Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi laparoskopia tehdään nukutuksessa?

Vierailija
02.10.2008 |

Kun esim. keisarileikkauskin tehdään selkäydinpuudutuksessa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivellaan ja käännellään ja aikaakin saattaa kulua. Keisarinleikkaus on parilla viillolla nopeasti tehtävä toimenpide.

Vierailija
2/6 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin kun ollaan niin "syvällä". ja oikeesti, kuka haluaa olla silloin hereillä. en minä ainakaan ja mä olen ollut 3 kertaa laparoskopiassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pumpataan vatsaontelo täyteen ilmaa ja laitetaan pää jnkv alaspäin, että saadaan näkyvyys alavatsalle. Taitaisi olla aika ikävää puudutuksessa.

Vierailija
4/6 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan aika lailla pää alaspäin... Mutta esim. sappileikkaus tehdään puoli-istuvassa asennossa.

Vierailija
5/6 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/6 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta vatsaonteloon saataisiin pumpattua riittävästi hiilidioksidikaasua näkyvyyden saavuttamiseksi, täytyy vatsan alueen lihakset relaksoida täysin. Lihasrelaksantilla myös hengitys- ja muut lihakset lakkaavat leikkauksen aikana toimimasta, ja potilas intuboidaan ja kytketään hengityskoneeseen. Ei sellaisessa tilanteessa voi missään tapauksessa olla hereillä. Lisäksi kaasua täynnä oleva vatsaontelo painaa keuhkot lyttyyn minkä takia myös tarvitaan hengitysapua. 

Sektio tehdään avoviillosta joka sijaitsee navan alla ja voidaan siksi spinaalipuuduttaa. Mutta esim. naisten sterilisaatio yleisimmällä nykymenetelmällä eli klipsaamalla tehdään laparoskopialla ja siksi siihenkin nukutetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän