Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostatteko aikuisille (täysi-ikäisille) lapsillenne joululahjoja?

Vierailija
06.12.2022 |

Jos ostatte, niin mitä?
Itsellä kaikki lapset on jo täysi-ikäisiä, mutta ostan edelleen heille jouluksi lahjoja. Ostan jotain ylellistä, sellaista mitä he eivät niin arjessaan itse ostele. Kosmetiikkaa, koruja, jotain herkkusuklaata/karkkia tms. Mulla ei oo suuret tulot, niin en voi ostaa mitään isoa, kuten matkoja tms, niin pienemmillä lahjoilla mennään. Ehkä noin 50-200e per lapsukainen on budjetti.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan nyt kun ovat vielä opiskelijoita. Juurikin jotain arvokkaampaa mitä toivovat.

Varmaan kun pääsevät kunnolla omiin tuloihin, alan kohtuullistaa. En muillekaan aikuisille osta lahjoja, joku joulukukka läheisimmille. En saa itsekään omilta vanhemmiltani lahjoja, eikä tarvitsekaan.

Vierailija
2/13 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain pientä, mutta tarpeellista. Nuorin saa jo parempaa palkkaa kuin minä ja vanhempikin tienaa itse, mutta asumisesta he maksavat enemmän.  Mutta jotain pientä ihan vain antamisen ilosta. Lapset itse tuo meille yleensä jotain syötävää tullessaan, kun on sanottu ettei haluta mitään. Yleensä ollaan aika hyvin selvillä mitä he tarvitsevat. Lisäksi on vieläkin tapana antaa pienet lahjakortit. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan rahaa, kaikki töissä ja tulevat hyvin toimeen, kukaan ei tarvitse yhtään mitään. Tekevät sitten rahalla mitä tekevät.

Vierailija
4/13 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme opiskelijanuorta, ostan lahjat. Yleensä kyllä kysytään suoraan onko jotain toivetta tai joku hankinta odottamassa. Lahjat yleensä 150-300e/lapsi. Opiskeluaikana on kyllä muuten autettu pitkin vuotta jos jotain tarvetta on tullut ja esim. junaliput maksetaan kun tulevat kotona käymään muutaman kerran vuodessa.

Vierailija
5/13 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni yli 700 🤣 tarvikkeita kotiin kun muuttaa ensi vuonna, vaatteita, kirja, tuoksu, leffaliput jne

Vierailija
6/13 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
7/13 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion antaa 100e kummallekin lapselle, mulla siis kaksi aikuista lasta. Toinen käy töissä, toinen opiskelee.

Vierailija
8/13 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhemmat ostaa joka vuosi7, vaikka olen yrittänyt sanoa että ei tarvitse.

Vierailija
9/13 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

18v saa ainakin blenderin, keittokirjan, villasukat ja kalenterin. Toivelahjoja kaikki keittokirjaa lukuunottamatta ja sekin taitaa tulla tarpeeseen. Tänä vuonna muuttanut omilleen.

Vierailija
10/13 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen se täysi-ikäinen lapsi ja äiti ostaa joka vuosi lahjoja. Viime vuonna sain Feelian ja Ruokaboksin lahjakortit, uuden pyjaman, lapaset ja matalavartiset villasukat ja suklaakassin. Tuo pyjama on aika perinne, joka vuosi saa aattoiltana kääriytyä uuteen. Myös suklaata tulee aina. Siskon kanssa ostetaan myös äitille aina lahja, viime vuonna oli toivottu vohvelirauta ja jotain tykötarpeita siihen.

Vierailija
11/13 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. Ei lahjan antaminen ole iästä kiinni. Myös vanhempani ostavat minulle ja miehelleni jotkut pienet lahjat, vaikka olemme olleet jo yli 30 vuotta täysi-ikäisiä.

Vierailija
12/13 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin parilla sadalla eurolla keräämäänsä astiasarjaa, isänsä antaa saman summan rahana. Opiskelijalle kelpaa.

Vierailija
13/13 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmekymppinen ja toivon, että eläkkeelle olevat vanhemmat eivät joululahjoja hankkisi. Pyynnöstä huolimatta niitä sitten tulee.

Yleensä suklaata, jokin kirja tms. ja rahaa tulee. Rahalla ostetaan sitten puolison kanssa kulttuurielämyksiä ja käydään ravintolassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme