Mitä hedelmiä taloudestanne löytyy nyt?
Mitä hedelmiä ihmiset kotiinsa kantaa ja jättävät syömättä viikonlopun yli?
Meillä ei oo kun pari avokadoa kypsymässä.
Kommentit (50)
Kryptinen aloitus.
Miten hedelmien syönti ja viikonloppu liittyvät toisiinsa?
Kyllä meillä syödään hedelmiä muuloinkin kun viikonnloppuisin.
Kolme banaani ja neljä omenaa kulhossa pöydällä. Jääkaapissa rasia tummia viinirypäleitä. Illalla napsin jääkaappikylmiä rypäleitä.
Tämä vuodenaika on hedelmien suhteen nuiva. Syön mieluiten satokausien mukaan tuoretta, kotimaista terveellistä turvallista ja ympäristlöystävällistä ruokaa. Maaliskuun lopussa kaikki hedelmät ovat tuontitavaraa, saastuttavia ja epäeettisiä. Talviomenatkin on jo syöty ja olisivat syömättömänä huonoja. Jotain hilloja toki vielä on. Jaa, kuivattuja luumuja kyllä löytyy kaapista. Mutta se on vähän eri asia.
Nyt meillä on banaani ja päärynöitä. Pakkasessa mustikoita ja mansikkaa. Me käydään kyllä ihan viikonloppuisinkin kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Kryptinen aloitus.
Moni käy kaupassa perjantaina ja ostaa viikonlopun ruoat. Ne mitä jää yli eivät ole kelvanneet.
Kiivejä, appelsiineja, banaaneja, omenoita ja sitruunoita. Ostan niitä mitä on tarjouksessa. Sitruunoita on yleensä aina, koska laitan sitä ruokaan tosi usein.
Vierailija kirjoitti:
Kolme banaani ja neljä omenaa kulhossa pöydällä. Jääkaapissa rasia tummia viinirypäleitä. Illalla napsin jääkaappikylmiä rypäleitä.
Niin ja pussillinen veriappelsiineja löytyy kansa.
Näitä syödään pitkin viikkoa. Tod näk kaikki loppu jo keskiviikkona.
Meillä syödään paljon hedelmiä, tällä hetkellä löytyy omenaa, päärynää, banaania, kiwiä, appelsiinia, sitruunaa, mitään ei heitetä roskiin vaan kaikki syödään. Sitruunan juon veden kanssa aamuisin.
Kaksi puolalaista omenaa ja yksi appelsiini. Huomenna ODA tuo lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kryptinen aloitus.
Moni käy kaupassa perjantaina ja ostaa viikonlopun ruoat. Ne mitä jää yli eivät ole kelvanneet.
Mä ostan lähes viikon ruoat lauantaina ja haen viikolla vain maitoa ja leipää jos ei ole pakkasessa.
Lasiset banaani, sitruuna sekä omena.
Ei mitään. Ei oo varaa.
Sipulista ja porkkanoista saa toivottavasti riittäväsi c vitamiinia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kryptinen aloitus.
Mä ostan lähes viikon ruoat lauantaina ja haen viikolla vain maitoa ja leipää jos ei ole pakkasessa.
Mä taas käyn itse ma ja to, perjantaina on aina kovin ruuhka ja pysyn silloin poissa jaloista. Ja tiedän tämän koska automarkettien parkkipaikat on silloin täynnä ja näen ne..
Banaaneja, omenoita ja monta limeä.
Mandariineja, banaaneita ja avocadoja.
Nyt ei mitään, mutta vihanneksia monipuolisesti.
Omppuu ja aplarii. Mä syön omput, allerginen sitruksille, mies syö aplarit, allerginen ompuille.
Itse asiassa ei mitään, sillä toin viimeiset mandariinit töihin välipalaksi (ja söin ne jo). Huomenna pitää ostaa lisää.