Missä olit ja mitä teit tasan 25 vuotta sitten?
Kommentit (50)
Olin töissä. (Jo silloinen) eksä soitti, että oletko nähnyt uutiset, nyt on tapahtunut jotain isoa.
Tultiin juuri töistä kotiin, joku maininta tuli kaverilta tekstiviestillä, että pienkone törmäsi torniin. Kotona näkyi CNN ja BBC, niissä oli paljon reaaliaikaista juttua silloin ja nähtiin seuraava törmäyskin, Suomessa tilanne tuli uutisiin vasta myöhemmin.
Paperitehtaalla projektia tekemässä. Toisen tiimin ihmiset tuli meidän työhuoneeseen ja käskivät äkkiä avata telkkarin.
Olin töissä, tein GPS vastaanotinta Nokialla. Ostin aamulla 60 000€ telian osakkeita. Myin ne loppujen lopuksi voitolla, mutta olis ollu kivanpi ostaa vasta 12. päivä.
2001 oli vielä markat...
Olin töissä. Ensimmäisen WTC-törmäyksen jälkeen katsottiin porukalla erään työkaverin näytöltä uutisfeediä ja ihmeteltiin, että mites nyt noin. Kun sitten kone tömähti toiseenkin torniin, työpäivä loppui siihen ja siirryimme koko työporukalla läheiseen kapakkaan ottamaan oluet ja katsomaan telkkarista mitä seuraavaksi.
Oli sellainen päivä, että tiesi heti että maailma ei ole sen jälkeen entisensä. Neuvostoliiton romahtaminen vuosikymmentä aikaisemmin kesti sentään vuosikausia, 9-11 tuli sananmukaisesti kirkkaalta taivaalta.
Vierailija kirjoitti:
Taaperon äiti, väitöskirjatutkija ja julkaissut muutamia kirjoja.
:D Nyt vasta luin tätä tarkemmin. Uusi vastaus: olin kirjoittamassa ja kuulin uutisen radiosta, rynnistin yläkertaan katsomaan telkkarista CNN:aa (tai jotain amerikkalaista uutiskanavaa), meillä oli siihen aikaan iso lautasantenni pihassa, että voimme katsoa uutisia ym. ympäri maailman. Soitin heti miehelleni, joka keskeytti työpäivänsä ja tuli kotiin katsomaan uutisia, seurasimme tilannetta myöhään yöhön. Koko ajan tuli lisää tietoa ja järkyttävää live-materiaalia.
Olin eräällä luennolla, yksi osaanottaja sai tekstiviestin ja kertoi asian, luennoitsija vain jatkoi höpinäänsä. Kun menin kotiin 10v ja 12v olivat kahdestaan kotona ja olivat katselleet suoraa lähetystä, tuli oikein hyvä äiti olo.
Olin omassa työhuoneessa. Olin juuri sulkenut koneen ja istuin hetken aikaa, ennen kuin menin jumppaan töiden jälkeen. Sisko soitti, kun olin matkalla kotiin. Taisin kuulla asiasta häneltä. Pukkarissa jotkut keskustelivat lentokoneista, mutta en silloin noteeranut asiaa. Ratikassa joku analysoi tapahtumaa englanniksi puhelimessa. Kotona telkku auki ja keskustelin asiasta kämppiksen kanssa. Jäi kyllä mieleen tuo tapahtuma!
Olin kotona ja se oli jotenkin niin hullua etten ensin jotenkin uskonut sitä. Sitten soitin parille kaverille että avatkaa telkkarinne. Kyllä siinä mietin kaikenlaista...