Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumppani jätti kertomatta todella ison asian – ylireagoinko?

Vierailija
13.09.2026 |

Olen ollut kumppanini kanssa noin vuoden, ja meillä on ollut todella läheinen ja intensiivinen suhde. Puhumme joka päivä, usein tuntikausia, ja olemme käyneet hyvin syvällisiä keskusteluja perheistämme, lapsistamme, aikaisemmista pitkistä parisuhteistamme ja isoista asioista, joita elämässämme on tapahtunut. Olen oikeasti ajatellut tuntevani hänet todella hyvin.

Tänä viikonloppuna hän kertoi minulle, että hänellä on aikuinen tytär aikaisemmasta pitkästä parisuhteesta. Minulla ei ollut mitään käsitystä siitä, että tämä tytär edes on olemassa.

Olemme puhuneet lukemattomia kertoja hänen lapsistaan, perheestään, entisistä suhteistaan ja menneisyydestään, eikä tämä tytär ole koskaan ollut millään tavalla osa näitä keskusteluja.

Tämä on järkyttänyt minua paljon enemmän kuin olisin osannut kuvitella. Eniten mietin sitä, että jos näin iso asia on voinut pysyä kokonaan meidän muuten todella avoimen ja läheisen suhteemme ulkopuolella vuoden ajan, mistä voin tietää, mitä muuta en ehkä tiedä?

En edes tiedä, ajattelenko tätä liian voimakkaasti vai onko tämä oikeasti niin iso asia kuin miltä se minusta tuntuu.

Pitäisittekö te tätä isona luottamuksen rikkomisena? Ja jos joku on kokenut jotain vastaavaa, oletteko pystyneet rakentamaan luottamuksen uudelleen?

Kommentit (159)

Vierailija
121/159 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt oikein ymmärrä ap:n loukkaantumista. Miten tämä miehen aikuinen tytär vaikuttaa mitenkään heidän suhteeseensa? Miehellä on varmasti syynsä, miksi hän ei ole kertonut tyttärestä aiemmin, eikä se tee hänestä valehtelijaa.

Ihmiset, jotka haluavat kaivaa toisesta esiin kaiken, ovat todella rasittavia.

Ei mun puolisokaan tunne kaikkia lähisukulaisiani tai edes tavannut niitä. Oma lapsi on tietenkin eri asia, mutta jos aikuinen lapsi kyseessä, niin en ymmärrä. Syitä voi olla monia, mutta miten se suhteeseen vaikuttaisi muuta kuin vatvomalla vauvapalstalla?

Vierailija
122/159 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle isoin ongelma olisi tuo tietoinen peittely, suorastaan valehtelu.

Koska voin kuvitella , että olet varmasti kysynyt , että mitä teit joulun pyhinä ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/159 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sunnuntain paskanovellien kirjoittaja taas vauhdissa. Kaikki tunnusmerkit täyttyy. Ja sata hysteeristä akkaa heti mukana 🤣😂

Ei ole pakko lukea eikä kommentoida.

Vierailija
124/159 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu samaan sarjaan asioita kuin onko seurustelukumppani vapaa. 

Asioista kertomatta jättämisellä etsitään omaa hyötyä. Se on vastenmielinen strategia. 

Kuten että naiset jättävät työhaastattelussa kertomatta mielenterveysongelmistaan?

Vierailija
125/159 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sunnuntain paskanovellien kirjoittaja taas vauhdissa. Kaikki tunnusmerkit täyttyy. Ja sata hysteeristä akkaa heti mukana 🤣😂

Sinulla on ainakin tuo kommentointipakko. 

Vierailija
126/159 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikkea tarvitse heti kertoa. Olette olleet yhdessä vasta vuoden.

Kyllä lapsista pitää kertoa.

Huom !  AIKUISESTA lapsesta? Mitä merkitystä ?

Vierailija
127/159 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tahansa tietenkin voi sepitellä mitä tahansa.

Mutta merkitystä on vain APn tarinalla ja sillä mitä haluaa sillä tarinallaan sanoa.

Vierailija
128/159 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuoden päästä kertoo, että tytär sai alkunsa linnareissulla saatuaan tuolloin petoksesta istuessaan vankilapapin luvan ja mentyä pikaliittoon s eksin takia.
Vakavasti; liian iso asia. Liian pitkä aika. Kun kaksi aikuista ihmistä tutustuvat, lapset ovat olennainen aihe. On todella kummallista piilotella juuri tätä aihetta. Melkein minkä tahansa muun ulosottotilanteen tms. häpeän tajuaa, mutta lapsesta kertomatta jättämisen - en ymmärrä syytä. Vai onko hän edelleen naimisissa lapsen äidin kanssa? Jotakin muutakin hän nyt peittelee. Ei kukaan peittele PELKKÄÄ TIETOA ISYYDESTÄ. Siihen liittyy jokin isompi kombo, siksi ei kerro. Vai onko tuo aikuinen lapsi kuollut? Jos ei siksi ole tahtonut puhua.

Kuolemantuottamus / vahinko

Vankilatuomio

Vierailija
129/159 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt oikein ymmärrä ap:n loukkaantumista. Miten tämä miehen aikuinen tytär vaikuttaa mitenkään heidän suhteeseensa? Miehellä on varmasti syynsä, miksi hän ei ole kertonut tyttärestä aiemmin, eikä se tee hänestä valehtelijaa.

Ihmiset, jotka haluavat kaivaa toisesta esiin kaiken, ovat todella rasittavia.

Eli lapsista on turha kertoa mitään? Ihan hymyssä suin hyväksyt sitä ettei sinulle mahdollisesti tärkeä ihminen ja kenen kanssa voisit kuvitella tulevaisuutta kerro nimenomaan ja toivon mukaan niistä elämänsä tärkeimmistä ihmisistä?

Tytär ei välttämättä ole miehelle 'tärkeä ihminen'. Ei toisen menneisyydestä eikä siitä tyttärenkään persoonasta tai miehen ja tyttären keskinäisistä väleistä voi tietää. 

Siksi spekulointi on oikeastaan turhaa.

Vierailija
130/159 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle isoin ongelma olisi tuo tietoinen peittely, suorastaan valehtelu.

Koska voin kuvitella , että olet varmasti kysynyt , että mitä teit joulun pyhinä ym.

Miten jonkun aikuinen  lapsi  liittyy siihen ? Eikö aikuiset lapset ole itsenäisiä  jo?

Vierailija
131/159 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisi luottamus ja suhde päättyisi. En antaisi anteeksi enkä alkaisi katselemaan josko luottamus palautuisi. Se ei nimittäin palaudu. 

Vierailija
132/159 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille jotka olette vastanneet. Olen lukenut kaikki vastaukset ja saanut paljon ajateltavaa.

Yritän tarkastella tilannetta mahdollisimman puolueettomasti vaikka mulla on tässä vahvat tunteet mukana ja tällä hetkellä tunnen itseni petetyksi. 

Siksi halusinkin kysyä asiasta ulkopuolisten ja oikeiden ihmisten mielipiteitä. Tekoälyn kanssa asiaa voi kyllä pohtia loputtomiin mutta kaipasin tähän aitoja ihmisten näkökulmia ja kokemuksia, myös sellaisia jotka eroavat omastani.

Arvostan siis kaikkia vastauksia myös niitä joissa asia nähdään eri tavalla kuin minä itse tällä hetkellä näen.

Jatkan nyt asian prosessointia rauhassa. Uskon, että asiat kyllä selkiytyvät kunhan pääsen ensin tämän alkujärkytyksen yli. Kiitos vielä kaikille

Olet vaikeasti mielenterveysongelmainen eli eiköhän ole kaikkein tärkeintä että syöt psykiatrin sinulle määräämät lääkkeet

Vierailija
133/159 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisi luottamus ja suhde päättyisi. En antaisi anteeksi enkä alkaisi katselemaan josko luottamus palautuisi. Se ei nimittäin palaudu. 

Mutta onneksi olet yksinäinen vanhapiika. 

Vierailija
134/159 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tässä nyt unohtuu se että nythän hän kertoi. Eli joo oli salannut, mutta nyt paljasti asian. Jos pettämisen voi antaa anteeksi, miksei tällaista voisi? 

Niin-vuoden päästä? On saatu jo tiivistettyä suhdetta, on syntynyt kiintymystä ja "yhteisiä juttuja". Eli mies on pelannut itselleen otolliset olosuhteet alle ja sitten kertoilee tällaisia "pieniä unohtuneita asioita" elämästään. On halunnut pitää tämän naisen ja ensin ns. vakiinnuttanut suhteen ja tilanteen, koska on ehkäpä pelännyt, että näillä asioilla voisi olla vaikutusta suhteeseen. Sitten aletaan kertomaan vähän diipimpiä totuuksia ja selitellään asiat parhain päin jälleen itselle päin. 

Itsellä kyllä rikkoontuisi jotakin ja suhdetta olisi aika mahdotonta jatkaa entisellään.

Vuosi on lyhyt aika. Itseä ei haittaisi yhtään tuollainen.

Eli lapset eivät ole tärkeitä? Ok, no se on sinun mielipiteesi.

Ei ole tärkeää tietää heti niistä. 

Vierailija
135/159 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

113: näemme asian nyt jotenkin tosi eri tavalla. Kumppanilla on toki joo oma perheensä ja sukunsa. Joitain heistä näemme ehkä paljonkin yhdessä, joitain hän näkee ehkä yksin, joitain näemme molemmat vain harvoin. Aikuinen tytär ei automaattisesti ole läheinen, eivätkä hänen lapsensa välttämättä ole isossa roolissa kumppanini saati minun elämässä. Ihmisiä ja perheitä on monenlaisia. Samoin viisikymppisten parisuhteet ovat monenlaisia. Moni ei tuossa vaiheessa halua esim enää muuttaa yhteen, vaan pitää omat kodit.  

Juu, selväksi tuli ettei teille lapset ole tärkeitä.

Vierailija
136/159 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tahansa tietenkin voi sepitellä mitä tahansa.

Mutta merkitystä on vain APn tarinalla ja sillä mitä haluaa sillä tarinallaan sanoa.

Osasit sentään käyttää sana tarina 👍

Vierailija
137/159 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on ainakin tuo kommentointipakko. 

Miksi et vain ohittanut tuota kommenttia?

Vierailija
138/159 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tässä nyt unohtuu se että nythän hän kertoi. Eli joo oli salannut, mutta nyt paljasti asian. Jos pettämisen voi antaa anteeksi, miksei tällaista voisi? 

Niin-vuoden päästä? On saatu jo tiivistettyä suhdetta, on syntynyt kiintymystä ja "yhteisiä juttuja". Eli mies on pelannut itselleen otolliset olosuhteet alle ja sitten kertoilee tällaisia "pieniä unohtuneita asioita" elämästään. On halunnut pitää tämän naisen ja ensin ns. vakiinnuttanut suhteen ja tilanteen, koska on ehkäpä pelännyt, että näillä asioilla voisi olla vaikutusta suhteeseen. Sitten aletaan kertomaan vähän diipimpiä totuuksia ja selitellään asiat parhain päin jälleen itselle päin. 

Itsellä kyllä rikkoontuisi jotakin ja suhdetta olisi aika mahdotonta jatkaa entisellään.

Vuosi on lyhyt aika. Itseä ei haittaisi yhtään tuollainen.

Eli lapset eivät ole tärkeitä? Ok, no se on sinun mielipiteesi.

Ei ole tärkeää tietää heti niistä. 

Milloin on HETI? Vuosikaan ei riitä?

Vierailija
139/159 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille jotka olette vastanneet. Olen lukenut kaikki vastaukset ja saanut paljon ajateltavaa.

Yritän tarkastella tilannetta mahdollisimman puolueettomasti vaikka mulla on tässä vahvat tunteet mukana ja tällä hetkellä tunnen itseni petetyksi. 

Siksi halusinkin kysyä asiasta ulkopuolisten ja oikeiden ihmisten mielipiteitä. Tekoälyn kanssa asiaa voi kyllä pohtia loputtomiin mutta kaipasin tähän aitoja ihmisten näkökulmia ja kokemuksia, myös sellaisia jotka eroavat omastani.

Arvostan siis kaikkia vastauksia myös niitä joissa asia nähdään eri tavalla kuin minä itse tällä hetkellä näen.

Jatkan nyt asian prosessointia rauhassa. Uskon, että asiat kyllä selkiytyvät kunhan pääsen ensin tämän alkujärkytyksen yli. Kiitos vielä kaikille

Olet vaikeasti mielenterveysongelmainen eli eiköhän ole kaikkein tärkeintä että syöt psykiatrin sinulle määräämät lääkkeet

Projisointia

Vierailija
140/159 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppani? Elät siis avionrikkojana jossain panosuhteessa, missä tärkeämpää on intiimi läheisyys kuin esim. moraali?

Miksi naiset valehtelevat itselleen ja glorifioivat heitä hyväksikäyttäviä ja alentavia miehiä "kumppaneiksi" tai "puolisoiksi" kun mies ei ole tehnyt elettäkään sitoutuakseen naiseen tai edes kunnioita tätä, vaan kirjaimellisesti ulostaa naiseen?

Hanki itsekunnioitus ja selkäranka. Muuta neuvoa ei tule.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä