Kumppani jätti kertomatta todella ison asian – ylireagoinko?
Olen ollut kumppanini kanssa noin vuoden, ja meillä on ollut todella läheinen ja intensiivinen suhde. Puhumme joka päivä, usein tuntikausia, ja olemme käyneet hyvin syvällisiä keskusteluja perheistämme, lapsistamme, aikaisemmista pitkistä parisuhteistamme ja isoista asioista, joita elämässämme on tapahtunut. Olen oikeasti ajatellut tuntevani hänet todella hyvin.
Tänä viikonloppuna hän kertoi minulle, että hänellä on aikuinen tytär aikaisemmasta pitkästä parisuhteesta. Minulla ei ollut mitään käsitystä siitä, että tämä tytär edes on olemassa.
Olemme puhuneet lukemattomia kertoja hänen lapsistaan, perheestään, entisistä suhteistaan ja menneisyydestään, eikä tämä tytär ole koskaan ollut millään tavalla osa näitä keskusteluja.
Tämä on järkyttänyt minua paljon enemmän kuin olisin osannut kuvitella. Eniten mietin sitä, että jos näin iso asia on voinut pysyä kokonaan meidän muuten todella avoimen ja läheisen suhteemme ulkopuolella vuoden ajan, mistä voin tietää, mitä muuta en ehkä tiedä?
En edes tiedä, ajattelenko tätä liian voimakkaasti vai onko tämä oikeasti niin iso asia kuin miltä se minusta tuntuu.
Pitäisittekö te tätä isona luottamuksen rikkomisena? Ja jos joku on kokenut jotain vastaavaa, oletteko pystyneet rakentamaan luottamuksen uudelleen?
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhimmasta lapsesta jätetty kertomatta koska on hylännyt tämän ja se hävettää?
No tämähän se. Mitä se kertoo ihmisestä, joka ei ole lapsensa kanssa tekemisissä, sitä mies on pelännyt eikä ole kertonut.
Ehkä lapsi ei halua olla tekemisissä jostain syystä. Voi olla päihde- tai mielenterveysongelmaa ja erakoituu läheisistä.
Monesti lapsi jonka vanhempi ollut huono saa aikuisena tuollaisia oireita.
Edelleen puuttuu olennainen osa tästä tarinasta. Eli mitä mies sanoi syyksi sille, että kertoi vasta nyt? Kai nyt herranen aika kysyit?
Ehkä lapsi ei halua olla tekemisissä jostain syystä. Voi olla päihde- tai mielenterveysongelmaa ja erakoituu läheisistä.