Miksi lesbosuhteissa niin usein toinen on "mies" ?
Saako tätä pohtia, vai onko se jonkin mielestä homofobiaa?
Yleensä toinen pariskunnasta on selkeästi maskuliininen ulkonäöltään, pukeutumiseltaan, ja tyyliltään ja ehkä myös eleiltään. En sano että kaikilla, mutta monilla.
Miksi näin?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua luullaan aina keskustelupalstoilla mieheksi.
Pidän autoista ja liikenteestä, otan liikenteen usein kilpailuna, joka minun täytyy voittaa. Päädyn usein kisaamaan jonkun random-kuskin kanssa ja voitan. Ajan usein ylinopeutta. Nopeusmittaustolppien paikat muistan ulkoa.
Mulla on myös voimakas saalistusvietti ja haen jännitystä mm. irtosuhteista. Kyllästyn nopeasti ja jätän sen miehen.
Olen heteronainen. Tällainen olen ollut lapsesta asti.
Miten tämä liittyy aloitukseen? Ei naisilta kilpailuviettiä puutu.
Siten että sukupuoliroolit on ihmisen keksimä juttu.
No toi onko kyllä paska puhetta.Mies on jolla syntymästä munat ja nainen jolla pillu ja tissit.Vaikka kuinka söisi mieshormoonia ei sillä letkua saa.
Nuo on sukupuolielimet.
Sukupuoliroolit on ihmisen keksimä juttu.Joo, biologia on ihmisen keksimä juttu, jep jep.
Biologian perusteella nainen on synnynnäinen johtaja, sillä äitiys on ennen kaikkea johtajuutta.
Suurin valta maailmassa on naisilla, sillä yksin he päättävät, syntyykö tänne ihmisiä ja miten monta.Se että naiset saa päättää syntyykö tänne ihmisiä ja miten monta on ihmiskunnan historiassa HYVIN tuore ilmiö.
Anortteja on tehty aina. Jokainen nainen osaa tehdä abortin. Raskaus on hyvin henkilökohtainen asia. Suurin osa niistä jää pimentoon.
Niin vuonna 0 vain haettiin salaa katumuspilleri basaarilta. Sulla on nyt joku harha että ennenkin elettiin kuin on eletty viimeiset 50 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Mutta toki jos asetat vaikka kaksi "hetero"persua vierekkäin, toinen on naisellisempi kuin toinen. Ketkä tahansa kaksi ihnmistä vierekkäin paitsi identtiset kaksoset. Ja tämä vertailu tapatuu sun päässäsi ja kyseessä on vahvistusharha. Sinä etsit jotain piirteitä ja löydät ne, koska sun aivot on sillai vinksallaan.
Jees mutta kun asettaa heteroparin vierekkäin toinen on selkeästi nainen ja toinen mies.
Kun asettaa lesboparin vierekkäin toinen on yleensä selkeästi nainen ja toinen teeskentelee kovasti näyttävänsä miehekkäältä.
Tämä on ketjun aihe. Eikä se ole mikään vahvistusharha.
Miksi tämä vaivaa joitain ihmisiä? Niinkö koville ottaa, että joku ei halua olla heterosuhteessa?
Ei se ainakaan minua vaivaa. Ilmiönä kiinnostava.
Siinäpä sitä on taas avaajalla ja kommentoijillakin pohtimista heille erityisen tärkeässä asiassa. Kumpiakohan he ovat omassa mahdollisessa parisuhteessaan?
Feminiinen on bitch. Maskuliininen on butch.
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä sitä on taas avaajalla ja kommentoijillakin pohtimista heille erityisen tärkeässä asiassa. Kumpiakohan he ovat omassa mahdollisessa parisuhteessaan?
Onko joku väittänyt asiaa erityisen tärkeäksi kenellekään? Mikset itse kykene antamaan itse aiheeseen mitään hyökkäämättä vain keskustelijoihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että sekä homo- että lesbopareissa se enemmän omasta biologisesta roolistaan poikkeava (miehinen nainen, naisellinen bottom mies) on se jonka hormonaalinen tasapaino poikkeaa enemmän normaalista. Telaketjulla testotasot lähempänä miehiä, bottommiehellä lähempänä naisia. Molemmat menee hormonaalisesti sellaiselle harmaalle alueelle missä olo epävarma omassa biologisessa luonnollisessa roolissa.
Ja räkänaurut sille joka väittää etteivät hormoonit vaikuta ihmisen käytökseen.
Tästä seuraa se ikävä johtopäätös että homous ja lesbous olisi lääkittävissä...
Jos noin olisikin, niin miksi pitäisi? Jos autoista ja ylinopeudesta tykkääminen johtuu hormoneista niin se voitaisiin hoitaa teston blokkaavilla lääkkeillä pois. Pitäisiköhän? 🤔
EU määräisi ylinopeuslääkkeen pakolliseksi heti kun se olisi mahdollista.
Miksi siis irroittautua heterosuhteesta homosuhteeseen mutta olla edelleen ulkoisesti kuin heterosuhteessa vaikka ollaan homosuhteessa? Flanellipaita ja tinttitukka on perinnepuku mitä ei voi poistaa vaikka asenteet ovat vapautuneet eikä naamioitumista enää tarvita.
Valitettavasti en muista, mistä lähteestä tämän luin, mutta on tehty kunnollinen tieteellinen tutkimus homoseksuaalisten naisten aivoista. Mikäli oikein muistan, oli tunnistettavissa selkeä ero joillain aivoalueilla nk. rekkalesbojen ja feminiinisempien lesbojen välillä. Kyse on siis keskushermostotasolla olevasta erosta, ei mistään roolileikistä. Käsittääkseni viimeaikaiset tutkimukset ovat osoittaneet, että naisten homoseksuaalisuus on muuntuvampi kuin miesten. Ei niin pysyvä tai jotain. Maallikkona voisi ajatella, että erityisesti feminiiniset aivot omaava puolisko voi jossain elämänvaiheessa olla miehen kanssa ja hankkia vaikkapa lapsia heterosuhteessa. Toisaalta, ihmisen aivoja voidaan muokata myös ympäristöä muokkaamalla. Harjaannuttamalla. Kaikki ei ole synnynnäistä meissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää tismalleen paikkansa.
Myös että mikäli menevät vihille niin toisella on yleensä puku päällä.
Kun yläpäästä heittää, niin heittääkin kunnolla.
Miten tuo pukuasian kertominen liittyy päähän? Onhan noita lesbohäitä nähty lehdissä ja telkussa oli sitten päässä vikaa tai ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Mutta toki jos asetat vaikka kaksi "hetero"persua vierekkäin, toinen on naisellisempi kuin toinen. Ketkä tahansa kaksi ihnmistä vierekkäin paitsi identtiset kaksoset. Ja tämä vertailu tapatuu sun päässäsi ja kyseessä on vahvistusharha. Sinä etsit jotain piirteitä ja löydät ne, koska sun aivot on sillai vinksallaan.
Jees mutta kun asettaa heteroparin vierekkäin toinen on selkeästi nainen ja toinen mies.
Kun asettaa lesboparin vierekkäin toinen on yleensä selkeästi nainen ja toinen teeskentelee kovasti näyttävänsä miehekkäältä.
Tämä on ketjun aihe. Eikä se ole mikään vahvistusharha.
Miksi tämä vaivaa joitain ihmisiä? Niinkö koville ottaa, että joku ei halua olla heterosuhteessa?
Ei se ainakaan minua vaivaa. Ilmiönä kiinnostava.
Onko se lopulta sen kummallisempi ilmiö kuin se, että moni heteronainen pitää miehistä, joilla on stereotyyppisesti feminiinisiksi luokiteltuja piirteitä, eli jotka ovat huomioivia, lempeitä, pehmeiden arvojen kannattajia? Ja moni heteronainen ei viehäty äärimaskuliinisen näköisistä miehistäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos nimenomaan halutaan nainen kumppaniksi, niin miksi sitten viehätytään että nainen on kuin mies? En tajua.
Niinpä, toisaalta nainen ei myöskään halua että mies tekee kaiken minkä nainen haluaa. Sen luulisi olevan helpompaa mutta naisen logiikalla ei olekaan.
Joskus Tony Halme ihmetteli avioeroaan. Hän oli tehnyt kaiken mitä vaimo halusi ja silti tilanne ei kelvannut😄😄
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti en muista, mistä lähteestä tämän luin, mutta on tehty kunnollinen tieteellinen tutkimus homoseksuaalisten naisten aivoista. Mikäli oikein muistan, oli tunnistettavissa selkeä ero joillain aivoalueilla nk. rekkalesbojen ja feminiinisempien lesbojen välillä. Kyse on siis keskushermostotasolla olevasta erosta, ei mistään roolileikistä. Käsittääkseni viimeaikaiset tutkimukset ovat osoittaneet, että naisten homoseksuaalisuus on muuntuvampi kuin miesten. Ei niin pysyvä tai jotain. Maallikkona voisi ajatella, että erityisesti feminiiniset aivot omaava puolisko voi jossain elämänvaiheessa olla miehen kanssa ja hankkia vaikkapa lapsia heterosuhteessa. Toisaalta, ihmisen aivoja voidaan muokata myös ympäristöä muokkaamalla. Harjaannuttamalla. Kaikki ei ole synnynnäistä meissä.
Varmasti näin, ja sikiötasolla mm hormoonit vaikuttavat myös aivojen kehittymiseen. Uskon kyllä että telaketjulesbo tai feminiini bottompoika eivät teeskentele olotilaansa vaan eivät tunne itseään naiselliseksi/miehekkääksi. Ehkä tässä kohtaa niitä sukupuolirooleja tulisi laventaa. On ihan ok olla miehekäskin nainen, kantaa painavia esineitä ja nyrkkeillä. Samoin on ihan OK olla hento runopoika ja tykätä vaaleanpunaisesta. Jotenkin tuntuu että nykyään tässä ollaan kaventuneita. Jos poikalapsi pitää kukkasista ja vaaleanpunaisesta osa porukasta on jo pää märkänä puoskaroimassa hormoonein tytöksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän autoista ja liikenteestä, otan liikenteen usein kilpailuna, joka minun täytyy voittaa. Päädyn usein kisaamaan jonkun random-kuskin kanssa ja voitan. Ajan usein ylinopeutta. Nopeusmittaustolppien paikat muistan ulkoa.
Mulla on myös voimakas saalistusvietti ja haen jännitystä mm. irtosuhteista. Kyllästyn nopeasti ja jätän sen miehen.
No toi onko kyllä paska puhetta.Mies on jolla syntymästä munat ja nainen jolla pillu ja tissit.Vaikka kuinka söisi mieshormoonia ei sillä letkua saa.
Nuo on sukupuolielimet.
Sukupuoliroolit on ihmisen keksimä juttu.Joo, biologia on ihmisen keksimä juttu, jep jep.
SukupuoliROOLIT ovat ihmisten keksintöä. Biologia ei tosiaan sanele mitään rooleja.
Vierailija kirjoitti:
Miksi siis irroittautua heterosuhteesta homosuhteeseen mutta olla edelleen ulkoisesti kuin heterosuhteessa vaikka ollaan homosuhteessa? Flanellipaita ja tinttitukka on perinnepuku mitä ei voi poistaa vaikka asenteet ovat vapautuneet eikä naamioitumista enää tarvita.
No kun eivät halua olla heterosuhteessa, eivätkä halua olla miehen vaan naisen kanssa.
Isäntä ja emäntä on myös lepakkosuhteissa !
Vierailija kirjoitti:
Isäntä ja emäntä on myös lepakkosuhteissa !
Isäntä top ja emäntä bottom.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
koska tykätään fyysisesti maskuliinisesta olemuksesta, mutta pillusta ja tisseista myös.
Eli siis kullit ja pallit aiheuttaa yökötystä? Eli mies kelpaa jos sillä on pimppi ja tissit?
Tätä olin juuri kirjoittamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo on sukupuolielimet.
SukupuoliROOLIT ovat ihmisten keksintöä. Biologia ei tosiaan sanele mitään rooleja.
Itseasiassa on sanellut hyvinkin vahvasti ennen kehittynyttä teknistä yhteiskuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Lesbo ei tietysti ole "irrottautunut heterosuhteesta", mutta jos nyt ihmettelet syitä, miksi nainen olisi mieluummin miestyylisen naisen kuin miehen kanssa, niin tässä jotain syitä: ei tunne seksuaalista vetoa miehiin, ei halua harrastaa heteroseksiä, ei tunne romanttista vetoa miehiin, dynamiikka toimii paremmin naisen kanssa. Toisin sanoen ei ole mitään syytä olla miehen kanssa, ja toisaalta oma halu kohdistuu naisiin. Joillain se sitten kohdistuu nimenomaan maskuliinisiin naisiin, eli heillä mieltymys on tuollainen.
Niinpä, toisaalta nainen ei myöskään halua että mies tekee kaiken minkä nainen haluaa. Sen luulisi olevan helpompaa mutta naisen logiikalla ei olekaan.