Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siivooja, mikä siivous olisi sinusta kamalinta? Kotisiivous? Tehdassiivous? Toimistosiivous?

Vierailija
12.09.2026 |

Itselläni on ollut ruokakaupan siivous. Niitä lihamyllyjä ja tuoretiskejä oli ihan kamala puhdistaa, ja tiskata niitä pohjaanpalaneita astioita. Ei enää ikinä. 

Kommentit (118)

Vierailija
101/118 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei mikä siinä toimistosiivouksessa ärsyttää? En halua olla siivojan tiellä, mutta olen yleensä uppoutunut johonkin työtehtävään niin, että en ehkä älyä milloin pitäisi väistää. Sanokaa ihmeessä, että imuroin/ moppaan nyt työpöytäsi alta tms. Kukaan siivooja ei meillä ole imuroinut pöydän alta ellei itse sitä ole pyytänyt. Itse olen sen verran arka, että en kehtaa pyytääkään ettei kukaan ajattele että jakelen jotain käskyjä. 

Ei siivooja tule pöydän alusta siivoamaan ja pyytämään jalkojen nostelua jos työntekijä ei "näe" että samaan tilaan on tullut siivooja. 

Monet osaavat nähdä siivoojan ja siirtyä pariksi minuutiksi pois, toiset taas ei.. Nämä henkilöt kyllä oletettavasti näkevät jos huoneeseen tulee kollega tai esihenkilö?

Tämä oli kyllä hyvin kiteytetty kommentti. 👏👏👏👏👏

Joidenkin mielestä siivooja saisi olla näkymätön.

Vierailija
102/118 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei mikä siinä toimistosiivouksessa ärsyttää? En halua olla siivojan tiellä, mutta olen yleensä uppoutunut johonkin työtehtävään niin, että en ehkä älyä milloin pitäisi väistää. Sanokaa ihmeessä, että imuroin/ moppaan nyt työpöytäsi alta tms. Kukaan siivooja ei meillä ole imuroinut pöydän alta ellei itse sitä ole pyytänyt. Itse olen sen verran arka, että en kehtaa pyytääkään ettei kukaan ajattele että jakelen jotain käskyjä. 

Niin, olet uppoutunut työtehtävään, enkä silloin tule sinua häiritsemään. Jos et edes noteeraa imuroinnista lähtevää ääntä, tuskin noteerat sitä siivoojaakaan sen verran, että poistuisit hetkeksi työpisteeltäsi ja antaisit vuorostaan siivoojan "uppoutuvan" omaan työhönsä. 

Kerran oli toimistotyöntekijä niiiiin keskittynyt tietokone ruutuun, että ei tajunnut et sen selän takana tyhjensin roskiksen melko hiljaa kun hiiri. Pidin pokkani ja menin käytävälle nauraa kovaan ääneen,kun se keskittyminen oli bornossa. 🤣

Myös vaatefirmojen nettitilaukset on aika usein naisilla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/118 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivous on tiedettä ja taidetta. 

Ps. Inhoan sanaa siistijä. 

Vierailija
104/118 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennustyömaan loppusiivous.

Vierailija
105/118 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasta? Sitä sanaa käytettiin 80-luvulla. Kouluttatunut alan ammattilainen käyttää ammattisanastoa.

No, mä en ole koskaan kouluttautunut siivoojaksi, vaan hain peruskoulun ohelle duunia. Pääsin siivoamaan hissitehtaalle toimistoja. Sitten siirryin pubeihin..

Siivoisin sitten kymmenisen vuotta, kunnes lähdin oman alan hommiin.

Lasta se on ja rätillä pyyhitään. Vaikka joku joskus sanoi, että siivousliina. 😄

Tasoliina.

Siivouspyyhe, ei liina

Vierailija
106/118 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdas siivous. olin yhdellä tehtaalla usein työkeikalla. näin siitä paikasta painajaisia.

uskomattoman sikoja on siellä johto ja työukot.

keittön ruokalan lattia pursosi ruokaa ja tähteitä , siis siellä lattialla oli niin paljon ruokaa, että siitä olisi saanut kerättyä monta lautasta.

paperi laarit tursusi lattoita pitkin.

pomojen puolen joka ikinen vessan pönttö oli vuorattu ripuli kakkalla..

se metalli pöly ja haju oli niin paha , että oli pakko pitää maskia joka tunnin jälkeen oli aivan musta.

pahinta oli se ruokala miten räävittömän näköinen se oli joka ikinen kerta ja ne Vessat aina ripulissa.

Vierailija
107/118 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan naurettavat mitoitukset kohteisiin, 8krs talo, varastotilat, pyykinkuivaushuone, askartelutila, pitkät käytävämatot, lasiovia joka kerroksessa 2kpl. Työaika 2x30min/vko.. samaan aikaan sisältyy välinehuolto. Kuka olettaa saavansa laadukasta työn jälkeä? No, toki esihenkilöt ja taloyhtiö joka tarttui halvimpaan tarjoukseen..

Vierailija
108/118 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasta? Sitä sanaa käytettiin 80-luvulla. Kouluttatunut alan ammattilainen käyttää ammattisanastoa.

Mikä se nyt sitten on?

Vierailija
109/118 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalahuoltaja täällä. En lähtisi kotisiivouksiin. Syy: asiakkaat, imurointi, matot, tavaramäärät, työehdot ja palkkaus.

Vierailija
110/118 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläaste. Kamala paikka ja pas*aa joka paikassa.

Vierailija
111/118 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei ole tullut vastaan sellaista, joka olisi esim. likaisuutensa takia ylitsepääsemättömän kamala. Sehän on vain tyydyttävää, kun pääsee kuuraamaan oikein kunnon likaa. Inhottavia ovat lähinnä liian kireälle aikataulutetut kohteet, joissa työaika venyy ja hommia jää silti tekemättä tai huonolle hoidolle, ja sellaiset joissa on tarkat ajat eri paikkojen siivoukselle, ja joutuu kellon kanssa suhaamaan taloa päästä päähän jonkun yksittäisen huoneen siivouksen perässä. Ja kerran oli yksi rappusiivoojan sijaisuus, jossa kohteissa ei ollut minkäänlaista moppia käytössä, vaan portaat oli tarkoitus siivota lastan ja lattiapyyhkeen kanssa. En ikinä saanut sitä pyyhettä pysymään lastan ympärillä edes yhden kerrosvälin rappuja kerrallaan, vaan aina sai pysähtyä kieputtamaan sen uudestaan paikalleen. Siinä meni hermot.

Huh, enpä ole ikinä kuullut tuota siivojan sanovan, että mitä likaisempi sitä parempi...

Likaisen siivouksessa näkee oman työnsä jäljen. Siitin siivoamisessa, jossa näkymätöntä likaa ei nää. 

Hupsis, mikä kirotusvihre

🤭

Vierailija
112/118 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläaste. Kamala paikka ja pas*aa joka paikassa.

Ja pen nut sotkevat tahallaan heitellen roskia ihan näkyvästi ja lällättäen.

Vierailija
113/118 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei ole tullut vastaan sellaista, joka olisi esim. likaisuutensa takia ylitsepääsemättömän kamala. Sehän on vain tyydyttävää, kun pääsee kuuraamaan oikein kunnon likaa. Inhottavia ovat lähinnä liian kireälle aikataulutetut kohteet, joissa työaika venyy ja hommia jää silti tekemättä tai huonolle hoidolle, ja sellaiset joissa on tarkat ajat eri paikkojen siivoukselle, ja joutuu kellon kanssa suhaamaan taloa päästä päähän jonkun yksittäisen huoneen siivouksen perässä. Ja kerran oli yksi rappusiivoojan sijaisuus, jossa kohteissa ei ollut minkäänlaista moppia käytössä, vaan portaat oli tarkoitus siivota lastan ja lattiapyyhkeen kanssa. En ikinä saanut sitä pyyhettä pysymään lastan ympärillä edes yhden kerrosvälin rappuja kerrallaan, vaan aina sai pysähtyä kieputtamaan sen uudestaan paikalleen. Siinä meni hermot.

Huh, enpä ole ikinä kuullut tuota siivojan sanovan, että mitä likaisempi sitä parempi...

No onhan se hemmetin turhauttavaa siivota jotain toimistoa, minne ei tunnu kertyvän edes pölyä kun toimistolaiset itsekin huolehtii niin hyvin huoneistaan. Sitten heräät ennen aamua tai menet iltatöihin tällaiseen paikkaan, jossa ei edes liinat likaannu. 

En silti ihan allekirjoita tuota "mitä likaisempi sitä parempi", vaan joku hyvä keskitie, ettei tunnu turhalta muttei myöskään hajota itseään ihan täysin. 

t: eri

Siivoaa vaikka joka toinen päivä, että sitä pölyä ja hiekkaa kerkiää vähän kerääntymäänkin. 

Vierailija
114/118 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistojen miesten wc:t kalentereineen…

Vierailija
115/118 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua tehdä kotisiivousta, tosin en ole koskaan kokeillutkaan (paitsi omassa ja vanhempieni kodissa, mutta se on eri asia). Rappusiivouksesta tykkään, koska mulla on kiva kohde: enimmäkseen mukavia asukkaita, ei juurikaan tahallista sotkemista, kutakuinkin tarpeeksi työaikaa ja iso kohde, joten sieltä kertyy tuntejakin ihan mukavasti. 

Olen siivonnut myös teollisuustiloja, toimistoja ja keittiöitä. Ihan ok. Toimistosiivous on tosin joskus aika turhauttavaa, kun pitäisi pyyhkiä pöydiltä pölyjä, mutta ne ovat täynnä tavaraa.

Vierailija
116/118 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tehdas siivous. olin yhdellä tehtaalla usein työkeikalla. näin siitä paikasta painajaisia.

uskomattoman sikoja on siellä johto ja työukot.

keittön ruokalan lattia pursosi ruokaa ja tähteitä , siis siellä lattialla oli niin paljon ruokaa, että siitä olisi saanut kerättyä monta lautasta.

paperi laarit tursusi lattoita pitkin.

pomojen puolen joka ikinen vessan pönttö oli vuorattu ripuli kakkalla..

se metalli pöly ja haju oli niin paha , että oli pakko pitää maskia joka tunnin jälkeen oli aivan musta.

pahinta oli se ruokala miten räävittömän näköinen se oli joka ikinen kerta ja ne Vessat aina ripulissa.

Ja tuollaisissa paikoissa kun ei edes käydä kuin se pari kertaa viikossa siivoamassa ja siinä ajassa ne ribbulit kerkee jo kuivahtamaan ja kovettumaan sinne pönttöön kun ei raavaat työmiehet nyt omia jätöksiään siivoa. 

Kiva sitä sit yrittää puoli tuntia hinkuttaa jotain jähmettynyttä ribbulibaskapönttöä puhtaaksi. 😵‍💫

Vierailija
117/118 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä se nykyään sitten on? Ap

Sanasto on uusittu 2025. Kun olin laitoshuoltaja niin se oli silloin lattiakuivain.

Sanotaanko enää teräväkuivain? 

Kiva sit yrittää perehdyttää uutta siivoojaa työhönsä: "ja sit nää lattiat otetaan tällä terävä....terävä....ähh, mikä se nyt on , no ota se nyt vaan tuolla rätillä ja lastalla". 😅

Vierailija
118/118 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junasiivous (vessat). HKI rautatieasema (vessat!!). Kyllähän näitä keksii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän