Mistä voi johtua kun en muista mitään?
Olen aina ollut hajamielinen. Unohtanut mihin laitan tavarat ynm pientä. nyt 2 päivän aikana olen huomannut tämän pahentuneen .En muista omia ajatuksianikaan.
Voin siis miettiä jotain asiaa ja samantien unohdan mitä olin miettinyt. Tätä on tapahtunut monesti tämän 2 päivän aikana. Lähden hakemaan jotain ja unohdan mitä.(tätä on tapahtunut kyllä aikasemminkin mutta huomattavasti vähemmän)
Tässä vaan muutama esimerkki.
Eilen kun ajoin töistä kotiin tuntui että tiet olivat kaventuneet hiveästi. Piti tehdä oikein kunnolla töitä että pysyin omalla kaistalla. Tai tältä ainakin tuntui. Ei kylläkään mielestäni pyöryttänyt tai mitään.
Mikä ihme mua oikein vaivaa? vai olenkohan vaan luulosairas:)
Kommentit (10)
eli menenpä heti tänään apteekkiin ostamaan vitamiineja.
t ap
Noi vitamiinipilsut on ihan lumelääkettä!
eli menenpä heti tänään apteekkiin ostamaan vitamiineja.
t ap
Muutaman viimeisen päivän aikana olen huomannut, että muisti pätkii. En esim muista ihan lähisukulaisten nimiä. PItää yrittää keskittyä tosi paljon ja sekään ei aina auta, en vaan muista. Jonkin ajan päästä saattaa sitten tulla mieleen. Mutta ihan tyyliin että en muista veljeni lasten nimiä.
Olen usein (ihan vakavissani) miettinyt että onko mulla joku muisihäiriö/alkava Alzheimer tai jotain vastaavaa.
Tosin mulla on taustalla vakava masennus (josta olen tervehtynyt onneksi) ja olen nyt toista kertaa raskaana lyhyen ajan sisällä joten laitan sen piikkiin.
jonkin verran niitä kyllä syönkin.
tosi kurja tunne vaan koko ajan päässä. kamalaa kun ei omia ajatuksiaankaan muista. olen sillanen ajattelia tyyppi ja mietin paljon kaikkea aina. nyt en tunnista omaa päätäni omakseni:) vaikeeta selittää miltä tuntuu.
t ap
sillä mulla se ainakin hoitamattomana tekee tuota.
Samalla varmasti katsotaan verenkuva ja esim. tarvittaessa noi kilpirauhasjutut yms. Ei kannata arkailla sitä lääkäriin menoa, vaikka ei olekaan selvää näkyvää haavaa jossakin! Hyvähän se on kuitenkin selvittää, mistä noissa tuntemuksissa on kyse.
Oliko se muuten niin että raskaus saattaa altistaa kilpirauhasen vajaatoiminnalle? Ajattelin vain että tämä kauhea väsymyskin sopisi hyvin kuvaan (toki raskaus tekee väsyneeksi muutenkin). Toisaalta en ole lihonut tai mitään.
että raskaus tosiaan laukaisee toisinaan tuon kilpparin vajiksen,
ja mulla ainakin on kaksi raskautta takana ja kummassakin on valitettavatsi jo ollut tuota vajista taustalla hoitamattomana,
mikä ei ole ollenkaan hyvä lapsen kehtiykselle se.
ja mulla ainakin paino vaan suorastaan tippui raskauksien aikana.
se vaan on valitettavasti hankala saada suomessa asiantuntevaa hoitoa ajoissa noissa kilppariasioissa,
lue aikasi kuluksi tarkemmin täältä:
http://www.kilpirauhas.info/foorumi/
muu ravitsemustilan puutos. D-vitamiini? C ja B ryhmän vitamiinit?