatska naamaan. Jos vielä viikon päästä on hyvä idea niin tatuoi se.

Vierailija
173/179 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävä ketju. Turha on ihmetellä miksi jopa lapset kiusaa toisia ulkonäön takia, kun aikuiset täällä haukkuvat heille täysin tuntumatonta naista. Hävetkää jos osaatte.

Tämä täysin tuntematon on tehnyt tietoisesti itsestään tämän näköisen, ei ole kouluttautunut ja nyt ihmettelee lööpissä että ulkonäkö merkitsee. Noilla aivoilla ulkonäkö on sivuseikka. Hän jopa jättää motivoinnin työnantajalle. 

Tottakai ihmiset kommentoi, koska hän on itse tyrkyttänyt naamansa tähän julkaisuun ja puhuu naamastaan. 

Sinä pääset tietysti kiillottamaan sädekehääsi. Otahan tähän romupäähän yhteyttä ja perustakaa yhteinen yritys. 

Vierailija
174/179 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

totta, maksava asiakas valitsee mitä haluaa

Kerro ihan käytännössä, miten tuo tapahtuu. Jos vaikka marketissa on kassa, jolla on kaulatatuointi, lakkaako asiakas käymästä marketissa? Kyseinen myyjähän saattaa olla vuorossa milloin vain. Olisi kyllä vaikea luoda toimintasuunnitelma, jos näkyvät tatuoinnit ahdistaisivat. Niitähän saattaa olla ihan kenellä vain.

No käytännössä heitä ei palkata S marketin kassalle, siksi niitä ei näykään 

Vierailija
175/179 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hän on ollut työttömänä tammikuusta alkaen. Koulutusta ei ole. Töitä on nykytilanteessa erittäin vaikea löytää niidenkin, joilla on koulutusta ja monenlaista työkokemusta."

Vierailija
176/179 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tatuoinnit kylläkin maksaa. Niin, että ei mikään tyhjätasku niitä ota.

Ei tuollaiset töherrykset paljon mitään maksa.

Vierailija
177/179 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tatuointeja käsivarsissa, reisissä, säärissä, selässä, kaulassa, korvissa ja kasvoissa

Poliisin kanssa ollut tekemisissä viime perjantaina kun piti saada riehuva, ruiskulla uhkaileva asiakas pois TKn aulasta. Eli joo, olen usein tekemisissä poliisin kanssa

Vaikuttaako tautoinnit ammattitaitoon?

T:  Sairaanhoitaja 

Oi hienoa että sinulla on tatuointeja. Tyhmät aivot vaikuttavat ammattitaitoon. 

Tässä jutussa on kuitenkin laiska, kouluttamaton, diagnoosilla oleva, keski-ikäinen jolla ei ole pitkiä työsuhteita. Voiko se vaikuttaa työn saantiin? Kätevästi tämä typerys uhriutuu sitten omasta feissistään jonka on itse luonut ja se on ihan helkkarin siisti. Tai sitten ei. 

Vierailija
178/179 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä sille Porissa asiakaspalvelussa työskentelevälle kasvotatuoidulle herrasmiehelle!  On aina ilo asioida koska olet niin harvinaisen upea ja hyvä työssäsi. Tulen aina väkisinkin hyvälle mielelle.

Jatka samaan malliin.

Vierailija
179/179 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on itsestäänselvää. Itse en ottaisi töihin meille toimistoon tuolla lailla tatuoituja.

Miksi? Oletan, että on ammattitaitoinen siivooja, jos kerran on ollut yritystoimintaanin siivousalalta.

Minä oletan ettei ole ammattitaitoinen, koska hakee töitä.  Niin ja hän ei siivoa enää kun se ei käy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi