Miksi lesbosuhteissa niin usein toinen on "mies" ?
Saako tätä pohtia, vai onko se jonkin mielestä homofobiaa?
Yleensä toinen pariskunnasta on selkeästi maskuliininen ulkonäöltään, pukeutumiseltaan, ja tyyliltään ja ehkä myös eleiltään. En sano että kaikilla, mutta monilla.
Miksi näin?
Kommentit (85)
Virve Rostinkin "tytär" näyttää mieheltä. Ainakin kovasti yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taida heteroita kiinnostaa sama sukupuoli vaikka miten olisi soman tyttömäistä miestä tai äijämäistä naista tarjolla. Eli kyllä sillä sukupuolella on valtavasti väliä, vaikka ulkoisesti jotkut homoparit näyttävät matkivansa mies-nais dynamiikkaa.
Toinen ilmiö on, että minua ja miestäni ei luulla homoiksi, koska olemme melko tavallisen oloisia heppuja. Nämä femme-butch pariskunnat erottuvat homoiksi, mutta kaksi naisellisempaa naista tai miehekkäämpää miestä eivät. Sisäpiiritiedon perusteella väittäisin heidän olevan yleisempiä kuin nämä helposti huomattavat parit.
...tai ainakin kuvittelet ettei teitä luulla homoiksi. Ihmiset ovat nykyään paljon hienotunteisempia kun kaikkea pitää suvaita.
Ne jotka eivät suvaitse ovat itse asiassa hyvä esimerkki siitä mistä puhun, koska he ilmaisevat tämän suvaitsemattomuutensa vain niille homopareille jotka he erottavat homopareiksi. Joillakin ystävilläni on tästä aivan liikaa kokemusta koska heidät tunnistaa homoiksi yksin tai yhdessä. Minulla ja miehelläni taas paljon vähemmän, samoin naisellisten naisten pariskunnilla elleivät he jotenkin muuten osoita homouttaan (esim. julkisesti suutelemalla tms.). Voin helposti kuvitella että heidän käsitys homopareista värjääntyy sen takia, että he eivät tunnista muita homopareja kuin ne näkyvät tapaukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua luullaan aina keskustelupalstoilla mieheksi.
Pidän autoista ja liikenteestä, otan liikenteen usein kilpailuna, joka minun täytyy voittaa. Päädyn usein kisaamaan jonkun random-kuskin kanssa ja voitan. Ajan usein ylinopeutta. Nopeusmittaustolppien paikat muistan ulkoa.
Mulla on myös voimakas saalistusvietti ja haen jännitystä mm. irtosuhteista. Kyllästyn nopeasti ja jätän sen miehen.
Olen heteronainen. Tällainen olen ollut lapsesta asti.
Miten tämä liittyy aloitukseen? Ei naisilta kilpailuviettiä puutu.
Siten että sukupuoliroolit on ihmisen keksimä juttu.
Eivät ole. Sinulla menee sekaisin puurot ja vellit. Nyt puhutaan paljon perustavammista asioista kuin tykkääkö joku nykypäivän nainen ajaa autollaan ylinopeutta.
No siinä tapauksessa sinä puhut tuosta aiheesta yksin.
Yksilölliset ominaisuudet eivät liity sukupuoleen.Joku täällä puhuu yksin ihan aiheen ohi. Se että sinä juttelet autopalstoilla ylinopeuksistasi ja sinua luullaan sen takia mieheksi ei liity ketjun aiheeseen mitenkään.
Ja se ihminen olet sinä. Ei siinä mitään - joillakin ihmisillä on voimakas kontrollin tarve.
Siitä onkin enää lyhyt matka väkivaltaan.
Tyhmä jankkaus, kykenemättömyys pysyä kontekstissa ja oljenkorreksi tyhmät väkivaltafantasiat perään. Täällä sinua ei ainakaan luulla mieheksi X-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän autoista ja liikenteestä, otan liikenteen usein kilpailuna, joka minun täytyy voittaa. Päädyn usein kisaamaan jonkun random-kuskin kanssa ja voitan. Ajan usein ylinopeutta. Nopeusmittaustolppien paikat muistan ulkoa.
Mulla on myös voimakas saalistusvietti ja haen jännitystä mm. irtosuhteista. Kyllästyn nopeasti ja jätän sen miehen.
No toi onko kyllä paska puhetta.Mies on jolla syntymästä munat ja nainen jolla pillu ja tissit.Vaikka kuinka söisi mieshormoonia ei sillä letkua saa.
Nuo on sukupuolielimet.
Sukupuoliroolit on ihmisen keksimä juttu.
Joo, biologia on ihmisen keksimä juttu, jep jep.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole. Sinulla menee sekaisin puurot ja vellit. Nyt puhutaan paljon perustavammista asioista kuin tykkääkö joku nykypäivän nainen ajaa autollaan ylinopeutta.
Yksilölliset ominaisuudet eivät liity sukupuoleen.Joku täällä puhuu yksin ihan aiheen ohi. Se että sinä juttelet autopalstoilla ylinopeuksistasi ja sinua luullaan sen takia mieheksi ei liity ketjun aiheeseen mitenkään.
Ja se ihminen olet sinä. Ei siinä mitään - joillakin ihmisillä on voimakas kontrollin tarve.
Siitä onkin enää lyhyt matka väkivaltaan.Tyhmä jankkaus, kykenemättömyys pysyä kontekstissa ja oljenkorreksi tyhmät väkivaltafantasiat perään. Täällä sinua ei ainakaan luulla mieheksi X-D
Kun argumentointitaitosi eivät riitä, menet henkilökohtaisuuksiin :)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Mutta toki jos asetat vaikka kaksi "hetero"persua vierekkäin, toinen on naisellisempi kuin toinen. Ketkä tahansa kaksi ihnmistä vierekkäin paitsi identtiset kaksoset. Ja tämä vertailu tapatuu sun päässäsi ja kyseessä on vahvistusharha. Sinä etsit jotain piirteitä ja löydät ne, koska sun aivot on sillai vinksallaan.
Jees mutta kun asettaa heteroparin vierekkäin toinen on selkeästi nainen ja toinen mies.
Kun asettaa lesboparin vierekkäin toinen on yleensä selkeästi nainen ja toinen teeskentelee kovasti näyttävänsä miehekkäältä.
Tämä on ketjun aihe. Eikä se ole mikään vahvistusharha.
Ei ne ole kumpikaan ihan viisaita. Niille ei ole niitten äiti sanonut, että ne on tyttöjä.
Kieroon kasvaneita, haluaisivat varmaankin maata vaikka sian kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä onkin enää lyhyt matka väkivaltaan.Tyhmä jankkaus, kykenemättömyys pysyä kontekstissa ja oljenkorreksi tyhmät väkivaltafantasiat perään. Täällä sinua ei ainakaan luulla mieheksi X-D
Kun argumentointitaitosi eivät riitä, menet henkilökohtaisuuksiin :)
..sanoo ihminen joka alkoi sössöttää väkivaltaharhoja ja kontrolleja toisesta keskustelijasta X-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No toi onko kyllä paska puhetta.Mies on jolla syntymästä munat ja nainen jolla pillu ja tissit.Vaikka kuinka söisi mieshormoonia ei sillä letkua saa.
Nuo on sukupuolielimet.
Sukupuoliroolit on ihmisen keksimä juttu.Joo, biologia on ihmisen keksimä juttu, jep jep.
Biologian perusteella nainen on synnynnäinen johtaja, sillä äitiys on ennen kaikkea johtajuutta.
Suurin valta maailmassa on naisilla, sillä yksin he päättävät, syntyykö tänne ihmisiä ja miten monta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin monella maskuliinisuus on synonyymi mieheyden ja feminiinisyys naiseuden kanssa?
Eiköhän se johdu siitä, että maskuliinisuus tarkoittaa miehekkyyttä ja feminiinisyys naisellisuutta. Nämä ovat siis yleisiä sanakirjamääritelmiä noille sanoille. Jos jossain alakulttuureissa sanoille on annettu muita merkityksiä, siihen on vaikea ottaa kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun argumentointitaitosi eivät riitä, menet henkilökohtaisuuksiin :)..sanoo ihminen joka alkoi sössöttää väkivaltaharhoja ja kontrolleja toisesta keskustelijasta X-D
Meille selvisi jo, ettet osaa kirjoittaa etkä keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo on sukupuolielimet.
Sukupuoliroolit on ihmisen keksimä juttu.Joo, biologia on ihmisen keksimä juttu, jep jep.
Biologian perusteella nainen on synnynnäinen johtaja, sillä äitiys on ennen kaikkea johtajuutta.
Suurin valta maailmassa on naisilla, sillä yksin he päättävät, syntyykö tänne ihmisiä ja miten monta.
Se että naiset saa päättää syntyykö tänne ihmisiä ja miten monta on ihmiskunnan historiassa HYVIN tuore ilmiö.
Jos ihmisellä ei ole pippeliä syntyessään, niin se on takuuvarmasti ikänsä nainen.
Mutta kun nuo naiset ovat kuin leikki-ikäiset ovat toistensa pimppiä nuoleskelemassa.
Saastaiset elukat.
Vierailija kirjoitti:
Pitää tismalleen paikkansa.
Myös että mikäli menevät vihille niin toisella on yleensä puku päällä.
Kun yläpäästä heittää, niin heittääkin kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Samasta syystä kuin miesten homosuhteissa toinen on lähes aina se stereotyyppinen ja neitimäinen hint*ti, mutta toinen taas tavallisen oloinen mies, jonka homoutta ei arvaisi, jos ei tietäisi (esim. oma ilmoitus tai julkisuus).
Homoseksuaalit toistavat lopulta sen oman suuntautumisen sisällä samoja perinteisiä sukupuolirooleja kuin heterot (esim. toinen dominoivampi). Aina löytyy tietysti poikkeuksia parien käyttäytymisjakaumasta, eikä se suuntautumista katso. Ei ole ihan poikkeuksellisen harvinaista, että heterosuhteessa nainen on se "mies" ja mies on ns. tohvelisankari. Tiedä sitten sellaisten liittojen kestävyydestä.
Mutta, onko homo mies häihinsä pukeutunut nauseksi. Tietääkö joku?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo on sukupuolielimet.
Suurin valta maailmassa on naisilla, sillä yksin he päättävät, syntyykö tänne ihmisiä ja miten monta.Se että naiset saa päättää syntyykö tänne ihmisiä ja miten monta on ihmiskunnan historiassa HYVIN tuore ilmiö.
Anortteja on tehty aina. Jokainen nainen osaa tehdä abortin. Raskaus on hyvin henkilökohtainen asia. Suurin osa niistä jää pimentoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Mutta toki jos asetat vaikka kaksi "hetero"persua vierekkäin, toinen on naisellisempi kuin toinen. Ketkä tahansa kaksi ihnmistä vierekkäin paitsi identtiset kaksoset. Ja tämä vertailu tapatuu sun päässäsi ja kyseessä on vahvistusharha. Sinä etsit jotain piirteitä ja löydät ne, koska sun aivot on sillai vinksallaan.
Jees mutta kun asettaa heteroparin vierekkäin toinen on selkeästi nainen ja toinen mies.
Kun asettaa lesboparin vierekkäin toinen on yleensä selkeästi nainen ja toinen teeskentelee kovasti näyttävänsä miehekkäältä.
Tämä on ketjun aihe. Eikä se ole mikään vahvistusharha.
Miksi tämä vaivaa joitain ihmisiä? Niinkö koville ottaa, että joku ei halua olla heterosuhteessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samasta syystä kuin miesten homosuhteissa toinen on lähes aina se stereotyyppinen ja neitimäinen hint*ti, mutta toinen taas tavallisen oloinen mies, jonka homoutta ei arvaisi, jos ei tietäisi (esim. oma ilmoitus tai julkisuus).
Homoseksuaalit toistavat lopulta sen oman suuntautumisen sisällä samoja perinteisiä sukupuolirooleja kuin heterot (esim. toinen dominoivampi). Aina löytyy tietysti poikkeuksia parien käyttäytymisjakaumasta, eikä se suuntautumista katso. Ei ole ihan poikkeuksellisen harvinaista, että heterosuhteessa nainen on se "mies" ja mies on ns. tohvelisankari. Tiedä sitten sellaisten liittojen kestävyydestä.
Mutta, onko homo mies häihinsä pukeutunut nauseksi. Tietääkö joku?
No ei, tämähän se huvittavaa on. Lesbohäissä toinen larppaa hyvinkin usein miestä puvussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että sekä homo- että lesbopareissa se enemmän omasta biologisesta roolistaan poikkeava (miehinen nainen, naisellinen bottom mies) on se jonka hormonaalinen tasapaino poikkeaa enemmän normaalista. Telaketjulla testotasot lähempänä miehiä, bottommiehellä lähempänä naisia. Molemmat menee hormonaalisesti sellaiselle harmaalle alueelle missä olo epävarma omassa biologisessa luonnollisessa roolissa.
Ja räkänaurut sille joka väittää etteivät hormoonit vaikuta ihmisen käytökseen.
Tästä seuraa se ikävä johtopäätös että homous ja lesbous olisi lääkittävissä...
Jos noin olisikin, niin miksi pitäisi? Jos autoista ja ylinopeudesta tykkääminen johtuu hormoneista niin se voitaisiin hoitaa teston blokkaavilla lääkkeillä pois. Pitäisiköhän? 🤔
Kyllä, homot ja lesbot ovat vastaavalla tavalla mielenvikaisia.